Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Öljyt.
-Pexi- Wrote:VQ35de koneeseen toimii paremmin Mobil 1 ja Castrol.
joku aika sitten luin testin jossa oli paljon eri merkkisiä öljyjä, niin mobilin super3000 oli parempaa kuin mobil1, super3000 on halvin täyssynteettinen mitä paikallisessa öljynvaihtopaikassa on tarjolla. sitä sitten puimuriin laiton..
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
Nämä öljytkin on sellaisia henkimaailman juttua, että laittaa vain sitä mitä valmistaja suositteleen (Kuten -Pexi- sanoi). Klubilaisten puolella on tm:n öljytesti vuodelta miekka ja kirves. Ei kauas puusta putoa, jos käyttää merkkivalmistajan täyssynteettistä öljyä ja vaihtaa tarpeeksi usein.

Itse olen käyttänyt Teboild Diamond Extremeä ja Diamond Dieseliä ja hyvin toiminut. Ei häviä koneesta eikä ole tarvinnut kummoisemmin lisätä, jos vaikka vertaa saman valmistajan gold:n joka ei tahtonut pysyä koneessa.
Reply
No nyt en varsinaisesti puhu TM:n testeistä, vaikka kyllä niissäkin tutkitaan varmasti ihan asiallisesti. Testivoittaja öljyt on parhaita siihen koneeseen, jossa ne on testattu.

En mitenkään väitä, että esimerkiksi Motulin 300v olisi huonoa öljyä. Kuitenkin useiden VQ35de koneista tehtyjen öljyanalyysien perusteella se on vain keskinkertainen öljy siihen koneeseen. Siitä en tiedä soveltuuko Super 3000 paremmin vai huonommin kun 0w-40 Mobil 1. Suoraan sanoen ei mua niin kiinnosta. Uskon, että hyväksi kyseiseen koneeseen öljyanalyysien perusteella todetut öljyt ja riittävän tiuha vaihtoväli on oikea resepti. Mutta kyllä nää vehkeet hajoaa yleensä jostain ihan muusta syystä, kun siitä onko siellä nyt Castrolia, Mobilia vai Motulia.
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
Se on ainakin todistettu usean vag:n kohdalla, että long-life ohjelma ja pitkät öljynvaihtovälit aiheuttavat moottoririkkoja. Summasummarum säästäminen öljyn vaihdoissa on itseään polveen ampumista. Tämän vuoksi itse vaihdan öljyt vähintään kerran vuodessa tai 10tkm välein. Jos ei huolto-ohjelma vaadi tiheämpää öljynvaihtoväliä.
Reply
MIL-Tec Wrote:Kaikkea osataan kyllä haukkua mutta kertokaa mielummin mikä on hyvää öljyä niin on tällä topicillakin joku tarkoitus.

Onhan sitä tässäkin aiheessa kovasti koitettu perustella, mut ei kai niitä samoja tarinoita nyt ihan joka sivulle tarvii kopypasteta? Smile

Mä oon koittanu perustella viimeks sivulla 18, ettei paksuin öljy ja mittarin kovimmat paineet välttämättä oo parhaan öljyn merkki. Moni muu on osannu kirjottaa aiheesta paljon paremmin, löytyy pitkän kirjan mittasia juttuja ja netissäkin on hyviä kirjotuksia. Tässä yks mun mielestä parhaita kirjotuksia, mut jokanen osannee guuglettaa näitä:
http://ferrarichat.com/forum/faq.php?faq=haas_articles
Reply
antarans Wrote:tohon vielä sekaan jotain viskositeetin nostoainetta ni avot, alkaa olee hyvät öljyt!! (miksei kukaan laita laatikkoöljyy koneeseen, seo tosi jäykkää??)

