Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Asiaa ATTESA-järjestelmästä
#1
onko eteläsuomesta ketään pätevää attesaan perehtynyttä henkilöä??
32 gtr ei vedä etupäästä... kokoaika vika ollut, mut alko taas harmittaa
ihme jos onnistuu
Reply
#2
Näyttääkö etuvedon mittari mitään?
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#3
Soita Speedimportsin Janille
BMW X5 4.8is
Reply
#4
Olikos sinulla se Kiviniemen vanha getari? Full Stagen rakentama! Hieno ja kohtuu tehokas laite Big Grin ( olen ollut kyydissä)! "se auto huutaa radalle"!!!
toivottavasti saat etuvedon pelaamaan!... lähtisin hakemaan vikaa sähköistä, ei tota etuvetoa ainakaan mekaanisesti rikki saa!!!!!!
Reply
#5
Ootko kaikki sulakkeet tarkistanut? Entä ootko tarkastanut etuperän öljymäärän?
Reply
#6
Sillä kysyin mittarista, että jos ei se näytä mitään silloin kun etuvedon pitäisi olla mukana, veikkaisin sähkövikaa (vrt. sulake irti). Jos mittari näyttää mutta veto ei siirry, laittaisin panokseni Attesan öljyyn liittyvään puoleen... Ootko tarkistanut että öljytaso säiliössä (peräkontissa) on oikea?
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#7
pontiac Wrote:lähtisin hakemaan vikaa sähköistä, ei tota etuvetoa ainakaan mekaanisesti rikki saa!!!!!!

Etuperän saa kyllä helpostikin rikki jos voimaa alkaa olemaan ja alustageometria ei kunnossa.
Reply
#8
Kandee kans varmaan sit katto sieltä takakontista ne vikakoodit.
Reply
#9
joo käväsimpä muualla välillä Wink
kyllä mittari tuntuis näyttävän.
hydrauliikan ilmauksesta en sitte osaa sanoa, kontissa olevassa säiliössä ainakin näkyy se "ilma väli"
joka pitäis kait kertoo että on ok
mekaanista vikaa ei ole esim. etuperässä ym. ainoastaan attesan kytkin jakolaatikossa askarruttaa...
mulla oli se työsylinteri sieltä laatikon takaa pois ja painoin varren kanssa sitä kytkin käpälää, eikä yhtään
alkanut etukardaani tarraamaan. et voisko se kytkinpakka olla loppu vai vaatiiko se kierroksia ennenkö pitää ???
ihme jos onnistuu
Reply
#10
teme01 Wrote:joo käväsimpä muualla välillä Wink
kyllä mittari tuntuis näyttävän.
hydrauliikan ilmauksesta en sitte osaa sanoa, kontissa olevassa säiliössä ainakin näkyy se "ilma väli"
joka pitäis kait kertoo että on ok
mekaanista vikaa ei ole esim. etuperässä ym. ainoastaan attesan kytkin jakolaatikossa askarruttaa...
mulla oli se työsylinteri sieltä laatikon takaa pois ja painoin varren kanssa sitä kytkin käpälää, eikä yhtään
alkanut etukardaani tarraamaan. et voisko se kytkinpakka olla loppu vai vaatiiko se kierroksia ennenkö pitää ???

Oliko sulla siis auto käynnissä tuolloin? Eikös se vaadi käyttöpaineen toimiakseen? Taisi olla 16bar peräti... Ihan tarkkaan en tosin ole tutustunut tuon rakenteeseen.

Ilmauspisteitä on muistaakseni kolme.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#11
Xenon Wrote:
teme01 Wrote:joo käväsimpä muualla välillä Wink
kyllä mittari tuntuis näyttävän.
hydrauliikan ilmauksesta en sitte osaa sanoa, kontissa olevassa säiliössä ainakin näkyy se "ilma väli"
joka pitäis kait kertoo että on ok
mekaanista vikaa ei ole esim. etuperässä ym. ainoastaan attesan kytkin jakolaatikossa askarruttaa...
mulla oli se työsylinteri sieltä laatikon takaa pois ja painoin varren kanssa sitä kytkin käpälää, eikä yhtään
alkanut etukardaani tarraamaan. et voisko se kytkinpakka olla loppu vai vaatiiko se kierroksia ennenkö pitää ???

