Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Öljyt.
#31
Janne Wrote:Juu ei muakaan tollaset tekstit tai kuulopuheet aivan vakuuta.
Käytännön kokemusta kehiin.
Itellä on teboilin 5w/40 diamondit.
Ja kuinka voi sanoa, että nuo "normaali"öljyt tekee hallaa moottorille, jos esim. autolla ajetaan 350000km ilman remonttia. niin olisiko redlinen öljyjä käyttämällä päässyt esim. 700000km?

Oho ehti muutama väliin :-[

Janne, toi vessa on vieläkin liikenteessä ja kaikki pelaa edelleen... Wink
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#32
Janne, kyllä tottahantoki Diamondi on aivan hyvää kamaa siihen 1.0 micraan, ei se parempaa ansaitsekkaan Wink mut laitappa sitä diamondii 400+ heppaseen S14 nisukkaan ni veikkaan että rupee ongelmia ilmenemään puolella jos toisellakin. Koko tän jutun pointtihan alunperin oli se, et jotkut haluaa parempaa suojaa, toisille riittää se mitä hyllystä löytyy. mut silti rahojaan ei kannata tuhlata esimerkiksi castrol tws motorsporttiin joka on kallista ja silti huonoa öljyä peruskatukäyttöön varsinkin ahdettuun koneeseen ja esimerkiksi parempi öljy antaa "anteeksi" paljon enemmän Kovassa käytössä
Reply
#33
Mielestäni ongelmia ei ole näillä perusöljyilläkään jos vain pitää huolta öljynvaihtovälistä...Ja toi 0W-40 ei todellakaan ole ahdetun moottorin öljy...
Eikös ne ongelmat tulekin siitä kun öljyillä ajetaan liian pitkään, jolloin sen ominaisuudet heikkenevät, ja näin ollen ongelmia tulee! En mä ole tähän päivään mennessä törmänny minkäänlaiseen pikeytymään/voiteluongelmaan, jos vaan on öljynvaihdoista huolehdittu!

Toi Castrol maksaa 33euroa/4L

Motulin öljyä mä kyllä harkitsin, mutta sai jäädä hyllyyn hurjan hintansa takia... :Smile
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#34
Joo kovia väitteitä sivuilla ilman ensimmäistäkään faktaa. En sysää öljyä tältä suoralta kädeltä ihan kuraksikaan, mutta jotain faktaa haluisin tietää. Se että noi tekee myös kiihdytys autoihin öljyjä ei kiinnosta tippaakaan koska mun öljyt tulee jokapäiväiseen käyttöön. Se että romulus haukkuu nämä esim castrolin jota moni suosii niinkuin laakkiuskin totesi ei ole ainakaan paras taktiikka mainostaa jotain tuotetta. Tähän haluisin jotain faktaa miksi se castrol on niin kuraa. Ja jos romulus ei tiennyt niin turbo autossa se korkea viskositeetti auttaa myös sammutuksen jälkeen koska ahtimessa on edelleen aika lämmin ja huonommat öljyt karstoittuvat ahtimeen/ahtimen öljylinjoihin. Siis jotain faktoja voisi myös esittää kyseisen öljyn puolelta siviililiikenteessä. Noihin sivun vertailu käppyröihin uskon ihan yhtä paljon kuin jumalaan (pilkkaamatta ketään joka jumalaan uskoo). Ja ei ole hirveän hyvä aloittaa haukkumalla kaikki yleisesti suositut öljyt ja sen jälkeen mainostaa jotain tvshop tyyliin ylistettävää öljyä perään. Kyllä kommenteistasi huomaa että tiedät ja ymmärrät asioista mutta oikeita faktoja kaivataan ja sitä miksi tämä nyt on esim parempaa kuin pilalle mainostettu castrol.

