On aika harvassa jenkit joista oikeasti digauttelisin mutta tää on - kuten todettua - yksi niistä.
Lukaisin pitkästä aikaa topikkia ja sydän kurkussa olin ku flakeista ja metallihohdoista meinattiin puhua, mutta onneksi sitten kuitenkin mentiin siihen ainoaan oikeaan, syvään perusmustaan, takaisin
Rok Rok.
Eikä sitten mitään saatanan pinstripejä joita on joka-ikisessä V8 magazinessä esitellyssä autossa. Ne o iha v*:n kauheen näkösii :-X
Suikale meni, viina jäi
Member of ~Spirit of the Vihis~ fanclub
matsuda Wrote:Eikä sitten mitään saatanan pinstripejä joita on joka-ikisessä V8 magazinessä esitellyssä autossa. Ne o iha v*:n kauheen näkösii :-X
;D
On ne aika kliseitä kyl, tuntuu että melkein jokaisessa kustomissa ja rodissa tarttee olla. Kai se on jotain samaa, kuin noi jotkut aina toistuvat jutut tunninkiskenessä.
juu, eipä tuon sorttista kaaraa kyllä kannata enää mennä koristelee millään erikoisilla kuva maalauksilla, taitaa se kiiltävä ja paksulla lakalla olla tuon kaaran maalaus 8) sitten kun se on ajankohtanen
Tälle projektille kuuluu ihan hyvää. Mitään kovin radikaalia ei ole tapahtunut ja tällä hetkellä odotellaan osia/aikaa.
Aikoinaan kolhittu etunurkka suoristettiin melko lailla perinteisin metodein.
Lopputulos loistava. Alkutilanteessahan toi lokari oli taittunut noin 20cm matkalta tuonne puskurin alle.
Tuo kuskinpuoleinen kylki tuli suoristeltua ja kittailtua yli.
Vesipumppu oli tiensä päässä ja jakopään sisällä epäilin olevan alkuperäiset nailonhampaiset rattaat. Jakopää auki ja tutkimaan mitä löytyy.
Puhdistettavaa riittää taas muutamaksi illaksi noissa osissa...
En tiedä mitä edellinen omistaja tuon vesimpumpun ja hihnapyörän kanssa on touhunnut, mutta koin parhaimmaksi tilata kokonaan uudet kilkkeet tilalle.
[img width=460 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0308-1.jpg[/img]
[img width=460 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0309-1.jpg[/img]
[img width=460 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0311-1.jpg[/img]
Vesipumpun takaa löytyy tuollaiset jakopalikat jotka ohjaavat vettä kansiin. Noi oli ruostuneet puhki, joten täytyy hommata esim. messinkiset uudet vastaavat tilalle. Moni jättää nuo pois, mutta silloin on riskinä, että kannet käyvät turhan lämpimänä ajoittain.
Jakopäänkoppa irti ja alta löytyi kuin löytyikin alkuperäiset rattaat. Hampaat oli kuitenkin tallella ja kaikki näyttää olevan kunnossa. $135 maksaa uusi ketju, molemmat rattaat, stefat ja kaikki tiivisteet, niin ei tarvitse miettiä tuleeko noita uusittua Ketju tuntui olevan melko löysällä, mutta kaipa tuollainenkin vuosien saatossa venyy. Hieman on yksnikertaisempi jakopää kuin esim. SR ja CA- koneissa
[img width=460 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0319.jpg[/img]
Heti auton ostettuani hommasin tuollaisen Detroit Iron Informationin myymän autokohtaisen korjaamokäsikirjan. Pari kymppiä hintaa CD:llä ja noin 800 sivua tiukkaa faktaa räjäytyskuvineen, kytkentäkaavioineen ja ohjearvoineen. Kirjoitettu ja kuvitettu siten, että tyhmempikin ameriikanjoe ymmärtää mitä pitää tehdä.
[img width=460 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0313.jpg[/img]
Tällä hetkellä odotellaan siis osia ameriikasta ja maalarin kesäloman alkua, että saadaan vähän väriä päälle. Takakontin luukku pitäisi kiikuttaa paikalliselle peltiseppä/entisöijälle, niin saisi tuon korinkin vihdoin ja viimein nippuun. Päivitellään sitten taas.
