Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1964 Lincoln Continental
#31
mikeboo Wrote:Oletko koittanut maalinpoistoainetta tuohon bitiumiin? Itsellä ainakin lähti massat sillä hyvin irti.

Bitumeista ei ollut ongelmaa, mutta se liima millä bitumit oli kiinni oli todella tiukassa. Se lähti loppujen lopuksi teräsharjalaikalla ja jäämät sitten tinnerillä.

Pieni ja turha päivitys:

Takakontti on nyt maalissa ja suurin osa korjauspaloista on sovitettu paikalleen. Kontin oikeasta laidasta puuttuu vielä pala peltiä. Kaikki paikat hitsataan kerralla paikalleen. Miulla ei ole tällä hetkellä omaa hitsauskonetta tuolla pajalla, niin täytyy lainata viikonlopuksi sellainen jossain välissä.

[Image: 008.jpg]
[Image: 009.jpg]

Kuskin lattiaan väsäsin kanssa palasen, kun entisessä oli muutama neulan mentävä reikä.

[Image: 010.jpg]
[Image: 011.jpg]

Seuraavana suunnitelmissa olisi auton ovenpielien ja muutaman muun kohdan hiekkapuhallus, paikkojen hitsaaminen ja tinaaminen. Reiät siis umpeen ja sitten pääseekin toden teolla pohjien tekoon. Hiekkapuhallushommat ja hitsaukset jäävät kuitenkin tammikuulle. Ennen vuodenvaihdetta meinasin pestä lattiamatot ja etupenkin. Jos saan lattiamaton riittävän hyvin pestyä ja korjattua, niin maalaan sen myös. Ei huvittaisi maksaa 500€ uudesta. Meinasin myös selvitellä kuinka tuo etupenkin sähkösäätö toimii. Täytyy purkaa koko mekanismi ja herkistellä se. Moottori kyllä surraa, mutta penkki ei liiku. Ilmeisesti jotain on jumissa, tai sitten sieltä on vaijereita poikki tms.
Reply
#32
Jotain pientä on tullut puuhasteltua. Lähinnä maalien poistoa ja putsailua. Hiekkapuhallusvehkeet alkaa olemaan hommattu, eli kohta pääsee puhaltamaan ovenpielet ja aloittamaan kunnolla pohjatöiden teon. Konepelti, takaluukun kansi, etulokareiden vaakaosat ja takakyljet ovat puhtaalla pellillä ja niistä on ruosteet poistettu. Muutama kuva parin päivän takaa, kun maaleja on alettu poistamaan. Tällä hetkellä nuo pinnat ovat kirkaalla puhtaalla pellillä. Mukava aloittaa paklailut kun on puhdasta peltiä työstettävänä Smile

[Image: 30122010002.jpg]

Nitromorssin käyttöön näppärä keino on levittää paksu kerros tököttiä hieman karhennetulle puhtaalle maalipinnalle. Tämän jälkeen kerros tuorekelmua päälle, niin johan rapisee maalit pois kätevästi.

[Image: 30122010003.jpg]

Takakontin luukusta ja konepellistä puhuinkin aikaisemmin. Ne molemmat näyttävät alapuolelta jotakuinkin tälle:

[Image: 30122010005.jpg]

Eli koko runko on ruostunut irti kuoresta ja on todella paskassa kunnossa. Suunnittelin hoitavani homman siten, että vedän esim. makroflexiä tuonne konepellin ja takaluukun ulkopuolelle "tukikehikoksi", jotta pelti ei menetä muotoaan. Sen jälkeen kylmästi koko tukirunko rälläkällä irti ja hiomalla/puhaltamalla/hapolla irroitan kaikki ruosteet. Sitten parsimaan uuden tukikehikon kanssa pelti kasaan. Hirveä vaiva ja lopputuloksesta ei ole mitään takeita, mutta kun ei noita peltejä mistään saa ostettuakaan, niin pakko se on yrittää. Happodippaus saattaisi olla mahdollinen, mutta asiaa selvitellään vielä. Pääasia olisi, että tervettä peltiä häviäisi mahdollisimman vähän ja jäljelle jäänyt ei vetelisi pahasti ruosteenpoiston seurauksena.
Reply
#33
Tuo rakenne vaikuttaa aika avoinaiselta, mites ois jos käytät luukut soodapuhalluksessa tai korkeapainepesussa. Loput ruostejäämät hapolla pois.

