Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1964 Lincoln Continental
#91
On aika harvassa jenkit joista oikeasti digauttelisin mutta tää on - kuten todettua - yksi niistä.

Lukaisin pitkästä aikaa topikkia ja sydän kurkussa olin ku flakeista ja metallihohdoista meinattiin puhua, mutta onneksi sitten kuitenkin mentiin siihen ainoaan oikeaan, syvään perusmustaan, takaisin Smile
Rok Rok.

Eikä sitten mitään saatanan pinstripejä joita on joka-ikisessä V8 magazinessä esitellyssä autossa. Ne o iha v*:n kauheen näkösii :-X


Attached Files Thumbnail(s)
   
Suikale meni, viina jäi
Member of ~Spirit of the Vihis~ fanclub
Reply
#92
matsuda Wrote:Eikä sitten mitään saatanan pinstripejä joita on joka-ikisessä V8 magazinessä esitellyssä autossa. Ne o iha v*:n kauheen näkösii :-X

;D

On ne aika kliseitä kyl, tuntuu että melkein jokaisessa kustomissa ja rodissa tarttee olla. Kai se on jotain samaa, kuin noi jotkut aina toistuvat jutut tunninkiskenessä.

Ps. Scallopit ne vasta kauheita on.. :-X
Reply
#93
Tähän tuskin tulee mitään kummempia töherryksiä. Mennään "cleanilla" ja hillityn tyylikkäällä linjalla vaan...
Reply
#94
juu, eipä tuon sorttista kaaraa kyllä kannata enää mennä koristelee millään erikoisilla kuva maalauksilla, taitaa se kiiltävä ja paksulla lakalla olla tuon kaaran maalaus 8) sitten kun se on ajankohtanen Smile
aja minkä ajat ja ässällä loput
Reply
#95
Mitäs tälle projektille kuuluu? Tuli tää projekti mieleen kun bongasin stancenationin facebookista tällaisen.

[Image: 559866_362537893796503_106576446059317_1...4408_n.jpg]
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#96
Tälle projektille kuuluu ihan hyvää. Mitään kovin radikaalia ei ole tapahtunut ja tällä hetkellä odotellaan osia/aikaa.

Aikoinaan kolhittu etunurkka suoristettiin melko lailla perinteisin metodein.
[Image: IMAG0142.jpg]

Lopputulos loistava. Alkutilanteessahan toi lokari oli taittunut noin 20cm matkalta tuonne puskurin alle.
[Image: IMAG0150.jpg]

Tuo kuskinpuoleinen kylki tuli suoristeltua ja kittailtua yli.
[Image: IMAG0187.jpg]
[Image: IMAG0182.jpg]
[Image: IMAG0173.jpg]


Vesipumppu oli tiensä päässä ja jakopään sisällä epäilin olevan alkuperäiset nailonhampaiset rattaat. Jakopää auki ja tutkimaan mitä löytyy.
[Image: IMAG0303.jpg]

Puhdistettavaa riittää taas muutamaksi illaksi noissa osissa...
[Image: IMAG0301-1.jpg]

En tiedä mitä edellinen omistaja tuon vesimpumpun ja hihnapyörän kanssa on touhunnut, mutta koin parhaimmaksi tilata kokonaan uudet kilkkeet tilalle.
[img width=460 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0308-1.jpg[/img]
[img width=460 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0309-1.jpg[/img]
[img width=460 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0311-1.jpg[/img]

Vesipumpun takaa löytyy tuollaiset jakopalikat jotka ohjaavat vettä kansiin. Noi oli ruostuneet puhki, joten täytyy hommata esim. messinkiset uudet vastaavat tilalle. Moni jättää nuo pois, mutta silloin on riskinä, että kannet käyvät turhan lämpimänä ajoittain.
[Image: IMAG0304.jpg]

Jakopäänkoppa irti ja alta löytyi kuin löytyikin alkuperäiset rattaat. Hampaat oli kuitenkin tallella ja kaikki näyttää olevan kunnossa. $135 maksaa uusi ketju, molemmat rattaat, stefat ja kaikki tiivisteet, niin ei tarvitse miettiä tuleeko noita uusittua Big Grin Ketju tuntui olevan melko löysällä, mutta kaipa tuollainenkin vuosien saatossa venyy. Hieman on yksnikertaisempi jakopää kuin esim. SR ja CA- koneissa Big Grin
[img width=460 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0319.jpg[/img]