Quote:Noita isoja vanteita kyllä mietiskelin, mutta jotenkin noi vakiovanteet, pölykapselit ja leveät valkosivut miellyttävät silmää nyt enemmän. Hyvännäköinen 22" rengas/vannesetti myös maksaa sen verran paljon, että ei ihan lähivuosina olisi edes varaa.
Mahtava triidi! Parasta mitä Lincolnille on vuosien varrella tapahtunut, oli päästä Migun hoitoon. Totta töriset noista 22" seteistä. Ihan mielenkiinnosta katsoin esim. http://www.vannetukku.fi setin hintoja ja näyttää tosiaan olevan nopeasti n.5500€ kaikki neljä kulmaa. Arvokasta.
Quote:Noita isoja vanteita kyllä mietiskelin, mutta jotenkin noi vakiovanteet, pölykapselit ja leveät valkosivut miellyttävät silmää nyt enemmän. Hyvännäköinen 22" rengas/vannesetti myös maksaa sen verran paljon, että ei ihan lähivuosina olisi edes varaa.
Mahtava triidi! Parasta mitä Lincolnille on vuosien varrella tapahtunut, oli päästä Migun hoitoon. Totta töriset noista 22" seteistä. Ihan mielenkiinnosta katsoin esim. http://www.vannetukku.fi setin hintoja ja näyttää tosiaan olevan nopeasti n.5500€ kaikki neljä kulmaa. Arvokasta.
kumit n.130€/kpl eli halvat, vanteet sitten onkin 2000-2500€/kierros tuolla putiikissa.
Tässä ei ole tapahtunut kummempia. Maalarin aikataulut ei taida antaa periksi tälle kesälle, eli unohdetaan tän kesän ajelut. Takakontin luukkua kävin näyttämässä paikalliselle entisöijälle/autopeltisepälle ja uuden luukun tekeminen onnistuu, mutta vasta syksyllä/alkutalvella. Aikataulut on siis haudattu tältä vuodelta, mutta ei tän kanssa missään vaiheessa kiire ole ollutkaan.
Kävin ostamassa melko huonokuntoisen nahkasisustan nykyiseen käyttöautoon ja meinaan kokeilla siihen nahkan värjäämistä, kittaamista ja kunnostamista. Jos jälki on riittävän hyvää ja Furniture Clinicin aineet todetaan hyviksi, otan tuon Lincolninkin sisustan työn alle. Sitten Dynamatit lattiaan, lattiamatto mustaksi ja sisusta kooten olisi homman nimi.
Kunhan jenkkitilaus tulee, niin pääsen kasaamaan jakopään ja vaihtamaan pari muuta pikkuosaa. Myös pakoputkisto pitää rakennella noin puolesta välistä taaksepäin.
Miten menee? Kuukausi ainakin mennyt. Onko osat tulleet? On kai sulla tämmöisenä sadekesänä muutakin tekemistä kun loikoa rantsussa ja lipittää kaljaa, tai muuta tarpeetonta. Hehe. Mä onneton aina innostun kaikista hienoista jutuista, ja olenkin tän myötä surffaiillut kaikkia Lincoln juttuja, kuvia, autotraader, ebay, rakennus- ja entisöintiblogeja yms, yms. Jopa niin, että kun tuossa kulmilla lojuu yksi hylätty punainen 2d avo Mark V Lincci, olen miettinyt onneton, mistä rahat, aika ja paikka sen laittoon. Hehe. Ei vaan, paappa päivittäen taas kun aika on kypsä.
Kyllä täs on nyt vietetty kesää eikä hierottu autoa tallissa. Oon putsaillu noita jakopään osia ja sipistellyt koria aina kun oon pajalla pyörähtäny. Ei siis uutta raportoitavaa tällä hetkellä. Olen keräillyt rahaa talteen tuon takakontin luukun tekemistä varten.
Nyt kun tälle kesälle ei ajoa tullut, niin mielessä on pyörinyt myös kansien irroittaminen ja tarkastelu. En vaan haluaisi, että autossa on kaikki mahdollinen kerrallaan levällään, jotta projekti ei tunnu liian suurelle. Ei tää mihinkään huonone, vaikka koko aikaa ei mitään tapahdukkaan
Migu Wrote:...takakontin luukun tekemistä varten...