Ja tuohon osahommeliin, ootkos täältä kysellyt mitään tarpeita, on erikoistuneet Lincolneihin ja vanhempiinkin löytyi kyllä tavaraa. Ja soitella varmaan kannattaa jos jotain halajaa...
http://usaclassicparts.fi/
Reply
#34
Soittelin syksymmällä tuonne paikkaan ja kyselin noita luukkuja. Silloin ei ainakaan ollut kuin yksi -62 takaluukku joka oli valmiiksi samassa jamassa kuin toi miun nykyinen. Mitä olen jenkkifoorumeilta noita selaillut, niin ihan yhtä huonoista ne parsii jenkeissäkin kasaan noita, eli taitaa olla tyyppivika tuo ruostuminen. Tuo runko on ilmeisesti liimattu kiinni tuohon kuoreen, kun ei tuosta ainakaan pistehitsauksien jälkiä löytynyt. Ruostetta on tasaisesti ihan koko sauman matkalta, eli vaikuttaisi, että tuo liima on jotenkin kiihdyttänyt sitä ruostumista. Liekö imenyt kosteutta itseensä tms. Takaluukku ja konepeitto menee työn alle viimeisenä ja rahatilanteen parantuessa kyllä yritän ensin etsiä parempikuntoisia. happodippaus ja sooda/vesipuhallus kyllä onnistuvat tarvittaessa, eli kyllä noistakin jotenkin tähän autoon luukut leivotaan Wink
Reply
#35
Näitä projekteja on aina kiva seurailla, toivottavasti jatkoa seuraa ja lopulta tulee valmistakin. Smile
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#36
Alppu Wrote:Näitä projekteja on aina kiva seurailla, toivottavasti jatkoa seuraa ja lopulta tulee valmistakin. Smile

Samat sanat täältäki Smile
Käyttis: Bmw 730iA e38 -95
Projektit: Bmw 525iA e34 -91 "Tolppien ystävä", Toyota Corolla Ke11 -71 "Low 'n' Slow", Peugeot 205 -91 Little Frenchfrie.
Ex: Nissan 200sx s13 -91
Reply
#37
Vähän hiljaista on ollut päivittelyn suhteen, kun päivät on menneet työpaikan etsimiseen. Mutta rustaillaanpa vähän. Eli edelleen ohjelmassa on ollut maalinpoistoa ja muuta pientä näpertelyä. Innostuin putsaamaan ovet ja etulokaritkin paljaalle pellille, eli enää ei ole maalia kuin katossa ja takapuskurin alapuolella olevassa pellissä. Sain tänään Nippondensolta kompressorin lainaan ja puhaltelin etulokasuojista pienet ruostepisteet pois Bilteman pistehiekkapuhalluslaitteella. Ihan näppärä laitos, mutta tuntuu vaakapintoja puhaltaessa hukkaamaan aika paljon hiekkaa. En halunnut puhaltaa "kunnollisella" hiekkapuhaltimella noita lokareita, kun riskinä olisi peltien venyminen. Tuolla vehkeellä lähti oikein näppärästi ja siististi puhtaaksi. Isompi hiekkapuhallusprojekti on edessä loppuviikosta, jolloin lähtee takakontin ympärys, ovien alalaidat ja muutama muu kohta puhtaaksi ruosteista ja vanhoista töhnistä.

Etupenkin säädöt eivät toimineet kun penkkiä kokeilin ennen purkamista. Sormet syyhysi päästä sen penkin kimppuun, joten otin sen pieneksi väliprojektiksi. Teen siitä hommasta oman päivityksen.