Niin paljon itse kuuntelen/katselen että muistan öljy mainoksista ainoastaa shellin lentokone tankkaa formula mainoksen ja sitten tämä oliko se mobilin mainos jossa öljy pisarat menevät kilpaa moottorissa. Varmaa muistikuvaa ei ole onko se mobilia vai ei mutta ei ehkä ole hirveän oleellistakaan tämän keskustelun osalta.

näköjään fordimiehet ja amerikkalaiset autoilijat suosivat kendalia ja aika monet taas castrollia onko tässä nyt yksi vaihtoehto hyväksi öljyksi. Näillä tiedoilla pysyn vielä itse castrolin 10W 60 puolella tosin talveksi täytyy laittaa jotain 5W- ?? ehkä 55 öljyä joka on taas hyväksi havaittu sekä kesä että talvi käytössä. tosin ensi kesäksi taas castrollia konehuone täyteen
No real power, just turbo shit
Reply
#35
Vierailija, tulee kalliiks jos koko konehuone tarvii täyttää.... ;D
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#36
Laakkius, Correct. Lyhyet öljynvaihtovälit on tottakai homman A ja O. Polyolesteri on kestoltaan parasta mitä voi tehdä juuri sakeuttimien puutteen takia. 7500 vaihtovälin voi nostaa heti 10000km ja SILTI lopputulos on parempi. kuten mä tein Wink ja sitten ne perä ja laatikkoöljyt on taas kokonaan oma lukunsa joista Redline onkin kaikkein tunnetuin maailmalla. ihan sama mitä forumiakin luet, lopputulos on ~täysin~ sama eli arvostetaan pilviin. ainoo joissa ei kuulemma toimi on jotkut peugeotien laatikot jotka vaatii jotain ugatsugaöljyy joka tulee itseltään pösöltä
Reply
#37
Romu, mikäs kulkine sulla on?
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#38
laakkius Wrote:Romu, mikäs kulkine sulla on?

Uus korinen Corvette.

Oliko -00?

edt. siis -98
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#39
Se että öljyn lämmöt putosivat 10 astetta ei kerro vielä öljystä juuri muuta kuin sen että se ainakin on liukasta.
Näyttää jotain olevan castrollia vastaan kun siitä sen sakeuttamis aineista jaksat kokoajan muistuttaa. Öljyn lisäaineet on kuitenkin aika tärkeitä osia kun öljy vanhenee. Erinäisillä lisäaineillahan sille öljylle annetaan lisää elinaikaa ja kulutus kestävyyttä jne. Nämähän tietysti tiesitkin jo...
No real power, just turbo shit
Reply
#40
Vierailija, edelleenkin, ne jotka sinne karstoittuu, on ne sakeuttimet, juuri niiden avulla on valmistetty TWS motorsport castrol. mitä laajempialaista öljy on, sen enemmän sakeuttimia jotka nimenomaan pilaavat sen öljyn. PERFORMANCE
Formulated upon esters and extremely efficient antifriction stocks, the 300V's are 100% SYNTHETIC and include no-or quite little (*)-viscosity boosters to achieve an extraordinary high resistance to shear.
The common characteristics along the whole 300V line are :
- a remarkable decrease of the engines internal frictions, which guarantees high performance and reliability, quite often topped with a noticeable decrease of running noises
- a top resistance to high temperature charring - an extreme resistance of the oil film - résistance très élevée du film d’huile
- a low volatility, with quite little evaporation at high temperatures.
tuossa siis lyhyesti MIKSI sakeuttimet (viscosity boosters) ovat huonoja. huomatkaa tuo tähti perässä tarkoittaa sitä että Lubricants for 4-stroke high-performance engines
Exceed API SH/CF and CCMC G-4/PD-2 or (*) G-5/PD-2 standards elikkä kokonaan 100% sakeutinpuhdas öljy (eli 5w30) täyttää tuon vaativimman G-5 kohdan ja jos sakeuttimia on ees minimaalisesti niin kyseinen sertifikaatti ei enää läpäisty.
Reply
#41
Romu Wrote:Laakkius, Correct. Lyhyet öljynvaihtovälit on tottakai homman A ja O. Polyolesteri on kestoltaan parasta mitä voi tehdä juuri sakeuttimien puutteen takia. 7500 vaihtovälin voi nostaa heti 10000km ja SILTI lopputulos on parempi. kuten mä tein Wink ja sitten ne perä ja laatikkoöljyt on taas kokonaan oma lukunsa joista Redline onkin kaikkein tunnetuin maailmalla. ihan sama mitä forumiakin luet, lopputulos on ~täysin~ sama eli arvostetaan pilviin. ainoo joissa ei kuulemma toimi on jotkut peugeotien laatikot jotka vaatii jotain ugatsugaöljyy joka tulee itseltään pösöltä