Mulle tuli mieleen yksi kokeiltu juttu noista peltilevyistä, eli tässä tapauksessa kontin kannesta. Katsokaas, jos tehtäisiin vaikka... täysimittainen 10x200 ovi metallirungolla ja peltipinnalla, niin mitenkään muutenhan sitä peltipintaa ei saa siihen metallirunkoon tiukalle ja timmisti, kuin LÄMMITTÄMÄLLÄ. Eli, vaikka hepataan peltilevy reunoistaan kunnolla kiinni, ja sitten vaikka pillillä lämmitetään peltiä, jolloin pelti krymppää (kutistuu) sopivasti, ja timmisti tiukalle.
Oon vähän meittinyt, voisiko tuommoista keinoa käyttää mitenkään tässä luukku-tapauksessa? Maalitkin tulee päälle, niin ei mahdolliset pienet lämmittäessä syntyvät värivirheetkään haittaisi tuon taivaallista.
Sulla on jo se putkikehikko siinä ja silleen. Pa(nka)as miettien.
Nyt kun kyljet on suorina ja odotellaan sopivaa aikaa hionta- ja pintaväreille, niin on aikaa tehdä kaikenlaisia pienempiä hommia. Hiljainen ja arvokkaan oloinen kun tästä on tarkoitus tehdä, niin ajattelin panostaa tuohon äänieristykseen kunnolla. Kävin ostamassa tuota erittäin vaikeasti käsiteltäväksi ja asennettavaksi haukuttua NikeSound- bitumimattoa muutaman paketin Motonetistä. Tuohan on huomattavasti paksumpaa kuin kalliimmat Dynamatit, mutta muovattavuus ja varsinkin pystypinnoissa paikallaan kesto ei kuulemma ole lähellekkään samaa luokkaa. Onneksi noi lattiat on melko tasaisia ja miulla on aika pitkä pinna.
Tommoisia lootia ostin kaks. Noin neliön verran taitaa olla yhdessä paketissa.
Asensin ensimmäiset matot kokeeksi etupenkkien takapuolelle melko tasaisiin kohtiin.
[img width=460 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0658.jpg[/img]
Onhan se jäykkää tavaraa ja materiaalin ja paksuuden puolesta tuota saa viileämmässä kelissä katkottua kuin Fazerin Sinistä suklaalevyä.
Seuraavan paketin kanssa olin fiksumpi ja "esilämmitin" noita ennen asennusta.
Tällein lomalla ollessa ja tuolla betonibunkkerissa bitumihöyryjä haistellessa piti edes jotain iloa ottaa irti helteestä ;D :
Kuumailmapuhaltimella kunnolla lämmittäen ja puulastalla ja kuminuijalla naputellessa nuo saa kyllä ihan nätisti taipumaan ja istumaan paikalleen. En epäile hetkeäkään etteikö kalliimmat Dynamatit olisi helpompia käyttää ja varmasti ovia ja hankalampia paikkoja varten aion sitä ostaakkin. Lattiat saa kuitenkin vaimennettua tuolla Nikella ihan mainiosti ja meinasinkin ostaa tuota vielä useamman paketin. Tuota kun tuntuu menevän saman verran kuin normaalin yksiön äänieristämiseen. Kohtalaisen hankala aihe muuten kuvata tuollainen musta bitumimatto mikä on liimattu mustalle vasaralakatulle pinnalle...
Dimskyn R324 päästettiin tänään kesälaitumille, niin tuli tuosta omastakin napattua kuva ulkoilmassa.
Migu Wrote:Kuumailmapuhaltimella kunnolla lämmittäen ja puulastalla ja kuminuijalla naputellessa nuo saa kyllä ihan nätisti taipumaan ja istumaan paikalleen.
Puhaltimella ku lämmittää ja sormilla painelee pintoja vasten, ni muotoutuu kyllä tosi nätisti. Ihan ku muovailuvahaa painelis pintaa vasten.
En tiiä miten hyvin dynamatot sitten pysyy pystypinnoissa, mut on noi motonettibitumit mulla pysyny ovissakin vuosia. Ei jaksa muistaa enää tarkemmin, mut taitaa kohta tulla 10v täyteen. Mihinkä ne siitä lähtis? Toki sen kylmänä läiskii vähän sinnepäin, ni eihän se varmana pysy, kyllä se ton lämmityksen ja "muotoilun" vaatii.
Migu Wrote:Kuumailmapuhaltimella kunnolla lämmittäen ja puulastalla ja kuminuijalla naputellessa nuo saa kyllä ihan nätisti taipumaan ja istumaan paikalleen.