Heti auton ostettuani hommasin tuollaisen Detroit Iron Informationin myymän autokohtaisen korjaamokäsikirjan. Pari kymppiä hintaa CD:llä ja noin 800 sivua tiukkaa faktaa räjäytyskuvineen, kytkentäkaavioineen ja ohjearvoineen. Kirjoitettu ja kuvitettu siten, että tyhmempikin ameriikanjoe ymmärtää mitä pitää tehdä.
[img width=460 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0313.jpg[/img]


Tällä hetkellä odotellaan siis osia ameriikasta ja maalarin kesäloman alkua, että saadaan vähän väriä päälle. Takakontin luukku pitäisi kiikuttaa paikalliselle peltiseppä/entisöijälle, niin saisi tuon korinkin vihdoin ja viimein nippuun. Päivitellään sitten taas.
Reply
#97
Migu Wrote:maalarin kesäloman alkua, että saadaan vähän väriä päälle.

Hahaa, Loistavaa! Maalari odottelee into piukassa loman alkua et pääsee töihin ;D

Noi jenkit teettää kyllä kamalasti hommaa pohjissa kun tota suoraa pintaa on niin pirusti..
Ei siin mtn, näyttää oikke hyvältä!
Ingman saa maidon maistumaan, Opel muovin ruostumaan.
Minkä nuorena varastaa sen vanhana omistaa
Reply
#98
Quote:Noita isoja vanteita kyllä mietiskelin, mutta jotenkin noi vakiovanteet, pölykapselit ja leveät valkosivut miellyttävät silmää nyt enemmän. Hyvännäköinen 22" rengas/vannesetti myös maksaa sen verran paljon, että ei ihan lähivuosina olisi edes varaa.

Mahtava triidi! Parasta mitä Lincolnille on vuosien varrella tapahtunut, oli päästä Migun hoitoon. Totta töriset noista 22" seteistä. Ihan mielenkiinnosta katsoin esim. http://www.vannetukku.fi setin hintoja ja näyttää tosiaan olevan nopeasti n.5500€ kaikki neljä kulmaa. Arvokasta.
Reply
#99
tafi5337 Wrote:
Quote:Noita isoja vanteita kyllä mietiskelin, mutta jotenkin noi vakiovanteet, pölykapselit ja leveät valkosivut miellyttävät silmää nyt enemmän. Hyvännäköinen 22" rengas/vannesetti myös maksaa sen verran paljon, että ei ihan lähivuosina olisi edes varaa.

Mahtava triidi! Parasta mitä Lincolnille on vuosien varrella tapahtunut, oli päästä Migun hoitoon. Totta töriset noista 22" seteistä. Ihan mielenkiinnosta katsoin esim. http://www.vannetukku.fi setin hintoja ja näyttää tosiaan olevan nopeasti n.5500€ kaikki neljä kulmaa. Arvokasta.
kumit n.130€/kpl eli halvat, vanteet sitten onkin 2000-2500€/kierros tuolla putiikissa.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
Tässä ei ole tapahtunut kummempia. Maalarin aikataulut ei taida antaa periksi tälle kesälle, eli unohdetaan tän kesän ajelut. Takakontin luukkua kävin näyttämässä paikalliselle entisöijälle/autopeltisepälle ja uuden luukun tekeminen onnistuu, mutta vasta syksyllä/alkutalvella. Aikataulut on siis haudattu tältä vuodelta, mutta ei tän kanssa missään vaiheessa kiire ole ollutkaan.

Kävin ostamassa melko huonokuntoisen nahkasisustan nykyiseen käyttöautoon ja meinaan kokeilla siihen nahkan värjäämistä, kittaamista ja kunnostamista. Jos jälki on riittävän hyvää ja Furniture Clinicin aineet todetaan hyviksi, otan tuon Lincolninkin sisustan työn alle. Sitten Dynamatit lattiaan, lattiamatto mustaksi ja sisusta kooten olisi homman nimi.

Tuossa linkki vastaavaan projektiin:
http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?t=810

Kunhan jenkkitilaus tulee, niin pääsen kasaamaan jakopään ja vaihtamaan pari muuta pikkuosaa. Myös pakoputkisto pitää rakennella noin puolesta välistä taaksepäin.

