Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Öljyt.
#61
Kyllä tuo Romu on aika epeli. Eka se puhuu aConfusedta ja sitten bConfusedtä ja viimein cConfusedtä palaten takaisin b:hen. Eli mitä tästä voimme päätellä.

Snobi joka ajaa kalliilla autolla mainostaa kallista öljyä. Lukenut vettesivujen mainosta todeten että "hei tuohan on kallista ja sen on pakko olla hyvää" Ja varmaan olet kokeillut motorupit sun muut ja hehkuttanu niitä aikoinaan haukkuen muut merkit.

Olen edelleen sitä mieltä että vettesi moottori, laatikko ja perä toimii yhtähyvin "oikeilla" öljyillä vaikka olisivatkin mobilin tai muun haukkumasi merkin valmistamia. Ainoa mikä niistä puuttuu on se hehkuttamasi RedLine merkki ja kallis hintalappu. Eihän sitä illalla viitti kavereille kaljaa nauttiessa sanoa että laiton mobilit sisään ja ei maksanu kuin xx euroa kun punaviini olisi maksanu xxx euroa. Johan siinä snobil maine kärsii...
Reply
#62
Kyllä tässä maassa on ihan tarpeeksi rikottu jenkkiautojen koneita "mobilin ykkösellä", kun on rasvari pannut suositeltujen mineraaliöljyjen sijaan parasta synteettistä.
Eli aina olisi hyvä pysyä suosituksissa, vaikka "parempaakin" olisi tarjolla.
Tosin uudehko vette ei liene saman kaavan mukaan rakennettu kuin esim. 80-luvun vastaava.
E90&nbsp;&nbsp; 2.0 d&nbsp; Sedan -07<br />E46&nbsp; &nbsp;2.2&nbsp; i&nbsp;&nbsp;Touring -03<br />S13&nbsp;&nbsp; CA18DET -90<br /><br />BMW&nbsp; R1200 GS -06<br />Honda VTR SP-1 -00
Reply
#63
No toi nyt oli vähän asiatonta Ville... ei kai se tee snobia, jos ajaa uuden karheella vetellä :o Kyllä siisti ja nopee auto on AINA siisti ja nopee, riippumatta merkistä tai vuosimallista... toisilla on varaa, toisilla taas ei. Tongue Kyllä kai, jos sullakin olis hintaa, niin et kai sä nykyisellä autolla ajelis :Smile

Mutta hyvin on ilmestyny aiheesta juttua, hyvä niin... näyttäisi kuitenkin siltä, että tässä on joka toisella ennakkoluuloja asioita kohtaan + tietämättömyyttä miten asiat todella on.
Kommenttien taustoilta löytyy varmasti niin faktaa, epäilyjä kuin kokemuksiakin, mutta siinä sitä onkin selvitettävää mikä on mitäkin. Itse kun en mistään mitään tiedä, ainakaan öljyistä, en lähde sanomaan juuta enkä jaata. Ei tässä muuta... jatkakaa!
bRuCe - no pain no gain ...yli 1/4 vuosisataa Zeta-historiaa
Reply
#64
Ville Wrote:Kyllä tuo Romu on aika epeli. Eka se puhuu aConfusedta ja sitten bConfusedtä ja viimein cConfusedtä palaten takaisin b:hen. Eli mitä tästä voimme päätellä.

Snobi joka ajaa kalliilla autolla mainostaa kallista öljyä. Lukenut vettesivujen mainosta todeten että "hei tuohan on kallista ja sen on pakko olla hyvää" Ja varmaan olet kokeillut motorupit sun muut ja hehkuttanu niitä aikoinaan haukkuen muut merkit.

Olen edelleen sitä mieltä että vettesi moottori, laatikko ja perä toimii yhtähyvin "oikeilla" öljyillä vaikka olisivatkin mobilin tai muun haukkumasi merkin valmistamia. Ainoa mikä niistä puuttuu on se hehkuttamasi RedLine merkki ja kallis hintalappu. Eihän sitä illalla viitti kavereille kaljaa nauttiessa sanoa että laiton mobilit sisään ja ei maksanu kuin xx euroa kun punaviini olisi maksanu xxx euroa. Johan siinä snobil maine kärsii...

