Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1964 Lincoln Continental
Repa Wrote:Hienolta näyttää.
Otapa pari tarkempaa kuvaa penkeistä fiksauksen jälkeen vaikka tästä samasta kohdasta.
[Image: etuistuinosa_zpse7ee1f06.jpg]
Näkisi että miten hyväksi ne saa ehostuksella.

Tämä nyt ei ole paras esimerkkikohta, mutta räpsäsin kuvan kuitenkin. En lähetenyt tätä kohtaa viimeisen päälle kittaamaan, vaan keskityin noihin pitkiin uurteisiin. Muutamia naarmuja jäi ja kuvista näkee hyvin miten maali ei ole peittänyt kaikkea. Tämän penkin nahka oli jo niin pahasti kuivunutta, että kudokset nahkan sisällä olivat pettäneet kuskin penkin alta. Parempikuntoisissa penkeissä olevat naarmut saa paljon nätimmin peitettyä, koska nahka on elastisempaa.
[Image: DSC01262_zps39e53fb4.jpg]

Pakosarjojen kanssa otin erän yhtenä iltana. Paska homma, mutta ei kyllä lähelläkään S13:n tai S14:n pakosarjojen irroitusta Big Grin
[Image: DSC01252_zpse6e86b73.jpg]
Heitin sarjat koneistamolle laippojen plaanaukseen ja pinnapulttien uusintaan. Olivan niin ruostuneet, että ei ois saanu enää kunnolla kiristettyä.

[Image: DSC01285_zps45915c30.jpg]
Tuolla oikealla moottorin kannakkeen alla näkyy ruosteinen noro joka tulee vuotavasta propusta. Melko lailla paskassa paikassa vaihtaa, kun ei tonne mahdu lyömään yhtään millään. Pienehkö saksitunkki tuonne voisi mahtua väliin. Sillä saisi ehkä puserrettua uuden propun sisälle. Ei tee mieli nostaa koko konetta tuolta ylös yhden propun takia kuitenkaan...
Reply
Entäs ns. "koritunkki" eli semmoinen hydrauliletkulla ja erillisellä pumppauyksiköllä varustettu. Varmaan joltain kunnossapitohommia tehdasmaailmassa tekevältä kaverilta vois kysyä... Niitä on tosi pieniä. Runkoaisoja joskus oi'oin moisella, mahtu jopa päädystä sen aisan sisään.
Reply
Juu, tollasen saan kyllä lainaan tarvittaessa. Kyllä toi homma hoidetaan Smile
Reply
Ruostunut räikäle pihalle.
[Image: DSC01367_zps72a038a5.jpg]

Mie aloin jo muokkaamaan saksitunkista "erikoistyökalua", että saataisiin painettua uusi proppu sisään. Tilaa lyömiseen kun ei ollut. Kaverilla onneksi välähti ja se väsäsi oikein high-end erikoistyökalun tätä hommaa varten.
[Image: DSC01363_zpsebb0ee41.jpg]

Sinnehän se lumpsahti.
[Image: DSC01353_zpsbb5a7100.jpg]

Valitettavasti en saanut pakosarjoja koneistamolta takaisin viikonlopuksi, niin jäi kruisailut suorittamatta. Kaikki vanhat pinnapultit olivat katkenneet irroittaessa, joten voi tulla pinnapulttien vaihdolle ja pintojen plaanaamiselle aika rutkasti hintaa...

Ilmattiin jarrut uuden pääsylinterin vaihdon jälkeen ja termarikin tuli uusittua.
[Image: DSC01371_zps06431fca.jpg]

Koneen läpi valutettiin varmaan 40l vettä kun tuo proppu oli irti. Hirveä määrä ruostepaakkuja sieltä roiskui pihalle. Täytyy vaihdella nuo moneen kertaan kun saa auton ajoon, että ei ole lämppärin kennot ja jäähdytin tukossa heti...
Reply
Ajokausi päättynyt. Noin 1km tuli ajettua tänä vuonna. Se on kuitenkin enemmän kuin 3 viime vuoden aikana yhteensä. Big Grin

Puljailin valojen ja sähköjen kanssa. Ongelmana oli toimimattomat parkit, toimimattomat vilkut, jarruvalot ja muutamat mittariston valot. Myöskään ikkunoiden kytkimille ei tullut virtaa. Toisesta parkista oli kanta hajalla ja sen vuoksi myöskään vilkut eivät toimineet. Uudella kannalla ja uusilla etupolttimoilla alkoi parkit ja vilkut toimia. Jarruvalojen kytkin oli rikki, sen uusimalla sai taakse valoa. Takavalojen maadoitukset putsaamalla alkoi myös takavilkut ja parkit toimia kuten pitää. Pitkien valojen jalkakatkaisija oli myös mykkänä ja sen purkamalla ja putsaamalla sain sen entisöityä.