Ovista on poistettu lasit ja kaikki hiekkapuhalluksessa tai maalauksessa edessä olevat osat. Samalla elvytin lasinnostimien moottorit. Pienen herkistelyn jälkeen kaikki ovat käyneet toimimaan, mutta ainakin kuskin oven moottori vaikuttaa todella väsyneelle. Alkuun laitan sen johonkin toiseen oveen ja yritän etsiä jostain tuoreemman/tehokkaamman tilalle. Hyvin yksinkertaisia moottoreita noi kyllä on, eli tuonne saa varmasti sovellettua jonkun ihan muunkin moottorin tarvittaessa. Eikä aiheuta tunnontuskia alkuperäisyyden suhteen Big Grin

Ensimmäinen varsinainen takaisku löytyi kuskin ovesta. Näissä on etuikkunoiden pienet tuuletusikkunat myöskin sähkösäätöiset. Kuskin tuuletusikkunan säätömoottori puuttui kokonaan kun purin laseja irti. Täytyy metsästää jostain korvaava, tai sitten siirrän ainakin väliaikaisesti apukuskin ovesta moottorin kuskin oveen ja lukitsen sen ikkunan jumiin. Ilman tuota moottoria kun ikkunan saa painettua ulkopuolelta auki miten tahansa... Ovien alareunoista löytyi myös hieman luultua enemmän ruostetta, mutta ei mitään erityisen hälyyttävää.

Oon tosi huono ottamaan kuvia tallilla ollessa, mutta pyrin sunnuntai-iltana rustaamaan vähän pidemmän päivityksen kuvien kera. Vaikka tuskin kukaan jaksaa lukea kovin seikkaperäisesti miten nitromorssilla ja teräsharjalaikalla poistetaan maaleja ja ruosteita ja miten osia ruuvataan irti vanhasta autosta... ;D

Sunnuntaina olisi tarkoitus saada projekti kääntymään ns. kotiin päin. Eli silloin auton pitäisi olla hiekkapuhallettuna ja nostettuna pukkien päälle. Tähän asti homma on ollut vain osien ja maalien purkamista, siitä eteenpäin alkaa tavaraa tulemaan takaisin.
Reply
#38
Noniin, nyt on mukava työpaikka hommattu, mutta mistäs hoidetaan nyt aikaa rakentelulle? ;D

Hiekkapuhallushommat ei menneet oikein putkeen. Liian pienet kompurat käytössä, pakkaskelillä jääty letkut ja hiekka paakkuuntu ja vaikka mitä hämminkiä. Sain kuitenkin pahimmat kohdat puhallettua ja loput sitten vedin teräsharjalaikalla. Muutaman kohdan puhalsin lasikuulalla tallissa sisälläkin. Siivo oli melkoinen...

[img width=461 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0022.jpg[/img]

Muutaman kuvan otin noiden ovien sisältä, kun purin moottoreita ja laseja pois. Kohtalaisen järeitä on ollu sähkömoottorit tuohon aikaan. Kuvassa tuuletusikkunan moottori.

[Image: IMAG0018.jpg]

Pikkusen oli myös vuosien saatossa kertynyt sontaa noihin kiskoihin, eli putsaushommiakin on.

[Image: IMAG0015.jpg]

Kaverilla oli jäänyt aikamoinen läjä laminaattia ylimääräiseksi, niin pitihän sitä luksusauton alle saada myös kunnollinen rakentelualusta. Mukavampi tuollaisella on möyrytä selällään ja pölytkin lähtee helpommin kuin raa'alta betonilta. Kyseessä siis pähkinän värinen laminaatti. 8) Täytyy vielä laittaa tuo kulmista lattiaan kiinni, niin ei tule potkittua rikki.