Rauha Ville, Romuhan ei maininnut itse millä ajelee, minä mainitsin.
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#65
No sanokaas nyt sitten mikäs ois hyvä öljy almeran vaihdelaatikkoon kun sen vaihto ois kohta edessä. Ja sit se tieto on myös tärkee mistä sitä saa ja paljon maksaa Big Grin
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#66
No totahan mä odotinkin että millon joku rupee kitiseen että ollaanpas kiltisti. Vittu jos joku muu ei kehtaa sanoa niin mä ainakin sanon mitä ajattelen. Eikä se auto tee ihmisestä snobia vaan se tyyli ja se tyyli ei ole se auto...
Reply
#67

Ohhoh, tännehän ollaan saatu paljon aikaiseksi!

Koneessa tällähetkellä Valvoline 10w60 josta ei kukaan ole sanonut mitään vielä(yllättynyt), kuraa mitä kuraa mutta koneessa pysyy, en ainakaan yhtäkkiä menisi vaihtamaan muuhun merkkiin ilman muiden kokemuksia/mielipiteitä!

Eli omani ostin vain koska monella oli siihen hyvät KÄYTÄNNÖN kokemukset, Castrol oli toinen vaihtoehto...
Reply
#68
Ville Wrote:No totahan mä odotinkin että millon joku rupee kitiseen että ollaanpas kiltisti. Vittu jos joku muu ei kehtaa sanoa niin mä ainakin sanon mitä ajattelen. Eikä se auto tee ihmisestä snobia vaan se tyyli ja se tyyli ei ole se auto...

No ei sitten olla kiltisti. Tongue Ei täällä kukaan alkanut kitisemään. Smile
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#69
Ville, vaikka kaimapoika oletkin, täytyy todeta suoraan myöskin sun olevan täysi pelle :-*. Ja muuten, kysykääpä huvikseen _mistä_tahansa_ paikasta tai _keneltä_tahansa_ paitsi omilta kavereiltanne(?) onko 10w60 viskositeetin öljy tarkoitettu sellaisiin autoihin joilla te ajelette. vaikka merkki olisi biltemasta castroliin tai mihin tahansa muuhun, se ei hyvää ole. voithan sä tietysti tankata kerosiiniakin tankkiin kyllähän se sillä toimii...Wink
Reply
#70
Sit muuten huomasin, snobista puheenollen, Castroli on kalliimpaa kuin Redline samoin kuin Motul on kalliimpaa. eli hophop snobit, kalleinta eli Castrolia vaan pesään mikäli tuo ilmoitettu 33euroa/litra pitää paikkansa. Se nyt vaan on Snobia maksaa liikaa Wink
Reply
#71
Jeps, en ole koskaan sanonut olevani viisas ja kaikki sen tietää että tästä päästä ei mitään viisauksia ole tullut eikä varmaan ole tulossakaan. Mutta en sentään leiki täällä mitään MotorUp kauppiasta.

Mutta toivottavasti punaviini toimii sun vessassa ja pitää mielesi virkeänä.

Niin ja itse ajelen Esson jollain Ultroneilla ja pelaavat aivan mainiosti. :-*
Reply
#72
Lainaus laakkiuksen kommentista:

Toi Castrol maksaa 33euroa/4L


Litra hinnaksi tulee 33/4=8,25€
No real power, just turbo shit
Reply
#73
Alkuperäiseen viestiin: Mobil 5W-50 ohjevaihtovälillä eli 5tkm.
Nyt heitetään lisää löylyä aiheeseen "Ostos-TV", käytän nimittäin nykyään koneessa, perässä ja ohj.tehostimessa (öljynvaihdon jälkeen myös laatikossa) lisäainetta nimeltä X-1R. Jokaisella tietysti mielipiteensä tästäkin mutta sanotaan näin että olen kuullut puoltavia kommentteja muualta kuin autoharrastajien kaikkitietävältä online-foorumiraadilta tai joltain amerikkalaiselta "nopean tilaajan etuna veitsisarja" -sivuilta. Kommenttia saa ja pitääkin heittää, eihän foorumeilla muuten käyttöä olisi.