Lasien moottorit tiesin toimiviksi, mutta jostain syystä mistään kytkimestä ei tapahtunut mitään. Foorumeita lueskelemalla pidin aika varmana syyllisenä apukuskin kick- panelista löytyviä kytkimiä. Circuit breakereiksi kutsutaan englanniksi, mutta en oikein kunnon suomennusta löytänyt. Käytännössä automaattisulakkeita. Purin ja putsasin kaikki, mutta ei ollut mitään vaikutusta. Apukuskin sisälokasuojan sisältä löytyy myös muutamia releitä ja sieltä kaivoin yhden epäillyn tutkittavaksi. Rele täynnä ruostetta ja kontaktit hajalla. Hieman hiomista ja herkistelyä, niin rele alkoi naksua ja ikkunat toimia. Tällä hetkellä toimii kuskin ja takamatkustajan lasit ja apukuskin tuuletusikkuna. Lopuissa on kontaktihäiriöitä ja herkisteltävää.

Kaikki kojelaudan polttimot tuli myös uusittua. Kojelauta oli avaamaton, mutta silti suurin osa 50v vanhoista polttimoista toimi edelleen. Uusin varmuuden vuoksi kuitenkin kaikki.
[Image: mittaristo_zps72c85536.jpg]

Viime yönä laittelin koneistamolla plaanauksessa ja pinnapulttien vaihdossa käyneet pakosarjat paikalleen ja sipistelin auton ajokuntoon. Aamulla kahdelle päivälle ostetut siirtokilvet kiinni, akulle kiinnitys ja nesteet sisälle. Lähti käyntiin taas vähän nihkeästi, mutta sain auton ajettua tallista pihalle ja käymään ihan nätisti. Hetken käytyään lämmöt kuitenkin alkoi nousemaan kovaa kyytiä ja lopuksi menivät reilusti lämpömittarin asteikosta yli. Auto sammuksiin ja tutkimaan. Pulputus kuului ja keittänythän se oli ihan selkeästi. Imusarjan takaosasta lämppärin kennon vedenlähdöstä tiputti reippaasti vettä ulos ja katselin, että klemmari on löysällä. Tarkemmin tutkittuna koko letku oli täynnä ruostemöhnää ja itse nippakin oli ruostunut irti ja jäänyt letkun sisään. Tähän hitsasin uuden nipan, mutta eipä ne lämpöongelmat sillä mihinkään katoa. Niin paljon ruostepaskaa koko systeemissä, että pakittelin auton takaisin talliin ja huomenna alkaa moottorin nosto. Koko tekniikka pihalle, moottori levälleen, sisuskalujen tarkistus ja vesikanavien puhdistaminen. Samalla käyn konehuoneen läpi ja käytän rikkinäisen jarrutehostimen kunnostettavana. Melko rankasti tympii tällä hetkellä. Olisi ollut mukava kaiken ahertamisen jälkeen päässä kruisailemaan yksi viikonloppu, mutta nyt kävi näin.
[Image: rikki_zps59c0f6f2.jpg]

Sellainen ajokausi tällä kertaa...
Reply
No mut ensvuonna pääsee sit hyvissä ajoin kruisaileen kun talven aikana saa kaiken tiptop kuntoon? Smile Hieno peli tämä kuitenkin ja vaivaakin saatettu nähdä Smile
Reply
Iso moottori vaatii ison nosturin. Tänään käytiin nostamassa moottori pihalle.
[Image: IMG_4704_zps41bddaea.jpg]
[Image: IMG_4700_zps4f581060.jpg]
[Image: IMG_4702_zps422fc417.jpg]

Kivuttomasti nousi. Suurin homma oli ährätä tuo auto taas ulos ja sisälle pajalta. Katto on sen verran matalalla, että normaalilla moottorinosturilla ei olisi mahtunut mitenkään nostamaan. Dimskylle taas suurkiitos avusta!