Hassu juttu, mut tää on ekakerta kun mä kuulen jonku ylistävän kyseistä punaviiva-öljyä...Kossuklupilla ei ole ollu minkäänlaista mainintaa tästä tuotteesta, joten käyppä sielläkin mainostamassa samaan sävyyn, niin katotaan millainen vastaanotto siellä on.... :Smile
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#42
Since the 300V's of the MOTUL MOTORSPORT line benefit from the natural viscosity of synthetic ester basestocks, they need very little of such additives, or none (*).
The ASTM D 4741 official test of HT/HS* (High Temperature High Shear) viscosity measures the viscosity of lubricants at very high temperature (150°C / 302°F) and shear (1 000 000 s-1). This test is considered to be a good model of the fluid's state when exposed to extreme shear and temperature as found in an engine.
The higher the benchmark, the best the oil film keeps up its viscosity, hence its resistance to high stress in hydrodynamic rating. Tests prove the best results are achieved with a high viscosity grade (50 or 60) at high temperature, and without viscosity boosters. sakeuttimia sisältävä öljy siis myöskin menettää filminlujuuttaan kovassa lämmössä elikkä ohenee liikaa jolloinka se ei enää voitele kuten olisi tarkoitus
Reply
#43
ja siksi tämä TWS Castrol vastaisuus, kun tuntuu olevan eniten suosimanne, ja silti eräs huonoimpia mahdollisia vaihtoehtoja, varsinkin hintaansa nähden.
Reply
#44
Romu Wrote:Since the 300V's of the MOTUL MOTORSPORT line benefit from the natural viscosity of synthetic ester basestocks, they need very little of such additives, or none (*).
The ASTM D 4741 official test of HT/HS* (High Temperature High Shear) viscosity measures the viscosity of lubricants at very high temperature (150°C / 302°F) and shear (1 000 000 s-1). This test is considered to be a good model of the fluid's state when exposed to extreme shear and temperature as found in an engine.
The higher the benchmark, the best the oil film keeps up its viscosity, hence its resistance to high stress in hydrodynamic rating. Tests prove the best results are achieved with a high viscosity grade (50 or 60) at high temperature, and without viscosity boosters. sakeuttimia sisältävä öljy siis myöskin menettää filminlujuuttaan kovassa lämmössä elikkä ohenee liikaa jolloinka se ei enää voitele kuten olisi tarkoitus

