Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Öljyt.
#1
Mitäs öljyä jengi käyttää?

Itse ajattelin ostaa Redlinen öljyt, kun sanoivat että TWS Motorsporttiin (kuulemma polyalfaoliini skeidaa) verrattuna laatu on ihan eri luokkaa, kuulemma koneen lämmötkin tippuvat tuolla..


http://gamma.nic.fi/~marlin/redline.htm

Kellään kokemusta Redlinesta?

Motulista kuulin, että olis toisiksi parasta öljyä tuon Redlinen jälkeen.
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#2
Mulla on ihan rypsiöljy terästettynä Motor Upilla.

Ei vaan, Castrolia on koneessa... 10W60 tai jotain, en muista tarkkaan.
Reply
#3
Ale Wrote:Mulla on ihan rypsiöljy terästettynä Motor Upilla.

Ei vaan, Castrolia on koneessa... 10W60 tai jotain, en muista tarkkaan.

Eli sulla on jsut tota TWS Motorsporttia?
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#4
Redline ja Motul ovat ainoat suomesta saatavat 100% Polyolesteripohjaiset öljyt. Tuo teidän suosimanne 10w60 TWS Motorsport Castroli tekee hallaa koneelle :Smile Täys lisäaineita ja jopa väärä viskositeetti. Lukekaas kunnolla toi Redlinen sivusto ja sit kattokaa esimerkiks http://www.motul.com ja sinne Autoihin ja sielta Moottoriöljyt ja sit valitkaa se 300V öljy ja lukekaa se homma niin siellä on hyvää infoa. Kysykää pois jos joku asia epäilyttää vastaan parhaani mukaan Smile
Reply
#5

Mä laitan moottoriin sitä mitä tehdas ja huolto suosittaa. Olisko toi sitten Mobil1RF tai jotain. Laatikossa on vielä tehtaan omat skeidat, mutta vaihtuvat kohta Redlineen.
Live slow, die old.
Reply
#6
Hehe huolto suosittaa mitä suosittaa. Viimeks just juttelin Veholla sen huoltojampan kanssa ni seki totes heti aluks et Tehtaiden suositukset on niiden välisii diilejä eikä mitään tekemistä todellisen hyvyyden kanssa. Mobil 1 Rally Formulaa valmistetaan ties kuinka monella eri kaavalla eri tehtaissa jne. Varmasti kuulostaa uskomattomalta just rekkautuneen jätkän kirjotuksina mut, mä "tiedän" mistä mä puhun. Perussääntö on se et 0-alaviskositeetin omaavat öljyt on pahinta crappia. Toka sääntö et mitä suppeampi alueinen öljy on, sitä parempaa se on todellisuudessa voitelunsa puolesta. Kolmas sääntö on se et Mobil ja Castrol imee yhtä paljon kuin vähemmän mainostetut Esso Diamondit sunmuut Shelli Helixit. Omatpahan on moottorinne ja rahanne.. :Smile
Reply
#7

Tuskin tuo Mobil1 nyt mitään paskaakaan on. Viskositeettia en muista mitä tohon nytkin viimeksi laitettiin, mutta tärkeintä mun mielestä on että niitä öljyjä todellakin vaihdetaan tarpeeksi usein.
Live slow, die old.
Reply
#8
Miksi sä sitten pistät koneeseen Mobil ykköstä? Vainko siksi että siitä on mainoksia joka mestassa vaiko siksi kun konepellin alla on "nissan recommends Mobil 1" tms ???
Reply
#9
Siis mä en pistä yhtään mitään. Sen tekee huolto - mun käskystä. Mä luotan siihen että ne tietää ne öljyt kyllä paremmin kuin minä. Mikäs tässä nyt ongelmana, haluutsä kovasti myydä kerholle jotain muuta öljyä vai mitä? ???
Niin ja kuten tuossa aiemmin mainitsin niin en oo varma onko koneessa nyt mobilia vai mitä.
Live slow, die old.
Reply
#10
Pasi Wrote:Siis mä en pistä yhtään mitään. Sen tekee huolto - mun käskystä. Mä luotan siihen että ne tietää ne öljyt kyllä paremmin kuin minä. Mikäs tässä nyt ongelmana, haluutsä kovasti myydä kerholle jotain muuta öljyä vai mitä? ???
Niin ja kuten tuossa aiemmin mainitsin niin en oo varma onko koneessa nyt mobilia vai mitä.