Seuraavaksi huuhtelemaan lohkoa ja putsaamaan/korjaamaan/uusimaan/maalaamaan kaikkea mahdollista moottorista ja konehuoneesta.
Reply
Ei ihan valmistunut tän vuoden puolella tää projekti, vaikka aika lähelle on päästy.

To do- listalla on vielä moottorin osalta sähköjen siistiminen, bensa- ja alipainelinjojen muokkaus, pakosarjojen maalaus, ja paisuntasäiliön ja öljyn täyttöputken asennus.
[Image: DSC03680_zps1754dcc1.jpg]
[Image: DSC03682_zps7fb9ab55.jpg]
[Image: DSC03700_zps7d619413.jpg]
[Image: DSC03688_zps76851bc9.jpg]

Bilteman moottoripukki alkaa olemaan kestokykynsä äärirajoilla. Toivottavasti kestää vielä pakosarjojen painon...
[Image: DSC03691_zps26066887.jpg]

Konehuone saatiin maaliin ja siellä on jo uusittu kaikki mahdolliset letkut. Tuulettimen säätimien alipaineletkut on 2,8mm letkua ja sitä joutuikin etsimään kissojen ja koirien kanssa. US-Partsilta onneksi löytyi metritavarana.

Suojattuna
[Image: IMG_4893_zpse2867290.jpg]

Dimsky vauhdissa!
[Image: IMG_4905_zps0be24654.jpg]

Maalattuna
[Image: IMG_4911_zps75832a73.jpg]
[Image: IMG_4910_zps334577a9.jpg]
[Image: IMG_4908_zps52632019.jpg]
Reply
Todella asiallista jälkeä jälleen Smile
Ilo alkaa kilosta ja remontti kahdesta.
Moottorikoneistamo "Finsku Palans Fapriikken" - Jarza
-Bluebird SR20DET -87 "Kauhukaukalo"
-Nissan Primera P11 -97
Reply
Mylly valmistui ja jos kelit antaa periksi, niin viikonloppuna koitan nostaa sen takaisin paikalleen. Viimeisimpänä hommana tuli taiteltua uusi bensalinja pumpulta kaasuttimelle. Jonkunmoisen adapterimöntin joutui askartelemaan, mutta ainakin toistaiseksi vältyin letkunpätkän käytöltä tuossa putkessa.
[Image: IMG_5461_zps5zxu5ttr.jpg]

Viime kesänä jarrujen kanssa oli ongelmia. Poljin meni noin 70% matkasta lattiaan ihan tunnottomana ja sitten meni jäykäksi. Kovempaa painaessa jarrut ottivat huonosti, mutta ei tuolla ajaa uskaltanut. Pyörien sylinterit toimivat, vuotoja ei ollut ja jarrupääsylinterikin tuli uusittua. Ilmaaminenkin onnistui, mutta tuntumaa polkimessa ei silti ollut. Eli kyllähän tuo vahvasti rikkinäiseen jarrutehostimeen viittaisi. Netistä lueskelin, että tuollaisen irroittaminen on viikonlopun homma. Psyykkasin itseäni paskamaiseen ja hermoja raastavaan irroittamiseen, mutta alle 45min meni koko möykyn kaivamiseen pöydälle.
[Image: IMG_5505_zpsqpssdz7u.jpg]

Täytyy perjantaina leväyttää tuo ja katsoa saako sille itse tehtyä mitään, vai täytyykö keksiä muita metkuja.
Reply
Noniin, tän kanssa on taas turattu.

Jarruboosteri oli täynnä tuollaista ruostemönjää ja jarrunestettä. On vuotanut varmasti edellisestä jarrupääsylinteristä, koska nykyinen on ihan uusi ja jotakuinkin käyttämätön.
[Image: IMG_5522_zps8fw3qbhq.jpg]
[Image: IMG_5528_zpshbpqfjvc.jpg]
Huolellinen puhdistus ja tuon sylinterin pinnan hionta sileäksi, niin tuntui ainakin pitävän painetta mainiosti ja mitään vuotoja ei tuntunut. Toivottavasti toimii nyt.