[Image: IMAG0028.jpg]

[Image: IMAG0032.jpg]

Nyt täytyy keräillä pikkuisen rahaa, että saa ostettua tarvikkeita pohjatöitä varten. Pikkuhiljaa etenee siis. Auto on nyt pukeilla ja muutama uusi ruostepaikka täytyy vielä hoitaa kuntoon.



Reply
#39
Migu Wrote:Vähän hiljaista on ollut päivittelyn suhteen, kun päivät on menneet työpaikan etsimiseen. Mutta rustaillaanpa vähän. Eli edelleen ohjelmassa on ollut maalinpoistoa ja muuta pientä näpertelyä. Innostuin putsaamaan ovet ja etulokaritkin paljaalle pellille, eli enää ei ole maalia kuin katossa ja takapuskurin alapuolella olevassa pellissä. Sain tänään Nippondensolta kompressorin lainaan ja puhaltelin etulokasuojista pienet ruostepisteet pois Bilteman pistehiekkapuhalluslaitteella. Ihan näppärä laitos, mutta tuntuu vaakapintoja puhaltaessa hukkaamaan aika paljon hiekkaa. En halunnut puhaltaa "kunnollisella" hiekkapuhaltimella noita lokareita, kun riskinä olisi peltien venyminen. Tuolla vehkeellä lähti oikein näppärästi ja siististi puhtaaksi. Isompi hiekkapuhallusprojekti on edessä loppuviikosta, jolloin lähtee takakontin ympärys, ovien alalaidat ja muutama muu kohta puhtaaksi ruosteista ja vanhoista töhnistä.

Etupenkin säädöt eivät toimineet kun penkkiä kokeilin ennen purkamista. Sormet syyhysi päästä sen penkin kimppuun, joten otin sen pieneksi väliprojektiksi. Teen siitä hommasta oman päivityksen.

Ovista on poistettu lasit ja kaikki hiekkapuhalluksessa tai maalauksessa edessä olevat osat. Samalla elvytin lasinnostimien moottorit. Pienen herkistelyn jälkeen kaikki ovat käyneet toimimaan, mutta ainakin kuskin oven moottori vaikuttaa todella väsyneelle. Alkuun laitan sen johonkin toiseen oveen ja yritän etsiä jostain tuoreemman/tehokkaamman tilalle. Hyvin yksinkertaisia moottoreita noi kyllä on, eli tuonne saa varmasti sovellettua jonkun ihan muunkin moottorin tarvittaessa. Eikä aiheuta tunnontuskia alkuperäisyyden suhteen Big Grin

Ensimmäinen varsinainen takaisku löytyi kuskin ovesta. Näissä on etuikkunoiden pienet tuuletusikkunat myöskin sähkösäätöiset. Kuskin tuuletusikkunan säätömoottori puuttui kokonaan kun purin laseja irti. Täytyy metsästää jostain korvaava, tai sitten siirrän ainakin väliaikaisesti apukuskin ovesta moottorin kuskin oveen ja lukitsen sen ikkunan jumiin. Ilman tuota moottoria kun ikkunan saa painettua ulkopuolelta auki miten tahansa... Ovien alareunoista löytyi myös hieman luultua enemmän ruostetta, mutta ei mitään erityisen hälyyttävää.

Oon tosi huono ottamaan kuvia tallilla ollessa, mutta pyrin sunnuntai-iltana rustaamaan vähän pidemmän päivityksen kuvien kera. Vaikka tuskin kukaan jaksaa lukea kovin seikkaperäisesti miten nitromorssilla ja teräsharjalaikalla poistetaan maaleja ja ruosteita ja miten osia ruuvataan irti vanhasta autosta... ;D