Hmmmm, eli nää kaikki väitteet öljyn hyvyydestä perustuu siis näihin öljynvalmistajien sivujen tarinoihin ja mainoslauseisiin! Että sellanen tappaus... :Smile
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#45
Ilmeisesti tuosta syystä myös long life öljyt on 10W30 öljyjä. Niillä tosin ajetaan 30000km jota minä en aja omilla öljyillä vaikka amerikan presidentti sanoisi että kyllä öljy kestää.
Kokeilepas huvikseen tuolla fordi foorumissa samoja väitteitä heittää. Siellä on kuitenkin aika paljon ns asian tuntijoita jotka vannovat tohon kendaliin. Voi olla aika karvas vastaan otto sielläkin, minähän en öljyistä juuri mitään tiedä mutta kuullostaa vaan niin ihmeelliseltä että yhtäkkiä löytyykin öljyä jota ei kukaan suuri öljymerkki ole aikaisemmin pystynyt kehittämään esim shell, mobil, castrol, motul.
No real power, just turbo shit
Reply
#46
Vierailija huomaa kyllä ettet sä tiedä yhtään mistä puhut. Enks mä just todennu et Motul tekee samanlailla öljyt kuin Redline? ja enks mä just todennu et kaikki "huippu"öljyt tehdään samalla tavalla? kato motulin 5w40 öljyjä. Kaks purkkia. Toinen tavallista, toinen "ester-synthetic based" öljyä eli polyolesteripohjaista. kato niit hintalappuja. huomaat että hinta tuplaantuu, miksiköhän? Wink samalla ilmestyy huomattava liuta vaativia sertifikaatteja jotka kalliimpi vaihtoehto läpäisee. Kendalliin en ole tutustunut katsotaas miten he tekevät..
Reply
#47
Laakkius, helpompi oli copytä tuolta sivulta kuin ruveta selostaa itse koko tarinaa alusta loppuun. mutta eikö se kanssa kerro jo maalaisjärjellä jotain että myös Motul käyttää prikulleen samaa kamaa kuin Redline ja kertoo prikulleen "samat" asiat ja edut? sattumaako? ja hintaa tuplasti verrattuna saman lafkan "normaalipohjaisiin" öljyihin? noi sertifikaatit jotka API esimerkiksi (American Petroleum Institute) antaa ovat 100% puolueettomia
Reply
#48
Poistin kommentin välistä koska ei ollut lupaa lainata niitä
No real power, just turbo shit
Reply
#49
Jep, mun tiedot tulee kyllä aivan toisaalta kuin tuolta sivuilta Wink noilta sivuilta se on vaan helpompi esittää teille. kato niitä datasheettei ja mee vertailemaan esimerkiksi juuri katsomaani Kendalliin tai vaikka Mobiliin jos tosiaan tiedät millätavoin esimerkiksi sinkkipitoisuus vaikuttaa öljyyn pidemmän päälle tai esimerkiksi miksi suuri leimahduspiste on parempi kuin pieni unohtamatta viskositeettivertailua 100celsiuksessa joka on aika lähellä peruskäyttölämpöä ja tuu sit ni palataan asiaan
Reply
#50
Romu Wrote:Jep, mun tiedot tulee kyllä aivan toisaalta kuin tuolta sivuilta Wink noilta sivuilta se on vaan helpompi esittää teille. kato niitä datasheettei ja mee vertailemaan esimerkiksi juuri katsomaani Kendalliin tai vaikka Mobiliin jos tosiaan tiedät millätavoin esimerkiksi sinkkipitoisuus vaikuttaa öljyyn pidemmän päälle tai esimerkiksi miksi suuri leimahduspiste on parempi kuin pieni unohtamatta viskositeettivertailua 100celsiuksessa joka on aika lähellä peruskäyttölämpöä ja tuu sit ni palataan asiaan

Mistä ne tiedot tulee kun sulla ei ole omakohtaisia kokemuksia???Esson baaristako?
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#51
En jaksa käydä katsomassa luotan edelleen siihen paskaan castrolliin. Näyttää toimivan sekin kura mun koneessa. Tv shopin tyylisellä mainonnalla saa mut kiertämään jokaisen tuotteen kaukaa. Oli tuote hyvää tai ei niin se mainonta ei oikein mua miellytä ja käytän sen takia mielummin muitten aineita/tuotteita joita ei ole pilattu tällä mainonnalla jota tuolla aluksi hehkutit.