Puhaltimella ku lämmittää ja sormilla painelee pintoja vasten, ni muotoutuu kyllä tosi nätisti. Ihan ku muovailuvahaa painelis pintaa vasten.
En tiiä miten hyvin dynamatot sitten pysyy pystypinnoissa, mut on noi motonettibitumit mulla pysyny ovissakin vuosia. Ei jaksa muistaa enää tarkemmin, mut taitaa kohta tulla 10v täyteen. Mihinkä ne siitä lähtis? Toki sen kylmänä läiskii vähän sinnepäin, ni eihän se varmana pysy, kyllä se ton lämmityksen ja "muotoilun" vaatii.
Helpoin/paras mun mielestä tuo dynamat. Ei tarvi mitään kuumailmapuhallin kikkailuja. Tarra pois ja lättäsee siihen ja vähän telalla hieroo niin siinä. Todella nopea levittää ja mitä olen testaillut kaverin autossa niin 2*nikeä oli sama kuin kennos dynamattia kun koputeltiin/paiskottiin ovea. Itsellä nyt dynamattia tuossa yhdessä autossa ympäri/ämpäri ja ei se irti tahdo lähteä edes repimällä. Itse en enään muuta osta.
Juu, on sitäkin tullu käytettyä ja toki se on helpompaa ja parempaa. Jos hinta ei harmita, ni ei bitumia sillon kannata edes miettiä.
Quote:ei se irti tahdo lähteä edes repimällä.
Ton bitumin sai onneks irti kohtuuhelpolla, lämpöä vaan ja varovasti irrotteli. Olis menny kajarien vaihto astetta hankalammaks, jos se ei ois lähteny pois. Ja takaskin meni helposti, lämpöä vaan taas kehiin.
Peukalot on tuolla nikellä hyvin rakoilla, kun auton päivässä vaimentelee yksikseen. Viisi vuotta ainakin pysyi auton lattiassa ja ovissa. Metodi oli tuo kuumailmapuhallin=kunnolla lämpöä ja sen jälkeen peukalot ruvella painelua ;D. Kaksi autoa ollaan tuolla nikellä vaimennettu 90-luvun vaihteessa ja 2000-luvun alussa. Seuraavaan kyllä hankin jotain helpommin asenneltavaa oviin ;D.
tää on kyl hieno kärry! Turussa pyörii tällänen mattamusta ihan kentässä, ainakin omaan silmään näyttää samalta. Kyl se hienolta näyttää kun ohi lipuu! koskas tää mahtaa liikkua?
gEmaLi Wrote:tää on kyl hieno kärry! Turussa pyörii tällänen mattamusta ihan kentässä, ainakin omaan silmään näyttää samalta. Kyl se hienolta näyttää kun ohi lipuu! koskas tää mahtaa liikkua?
se on kyllä ihan torkeen siisti! ite kans kerran bongannu. ja kyl tästäki vähintää nii hieno tulee varmasti!
Se mattamusta 22" kiiltävänmustilla vanteilla on nimenomaan samaa vuosimallia, mutta siitä on sheivattu kaikki mahdollinen pois ja sisustaa kustomoitu jonkin verran. Se pyöri pari vuotta täällä Lappeenrannassa, mutta on nyt näköjään siirtynyt Turkuun. Tää liikkuu ehkä ens kesänä, ehkä sitä seuraavana.
Migu Wrote:Se mattamusta 22" kiiltävänmustilla vanteilla on nimenomaan samaa vuosimallia, mutta siitä on sheivattu kaikki mahdollinen pois ja sisustaa kustomoitu jonkin verran. Se pyöri pari vuotta täällä Lappeenrannassa, mutta on nyt näköjään siirtynyt Turkuun. Tää liikkuu ehkä ens kesänä, ehkä sitä seuraavana.
Juu, aika varmasti sama laite. Onnea matkaan, toivottavasti ens kesänä liikenteessä! On meinaan mukava nähdä erillaisia hienoja autoja liikenteessä!
No nyt ois lattia täynnä bitumia. Mitäs tonne bitumilevyjen väliin jääviin saumoihin kannattaa ruiskutella? Ruiskutettavaa Noisekilleriä vai esimerkiksi alustamassaa? Jotenkin ei huvittaisi jättää avoimiksi noita väliköitä, koska vesi jää helposti sinne seisomaan.