Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1964 Lincoln Continental
#61
Tän kanssa on edelleen nyhrätty, mutta nää helteet ei oikein houkuttele halliin. Oikea takanurkka menee vielä uusiksi, kun oma työnjälki ei tyydyttänyt.

Konepellin ja takaluukun ympärille tulee kunnon kehikot, jotta happodippauksen yhteydessä ei pääse muodot menemään miten sattuu. Reiät meinasin tinailla umpeen ja liimailla uuden tukikehikon ruostuneen tilalle. Tuli ehkä ylimitoitettua, mutta ei kai se pahasta ole ;D

Konepellin kehikko on melko valmis. Hitsauskoneen kaasu ja profiiliputki loppui kesken, joten menee loppuviikkoon, ennenkuin saan tuon viimeisteltyä ja takaluukun kehikon aloitettua.

Tuossa vähän referenssiä minkä kokoinen toi lossi oikeasti on. Keskellä konepeltiä siis kabanossipaketti. Dimsky raahasi grillin pajalle, niin saa tinnerihöyryjen ja pakkelipölyn lisäksi myös karsinogeenejä rakentelujen ohessa.

[Image: IMAG0290.jpg]

Konepellin kehikko melko lailla valmiina.

[Image: IMAG0331.jpg]

Fiilistelykuvakin tuli näköjään otettua.

[Image: IMAG0289.jpg]
Reply
#62
nopeesti (huonosti) lukaisin viimeismmän viestin ja alkoi huvittaa tuo kehikko kun kerran isosta autosta oli kyse. Ajattelin jo että kehikko hitsattiin että pystyy kattoraanalla nostaa konepellin pois ;D Isossa maailmassa kun kaikki on painavaa. Wink
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Reply
#63
Tätä on hinkattu aina kun on ehtinyt. Oikea kylki alkaa olemaan aika valmiina. Tuota takaosaa täytyy vielä hieroa ja vasen kylki on vielä aloittamatta. Kovin kummoista hommaa tuossa ei ole, mutta aloitteliljalle hidasta hommaa. Paineilmatyökalut helpottais ;D

Ovet tuli säädettyä paikalleen ja raot tasattua, mutta tuossa lokarin ja oven saumakohdassa lokarin reuna ja oven reuna sisenee hieman, jolloin saumat näkyy miun silmään vähän liikaa.
[Image: 1964%20Lincoln%20Contiental%20a.JPG]

Näyttää ihan jollekkin Chevylle... Wink

Eli noissa kohdissa on 0,5-1,4mm kittiä jotta koko kyljen saa näyttämään tasaiselle pituussuunnassa katsoessa. Ovenkahvojen yläpuoli on hankalin kohta, koska ovien kaaret ovat hieman eri muotoisia. Ei ole ollut 60- luvulla näköjään prässit riittävän tarkkoja.

[img width=460 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0376.jpg[/img]
[Image: IMAG0375.jpg]
[Image: IMAG0374.jpg]

Etujarrut availin ja putsailin
[Image: IMAG0353.jpg]

Oikealta puolelta kuului vähän helinää rumpua pyöritellessä ja tälläisiähän sieltä löytyi
[Image: IMAG0354.jpg]

Eli tuon automaattisen säädön jousi oli mennyt poikki. Uusi jousi löytyi Volvo Amazonin jarrujen asennussarjasta. Putsailin jarrut kunnolla ja totesin pienen polkemisen jälkeen kaikkien mäntien liikkuvan kunnolla ja jarrujen toimivan. Rockauton tilauksen yhteydessä tosin tilaan varmaankin vielä tuoreet sylinterit ja vaihtelen kaikki osat uusiksi. Eipä huvittaisi olla tuon lossin ratin takana, kun jarrut ei enää toimi.

Takakontin kehikko on ollut jo valmiina jonkin aikaa, kuvassa vain puuttuu diagonaaliputket.
[Image: IMAG0335.jpg]

Ensi viikolla sitten kuvia käsitellyistä luukuista.
Reply
#64
Noniin...

Pientä lisäkulua ja puuhastelua sitten tuli tuon happodipin jälkeen. Hyvä niin, koska ennemmin tai myöhemmin toi lopullinen kunto olisi tullut esille.