Sunnuntaina olisi tarkoitus saada projekti kääntymään ns. kotiin päin. Eli silloin auton pitäisi olla hiekkapuhallettuna ja nostettuna pukkien päälle. Tähän asti homma on ollut vain osien ja maalien purkamista, siitä eteenpäin alkaa tavaraa tulemaan takaisin.
paljonko tuo hiekkapuhallus pönttö tarvii ilimaa toimiakseen kunnolla :Smile
aja minkä ajat ja ässällä loput
Reply
#40
Tossa laminaattikohdassa repesin. Hyvää settii. ;D
Live slow, die old.
Reply
#41
Migu Wrote:[Image: IMAG0028.jpg]

Mikäs projekti se tuolla vasemmalla majailee?
Kovasti näyttäisi R324 konversiolta...
Reply
#42
Bonehead Wrote:
Doni Wrote:[nusnus] Joo, 502 on GM:n kone. Taisi olla Cadillaceissa käytössä [/nusnus]

Eipäs muuten ole, vaan 425 ja 500 kuutiotuumaiset noissa 70-luvun etuvetokäkkylöissä.

Joo, nusnus ;D

502-kuutiotuumainen tosin löytyy GM:n isolohko-osastolta.

Tuo 502 cid jälkituotanto koko, Chevyn 454 strokattu kone stripille, niin kuin myös kadullekin eri tehoversioina.
Eli ei ole ollut missään auto mallissa tehtaalla asennettuna, näitähän tekee joku pikkupaja GM:lle ja muillekin, esim. Riolo niminen pulju.
Tehot alkaa 450hp ylös päin, vääntöä kyllä löytyy näistä matala tehoisemmistakin, joskus kävi mielessä josko omaanikin tuollainen ........
Reply
#43
Joni P. Wrote:
Migu Wrote:

Mikäs projekti se tuolla vasemmalla majailee?
Kovasti näyttäisi R324 konversiolta...

Joni ollu tarkkana Wink
Juu miun projekti majailee samal pajalla.

Ps. jotkut joutuu tekemää töitä ihan betoni lattial laminaatin sijaan ;D
Käyttis: Toyota Yaris Verso "JDM" '01
Projekti/kesäauto: Nissan Skyline HCR324 '91
Pyörä: Yamaha YZF-R6 '05

Muovilahkeet, umpikumirenkaat ja ämpärinkokoinen pakoputken pää. Ei sovellu autoiluun.
Reply
#44
Migu Wrote:Penkeissä olevat väriläiskät ovat siis auringonpolttamia. Onkos foorumilla yhtään nahkahommien asiantuntijaa? Voikos tuollaiset kohdat maalata nahkamaalilla, vai tarttuuko tuollaiseen kohtaan enää yhtään mikään? Kuivaa koppuraahan se nahka noilta kohdilta on, mutta jos noita yrittäisi pehmentää jollain ennen maalausta, niin tarttuisiko väri paremmin? Bemaristien foorumilta lueskelin, että Turussa olisi pulju joka sävyttää maalin nahkapalasen perusteella. Sellaisella ajattelin noi penkit elvyttää ensihätään. Tämän talven rakentelubudjettiin ei mahdu penkkien verhoilutus, mutta jotain väliaikaista noille on tehtävä kesäksi.

Alla muutama ennen ja jälkeen- kuva. Kuvat on otettu huonossa valaistuksessa Samsung Galaxy S- puhelimella (kuten kaikki muutkin kuvat), eli tuossa ei hirveästi näy eroa, mutta luonnossa näyttävät huomattavasti puhtaammille. Täytyy hommata kelvollinen digikamera, ei näistä kuvista ole oikein iloa kenellekkään...

Me saadaan noi ensitöityä maalamalla. Jos ei maalamalla, niin varmasti saadaan verhoiltua. http://www.kxd.fi --- tuolta lisää
Reply
#45
Tänne ei ookkaan vähään aikaan tullu töherrettyä.

Mitään kovin radikaalia ei oo ehtiny tapahtua. Aikaa ja rahaa on ollu sen verran rajallisesti, että homma on edenny vähän aikataulusta jäljessä.