Oliko sulla siis auto käynnissä tuolloin? Eikös se vaadi käyttöpaineen toimiakseen? Taisi olla 16bar peräti... Ihan tarkkaan en tosin ole tutustunut tuon rakenteeseen.

Ilmauspisteitä on muistaakseni kolme.
Kahdesta paikasta ilmataan R32Confusedsa, tai ainakin itellä on riittäny.

sylinterin poistamalla pääsee toki käsiksi suoraan kytkimen "haarukkaan" , siitä ei oo tietoo kuinka kovaa sitä pitää painaa jotta kytkin ottaa kiinni..käyttöpainehan on tosiaan melko kova, joten jonkinverran varmaan saa survoa Smile
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#12
Itselläkin oli joskus ongelmia ATTESAn kanssa, eipä ollut huolto ilmannut järjestelmää kuin kahdesta paikasta kolmen sijaan. (R34Confusedsä kolme ilmausnippaa)
Lisäks nestettä oli yli äyräiden, että hyvin oli mennyt pojilla homma kotiin ;D
On tosi nuuka järjestelmä oikean nesteen määrän sekä ilman suhteen, kannattaa noi tarkistaa.

Kerran kuulin teorian että tuosta kytkinpakasta voisi levyt kulua loppuun, jolloin tapit eivät ottaisi enää kiinni mihinkään. Teoriassahan tuo on kyllä mahdollista, mutta en ole ikinä käytännössä kuullut, että noin olisi kenellekään käynyt.
BMW X5 4.8is
Reply
#13
okei, kantsii varmaan ekaks tarkistaa tuo ilmaus. pitää suostutella joku...
ihme jos onnistuu
Reply
#14
No en ainakaan pikaseen manuskasta löydä kun kaksi ilmaruuvia, toisesta ( perän päältä ) ei tarvitse ilmata mikäli säiliö kontissa ei o päässy tyhjäksi.

painemittari linjaan vaan kiinni jos kerta sähkösesti toimii ilman vikakoodeja, jos painekkin on OK, niin vika lienee kytkimessä.
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#15
Jani / Speedimports Wrote:No en ainakaan pikaseen manuskasta löydä kun kaksi ilmaruuvia, toisesta ( perän päältä ) ei tarvitse ilmata mikäli säiliö kontissa ei o päässy tyhjäksi.

Kerran huollettiin yks BNR32 ja vaihdettiin siihen kaikki nesteet. Onhan tosta jo aikaa, mutta ei siinä mun hataran muistin mukaan ollut kun noi kaks nippaa.
BMW X5 4.8is
Reply
#16
Tuuve Wrote:
Jani / Speedimports Wrote:No en ainakaan pikaseen manuskasta löydä kun kaksi ilmaruuvia, toisesta ( perän päältä ) ei tarvitse ilmata mikäli säiliö kontissa ei o päässy tyhjäksi.

Kerran huollettiin yks BNR32 ja vaihdettiin siihen kaikki nesteet. Onhan tosta jo aikaa, mutta ei siinä mun hataran muistin mukaan ollut kun noi kaks nippaa.
Missä kohtaa ( noin mielenkiinnosta Wink ) 34Confusedsa on se kolmas? liittyykö aktiivilukkoon jotenkin...
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#17
Jani / Speedimports Wrote:
Tuuve Wrote:
Jani / Speedimports Wrote:No en ainakaan pikaseen manuskasta löydä kun kaksi ilmaruuvia, toisesta ( perän päältä ) ei tarvitse ilmata mikäli säiliö kontissa ei o päässy tyhjäksi.

Kerran huollettiin yks BNR32 ja vaihdettiin siihen kaikki nesteet. Onhan tosta jo aikaa, mutta ei siinä mun hataran muistin mukaan ollut kun noi kaks nippaa.
Missä kohtaa ( noin mielenkiinnosta Wink ) 34Confusedsa on se kolmas? liittyykö aktiivilukkoon jotenkin...

Yks hydraulipumpussa siellä puskurin poskessa, yks perämurikassa, ja yks väliperässä.
Itse A-LSD:n sielunelämä on itselle jäänyt kohtalaisen tuntemattomaksi, en osaa sanoa vaikuttaako se tohon.