Tanaan juuri kaverin kanssa vitsailtiin tuosta etta samantien laatikko oljyt niin alkaa olla viskositeetti kohallaan.
R32 GTR -90 wruuuuum pop pop pop oho psshhhh wruuum
Reply
Valvoline Vr1 10w60 on ihan jees öljy hintaluokassaan. Mutta silti käytän Castrollia. : )

Niin ja "liika" öljynpaine ei ole hyväksi = Sitä suurempi paine sen pienempi virtausnopeus on ja "pintojen" leikkaavuus riski suurempi. Kun taas sitä pienempi paine sen parempi virtausnopeus on ja sitä kautta viileämpi öljy = sitä pienempi riski voideltavien pintojen kiinni leikkaavuus on.
Nyk. Toyota Supra Mkiv
Exät. R34 -98
350z -04 "Screaming N/A"
Reply
Nieminen Wrote:Valvoline Vr1 10w60 on ihan jees öljy hintaluokassaan. Mutta silti käytän Castrollia. : )

Niin ja "liika" öljynpaine ei ole hyväksi = Sitä suurempi paine sen pienempi virtausnopeus on ja "pintojen" leikkaavuus riski suurempi. Kun taas sitä pienempi paine sen parempi virtausnopeus on ja sitä kautta viileämpi öljy = sitä pienempi riski voideltavien pintojen kiinni leikkaavuus on. Tämä on oma mielipiteeni.

Liikaa painetta ei voi olla siinä mielessä, että jossain on ylipaineventtiili?

MUTTA jos maksimipaine saavutetaan vaikka puolessa välin kierrosaluetta, niin virtaavuus ei enää kasvakkaan kierrosten nousetessa,

joten toisin sanoen voitelukyky ja jäähdytyskyky heikkenee jossain kohtaa kierrosten noustessa mikäli öljynpaineen nousu ei seuraa esim rajoittimelle asti.

Paksu öljy myös aiheuttaa suurempaa vastusta ja nostaa tarpeettomasti normaali ajossa polttoaineen kulutusta.

Tämä oma mielipiteeni. Smile
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
Juh, mielestäni myös ihan turhaa laittaa koneeseen mikä suunniteltu toimimaan laadukkaalla 5w40 öljyllä mitään 10w60Confusedtä.
Se että jossakin on isompi numero ei tee siitä aina parempaa, tässä tapauksessa se tekee siitä huonompaa.
Nissanilla rullaillaan vieläkin. Ex. R33 Gts-t, Impreza, S13, etc..
Reply
Mulla oli ongelmia radalla perus öljyllä, joten tuli aikaan ammuttua yli ja kokeiltua "racing" öljyjä. Noilla kivasti paineet katossa kylmäkäynistäessä, mutta radalla toimi paremmin eli ei mene pilalle yhdellä ratareissulla ja voi antaa lämpöjen nousta mittarissa hieman enemmän. Sittemmin on viskositeeti sekä hintaluokka laskenut ja viimeksi käytössä mobilin peak life 5w-50. Ei ehtinyt edes koko vaihtoväliä ajamaan, mutta toimi radalla yhtä hyvin kuin tuplasti kalliimpi racing öljy, mutta kylmänä ei paineet ihan niin pahat. 3-4tkm ja/tai parit ratapäivät olisi toivottava vaihtoväli, johon siis ei 5w-40 pysty mun autossa. Mobilia ostan toisenkin purkin jos vaikka saisi tänä kesänä ajettua sen yhden öljynvaihto välin. Kerrotaan sitten lisää.