Tästä lähdettiin:

[Image: IMAG0386.jpg]
[img width=460 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0387.jpg[/img]

Dippauksen jälkeen ei hyvältä näyttänyt. Melkoista pitsiä niistä jäi jäljelle. Muutamaan kohtaan tehdään uutta peltiä ja tinaushommia JOS uusia luukkuja ei löydy mistään järkevään hintaan... Puoli tuntia dippauksen jälkeen noi osat on jo ihan kunnon pintaruosteessa, mutta somalilaikalla noi saa kiiltäviksi. Ei paljoa naurata, mutta ei toi tuosta valittamallakaan valmistu >Sad

[img width=460 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0396.jpg[/img]
[img width=460 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0397.jpg[/img]
Reply
#65
Hieman masentavan näköistä mut raakasti vaan uutta peltiä tilalle. Mä lähtisin itse koittaan niin, et ensin käyt leikkauttaan millisestä pellistä jossain sopivan leveetä korjauspalaa metritavarana tuohon hommaan. Pysyy suorana. Lähdet vaikka konepellin etureunasta niin et asetat sen ~10x120cm korjauspalan paikalleen ja leikkaat pellistä 10cm pitkän lärpäkkeen irti sivuilta ja päästään. Sit leikkaat muutaman sentin edellä vanhaa alta pois 0.8 laikalla sitä mukaa kun heppailet korjauspalaa kiinni. Pitäis pysyä muodossaan. Sen jälkeen noi keskeltä viistoon päin lähtevän yksi kerrallaan. Jonkun palasen kun vedät kerralla pois ja alat sovittelemaan paikkaa tilalla niin ei hyvin käy vaikka ois millaset tuennat.

Tai sit roudaat noi jollekin peltisepälle tehtäväksi. "Uusien" ostaminen on aika riski sekin, samanlaista pitsiä niissäkin voi olla pikku pakkelikerroksen alla piilossa.
Reply
#66
Virheetön konepelti löydetty 200€ hintaan. Yksi murhe vähemmän. Eilen alottelin tinaamaan takaluukun reikiä umpeen ja aika hankalaa hommaa tuntuu olevan. Juotospasta tarttuu hieman nihkeästi tuohon pintaan, vaikka puhaltelin puhtaaksi pistehiekkapuhalluslaitteella ja lasikuulalla. Täytyy jatkaa harjoituksia...
Reply
#67
Migu Wrote:Virheetön konepelti löydetty 200€ hintaan. Yksi murhe vähemmän. Eilen alottelin tinaamaan takaluukun reikiä umpeen ja aika hankalaa hommaa tuntuu olevan. Juotospasta tarttuu hieman nihkeästi tuohon pintaan, vaikka puhaltelin puhtaaksi pistehiekkapuhalluslaitteella ja lasikuulalla. Täytyy jatkaa harjoituksia...

Mites mulla on vahvahkosti sellainen mielikuva, ettei puhallettuun pintaan oikein tarttuskaan? Koitapa liipasta hiomalaikalla pintaa hitusen, josko sit..? Viimeksi kun itse tinailin, niin hiottuun pintaan tarttui oikein komeesti.
Reply
#68
Juu, on kokeiltava. On vaan sellasta pintaa, et on tosi hankala hioa. Mut kokkeillaan.
Reply
#69
Markus. Wrote:
Migu Wrote:Virheetön konepelti löydetty 200€ hintaan. Yksi murhe vähemmän. Eilen alottelin tinaamaan takaluukun reikiä umpeen ja aika hankalaa hommaa tuntuu olevan. Juotospasta tarttuu hieman nihkeästi tuohon pintaan, vaikka puhaltelin puhtaaksi pistehiekkapuhalluslaitteella ja lasikuulalla. Täytyy jatkaa harjoituksia...

Mites mulla on vahvahkosti sellainen mielikuva, ettei puhallettuun pintaan oikein tarttuskaan? Koitapa liipasta hiomalaikalla pintaa hitusen, josko sit..? Viimeksi kun itse tinailin, niin hiottuun pintaan tarttui oikein komeesti.