Edit: Öljyt pysyy vaihtovälin koneessa ja se on jo paljon hieman vanhemmassa. Ei savuta eikä vuoda, pinta ei vaihtovälillä laske milliäkään. Vanhempiin (esim. Miniin) kuun laittaa nykyaikaiset öljyt niin ne tahtoo tulla samaa vauhtia pihalle toisesta päästä.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#74
Voihan vihtorin puinen muna ???
Voisin kommentoida sitä sun tätä mut taidan passaa pahimman sanakahakan välttämiseksi!

Mut sanonpa vaan et vuonna -84 ku meikäkäisen Nissan saapui tehtaalta siihen suositeltiin Castrollin öljyjä ja vielä on mosa kasassa!
Joten Castrollia siinä on käytetty ja tullaan aina käyttämään!
Kumminkin auto on jo kohta 19-vuotias ja vielä pelittää niin en usko et ne ihan mitään tahansa paskaa myy.......
Mut mielipiteitä on monia!

Castrol R30
Abstract: The synthetic/castor technology employed in Castrol R20 was used, at the request of Aston Martin, to produce an S.A.E. 30 variant, Castrol R30, for their sports car racing team. This won the 3-litre class in the Le Mans 24-hours Race in 1955 and 1956, on each occasion finishing second overall, ahead.


Kerran kesti tuolloin kestää myös nyt!
-Poliisi- : Mikäs v**** teiden ritari sä kuvittelet olevas?<br /><br />www.autohuoltokm.fi
Reply
#75
Mulla on nippomin omat oljyt...huolto vaihtaa...en tiedä mitä laittaa ja EVVK! Kunhan kulkee ja jos ei niin sitten takuuseen :-*
Reply
#76
jossei pojat ymmärtäneet jo ekan sivun perusteella yskää niin älkää nyt silti sytyttäkö takkaa vaikka mä sinne puita tungenkin Wink
Reply
#77
Tuossa aikaisemmin MIKKE kirjoitti vanhemman jenkkimosan rikkomisesta täyssynteettisillä mömmöillä. Alkoi kiinnostaa kun ennen kakssatkun ostoa olin aivan hilkulla ostaa camaron ja olisin tietysti vaihtanut öljyt samantien. Ja täyssynteettistä olisi tullut kattilaan kaadettua. Ja mä luulin tietäväni jenkeistä edes jotain... hyvä että näitä keskusteluja käydään. Tietääkö kukaan mikä siinä synt. öljyssä "menee poikittain" kun sitä usamosassa käytetään? Niin se camaro oli vm. -88 tai 89 ja 5.7 tpi ( sen koneen vääntö saa vieläkin sukat pyörähtämään jaloissa.. vielä joskus mä..)
Ja se alkup. kyskä. Mobil rf 1
Reply
#78
No jopas on... :o

Mutta niin, siihen alkuperäiseen, Neste 1 on ollut käytössä (osittain siksi että sitä saa ilmaiseksi Wink), ja vaihtanu oon kymppitonnin välein, no problems *koputtaa puuta*.

Ja ei, en kaipaa perusteluja miksi öljyvalinta on täysin väärä... Big Grin
Tosin, eihän se noissa *köh*vapareissa niin tarkkaa oo Wink Tongue

*onpas*
Tarranauhasta, liimasta ja niiteistä - niistä on pienet avot tehty <3
~*Something else matters*~

240SX Vert / 200SX SE-R / CLK 320 / FZ6-S S2
Reply
#79
Uskaltaiskohan itekin sanoo jotain tähän väliin...;D