Tuosta mainonnasta tuli mieleen nissan maximan mainos aikoinaan. Lauseena oli "Uusi Maxima varteen otettava haastaja edustusluokkaan" tai jotain sinnepäin. Jos olisin sillä hetkellä auton ostoa harkinnut niin nissni olisi saanut + 10 pistetä mainonnasta.
No real power, just turbo shit
Reply
#52
omakohtaisia kokemuksia on senverran että tälläkin hetkellä pihassa seisovissa autoissa on takuusyistä toisessa Motulia ja sitten toisessa Redlineä. mainonnastahan mun kohdalla ei voi puhua koska mä hyödyn tasan oman ilon siitä jos joku menee vaihtamaan castrolit redlineen, tai vaikka motuliin jota voi hommata kukin itse vaikka mistä. se on päivänselvää et jos joku vähänkään mitään tietää öljyistä ja ymmärtää öljyn viskositeettien päälle esimerkiksi, ei autoonsa Castrol TWS Motorsport 10w60 öljyä laita, vaikka se olisi puolet halvempaa mitä se on.

---täytyy muuten muistaa ettei ees harkitse pölynimurikauppiaan uraa
Reply
#53
mä en tiedä itekkään miten mä jaksan ja miten mua ees kiinnostaa tää asia enempää, mut http://www.slip.net/~chrisbe/chris/1097sub/twsimp.html <--- lukases toi huvikseen.
Reply
#54
Kaverilla on omakohtaisia kokemuksia Redline voimansiirtoöljystä.
Dodge Stealth TT tuli kalliiksi voimansiirron osalta, kun kaksi kappaletta a 6000 USD kuusilovista getraccia hajosi, molemmat kestivät harrastekäytössä kymppitonnin, autohan on nelivetoinen.
Merkkikerho suositteli siirtymistä Redlineen.
Kolmas laatikko ei sitten enää hajonnutkaan, auton mennessä vaihtoon oli 25 tkm laatikolla takana.
Laatikkoöljyn vaihtoväli oli 10tkm, moottoriin ei Redlinea laitettu.
E90&nbsp;&nbsp; 2.0 d&nbsp; Sedan -07<br />E46&nbsp; &nbsp;2.2&nbsp; i&nbsp;&nbsp;Touring -03<br />S13&nbsp;&nbsp; CA18DET -90<br /><br />BMW&nbsp; R1200 GS -06<br />Honda VTR SP-1 -00
Reply
#55

Öljykysymykseen vastasin minäkin ja siitähän tää kinastelu tais alkaakin. Wink Sitä en oo kieltäny etteikö redlinet vois olla parempia kuin muut, olenhan mä ittekki vaihtamassa laatikkoon punaöljyjä. Mut siitä pitänee ihmisten tehdä ihan omat päätöksensä mikä on hyvää, ei auta jonkun ruveta sanelemaan, siitä syntyy vain kränää. Wink
Live slow, die old.
Reply
#56
Mielestäni sellaista henkilöä, joka on pelaillut vähänkin pitempään autojen kanssa ja joka ei ole mukamas ikinä kuullut Redlinen öljyistä, ei voi olla olemassa. Redline on hyvä merkki, mm. turbosaabisteilla on "kaikilla" vain hyvää sanottavaa siitä. Itselläni myös, ainoastaan (jo hieman rikkinäiseen) vaihdelaatikkoon se ei sopinut (kun vanhakoppaisen ysisatasen laatikko on muutenkin täys paska), redlinen vaihdelootaöljy oli liian "liukas" eli synkrot rusahtelivat liikaa. Jos olis synkrot ollu kunnossa ni ois varmasti toiminu hyvin, niin ainakin muilla saabisteilla on toiminu.