Juu. puhalletulle pinnalle ei kannata yrittää tinaa levittää. Hio vaikka epäkeskolla tai jollain pinta sileeksi.
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#70
Ookoo. On vaan tollaista röpelöistä ruosteensyömää pintaa mihin ei oikein pääse millään hiomaan. Täytyy yrittää teräsharjalaikalla tai sitten tylysti lamellilaikalla reiät isommiksi.
Reply
#71
Tätä hommaa ei oo kuopattu, mutta en ole turhaan päivitellyt jokaisen hiomasession jälkeenkään. Uusi konepelti tuli ja se vaati vain maalien poiston ja etureunasta muutaman pienen lommon kittaamisen. Auto olisi tosiaan tarkoitus maalata mustaksi, mutta millaiseksi mustaksi? Hyviä ideoita kuvineen päivineen voi postata tähän topikkiin. Mahdollisimman syvä ja tumma väri olisi siis haussa. Metallihohdosta tai helmiäisestä en vielä ole osannut päättää, mutta millekkään kovin jyrkälle flake- linjalle ei ole tarkoitus lähteä.

[Image: mr48.jpg]
Reply
#72
Migu Wrote:Tätä hommaa ei oo kuopattu, mutta en ole turhaan päivitellyt jokaisen hiomasession jälkeenkään. Uusi konepelti tuli ja se vaati vain maalien poiston ja etureunasta muutaman pienen lommon kittaamisen. Auto olisi tosiaan tarkoitus maalata mustaksi, mutta millaiseksi mustaksi? Hyviä ideoita kuvineen päivineen voi postata tähän topikkiin. Mahdollisimman syvä ja tumma väri olisi siis haussa. Metallihohdosta tai helmiäisestä en vielä ole osannut päättää, mutta millekkään kovin jyrkälle flake- linjalle ei ole tarkoitus lähteä.

Musta ja 10mm kerros lakkaa päälle Big Grin
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Reply
#73
Doni Wrote:
Migu Wrote:Tätä hommaa ei oo kuopattu, mutta en ole turhaan päivitellyt jokaisen hiomasession jälkeenkään. Uusi konepelti tuli ja se vaati vain maalien poiston ja etureunasta muutaman pienen lommon kittaamisen. Auto olisi tosiaan tarkoitus maalata mustaksi, mutta millaiseksi mustaksi? Hyviä ideoita kuvineen päivineen voi postata tähän topikkiin. Mahdollisimman syvä ja tumma väri olisi siis haussa. Metallihohdosta tai helmiäisestä en vielä ole osannut päättää, mutta millekkään kovin jyrkälle flake- linjalle ei ole tarkoitus lähteä.

Musta ja 10mm kerros lakkaa päälle Big Grin

Lakkaa ja välihiontoja luonnollisesti, mutta se mustan sävy on tosiaan hakusessa. Noita mustia kun tuntuu olevan melkoinen määrä ja erot on suuria. Luonnossa puhtaan ja syvän mustalle näyttävä väri siis haussa. Mobsteelin Lincolneissa on SEM:n Jet Black, joka on ihan perusmusta. Jotain samantyylistä tai vaikka samaa väriäkin voisi kokeilla.