Täällä oli muuten noissa jossain vanhoissa viesteissä juttua öljyistä, sillon hehkutettiin kovasti Castrolia.

Ei Romu mitään halua myydä. Smile Kyseli kuitenkin jos on kiinnostusta isomman erän ostoon, että haluammeko Redlinea alehintaan.

Kovasti tuota Redlineä netissä kehutaan joka paikassa.
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#11
Eli asiaan takas, onko joku työntänyt noita Nismon koneeseen?
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#12
Eikös tuo nyt ole aivan vitun sama mitä "oikeaa" öljyä siellä koneessa/laatikossa on katuliikenteessä? Jos noita oikein käyttää niin tuskin mitään eroa on 0 - 300tkm matkalla?

Toki hienompaahan se on kavereille mainostaa että siellä on kalliit RedLinet sisässä. Ainahan omaa kehutaan ja muita haukutaan ja tämä pätee myös tuotteissa.
Reply
#13
Voi kun se olisikin sama niin mä käyttäisin bilteman öljyjä ja eiks se kingoil oo kans aika edullista. varsinkin turboautot on tosi arkoja öljyistään ja kaikenlisäksi vielä taitaa olla monen turbohärvelit entisestään viritettyjä (?) laatikkoonkin jos laittaa kunnon öljyä sen eron huomaa verrattuna johonkin huonoon/orkkisöljyyn jotka muuten on mineraaliöljyjä ainakin tämän hintaluokan vehkeissä Wink
Reply
#14
Ville Wrote:Eikös tuo nyt ole aivan vitun sama mitä "oikeaa" öljyä siellä koneessa/laatikossa on katuliikenteessä? Jos noita oikein käyttää niin tuskin mitään eroa on 0 - 300tkm matkalla?

Toki hienompaahan se on kavereille mainostaa että siellä on kalliit RedLinet sisässä. Ainahan omaa kehutaan ja muita haukutaan ja tämä pätee myös tuotteissa.

Itseasiassa se ei oo edes kovin kallista, about saman hintaista kun Castrol, joten siksi tässä asiaa mietinkin. Kun Castrol TWS Motorsportia on täällä aiemmin kehuttu, niin haluaisinkin nyt perusteluja TWS Motosport vs. Redline.
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#15
Tässä siis lisää ks. öljystä:

http://gamma.nic.fi/~marlin/miksi.htm
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#16
Shellin öljyjä en pistäisi ainakaan mihinkään vehkeeseen, pyörässä oli 3000km ajan shellin öljy ja öljynkulutus triplaantui. Kun vaihdoin sellaiset öljyt mitkä oli ollut aiemminkin niin öljynkulutus loppui. Shellin öljyjä voi käyttää vain ketjujen öljyämiseen, siihen sen laatu riittää. Tosin sunnyssa on nesteen city pro:t, eikai kuitenkaan ihan paskat nekään ole kun huoltamon omistaja pistää samoja öljyjä s2Confusedeen. Tai voi kyl ollakin ;D
Nopeammat hevoset, nuoremmat naiset, vanhempi viski ja enemmän rahaa
Reply
#17
Ota näistä selvää ???... Juha, eiks toi Redline ollu satasen litra :Smile vai katsoinko väärin. Mihin hintaan sitä sitten sais...
bRuCe - no pain no gain ...yli 1/4 vuosisataa Zeta-historiaa
Reply
#18
bRuCe Wrote:Ota näistä selvää ???... Juha, eiks toi Redline ollu satasen litra :Smile vai katsoinko väärin. Mihin hintaan sitä sitten sais...

Romu voinee kommentoida. Riippuen montako ostajaa saadaan.
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#19
Romu Wrote:Voi kun se olisikin sama niin mä käyttäisin bilteman öljyjä ja eiks se kingoil oo kans aika edullista. varsinkin turboautot on tosi arkoja öljyistään ja kaikenlisäksi vielä taitaa olla monen turbohärvelit entisestään viritettyjä (?) laatikkoonkin jos laittaa kunnon öljyä sen eron huomaa verrattuna johonkin huonoon/orkkisöljyyn jotka muuten on mineraaliöljyjä ainakin tämän hintaluokan vehkeissä Wink

Sä taidat olla taas näitä MotorUp miehiä jotka tuijottaa hintaa kaupassa. Huomasit varmaan että puhuin "oikeasta" öljystä ja "oikeasta" käytöstä. Niillä on kuitenkin vissiero bilteman sun muihin mömmöihin.