Kyllä tollanen 20w-xx öljyllä saa jo vikoja autoihinsa eli käynnistysongelmia ja tyhjäkäynti ongelmia kylmänä. Pitäis varmaan olla roikan perässä jo kesälläkin.
Reply
Tem Wrote:Onhan sitä tässäkin aiheessa kovasti koitettu perustella, mut ei kai niitä samoja tarinoita nyt ihan joka sivulle tarvii kopypasteta? Smile

Mä oon koittanu perustella viimeks sivulla 18, ettei paksuin öljy ja mittarin kovimmat paineet välttämättä oo parhaan öljyn merkki. Moni muu on osannu kirjottaa aiheesta paljon paremmin, löytyy pitkän kirjan mittasia juttuja ja netissäkin on hyviä kirjotuksia. Tässä yks mun mielestä parhaita kirjotuksia, mut jokanen osannee guuglettaa näitä:
http://ferrarichat.com/forum/faq.php?faq=haas_articles

Vihdoin maltoin istua alas ja lukea koko jutun alusta loppuun. ;D
Moottoripyörän öljynvaihto lähenee kovaa kyytiä, hyvä että ennen sitä luin tuon jutun. Pitänee nissaniin laitella luirumpaa tulevana öljynvaihtokertana, kantapään kautta Big Grin
Ei silti kivisintä tietä onneksi kun ei tässä vielä konetta sentään tarvi kaivaa ylös väärien öljyjen takia...

Mut jotain 5W tai 0W-30 sinne varmaan pitäisi työntää. Mitä nyt sattuu saamaan sopivaan hintaan lompakolle. Joko tässä pitää öljynpaine- ja lämpömittarit viritellä nisukkaan Rolleyes
Reply
MIL-Tec Wrote:Vihdoin maltoin istua alas ja lukea koko jutun alusta loppuun. ;D
Moottoripyörän öljynvaihto lähenee kovaa kyytiä, hyvä että ennen sitä luin tuon jutun. Pitänee nissaniin laitella luirumpaa tulevana öljynvaihtokertana, kantapään kautta Big Grin
Ei silti kivisintä tietä onneksi kun ei tässä vielä konetta sentään tarvi kaivaa ylös väärien öljyjen takia...

Mut jotain 5W tai 0W-30 sinne varmaan pitäisi työntää. Mitä nyt sattuu saamaan sopivaan hintaan lompakolle. Joko tässä pitää öljynpaine- ja lämpömittarit viritellä nisukkaan Rolleyes
Hyvä että maltoit lukea! Pikkasen jo pyörittelin päätä täällä koneen takana,kun aiemmin kirjoittelit laittavasi 20w60 öljyjä koneeseenBig Grin
-R33 Gts-t Holset,HKS,Vems,NoS,Greddy,Clutchmasters
-
Reply
ootteko koskaan miettineet oikeesti mitä öljyä koneeseen laitatte?.. itse olin joskus castrollin 10w60 kannalla vahvasti, mutta siitä en koskaan saanut dokumentteja mitä öljy sisältää enkä viskositeetti indeksiä esim 40 ja 100 asteisena, sen takia päädyin kendallin öljyihin kun tiedän millaista öljyä koneeseeni kaadan ja miten se toimii / suojelee moottoria. kendallin kovissa öljyissä kun on vielä sinkkiä reilu määrä mitä nämä "viri" pannut kaipaavat, sinkin ansiosta öljy tarttuu metalli pinnoille hyvin ja lisää pintapaineen kestoa, viime kesän ajoin 20w50 kendallilla moitteetta, lämmitän tosin aina moottorin 80 asteiseksi ennenkuin lähden edes ajamaan mutta nyt talven aikana lisäsin omaan autoon ison öljyn jäähdyttimen niin olen laittanut 10w40 kendallin öljyä ja wörkkii erittäin hyvin ja öljyn paineet ei romahda vaikka kuinka antaa happea...
Auto-Haukka Ky. Täyden palvelun autokorjaamo itä-suomessa Clutchmasters, cometic, eagle, wiseco yms, viri palikat. myös asennus palvelut ammattitaidolla p. 0400-898987
Reply
R33gts Wrote:ootteko koskaan miettineet oikeesti mitä öljyä koneeseen laitatte?.. itse olin joskus castrollin 10w60 kannalla vahvasti, mutta siitä en koskaan saanut dokumentteja mitä öljy sisältää enkä viskositeetti indeksiä esim 40 ja 100 asteisena, sen takia päädyin kendallin öljyihin kun tiedän millaista öljyä koneeseeni kaadan ja miten se toimii / suojelee moottoria. kendallin kovissa öljyissä kun on vielä sinkkiä reilu määrä mitä nämä "viri" pannut kaipaavat, sinkin ansiosta öljy tarttuu metalli pinnoille hyvin ja lisää pintapaineen kestoa, viime kesän ajoin 20w50 kendallilla moitteetta, lämmitän tosin aina moottorin 80 asteiseksi ennenkuin lähden edes ajamaan mutta nyt talven aikana lisäsin omaan autoon ison öljyn jäähdyttimen niin olen laittanut 10w40 kendallin öljyä ja wörkkii erittäin hyvin ja öljyn paineet ei romahda vaikka kuinka antaa happea...
Samoin ite olin aikoinaan 10w60 Castrollin Fani..Kyseistä öljyä en tule enää moottoreihini laittamaan.Olen miettinyt oikeasti mitä öljyä laitan koneeseen ja se öljy on esteripohjainen täysynteettinen 5w40 Smile
-R33 Gts-t Holset,HKS,Vems,NoS,Greddy,Clutchmasters
-
Reply
Jartzi Wrote:Samoin ite olin aikoinaan 10w60 Castrollin Fani..Kyseistä öljyä en tule enää moottoreihini laittamaan.
Miksi et?