Moottori tuli myös nostettua takaisin paikoilleen. Kävin hakemassa paikallisesta konevuokraamosta nosturilla varustetun lava-auton ja nostin sillä koneen paikalleen. Pajalla ei sisällä mahdu matalan huonekorkeuden vuoksi, mutta tyrkättiin auto puoliksi pihalle, niin onnistui mainiosti.
[Image: 1_zps7zrwvfpl.jpg]
Laitoin piuhat ja letkut moottoriin paikalleen ja tappelin pari päivää toimimattomien ajovalojen kanssa, mutta loppujen lopuksi syylliseksi paljastui apukuskin kick-paneelissa huonosti kiinni ollut liitin. Sitten piti tapella vähän vuotavan bensalinjan liittimen kanssa, ja sitten ottaa vielä toinen erä termarikotelon ja imusarjan välisen laipan tiiviyden kanssa. Sitä ei saanut pitämään kunnolla minkään tiivisteen kanssa, niin käytin sen kaverilla juotettavana kuntoon hopealla.

Plaanauksen jälkeen alkoi pitämään.
[Image: b495cc48-2039-42c1-8ece-1ee84aebd8a1_zpsndmfrwlj.jpg]

Ennen ensimmäistä onnistunutta starttia joutui vähän aikaa kikkailemaan virranjakajan asennon kanssa. Aloittelijamaisia juttuja. Mutta loppujen lopuksi sekin meni jotakuinkin kohdalleen ja kone käy nätisti ilman mitään vuotoja.
[Image: th_25703903-A906-46FF-A7B8-23192D23627D_zpsumzsp79o.mp4]

Joku pieni ujellus kuuluu koneen käydessä, toivottavasti tulee laturista eikä vesipumpusta. Ei kuitenkaan kuulunut ilman hihnoja, eli ei tule moottorista. Kaasuttimeen pitäisi hakea vielä kunnolliset säädöt.

Tein uuden kiinnikkeen ja pohjan akulle
[Image: IMG_5619_zpsilfpkpsy.jpg]
[Image: IMG_5622_zps28j1veon.jpg]
Reply
Halusin jarruongelmista lopullisesti eroon ja vaihdoin kaikki rumpujen sisällä olevat sylinterit uusiin ja uusin takajarrujen putket.
[Image: IMG_5599_zpshlxjibxo.jpg]

Käsijarru on alipaineohjattu. P:ltä tai N:ltä kun vaihtaa mille tahansa vaihteelle, imaisee paine jarrun pois päältä. Käsijarru ei kuitenkaan lukittunut pohjaan ollenkaan, niin pitihän se poljin nypätä irti.
[Image: IMG_5623_zpsd3kycktu.jpg]

Tuollainen puoliksi rullaava palikka pitäisi lukittua kun jarrua painaa, mutta tuohan oli mennyt ruostumaan jumiin.
[Image: IMG_5624_zpsazjupfwi.jpg]
Pienellä liottelulla ja rasvailulla alkoi toimia ja nyt toimii sitten käsijarrukin.
[Image: IMG_5628_zpspelmvzth.jpg]

Vielä pitäisi selvittää miten mikäkin alipaineletku menee jarrulta neutraalikytkimen kautta johonkin jakoblokin nippaan.

Tästä
[Image: IMG_5630_zps9wy7ajzt.jpg]

Tämän kautta
[Image: IMG_5636_zpsylcy4kew.jpg]

Tänne, mutta mihin?
[Image: IMG_5633_zpswiboqapz.jpg]

Eli vielä olisi kaasarin säätö, jarrujen ilmaus ja tuulilasin pesurin kehittäminen edessä. Ostin jo Bilteman pesurisetin, mutta yritän vielä elvyttää kojelaudan nappia, että saisin pesurin konehuoneessa toimimaan ilman ylimääräisiä jälkiasennusnappeja kojelaudassa. Jos ei ala onnistua, niin laitan väliaikaisen (pysyvän) ratkaisun, että pääsen hakemaan leimaa tähän laitokseen ensimmäistä kertaa 13 vuoteen Wink
Reply
Joo-o https://www.youtube.com/watch?v=tBykZYu0eaU
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)