Reply
Miten menee? Kuukausi ainakin mennyt. Onko osat tulleet? On kai sulla tämmöisenä sadekesänä muutakin tekemistä kun loikoa rantsussa ja lipittää kaljaa, tai muuta tarpeetonta. Hehe. Mä onneton aina innostun kaikista hienoista jutuista, ja olenkin tän myötä surffaiillut kaikkia Lincoln juttuja, kuvia, autotraader, ebay, rakennus- ja entisöintiblogeja yms, yms. Jopa niin, että kun tuossa kulmilla lojuu yksi hylätty punainen 2d avo Mark V Lincci, olen miettinyt onneton, mistä rahat, aika ja paikka sen laittoon. Hehe. Ei vaan, paappa päivittäen taas kun aika on kypsä.
Reply
Kyllä täs on nyt vietetty kesää eikä hierottu autoa tallissa. Oon putsaillu noita jakopään osia ja sipistellyt koria aina kun oon pajalla pyörähtäny. Ei siis uutta raportoitavaa tällä hetkellä. Olen keräillyt rahaa talteen tuon takakontin luukun tekemistä varten.

Nyt kun tälle kesälle ei ajoa tullut, niin mielessä on pyörinyt myös kansien irroittaminen ja tarkastelu. En vaan haluaisi, että autossa on kaikki mahdollinen kerrallaan levällään, jotta projekti ei tunnu liian suurelle. Ei tää mihinkään huonone, vaikka koko aikaa ei mitään tapahdukkaan Wink
Reply
Migu Wrote:...takakontin luukun tekemistä varten...

Mulle tuli mieleen yksi kokeiltu juttu noista peltilevyistä, eli tässä tapauksessa kontin kannesta. Katsokaas, jos tehtäisiin vaikka... täysimittainen 10x200 ovi metallirungolla ja peltipinnalla, niin mitenkään muutenhan sitä peltipintaa ei saa siihen metallirunkoon tiukalle ja timmisti, kuin LÄMMITTÄMÄLLÄ. Eli, vaikka hepataan peltilevy reunoistaan kunnolla kiinni, ja sitten vaikka pillillä lämmitetään peltiä, jolloin pelti krymppää (kutistuu) sopivasti, ja timmisti tiukalle.

Oon vähän meittinyt, voisiko tuommoista keinoa käyttää mitenkään tässä luukku-tapauksessa? Maalitkin tulee päälle, niin ei mahdolliset pienet lämmittäessä syntyvät värivirheetkään haittaisi tuon taivaallista.

Sulla on jo se putkikehikko siinä ja silleen. Pa(nka)as miettien.
Reply
Mikäs jako tässä on? Mulle tuli jenkeistä yhdet ylimääräiset 22" kromit
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
mä katoin netistä, että 5x5" eli 5x127mm. Migu voinee mitata keskireiän. Sori, en voinut enää pidätellä...
Reply
Migu voi mittailla tähän aikaan illasta ties mitä, mutta 22" kromeja tähän autoon ei ihan äkkiseltään tule! :-*
Reply
Nyt kun kyljet on suorina ja odotellaan sopivaa aikaa hionta- ja pintaväreille, niin on aikaa tehdä kaikenlaisia pienempiä hommia. Hiljainen ja arvokkaan oloinen kun tästä on tarkoitus tehdä, niin ajattelin panostaa tuohon äänieristykseen kunnolla. Kävin ostamassa tuota erittäin vaikeasti käsiteltäväksi ja asennettavaksi haukuttua NikeSound- bitumimattoa muutaman paketin Motonetistä. Tuohan on huomattavasti paksumpaa kuin kalliimmat Dynamatit, mutta muovattavuus ja varsinkin pystypinnoissa paikallaan kesto ei kuulemma ole lähellekkään samaa luokkaa. Onneksi noi lattiat on melko tasaisia ja miulla on aika pitkä pinna.

Tommoisia lootia ostin kaks. Noin neliön verran taitaa olla yhdessä paketissa.
[Image: IMAG0661.jpg]

Asensin ensimmäiset matot kokeeksi etupenkkien takapuolelle melko tasaisiin kohtiin.
[img width=460 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0658.jpg[/img]
Onhan se jäykkää tavaraa ja materiaalin ja paksuuden puolesta tuota saa viileämmässä kelissä katkottua kuin Fazerin Sinistä suklaalevyä.