Jos autolla ajetaan vain kesäisin, 10W ei todellakaan ole liian paksua. Talvella asia tietysti on ihan eri. En mäkään talvikäytössä olevaan autoon heti 10W60 olisi laittamassa, jos suositus on vaikka 5W40, vaikkakin näiden pumpattavuuden alarajan lämpötilaero on vain 5 astetta (-35 -> -30).

Toinen asia on taas kuuman pään viskositeetti. Täällä väitetään suu vaahdossa, että 60 on tervaa... 60:n viskositeettiarvo voi olla vaikka 90 asteen lämmössä ihan sama kuin 40:n 80 asteessa. 60 on stabiilimpaa ainetta lämpötilan noustessa, joten jos vaikka tietää öljyn lämpötilan, voi coolerilla vaikuttaa näihin asioihin. Ja mun käsityksen ja kokemuksen mukaan yläpään paksu viskositeetti on vaan parempaa, kun siellä radalla öljynlämmöt tuppaavat nousemaan joskus ihan mahdottomiin lukemiin. Tietysti eri autot omaavat eri vaatimukset, mutta kuitenkin...
Asioille täytyisi kertoa käyttöajankohdat ja tilanteet joissa öljyjä käytetään, eikä torpata heti kaikkia "paksuja" öljyjä paskoiksi pelkästään sen takia, että ne on "paksuja" ja nostavat öljynpaineet korkeelle (kylmäkäynnistyksessä?)... Omien "mahtavien" tutkimusten mukaan 60:n öljynpaineet tosiaan nousevat kylmänä korkeammalle, mutta radalla ne pysyvät täysin valmistajien speksien mukaisena.
Miksi sitten erilaisia öljyjä tehdään, jos yhdellä viskositeetilla oleva öljy on paras joka tilanteeseen, kysyn vain? (Kun täällä tuntuu sellainen käsitys monella olevan.
Onhan se hyvä, että keskustelua käydään, mutta aika turhanpäiväinen on koko topic...
Reply
Weist Wrote:Miksi et?

Jos autolla ajetaan vain kesäisin, 10W ei todellakaan ole liian paksua. Talvella asia tietysti on ihan eri. En mäkään talvikäytössä olevaan autoon heti 10W60 olisi laittamassa, jos suositus on vaikka 5W40, vaikkakin näiden pumpattavuuden alarajan lämpötilaero on vain 5 astetta (-35 -> -30).