Montako autoo oot kuullu / nähnyt hajoavat esim. mobilin öljyjen takia? Kyllä noilla teidän superöljyillännekin auton saa rikki jos haluaa.

Mutta kukin tyylillään...
Reply
#20
"No, jos kerran Red Line öljyt ovat niin hyviä, miksi se ja se tiimi ei käytä Red Linea? Totuus on, että mainostila myydään erikseen, ja itse asiassa moni tiimi käyttää Red Line öljyjä. Esimerkiksi melkein jokainen Formula 1 talli käyttää Red Line WaterWetter lisäainetta ja CV-2 laakerirasvaa. Moni talli käyttää vaihteistossaan ShockProof SuperLight öljyä. X-Trac, joka valmistaa kaikkien F1 -tallien tasauspyörästöt, suosittelee ShockProof LightWeight öljyä


Noi sivut on kuin katsoisi tv-shoppia. Tässä tapauksessa vaan luin samaa paskaa mitä tv-shopissa myydään mainoksien kautta ja säästyy lukemisen vaivalta.

Se että mainostila myydään erikseen pitää kyllä paikkaansa, mutta toi on täyttä paskaa toi loppu juttu. Ainakin suurimpien tallien öljyt kehitellää juuri heille ja seoksia ja lisäaineita muokkaillaan juuri käyttö tarpeen mukaan. Vaikka jokaisessa F1 autossa olisikin kaikissa red linen öljyt niin mitä se hyödyttää tavallista kuluttajaa. F1 autojen öljyt täytyy kestää tasan kaksi tuntia = noin 300km kuten myös kaikki muutkin osat formulassa. Tavallisessa autossa öljyn on kestettävä nykyvaatimuksien mukaan noin 30000km ja vähintäänkin 5000km. Siispä toi f1 paska mitä tuolla sivuilla syötetään on pelkkää mielikuvien luontia sillä ei ole mitään muuta virkaa. Se mikä formuloissa kehitetään päätyy jossain tapauksissa muokattuna siviili liikenteen puolelle, mutta silloin ei voida puhua enää lähellekään samasta tuotteesta. No ostakoon kuka haluaa, mutta mulle kelpaa edelleen castrollin öljytkin. Nyt pitäisi talviöljyt laittaa, mutta en ainakaan noita tvshop öljyjä koneeseen työnnä olivatpa todellisuudessa kuinka hyviä tahansa.
No real power, just turbo shit
Reply
#21
No huhhuh, tänne on tullu TV-shopin kaveri kaupittelee jotain speciaalishittisuperhyperöljyä...
Onkohan tossa redlinen "tarinassa" otettu huomioon Suomen vaihtelevat sää olosuhteet/lämpötilat?
Sanoisin että ihan samanlainen öljy kuin kaikki muutkin, loput pelkkää paskaa!!
Tottakai jokainen saa ostaa mitä öljyä tahansa, ei mua kiinnosta...Mä en tollasta punaviivaa osta, piste! :-X
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#22
Kukaan ei nyt vastannut kysymykseen juurikaan "Mitä öljyä käytät?".

--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#23
Tätä mä tarkoitin sillä että on paha tulla rekisteröitymään ja edes mainitsemaan asiasta, plus, mulle ei tule euroakaan noilta markkinoilta joten täysin huvin ja urheilun vuoksi tulin kertomaan koko mömmöstä. Mutta tehän te suurimmat mainonnan uhrit olette, koska castrol lukee jokapuolella ja joka ralliautossa ja se on sentaan MOTORSPORT öljyä ja erikoisella viskositeetillä (10w60 -> aivan perseestä viskositeettinä mielummin laittakaa vaikka 5w40 neste city prota se on parempaa joka tilanteessa paitsi ajettaessa sitä 300km ratasuoritusta jolloinka filminlujuudella pidemmän päälle ei ole väliä) mua ei toisinsanoen vois vähempää kiinnostaa mitä autoihinne tungette, kunhan mainitsin hyväksi todetusta stuffista kun Juhan kanssa tuli tuossa puheeksi öljynvaihdot.
Reply
#24
Romu, millasta käytännönkokemusta sulla on tuosta öljystä?
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#25
Eipäs hermostuta...! Kukin kun esittää oman mielipiteensä niin sen jälkeen lukijat voivat vetää omat johtopäätöksensä.