Seuraavan paketin kanssa olin fiksumpi ja "esilämmitin" noita ennen asennusta.
[Image: IMAG0657.jpg]
Tällein lomalla ollessa ja tuolla betonibunkkerissa bitumihöyryjä haistellessa piti edes jotain iloa ottaa irti helteestä ;D :Smile

Kuumailmapuhaltimella kunnolla lämmittäen ja puulastalla ja kuminuijalla naputellessa nuo saa kyllä ihan nätisti taipumaan ja istumaan paikalleen. En epäile hetkeäkään etteikö kalliimmat Dynamatit olisi helpompia käyttää ja varmasti ovia ja hankalampia paikkoja varten aion sitä ostaakkin. Lattiat saa kuitenkin vaimennettua tuolla Nikella ihan mainiosti ja meinasinkin ostaa tuota vielä useamman paketin. Tuota kun tuntuu menevän saman verran kuin normaalin yksiön äänieristämiseen. Kohtalaisen hankala aihe muuten kuvata tuollainen musta bitumimatto mikä on liimattu mustalle vasaralakatulle pinnalle...
[Image: IMAG0667.jpg]

Dimskyn R324 päästettiin tänään kesälaitumille, niin tuli tuosta omastakin napattua kuva ulkoilmassa.
[Image: IMAG0662.jpg]
Reply
Migu Wrote:Kuumailmapuhaltimella kunnolla lämmittäen ja puulastalla ja kuminuijalla naputellessa nuo saa kyllä ihan nätisti taipumaan ja istumaan paikalleen.

Puhaltimella ku lämmittää ja sormilla painelee pintoja vasten, ni muotoutuu kyllä tosi nätisti. Ihan ku muovailuvahaa painelis pintaa vasten. Smile

En tiiä miten hyvin dynamatot sitten pysyy pystypinnoissa, mut on noi motonettibitumit mulla pysyny ovissakin vuosia. Ei jaksa muistaa enää tarkemmin, mut taitaa kohta tulla 10v täyteen. Mihinkä ne siitä lähtis? Toki sen kylmänä läiskii vähän sinnepäin, ni eihän se varmana pysy, kyllä se ton lämmityksen ja "muotoilun" vaatii.
Reply
Tem Wrote:
Migu Wrote:Kuumailmapuhaltimella kunnolla lämmittäen ja puulastalla ja kuminuijalla naputellessa nuo saa kyllä ihan nätisti taipumaan ja istumaan paikalleen.

Puhaltimella ku lämmittää ja sormilla painelee pintoja vasten, ni muotoutuu kyllä tosi nätisti. Ihan ku muovailuvahaa painelis pintaa vasten. Smile

En tiiä miten hyvin dynamatot sitten pysyy pystypinnoissa, mut on noi motonettibitumit mulla pysyny ovissakin vuosia. Ei jaksa muistaa enää tarkemmin, mut taitaa kohta tulla 10v täyteen. Mihinkä ne siitä lähtis? Toki sen kylmänä läiskii vähän sinnepäin, ni eihän se varmana pysy, kyllä se ton lämmityksen ja "muotoilun" vaatii.

Helpoin/paras mun mielestä tuo dynamat. Ei tarvi mitään kuumailmapuhallin kikkailuja. Tarra pois ja lättäsee siihen ja vähän telalla hieroo niin siinä. Todella nopea levittää ja mitä olen testaillut kaverin autossa niin 2*nikeä oli sama kuin kennos dynamattia kun koputeltiin/paiskottiin ovea. Itsellä nyt dynamattia tuossa yhdessä autossa ympäri/ämpäri ja ei se irti tahdo lähteä edes repimällä. Itse en enään muuta osta.
silvia -95, s14 -96, s14a -98, ps13 convertible -91, s13 -89, r33 gts-t
ex: s13 -90, s13 -91, s13 -92, s13 -93, s14, silvia 14.5, gt-r -90
Reply
ABT Wrote:Helpoin/paras mun mielestä tuo dynamat.

Juu, on sitäkin tullu käytettyä ja toki se on helpompaa ja parempaa. Jos hinta ei harmita, ni ei bitumia sillon kannata edes miettiä. Smile


Quote:ei se irti tahdo lähteä edes repimällä.