Toinen asia on taas kuuman pään viskositeetti. Täällä väitetään suu vaahdossa, että 60 on tervaa... 60:n viskositeettiarvo voi olla vaikka 90 asteen lämmössä ihan sama kuin 40:n 80 asteessa. 60 on stabiilimpaa ainetta lämpötilan noustessa, joten jos vaikka tietää öljyn lämpötilan, voi coolerilla vaikuttaa näihin asioihin. Ja mun käsityksen ja kokemuksen mukaan yläpään paksu viskositeetti on vaan parempaa, kun siellä radalla öljynlämmöt tuppaavat nousemaan joskus ihan mahdottomiin lukemiin. Tietysti eri autot omaavat eri vaatimukset, mutta kuitenkin...
Asioille täytyisi kertoa käyttöajankohdat ja tilanteet joissa öljyjä käytetään, eikä torpata heti kaikkia "paksuja" öljyjä paskoiksi pelkästään sen takia, että ne on "paksuja" ja nostavat öljynpaineet korkeelle (kylmäkäynnistyksessä?)... Omien "mahtavien" tutkimusten mukaan 60:n öljynpaineet tosiaan nousevat kylmänä korkeammalle, mutta radalla ne pysyvät täysin valmistajien speksien mukaisena.
Miksi sitten erilaisia öljyjä tehdään, jos yhdellä viskositeetilla oleva öljy on paras joka tilanteeseen, kysyn vain? (Kun täällä tuntuu sellainen käsitys monella olevan.
Onhan se hyvä, että keskustelua käydään, mutta aika turhanpäiväinen on koko topic...
Olen katsonut paremmaksi (omaan käyttöön)ton 5w40 esteriölpän.
vaikka antaa monoa kunnolla ja on kuuma kesäpäivä,niin hyvin pitää paineet vielä.Eikä tunnu menevän liruiksi kuten joku "normi 5w40 täysynteettinen" tollasessa käytössä.
Castroll 10w60 täyty vahtia ja katella mittaria että on varmasti öljyt lämpimät että voi antaa monoa..Keväällä ja syksyllä ajellessa toi 10w60 lämpeää mielestäni hitaasti ns"lämpimäksi"
-R33 Gts-t Holset,HKS,Vems,NoS,Greddy,Clutchmasters
-
Reply
Weist Wrote:60 on stabiilimpaa ainetta lämpötilan noustessa

Eiku ihan päinvastoin, mikä isommat numerot, sitä kovemmin se romahtaa lämpötilan noustessa. Tosta nyt puuttuu kuuskymppinen, mut idea varmaan selviää?
[Image: viscosityvstemperature400-vi.gif]


Quote:voi coolerilla vaikuttaa näihin asioihin. Ja mun käsityksen ja kokemuksen mukaan yläpään paksu viskositeetti on vaan parempaa, kun siellä radalla öljynlämmöt tuppaavat nousemaan joskus ihan mahdottomiin lukemiin.

Niin, täähän on just se ajatusmaailmoiden ero. Jos lämmöt nousee, niin onko oikea ratkasu hoitaa ne lämmöt kuriin, vai vaihtaa öljyä jäykempään? Smile

Lisähupiahan tossa tilanteessa tuo se, että mitä jäykempää öljyä pumppaillaan, sitä enemmän ne lämmöt nousee sen jäykän öljyn takia. Ja toki ku kaikkia kiinnostaa tehot, ni se jäykkä öljy syö niitä tehojakin.


Quote:Miksi sitten erilaisia öljyjä tehdään, jos yhdellä viskositeetilla oleva öljy on paras joka tilanteeseen, kysyn vain?

Eikö tohon oo jo vastattu monet kerrat? Kuuskymppinen voi olla ihan oikea valinta, jos lämmöt on jatkuvasti niin korkeella, et ohkasempi öljy ei pysy sisällä, eikä niille lämmöille saa tehtyä mitään. Jos sä oot todennu sen itelles parhaaks, ni hyvä niin, oot löytäny itelles parhaan öljyn, eikä siitä oo mitään varaa parantaa mihinkään suuntaan. Smile


Quote:aika turhanpäiväinen on koko topic...