Auto on nyt nostettuna pukeille ja availin takajarrut.
[img width=461 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0058.jpg[/img]

Jarrukengissä oli melko täydet pinnat jäljellä ja ne oli ilmeisesti edellisen omistajan toimesta hiljattain avatut. Ihan tuoreet rasvatkin oli vielä näkyvissä.
[Image: IMAG0056.jpg]

Takakontin pohjaa ja oikean takalokarin alaosaa joutuu paikkaamaan vähän reilummin kuin olin olettanut.
[img width=461 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0044.jpg[/img]
[Image: IMAG0106.jpg]

Etupäässä menee niveliä ja puslia vaihtoon aika urakalla.
[Image: IMAG0062.jpg]

Muutenkin lokarin sisäpuoli oli hurjassa kunnossa, eli teräsharjaahan sinne piti näyttää.
Ennen
[img width=461 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0054.jpg[/img]

Näissä on muuten ihan oikeat sisälokasuojat eikä mitkään hemmetin muoviräikäleet niinkuin tuossa vieressä majailevassa Skyllessä Wink
[img width=461 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0080.jpg[/img]
Painaa varmaan saman verran kuin tuon edellä mainitun kärryn kokonainen lokari ;D

Ruostesuojattuna
[img width=461 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0082.jpg[/img]

Molempien etulokareiden sisältä löytyy tälläiset mollukat
[img width=461 height=770]http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/IMAG0068.jpg[/img]
Nää on siis alipainesäiliöt. Ovien lukot, ilmastoinnin säädöt ja tuulilasinpyyhkijät toimii alipaineella. Nuo täytyy vielä putsata, maalata ja letkut uusia varmuuden vuoksi.

Lokarien sisäpuoli pohjamaalattuna. Maalailin nyt vain alueet mihin pääsi helposti teräslaikalla käsiksi. Etuakselisto puretaan vielä ja sinne asennetaan kaikki uudet puslat, pallonivelet ja kumit. Näyttäisi saavan alle 400 dollarin hintaan ebaysta kokonaisia "rebuild kittejä" etupäähän.
[Image: IMAG0102.jpg]
Reply
#46
Ovet tuli kiikutettua uskollisella monikäyttöautolla parempien työkalujen ulottuville.
[Image: IMAG0089.jpg]
Ovet painaa ehkä 50kg/kpl, eli ihan ei mennyt kaikkien kuormassääntöjen mukaan toi homma ;D Takakontissa oli yksi ovi ja takapenkillä vielä yksi, eli tässä taitaa olla ensimmäinen 7-ovinen S13 mitä foorumilla on nähty...

Ihan näin painavia ovet ei ollu, mutta saipahan säädettävän työtason 8)
[Image: IMAG0096.jpg]

Tää oli kuskinpuoleinen takaovi. Ehdottomasti pahimmassa kunnossa ja vähän liioiteltu tuokin paikka. Muissa oli vain tuossa vasemmassa laidassa näkyvä reikä kaikissa järestään samassa kohtaa.
[Image: IMAG0100.jpg]

Nyt ovet on roudattu takaisin omalle pajalle ja saumojen tinaamisen jälkeen oikaisen ovien alalaidat ja laitan ovet koriin kiinni.
[Image: IMAG0101.jpg]

Dimskylle suurkiitos kuljetusavusta!

Etulokariin tuli taiteltua myös pieni paikka.
[Image: IMAG0078.jpg]

Eli sellaista on tapahtunut. Seuraava päivitys tulee, kunhan ovet ovat korissa kiinni ja pohjatyöt alkaneet. Kävin ostamassa kunnollisen hiomalaudan ja käyn sillä ovet läpi irrallaan ja aloitan kittailun. Helpompi suoristaa ovien alalaidat jotka ovat jostain syystä hieman aalloilla. Eivät kyllä ole voineet tinaamisesta tai hitsauksesta vedellä, vaan ovat ilmeisesti jo tehtaalta lähtöisin hieman kupruiset. Puhutaan kuitenkin pienistä heitoista, eli mitään kovin isoa operaatiota ei ole tiedossa.