Ton bitumin sai onneks irti kohtuuhelpolla, lämpöä vaan ja varovasti irrotteli. Olis menny kajarien vaihto astetta hankalammaks, jos se ei ois lähteny pois. Ja takaskin meni helposti, lämpöä vaan taas kehiin. Big Grin
Reply
Peukalot on tuolla nikellä hyvin rakoilla, kun auton päivässä vaimentelee yksikseen. Viisi vuotta ainakin pysyi auton lattiassa ja ovissa. Metodi oli tuo kuumailmapuhallin=kunnolla lämpöä ja sen jälkeen peukalot ruvella painelua ;D. Kaksi autoa ollaan tuolla nikellä vaimennettu 90-luvun vaihteessa ja 2000-luvun alussa. Seuraavaan kyllä hankin jotain helpommin asenneltavaa oviin ;D.
Reply
Pitääkö mun taas kuukausi odotalle ,etta saa jotaikin kirjotta?



PS. Mit''n en ole ottanut, vihellelllyt vain...
Reply
tafi5337 Wrote:Pitääkö mun taas kuukausi odotalle ,etta saa jotaikin kirjotta?



PS. Mit''n en ole ottanut, vihellelllyt vain...

No jos ei muuta sanottavaa ole, niin ehkä olis ihan suotavaa odotella.. ;D

Vaan kyllähän hienoon topicciin pikku uppailut mahtuu, mut silti jotain asian tynkää olis kyl hyvä olla. Smile

Fiilistellään joutessaan vaikka tolla:



Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply
Juma*auta Migu! GO 4 IT! Tollanen tästä taitaa tulla! Hieno kuva Markus...
Reply
Jotakuinkin tuollainen tästä tulee sitten joskus... Ollut lähiaikoina vähän muuta rahanmenoa ja tekemistä. :Smile Ei ole tallille ehtinyt.
Reply
tää on kyl hieno kärry! Turussa pyörii tällänen mattamusta ihan kentässä, ainakin omaan silmään näyttää samalta. Kyl se hienolta näyttää kun ohi lipuu! koskas tää mahtaa liikkua? Smile
Ex Ecr33 ja Ex 200sx&lt;3 2jz-gte.
Reply
gEmaLi Wrote:tää on kyl hieno kärry! Turussa pyörii tällänen mattamusta ihan kentässä, ainakin omaan silmään näyttää samalta. Kyl se hienolta näyttää kun ohi lipuu! koskas tää mahtaa liikkua? Smile

se on kyllä ihan torkeen siisti! ite kans kerran bongannu. ja kyl tästäki vähintää nii hieno tulee varmasti!
i has an skyline! cats know how we feel, but they don't care. I drift not because it is a quicker way around a corner, but the most exciting way. © Keiichi
-en käytä lippistä http://neckbreakerz.com/blog/2013/04/25/neckbreaker-z/ !!!
Reply
Se mattamusta 22" kiiltävänmustilla vanteilla on nimenomaan samaa vuosimallia, mutta siitä on sheivattu kaikki mahdollinen pois ja sisustaa kustomoitu jonkin verran. Se pyöri pari vuotta täällä Lappeenrannassa, mutta on nyt näköjään siirtynyt Turkuun. Tää liikkuu ehkä ens kesänä, ehkä sitä seuraavana.
Reply
Migu Wrote:Se mattamusta 22" kiiltävänmustilla vanteilla on nimenomaan samaa vuosimallia, mutta siitä on sheivattu kaikki mahdollinen pois ja sisustaa kustomoitu jonkin verran. Se pyöri pari vuotta täällä Lappeenrannassa, mutta on nyt näköjään siirtynyt Turkuun. Tää liikkuu ehkä ens kesänä, ehkä sitä seuraavana.

Juu, aika varmasti sama laite. Onnea matkaan, toivottavasti ens kesänä liikenteessä! On meinaan mukava nähdä erillaisia hienoja autoja liikenteessä! Smile
Ex Ecr33 ja Ex 200sx&lt;3 2jz-gte.
Reply
No nyt ois lattia täynnä bitumia. Mitäs tonne bitumilevyjen väliin jääviin saumoihin kannattaa ruiskutella? Ruiskutettavaa Noisekilleriä vai esimerkiksi alustamassaa? Jotenkin ei huvittaisi jättää avoimiksi noita väliköitä, koska vesi jää helposti sinne seisomaan.

Vinkkejä, kokemuksia, ehdotuksia?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)