Miks ihmeessä? Koska joku on eri mieltä sun kanssa? Big Grin
Reply
Osui tollanen laskuri kun etsin tuota viskositeetti standardia:

http://www.lubebase.com/cgi-bin/graph/astm-d341

Jos laskuriin on uskomista osuu tuo minun öljy valinta (mobil 5w-50) sopivasti omiin lämpötiloihin. Mikäli siis mittariinkaan on luottamista. Olisi viskositeetti 15-10s, joka siis olisi hyvinkin toivottava viskosiitteeti, Eikö vaan?

Edellämainittu castrol olisi samoilla lämmöillä 20-14s, mutta 5 asteen lämmössä jo tuplasti isompi ja ylittää tonnin. Ei oikeen kyllä kesäkäyttikseen sovi, vaikka kuinka lämmittäisi koneen käyttölämpötilaan ennen ajoa. En spekului enempää, kun jokainen varmaan osaa laskuria käyttää ja tarkistaa mittaristaan oman koneen lämmöt. Smile

Edit. Tem on kyllä oikeessa siinä, että kyllä korkealle lämmölle kannattaisi tehdä jotain. Mulla on kyllä hieman parannusta, mutta uskoisin niiden vaikuttavan lähinnä motarilla ja mahdollisisti voisi kierroksen-kaksi vetää enemmän radalla. Sen näkee sit syksymmällä. Täytyy vaihtaa nopeemmin öljyt jos toimii liian hyvin. Big Grin

Edit2. Piti vielä katsoa milloin pitäisi laittaa esilämmitykseen. Jos normiöljyllä (5w-40 lie yleisin) pitäisi lämmittää +5c niin, 5w-50 se olisi +10c ja 10w60 +20c.. Kyllähän ne autot tietty 25 asteen pakkasessakin käynnistyy ilman lämmitystä...
Reply
Tem Wrote:Miks ihmeessä? Koska joku on eri mieltä sun kanssa? Big Grin
Mun puolesta saa olla mun kanssa eri mieltä. En mä sitä meinaa...
Faktaa tästä topicista ei vaan oikein pysty suodattamaan, sitä meinaan. Vaikka itsellekkin tuli pieni kämmi :eek: tuossa stabiilisuudessa, niin hyvä kun korjasit Big Grin
Reply
Mitäs öljyjä porukka suosittelis talvea vastaan lievästi piristettyyn ca18det:iin (n.250hp)
Tämän kesän moottorissa oli mobil super 3000:t, kylmällä koneella hiukan nostajat pitää ääntä?
Reply
Antti33 Wrote:Mitäs öljyjä porukka suosittelis talvea vastaan lievästi piristettyyn ca18det:iin (n.250hp)
Tämän kesän moottorissa oli mobil super 3000:t, kylmällä koneella hiukan nostajat pitää ääntä?

Castrollin 5w40 ite käytin kun talvella oli ajetta jonkin verran.
If NISMO stands for NISsan MOtorsport,what do they call HOnda MOtorsport
Reply
Tulipa taas pyörähdettyä täälläkin ja huomattua kuinka sekavaa tän topicin pohjalta on päättää mitä öljyä autoon laittaisi.

Kun nyt talvi tulossa, niin kannattaa muistaa muutama asia tähän liittyen:

Öljyllä on myös monta muuta tehtävää kuin voidella.
Talvikaudella näistä yhtenä tärkeimpänä voidaan pitää veden sitomista.

Synteettiset, puolisynteettiset ja mineraalipohjaiset soveltuvat tähän täydellisesti.

Esteripohjaiset, silikonipohjaiset yms. eivät tähän sovellu, koska hylkivät vettä.
Kannattaa myös kone huuhdella hyvin jos öljylaatua vaihdetaan näihin kallimpiin öljyihin, koska vaahtoutumisen vaara on olemassa.