[Image: thumb800x800_2413743832_9e43f0f4ec_o.jpg]
[Image: mobsteel_lincoln_continental_4_door_conv...00-600.jpg]
[Image: 65-Lincoln-Convertible-01.jpg]
Reply
#74
Multa kyllä ääni ihan perusmustalle. Ei ne kaiken maailman metallihohdot ja muut ole ikinä 'oikeasti mustia'
Volvo V70 2.4 D5 Momentum '06
Volvo V70 2.5 TDI Classic '00
Reply
#75
liputan kans ihan perusmustaa hyvällä kiillolla. ei se sen enempää tartte eikä tartte maksaa itteensä kipeeks ainakaan litrahinnasta.. kyllähän sitä lakkaa varmaan menee useampi kerros joo, mutta se on kuitenkin kohtalaisen edullista. Mielettömän kiiltävä musta täysin puhtaana=hunajaa Smile Sama pätee kyllä valkoseenkin.. tai no ihan sama mikä väri se on kunhan kiiltää ihan tajuttomasti ni näyttää hyvältä vaikka paskanruskeena. Pointtini on siis se, että maalin viimeistely on huomattavasti isommassa osassa monesti kuin itse värisävy Smile
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
#76
Juu. Netistä lueskelun perusteella syvimmän mustan saa sellaisella värimassalla mikä taittaa mielummin siniseen, kuin ruskeaan auringonvalossa. Värin viimeistelystä oli sitten useampiakin mielipiteitä. Monissa todella siisteissä maalipinnoissa oli noudatettu seuraavaa kaavaa: ruiskukitti, hionta, pohjaväriä 2-3kerrosta, 3-4 kerrosta väriä, 5-7kerrosta lakkaa, vesihionta 600-karheuksisesta 2000 asti ja sitten myllytys. Kuulostaako maalareista järkevälle?
Reply
#77
Jos vesipapereista puhut, niin jättäisin kyl ton 600 väliin ellei oo sit jotain valumia/roskia tms. Lisää työmäärää meinaan melkosesti, koska tekee aika syvät jäljet.
Reply
#78
Onhan noita mustia värimassoja, joissa ei ole mitään muuta sävyä joukossa. Ainakin mersun värikartasta löytyy. Voihan tosin olla, että lisäämällä jotain sävyä tuohon, saa vielä mustemman näköisen.
Reply
#79
Migu Wrote:Juu. Netistä lueskelun perusteella syvimmän mustan saa sellaisella värimassalla mikä taittaa mielummin siniseen, kuin ruskeaan auringonvalossa. Värin viimeistelystä oli sitten useampiakin mielipiteitä. Monissa todella siisteissä maalipinnoissa oli noudatettu seuraavaa kaavaa: ruiskukitti, hionta, pohjaväriä 2-3kerrosta, 3-4 kerrosta väriä, 5-7kerrosta lakkaa, vesihionta 600-karheuksisesta 2000 asti ja sitten myllytys. Kuulostaako maalareista järkevälle?

Pitää yrittää muistella että millä mun rotke maalattiin, se on ainakin IMO onnistunut musta.

http://personal.inet.fi/yritys/heinimaa/...index.html maalaamon galleriassa on pari kuvaa, heti alussa.

Tuohon työlistaasi voisi varmaan lisätä lakkauksen jälkeen välihionta ja toinen lakkauskerta.
Reply
#80
Mikko Wrote:
Migu Wrote:Juu. Netistä lueskelun perusteella syvimmän mustan saa sellaisella värimassalla mikä taittaa mielummin siniseen, kuin ruskeaan auringonvalossa. Värin viimeistelystä oli sitten useampiakin mielipiteitä. Monissa todella siisteissä maalipinnoissa oli noudatettu seuraavaa kaavaa: ruiskukitti, hionta, pohjaväriä 2-3kerrosta, 3-4 kerrosta väriä, 5-7kerrosta lakkaa, vesihionta 600-karheuksisesta 2000 asti ja sitten myllytys. Kuulostaako maalareista järkevälle?

Pitää yrittää muistella että millä mun rotke maalattiin, se on ainakin IMO onnistunut musta.

http://personal.inet.fi/yritys/heinimaa/...index.html maalaamon galleriassa on pari kuvaa, heti alussa.

Tuohon työlistaasi voisi varmaan lisätä lakkauksen jälkeen välihionta ja toinen lakkauskerta.
vähintään yksi välihionta ja lisälakkaus! täälläpäin yksi mustangi välihiottiin ja lakattiin 4 kertaa, makian näköinen Wink
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#81
Mikko Wrote:Pitää yrittää muistella että millä mun rotke maalattiin, se on ainakin IMO onnistunut musta.

http://personal.inet.fi/yritys/heinimaa/...index.html maalaamon galleriassa on pari kuvaa, heti alussa.

Tuohon työlistaasi voisi varmaan lisätä lakkauksen jälkeen välihionta ja toinen lakkauskerta.

Ihan OT: Missäs vaiheessa tuo nyt on?
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Reply
#82
Joo, noista välihionnoista on ollut paljon keskustelua, että kannattaako tehdä kerrosten välissä vai kerralla sitten kaikkien kerrosten jälkeen. Tuollaista jälkeä kun saisi aikaiseksi, kuin Mikon autossa on, niin voisi olla enemmän kuin tyytyväinen. Tosiaan jos saat Mikko selville minkälaisilla työvaiheilla tuo on tehty, niin olisi mukava tietää...
Reply
#83
Migu Wrote:Joo, noista välihionnoista on ollut paljon keskustelua, että kannattaako tehdä kerrosten välissä vai kerralla sitten kaikkien kerrosten jälkeen. Tuollaista jälkeä kun saisi aikaiseksi, kuin Mikon autossa on, niin voisi olla enemmän kuin tyytyväinen. Tosiaan jos saat Mikko selville minkälaisilla työvaiheilla tuo on tehty, niin olisi mukava tietää...