Lisää perusteluja kaivattaisiin miksi esimerkiksi jotkut viskositeetit on _aivan perseestä_ ja toiset parempia. Pelkkä ivallinen syyttely ei auta ketään.

Ite ihmettelen miksi näitä "tavallisia" öljyjä on käytetty iät ajat jos niiden ominaisuudet on jotenkin huonoja. Ei RedLine öljyjen valmistusprosessi niin erikoinen voi olla ettei muut valmistajat saisi vastaavia tuotteita markkinoille jos ne ylivertaisia olisivat.


Juha: Mä vastasin Wink.
Reply
#26
Ale: Osaat lukea. Smile

Ale & Laakkius: Hyvä esimerkki. Smile Nyt rauhoitutaan kaikki ja puhutaan asiasta kuten ihmiset puhuu.

Romulus ei tosiaan saa penniäkään.

--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#27
Ja nimen omaan se, että pitää olla muutakin kuin jokin TV-shoppia vastaava mainos jostain öljystä, joka nyt sitten onkin se ainoa oikea öljy!
Aika rankkoja väitöksiä jollei ole enempää kokemuksia joilla väitettä voi tukea...
Hassua kun näillä paskaöljyilläkin(Shell) pääsee ahdetulla 200+heppasella autolla yli350tkm ilman suurempia remontteja... :Smile Se riittäköön mulle...
Niin tällähetkellä koneessa Castrolit, joita en voi ylistää kun ei ole suuremmalti kokemusta, ainoastaan tieto siitä että se on suosittu öljy viritetyissä koneissa...niinkuin moni muukin...
Makuasia sanoisin, Cossuclubi hehkuttaa Kendalin suhteen...
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#28
Jos ette sattuneet tietämään, niin kaikki, siis KAIKKI kalliit öljyt tehdään polyolesteripohjaisesti kun taas kaikki halpikset tehdään polyalfaolefiinipohjaisesti. syynä taas tuohon on kustannukset. esimerkiksi Motul jonka varmasti jokainen tietää arvostettuna laadukkaampien voiteluaineiden valmistajana tekee kaikki parhaimmat öljynsä Polyolesteripohjaisesti kuten heidän sivuillaan oleva tarina kertoo johon viittasin aiemmassa postissa. öljyn viskositeettihan on se joka kertoo miten öljy käyttäytyy noin karkeasti. 10w60 castrol on täys sakeuttimia jotka pilaavat öljyn käytännöllisesti katsoen. omakohtaisena kokemuksena olen nyt käyttänyt "omassa" autossani (huom! rahoituspaska) moottorissa, perässä sekä laatikossa. useampi ystäväni käyttää autoissaan ja ainoastaan positiivista sanottavaa. käyttäjäkunta laajenee kokoajan. muunmuassa eräs tuttu jolla on dahlbackillä vieraillut 1.8t ibiza vaihtoi castrol tws motorsportit redlineen ja hups, mitäs ihmettä, öljynlämmöt putos 10 astetta
Reply
#29
Juu ei muakaan tollaset tekstit tai kuulopuheet aivan vakuuta.
Käytännön kokemusta kehiin.
Itellä on teboilin 5w/40 diamondit.
Ja kuinka voi sanoa, että nuo "normaali"öljyt tekee hallaa moottorille, jos esim. autolla ajetaan 350000km ilman remonttia. niin olisiko redlinen öljyjä käyttämällä päässyt esim. 700000km?

Oho ehti muutama väliin :-[
Mercedes Benz E320CDI -03, Audi V8 4.2 quattro -92 (Ex. Nissan 200sx s13 -89)
Reply
#30
sit on esimerkiksi vielä Amsoil (tunnettu jenkkivalmistaja) joka tekee öljynsä Diesteripohjaisesti joka on Polyalfaolefiinin ja Polyolesterin välimaastossa sekä hinnaltaan, että käytännön ominaisuuksiltaan. Jenkeissähän Redline on huippuarvostettu merkki ja sitäkautta itsekin kuulin koko mömmöstä. Mobil 5w30 jota ei suomesta ikäväkyllä taida saada mistään, on superhyvää verrattuna johonkin 0w-xx tai 5w40 jota perusmestat täällä myy koska siitä puuttuu huomattava määrä näitä "sakeuttimia" joista puhutaan Motulin sivuilla kuten Redlinen ja vaikka Amsoilinkin sivuilla.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)