Koneessa kannattaa käyttää sitä öljyä normaalikäytössä, jolle se on suunniteltu. 90-luvun aikakauden alun autot suunniteltu yleensä semisynteettisille öljyille, mutta täyssynteettisiä kannattaa silti suosia. Semisynteettisen suurin sudenkuoppa on, että suhdelukua mineraali ja synteettisen öljyn välillä ei ilmoiteta ja käytäntö on hyvin kirjavaa. Täysynteettinen onkin tästä varmempi valinta.

Täysmineraalista ei kannata koneeseeen pistää, koska on huonompaa kuin tehtaan suositus. Ei vaikka olisi kuinka paksua tahansa 20w-50, pen 1 grade jne. Ovat kisaöljyinäkin ainoastaan "paksuutensa" takia hyviä kestämään lämpöä. Saman hyödyn saa esteri yms. pohjaisilla öljyillä, jotka kestävät maaöljypohjaista, eli mineraaliöljyä paremmin lämpöä ja leikkautuvuutta.

Numerot purkin kyljestä pitää jokaisen päättää itse käyttölämpötilan ja skaalan mukaan.
Myyjiltä ei kannata näitä kysyä, perusmyyjä ei ymmärrä näistä yhtikäs mitään ja ne ketkä tietävät yrittävät vain myydä omaansa ja korostaa hyviä puolia.
Ziko`s Racing -Drifting is everything!
Reply
Ziko Wrote:Kun nyt talvi tulossa, niin kannattaa muistaa muutama asia tähän liittyen:

Öljyllä on myös monta muuta tehtävää kuin voidella.
Talvikaudella näistä yhtenä tärkeimpänä voidaan pitää veden sitomista.

Uusimman API SN -luokituksen öljyjä suositellaan käytettäväksi etanolipolttoaineiden kanssa, joista aiheutuu enemmän vettä ja polttoainetta öljyn sekaan verrattuna bensaan.

Varmaan paljon muutakin on otettu tässä luokituksessa huomioon, kuten happojen sitominen ja parempi kulumisen suoja.

-e-

Quote: Wiki: Vuonna 2010 esitelty laatuluokitus, joka parantaa tiivisteyhteensopivuutta, mäntien suojaa karstoittumista vastaan korkeissa lämpötiloissa ja parantaa mustan lietteen
kesto-ominaisuuksia. Tuloksena alhaisempi polttoaineenkulutus, parempi turboahtimen suojaus, yhteensopivuus päästöjärjestelmien kanssa ja etanolipolttoaineen (max 85%) kanssa.
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
Katselin entisen Nissan Primeran P10 -92 huoltomanuaalia, niin siellä suositeltiin käytettäväksi täyssynteettistä öljyä.
Reply
Öljykeskustelua gtr.co.uk -sivuston puolella

http://www.gtr.co.uk/forum/97257-oil-adv...-here.html
http://www.gtr.co.uk/forum/32925-what-vi...yline.html

Edit: http://www.bobistheoilguy.com/
Skyline GTS-R
Reply
Kiinnostaisko ketään pienimuotoinen kimppatilaus Royal Purplen öljyjä? Regalis Tradelta sais ok hinnoilla Bulgariasta(?), postikulut 50€ ja ei katso määrää paljon tilaa.. Sen verran viestittelin heidän kanssaan että isommatkin satsit järjestys.
Postikulut jakaantus siis sen mukaan miten sais tilaajia kasaan. Jos ketään ei kiinnosta, niin tilaan joka tap. itse. Big Grin

http://www.regalistrade.com/index.php/en/
Skyline GTS-R
Reply
Royal Purple on varmaan ihan hyvää, mitä nyt jotain testejä on tullut luettua.

Pikaisesti katsoen noilla öljyillä näyttäisi olevan vaan melko vähän luokituksia katukäyttöön?
Herrasmies ei hehkuta.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)