Jostain syystä tää kuva on miellyttänyt valaistukseltaan silmää, niin laitetaan se nyt tännekkin, vaikka kovin informatiivista sisältöä siinä ei olekkaan ;D
[Image: IMAG0047-1.jpg]

Reply
#47
kivasti näyttää hommat sujuvan Smile hauskannäköinen toi s13 noilla kattotelineillä ;D
Blow me, bitches
Reply
#48
Tuli ostettua kunnollinen miggi pajalle ja peltihommia tehdessä on mennyt pari viime päivää. Saumat on vielä kauhean näköisiä, kun hitsaus on aivan uusi juttu minulle. Laitan kuvia, kunhan alkaa onnistua ;D

Mikäs on oikeaoppinen tapa käsitellä hitsisaumat mitkä altistuu kaikenlaiselle sonnalle lokareiden sisällä?
Hitsaus, hionta lamellilaikalla, putsaus tinnerillä, happopohjamaali ja mitäs tököttiä vedetään päälle suojaksi?
Reply
#49
Vetele ne ihan ekaks vaikka fosvorihapolla / annitrolilla. Sitten maalit ja muut tökötit päälle.
Reply
#50
Noniin! Tällekkin rotiskolle on jotain tapahtunut. Aikataulut on aika pitkälti haudattu. Valmistuu sitten kun valmistuu. Mitään kiirettä ei siis pidetä, vaan tehdään kunnolla. (taidot ja rahat siis loppu ;D)

Tälläinen kaunistus tuli ostettua sierra4x4tbo- nimimerkin takana kirjoittelevalta henkilöltä. Kiitos hänelle.
[Image: IMAG00122.jpg]
Tosiaan hitsauskokemusta ei käytännössä ole aikaisemmin, eli opetteluksihan tuo on mennyt.

Tälläistä on saatu aikaiseksi:
[Image: IMAG0006.jpg]
[Image: IMAG0004.jpg]

Kuskin lattia ja kaikkien lokareiden kulmat on myös hitsattu. Seuraavaksi viimeistelyä ja tinausta noihin saumoihin jonka jälkeen pitäisikin jo päästä pakkeloimaan. Tallin tiloista johtuen oikea kylki tehdään ensin valmiiksi, jonka jälkeen auto flipataan ympäri ja aloitetaan kuskin kyljen työstäminen.

Äitienpäivänä hierottiin ovien asettelua ja rakoja kohdalleen. Säätöjä riittää melko moneen suuntaan ja noi ovet painavat varmasti 50kg/kpl ilman sisuskalujakin, eli apu oli tarpeen. Kiitoksia auttaneille!

[Image: IMAG0001.jpg]
[Image: IMAG00132.jpg]

5,5m suoraa kylkeä. Tätä näkymää varmaan tulee lähiviikkojen ja kuukausien aikana tiirailtua melko kriittisellä silmällä useinkin...
[Image: IMAG0003.jpg]

Kontti ja konepeitto aiheuttaa jonkin verran päänvaivaa. Nää menee jossain vaiheessa happokylpyyn ja sitten ihmetellään jäikö mitään jäljelle...
[Image: IMAG0141.jpg]