Voidaan ihmetellä yhdessä kun tuut ens kerran kylään Big Grin ;D
BMW X5 4.8is
Reply
#18
Jeah, R32Confusedsa se itse pumppu on siellä perän päällä, säiliö vaan kontissa.

eli se kolmas ruuvi lienee juuri perän lukon ilmaus, samaa hydrauliikkaa kun käyttävät kumpikin.
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#19
Juu, noinhan se tietysti menee kun alkaa miettimään.

Eli voikin vissiin tarkentaa tuota R34:n ilmausruuvien määrää niin, että A-LSD:llä varustetuissa R34:issa on kolme ilmausruuvia, ja perus R34 GT-RConfusedsä kaksi. (jollei ole otettu A-LSD:tä lisävarusteena)
BMW X5 4.8is
Reply
#20
Tuuve Wrote:Eli voikin vissiin tarkentaa tuota R34:n ilmausruuvien määrää niin, että A-LSD:llä varustetuissa R34:issa on kolme ilmausruuvia, ja perus R34 GT-RConfusedsä kaksi. (jollei ole otettu A-LSD:tä lisävarusteena)

Sama pätee R33, kaksi kun vakio GT-R ja kun VSpec niin kolme.
R33 Primera Race Hyper Tunking Nismo King HKS Tillin Tallin
Reply
#21
Shacal Wrote:
Tuuve Wrote:Eli voikin vissiin tarkentaa tuota R34:n ilmausruuvien määrää niin, että A-LSD:llä varustetuissa R34:issa on kolme ilmausruuvia, ja perus R34 GT-RConfusedsä kaksi. (jollei ole otettu A-LSD:tä lisävarusteena)

Sama pätee R33, kaksi kun vakio GT-R ja kun VSpec niin kolme.

Onko siis R33 GT-R V-Spec:issäkin vakiona A-LSD?
BMW X5 4.8is
Reply
#22
Tuuve Wrote:Onko siis R33 GT-R V-Spec:issäkin vakiona A-LSD?

Jeps!
Tai ainakin minun vehkeestä sellanen löytyy ja netissä huutelevat että löytyypi 8).
R33 Primera Race Hyper Tunking Nismo King HKS Tillin Tallin
Reply
#23
pikkusen jäi epäselväksi, eli tarviiko takaperäkin attesasta öljynpaineen?

ilmeisesti tavan gt r32 ei ollut LSD?
Reply
#24
jube80 Wrote:ilmeisesti tavan gt r32 ei ollut LSD?

R32sta saa LSD:llä mutta ei A-LSD:llä. Eli toinen siis aktiivinen eli paineella toimiva.
Minen ainakaan ole löytäny R32sta missä olis A-LSD, onko sellasia?
R33 Primera Race Hyper Tunking Nismo King HKS Tillin Tallin
Reply
#25
Ei kyllä R32Confusedsa ole vissiin A-LSD:tä ollut.
BMW X5 4.8is
Reply
#26
Öljyjen tsekkausken jälkeen katso attessa purnukasta vikakoodit. Mulla oli yhdessä Getarissa samaa vikaa, siinä oli boxista tärissyt liitokset auki. Maavikoja muistelisin myös niissä olleen.
Reply
#27
Ei nyt ihan 100% liity aiheeseen, mutta...

Tässä on aika hyvä kertomus ATTESA:n toiminnasta ja pro version eroista tavalliseen.

http://www.gtr.co.uk/forum/13069-what-at...vspec.html
Reply
#28
mites nuo vikakoodit taas saikaan katsottua??
on tuossa manuskassa niin pahaa murretta ettei meinaa ymmärtää
ihme jos onnistuu
Reply
#29
teme01 Wrote:mites nuo vikakoodit taas saikaan katsottua??
on tuossa manuskassa niin pahaa murretta ettei meinaa ymmärtää

Ensin auto itsediagnostiikka-tilaan (esim. R34Confusedsä ajaa hetken 20km/h, sitten virrat pois ja heti takaisin päälle) jonka jälkeen valo kojetaulussa alkaa vilkkumaan.
Ensin tulevat pitkät vilkut ovat kymmenet, ja lyhyet ovat "ykköset". Eli esim. ensin kolme pitkää ja neljä lyhyttä tarkoittaa vikakoodia 34.
BMW X5 4.8is
Reply
#30
Ja 32Confusedsa kattelet vaan sitä hattuhyllyn alla olevaa attesa ecua, pohjassa on reikä jossa punainen ledi..lasket vilkkujen määrät ja katot manuaalista mitä meinaa.
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)