Mut mä kyllä uskon että redlinellä on meriittejä ja on varmasti hyvä öljy, ja kun itse ostan kesäautoksi S13 niin varmasti heitän siihen redlinet enkä mitään paskaöljyjä. Jos haluaa säästää, ni säästää ulkona syömisessä tms. mut ei ainakaan moottoriöljyissä... siitä ei tuu pitkän päälle ku sanomista.
Reply
#57
Sitä minäkään en väitä, etteikö se voisi olla parempaa ku diamondi.
Mutta juuri sitä meinasin, että jos nykyisellään ei ongelmia ole, niin miten perustella se että se tosiaan on milijoona kertaa parempaa.
No eiköhän se tullukki perusteltua, en vaan jaksanu kaikkia lukia. Oon työpaikalla kuullu just samat höpötykset LE:n öljymyyjältä, oli niin sata kertaa parempaa ku mobilit sun muut ja lämpötilat laski sun muuta. Mutta eipä vaan pysyny laatikoissa sisällä. (siis teollisuuskäytössä)
Mercedes Benz E320CDI -03, Audi V8 4.2 quattro -92 (Ex. Nissan 200sx s13 -89)
Reply
#58
Täähän alkaa mennä jo mielenkiintoiseksi..

Mikä nyt sitten on oikea viskositeetti turboautoon?

10W40Confusedtä suositteletvat redlinen sivuilla.
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#59
Kyllä sekin on ainakin minun mielestä yksi tärkeimpiä ominaisuuksia öljyssä, että ne pysyvät sen koneen sisällä! Mitä siitä vaikka olisi mitenkä hyvää jos ne ei pysy koneen sisällä? Pätee kaikkiin öljyihin mitä joku keksii mainostaa, jos ei täytä tätä kriteeriä.
Vastataan Juhan kysymykseenkin, Valvoline 5W50 SynPower. Hyvin toimivat, ja kohtuu hintaista (halvempaa kuin esimerkiksi Mobil 1). Väitän, että toimii tavallisessa autossa radallakin. Jarrut tai joku muu semmoinen sieltä ennemmin lopettaa toimintansa kuin öljyt...

Ville jo aikasemmin hyvin kirjoitteleekin öljyistä. Eiköhän kaikki "kunnon" öljyt ole riittävän hyviä tavalliseen ajoon. Tietenkin viskositeettia mitä valmistaja suosittelee pitää myös katsoa.
Reply
#60
Täällä on näköjään esitetty asiasta jos jonkinnäköistä mielipidettä, ja Romu(lus) on näköjään tullut Trainekin puolelta myös tänne esittelemään Redlinen tuotteita, ja kertomaan niiden etuja. Itse en sano juuta, enkä jaata Castrollin/Redlinen ominaisuuksista, koska en ole niihin perehtynyt. Omassa autossa on tavallista Mobil 1Confusedtä, sitä mitä huolto sinne laittaa. Sitäpaitsi, ajan vuodessa alle 10000km, joten en usko, että mun olisi "pakko" vaihtaa ns. laatuöljyihin. Toisekseen, todennäköisesti vaihdan auton, ennen kuin sillä on ajettu 170tkm (ostettaessa 94000, nyt 110000), joten mulle on yks paskan hailee, saako seuraava omistaja Mobilin öljyillä vai Redlinen öljyillä käytetyn laitteen.. Pääasia, että öljyt pysyy koneen sisällä, kone ei syö öljyä, eikä koneelle tule vaurioita öljystä (siis todellisia vaurioita, ei mitään "mutu" vaurioita). Jos joskus on varaa ostaa ns. "laatuauto" (M-B, BMW, Audi, Volvo jne) [ok, laatuauton käsitys vaihtelee, tiedän!!!!] tai varsinainen urheiluauto, jossa on korkeampi virityssuhde, niin hyvin todennäköisesti laita(ta)n koneeseen Motulin öljyt, koska niiden pitäisi olla hyvät, enkä koskaan ole kuullut niistä pahaa sanaa sanottavan..(paitsi korkean hinnan). Mutta se on toinen juttu se.. Nyt pysyttäydyn kuitenkin tavallisessa Mobil 1Confusedsä, koska se on tuntunut toimivan mulla aivan mainiosti, eikä ole ilmennyt mitään syytä käydä sitä vaihtamaan. Kukin laittakoon autoonsa sitä öljyä, mitä tahtoo, kuten muutama täällä asian on jo maininnutkin.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)