Tästä jatketaan!
Reply
#51
Hyvältä näyttää Smile Noissa suorissa kyljissä on se hyvä puoli, että kun tarpeeks paljon ruutaa hiontaväriä niskaan ni leveellä suoralla kapulalla saa tehtyä hiontahommat tosi vauhdikkaasti ja taatusti suoraa pintaa Smile
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
#52
Juu. Vasemmassaetulokarissa on pieni lommo joka vaatii toimenpiteitä. Muuten kyljet ovat melkoisen suorat ja helpot paklata. Pohjatöiden tekemiseen meinasin kuitenkin käyttää aikaa reilusti, koska tuo musta väri ei anna mitään anteeksi. Pitkä hiomakapula on jo hommattu ja sillä pääsee hinkkaamaan ihan lähiaikoina. Päivitellään sitten taas.
Reply
#53
tuonhan voi sitten viimeistellä kuppeet vaikka juoruvärillä 8)
aja minkä ajat ja ässällä loput
Reply
#54
Eilen purin putkiston pois takapenkkien alta taaksepäin. Välivaimentimet ovat räjähtäneet ihan palasiksi ja melkoista pitsiä se oli muutenkin, eli pääsen harjoittelemaan myös putkiston tekoa. Kamera teki tenän, joten vielä en saanut siitä raadosta kuvia. Putkisto on malliltaan alla olevan kuvan kaltainen. Harmaa viiva on siis taka-akseli ja tuo putkisto loppuu kuvassa kardaanin ja perän liitoksen kohdalle. Mikäs tuon välivaimentimien välissä olevan putken funktio on? Eikös H-putket ole yleensä lähempänä pakosarjoja ja niiden ideana on lisätä vääntöä? Liittyykö tuollainen vain äänien sävyn hallintaan, vai onko tuolla auton toimintaan ihan oikeaa merkitystä?



Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply
#55
Vahva mutu, että tasaa painetta putkistoissa eli ääniinpä hyvinkin.
Live slow, die old.
Reply
#56
tämän etenemistä oottaa innolla! meinaatko saada uusilla putkilla ääntä vai alkuperäistä "äänettömyyttä"? vähän meteliä ehkä voisi olla?? 3" hormit sarjoilta asti ja taakse ainoastaan vaimentimet...
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#57
tuokki Wrote:tämän etenemistä oottaa innolla! meinaatko saada uusilla putkilla ääntä vai alkuperäistä "äänettömyyttä"? vähän meteliä ehkä voisi olla?? 3" hormit sarjoilta asti ja taakse ainoastaan vaimentimet...

Minusta tämän tyylisen lippulaivan tulee murahdella hyvin vähän. Pieni hörpötys toki sallitaan, mutta yleisesti ottaen suht äänetön. Millainen äänimaailma tuossa on mahtanut uutena olla?
Live slow, die old.
Reply
#58
Mahdollisimman hiljaiseksi. Ei tuollaiseen vehkeeseen sovi mikään ränttäränttä- tyhjäkäynti tai muukaan lotkotus. Tuota H-putken laittamista mietiskelen vielä, kun suunnitelmissa on jossain vaiheessa tiputtaa auto tonttiin, niin taka-akselin noustessa tuo H-putki tulee olemaan tiellä. Silloin täytyisi vaihtaa taas välivaimentimet erilaisiksi ja siitä on ylimääräistä riesaa. Uskoisin, että laadukkaita nykyaikaisia vaimentimia käyttämällä tuon käynnin saa aika sivistyneeksi ilman tuota putkeakin.

PS. Edellinen omistaja muisteli, että hänen äidillään oli ongelmia ajaa autolla, koska luuli sen aina sammuneen liikennevaloihin. Tyhjäkäynti on 400rpm kohdalla ja koneen käyntiä ei kuule sisälle laisinkaan.
Reply
#59
tuon mukaan H-putki vaikuttaisi ääniin ja ala- ja keskialueen vääntöön

http://www.flowmastermufflers.com/index.php?page=55
Reply
#60
Äänien puolesta tuo H-putki ei ainakaan korvaa edes yhden äänenvaimentimen vertaa (kai tämäkin on silti yksilöllistä). Talliporukassa yksi sälli laitto H-putken isolohkoonsa, jossa 2,5" RST putkisto, yksillä takavaimentimilla. Ja olihan se otettava pois ja laitettava tilalle vaan äänenvaimentimet lisäksi molempiin putkiin. Tarkoituksena oli siis hiljentaa möykkää. Joka tosin ei mielestäni edes ollut kamala, ei mikään ränttätänttä, vaan vähän semmoinen normaalia isompi murina.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)