Tässä tehty sekä että, en itseasiassa tiedä oliko muuta kuin 1 välihionta. Testimaalauskin lienee ihan kova sana mustan värin kanssa. Pohjatöihin käytetty aikaa n.400 tuntia, siinä suurin syy onnistuneeseen lopputulemaan. Ja kittien annettu vetäytyä rauhassa puol vuotta välissä.

Noiden kuvien kunnossa vieläkin, kilpuri camaro projekti kiilas väliin ja mulla ei oikein oo ollut järkevää paikkaa rakentaa tuota missä ei tehtäis mitään muuta. Eli rälläköintiä, maalausta jne, se asia korjaantuu ensi kuussa ja ehkä tuollekin alkaa jotain tapahtumaan.

Mut jatketaan Lincolnilla, asenteella rakennetaan.
Reply
#84
Hieno projekti! 8)
Mullakin on tossa kesäautona Pontiac Grand Le Mans ja projektina -72 Sportroof Musse isolohkolla... Smile
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#85
[Image: IMAG0444.jpg]
[Image: IMAG0440.jpg]
[Image: IMAG0439.jpg]

Sinne jäi taas hiontavärit kuivumaan pajalle. Kovin moneen kohtaan ei enää tarvinnut koskea, eli eiköhän tuo kylki ala olemaan taputeltu. Onkos vinkkiä miten saisi viimeisteltyä pakkelin ja kirkkaan pellin "saumakohdat" siten, että niitä ei huomaa? Hienommalla paperilla, vai onko se ihan paklaustekniikasta kiinni? Tuntuu hieman näkyvän muutamassa kohtaa tuo ero materiaalien välillä. Sormella yli pyyhkiessä ei tosin tunnu mitään.
Reply
#86
80 paapperilla siliäks, sit n.120 paperilla vielä vetelee koko kitatun alueen, kyl se siitä tasottuu, mut sit vaan reilusti sitä hiontaväriä siihen ja pitkällä lastalla ja vaikka 600 vesissä. Sit joko lisää hiontaväriä ja hienommalla, tai suoraan hienommalla jos sitä hiontaväriä vielä on.

Tossa näyttäis olevan tosi vähän hiontaväriä, ku noin pilveilee toi pelti tuolta alta. Ei maalia ainakaan tuohon niin että on peltiä ja hiontaväriä sekaisin näkyvissä.

Suosittelen vaikka käyntiä jossain maalamossa tai kaverilla joka osaa tehdä hommaa, ihan katsomiskeikalla. Helpottaa kummasti ni ei mee ihan yritys/erehdys/onnistuminen taktiikalla, sillä tosin parhaiten oppii mut...
Reply
#87
Tuossa on vaan ihan suihkittu hiontaväriä, jotta saan hiottua sen pois ja saan vielä mahdolliset montut näkyviin. Kunhan saan tuon mieleiseksi, niin pintaan ruiskutetaan kunnollinen ruiskukitti joka sitten hiotaan tasaiseksi ja sitten aletaan ruiskuttelemaan kunnon värejä pintaan. Tuon päälle ei siis mitään maaleja ole edes suunniteltu. Kunnon maalari tuon auton maalaa ja ennen värin ruiskutusta pitää saada häneltä hyväksyntä pohjatöille, eli kyllä tuossa vielä konsultoidaan osaajia ;D
Reply
#88
Kuinkas tämä edistyy? Tongue
Käyttis: Bmw 730iA e38 -95
Projektit: Bmw 525iA e34 -91 "Tolppien ystävä", Toyota Corolla Ke11 -71 "Low 'n' Slow", Peugeot 205 -91 Little Frenchfrie.
Ex: Nissan 200sx s13 -91
Reply
#89
Hitaasti mutta varmasti. Apukuskin kylki, keula ja konepelti on jotakuinkin maalausvalmiina. Kuskin kylki on nyt työn alla. Ei oikein pakkelisista kyljistä ole jaksanut kuvia päivitellä. Päivittelen sitten kun on jotain uutta näytettävää ;D
Reply
#90
oon niin kateellinen! Wink
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)