Siis kyllä noi Redlinen litkut tuntuu ihan hyviä olevan, ite en oo Redlinen öljyjä koskaan käyttäny, muita litkuja kylläkin. Mut kyllä moni testi on kertonu ton ylivoimasuudesta...ja sitten se makuasia osuus, eli mun mielestä toi nyt vaan on turhankin hyvää kamaa "perusautoon". Jos joku halvempikin kura, vai millä nimellä ne nyt menikään ;D, ajaa ihan saman asian, niin turha sinne mitään parempaa on kaataa. Vähän sama ku rakentais auton koneen kestämään 10000rpm, mut heittääkin rajottajan jo 5000rpm:ään, se nyt vaan on turhaa touhua Smile
Reply
#80
Eiköhän öljysuositukseen vaikuta ainakin koneen välykset ja lämpötilat, öljy kun elää siirapin ja veden olomuotojen välillä. Ikuinen kiistakysymys on myös siirtyminen mineraaliöljystä synteettiseen, eli jättääkö synteettinen liian ohuen kalvon ja toimiiko se moottorin sisäisenä pesuaineena pistäen kaiken karstapaskan liikkeelle, jopa öljynkiertoa tukkien.
Tossa Zephyr kertoi -84 vuoden Z31 turbon suosituksista, oliko suositus sen ajan synteettinen vai mineraali !?
Mulla on -83 vuoden turbo suzuki, ja siinä suositus on 10/40 mineraaliöljy. Pitihän sitä synteettistäkin koittaa, ja niin vaan tuli repsolit savuna ulos, tosin on kilsoillakin osuutta asiaan.
Sitten vaihdoin mineraali pentzoilit ja savutus loppui, eikä tarvinnut öljyä lisäillä.
Nissanin kanssa olen castrolilla aloitellut, välillä oli motul kausi, taas ollaan castrolissa, homma on vähän kiinni ostopaikasta ja kun pikavaihdoista ei motulia ole tarjolla ollut !

E90&nbsp;&nbsp; 2.0 d&nbsp; Sedan -07<br />E46&nbsp; &nbsp;2.2&nbsp; i&nbsp;&nbsp;Touring -03<br />S13&nbsp;&nbsp; CA18DET -90<br /><br />BMW&nbsp; R1200 GS -06<br />Honda VTR SP-1 -00
Reply
#81
Nyt mikeltä tuli hiukan sitä tekstiä, jota tässä olen odottanut eli mitä vaikuttaa minkäkinlaiset öljyt kuluneisiin moottoreihin ja mitä asioita kannattaa huomioida ihan näin mitään tietämättömänä. Ja toisaalta mistä tunnistat kuluneen moottorin.... silläkö, että laihemmilla litkuilla öljyt tulee savuna putkesta tai tiivisteet alkaa falskaamaan ja paksummilla sitten ei... ???

Hirveesti kaikenlaista epämääräistä ja faktaa sieltä täältä, mutta perusasioista olis kiva saada jonkinlainen tietopaketti, kukahan sellaisen osais kirjoitella :Smile
bRuCe - no pain no gain ...yli 1/4 vuosisataa Zeta-historiaa
Reply
#82
Tossa on ihan hyvä pätkä perusjutuista:
http://www.vtr.org/maintain/oil-overview.html

Tossa vähän syvällisempaa asiaa:
http://www.lubrizol.com/LubeTheory/default.htm

Edit: Linkin ehjäys
Reply
#83
Noista öljyjutuistakin muuten vois koota jonkunlaisen jutun tynkän, jos asiantuntijoita olis, ihan öljyn perusteita, jne. selvällä suomella. Sen vois sitten vaikka julkaista DNSFConfusedsä.
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#84
Juha toihan on helppoa, sulla on Romu ja loppu onkin helppoa, Redline ja Motul on parhaita, muut on paskaa!
Ja mä ajan paskalla...
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#85
bRuCe Wrote:Kyllä kai, jos sullakin olis hintaa, niin et kai sä nykyisellä autolla ajelis :Smile

Pitäiskö tohonkin sanoa jotain... Enpä viitsi pahoittaa mieliä enempää...
Reply
#86
Nyt gallup - pitäisikö koko topic aloittaa ihan alusta kun kaikki ovat rauhoittuneet? Smile Vai ovatko jo? Smile
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#87
EI!
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#88
Ok, jatketaan tästä. Tongue Mut älkää ottako niin vakavissanne kaikkea. Smile
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#89
Kaadettiin ainaki äsken vaihdelaatikkoon halvinta teboilin litkua mitä löyty 6e/litra ;D
Reply
#90
mitä, onko huussi jo kasassa? :o
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)