Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Asiaa ATTESA-järjestelmästä
#31
Mitä öljyä tuonne kontin säiliöön kuuluu? Entä mites tuo järjestelmän ilmaaminen tapahtuu?
Reply
#32
J@nne Wrote:Mitä öljyä tuonne kontin säiliöön kuuluu? Entä mites tuo järjestelmän ilmaaminen tapahtuu?

Periaatteessa about mikä tahansa hydraulineste ajaa asian, en muista mitä litkua noissa service manualeissa ehdotellaan.
Ruotsissa monet käyttävät Citikan hydraulinestettä, olikohan malli BTX tai joku vastaavan tyylinen.

Ilmausruuveja on 2-3 mallista riippuen, niistä valutellaan ilmat ja öljyt ulos sen jälkeen kun pumppu on laitettu pakkokäynnille. Tuon saa tehtyä taas ratin alapuolella olevan paneelin takaa löytyvästä pumpun pakkokytkimestä.
BMW X5 4.8is
Reply
#33
Tuuve Wrote:Citikan hydraulinestettä, olikohan malli BTX tai joku vastaavan tyylinen.

LHM neste. :-[ faija on citikkamiehiä ni tuli kuin apteekin hyllyltä :-X

...shitroën Big Grin
R32 GT-R -92 + Subaru Outback TD -11
ex: R32 GTS-t -90 "musta surma / 腹切" / P11 GT -97 / Citroën BX Premier -91 (http://valimerelle.blogspot.com/)
Reply
#34
Metallisti Wrote:
Tuuve Wrote:Citikan hydraulinestettä, olikohan malli BTX tai joku vastaavan tyylinen.

LHM neste. :-[ faija on citikkamiehiä ni tuli kuin apteekin hyllyltä :-X

...shitroën Big Grin

Joo, just tota. Sellainen vihreä purnukka, muotoilu kuin 80-luvulta.
BMW X5 4.8is
Reply
#35
Samu Wrote:Ei nyt ihan 100% liity aiheeseen, mutta...

Tässä on aika hyvä kertomus ATTESA:n toiminnasta ja pro version eroista tavalliseen.

http://www.gtr.co.uk/forum/13069-what-at...vspec.html

Juttua attesa kontrollerista.

Godzilla tamed

http://autospeed.com/A_107753/cms/article.html
Reply
#36
missä kohtaa ratin alla se pakkosyöttö kytkin sijaitsee??
Nyk: Nissan Skyline BNR32 single+e85
Ex: Nissan Skyline r32 Gts-t type-m
Reply
#37
SKY32 Wrote:missä kohtaa ratin alla se pakkosyöttö kytkin sijaitsee??

Jalkotilassa, aikas lähellä sulakerasiaa ja Consult-pistoketta. Ainakin itellä se oli ilmeisesti tehtaan jäljiltä teipattuna johtosarjan varteen ettei roiku. Valkoinen litteä, liittimen näköinen mutikka.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#38
Google... 30sek..

http://img111.imageshack.us/i/1046419zw4.jpg/
Reply
#39
moro

olis mullaki vikaa attesassa ni vikakoodi on 21 eli throttle sensor or circuit? mitä se niiku meinaa? vaikuttaako ku nelivedon vika polttimo on irti mittaristosta?
Nyk: Nissan Skyline BNR32 single+e85
Ex: Nissan Skyline r32 Gts-t type-m
Reply
#40
Mulla samaa vilkutellu nyt täs, kuukkelilla kun haet tolla vikakoodilla niin sieltä löytyy aika paljon juttuu.

Tohon oli monenlaista ratkasua löytyny.. Osa oli tarkistanu kaikki maadotuskohdat/liitokset ja joku vaihtanu akkua, joku oli liikuttanu pikkasen kaasun asentotunnistinta ja/tai vaihtanu sen, joku oli ihan selvinny kun säätäny kaasuläppien tankoja gt-r mallissa.
Juuri kellään ei ollu kunnon vikaa, jotain väärää volttilukemaa vaan tulee jostain syystä nelivedon aivoille kaasun asennosta niin se sit herjaa..
Itellä tuntu toimivan toi asentotunnistimen räpläys, ongelmat alko sillon kun vaihdoin kaasuläppävivut/tellingit OEM imusarjasta greddyläiseen.

Manuaalista löytyy myös ohjeet miten voi vikaa selvittää minkäkin vikakoodin perusteella
Reply
#41
Moro

Onko normaalia että Atessa mittari nousee noin 10% ihan pintakaasulla kiihdytettäessä ?
Onko jollain ollut samaa vikaa ?

Huomasin tänään ensimmäistä kertaa. Ajoin radalla ja pakoputki alkoi vuotamaan ennen lambdaa (DP tai oulet?)
Voiskohan siinä ollut mennyt "vikasieto tila" päälle, kun joku kohta pakoputkea falskaa ja seos on perseellään ??



- Kettu
- BCNR33 V-spec 96 "2xGT2860R-5 = laginen paska"
Suosittelen Z-Power, Speedimports, Mamasan, Lakesteel
Tavaraa myynnissä http://www.dnsf.org/showthread.php?31063...a-myyntiin
Reply
#42
KettuGT-R Wrote:Moro

Onko normaalia että Atessa mittari nousee noin 10% ihan pintakaasulla kiihdytettäessä ?
Onko jollain ollut samaa vikaa ?

Huomasin tänään ensimmäistä kertaa. Ajoin radalla ja pakoputki alkoi vuotamaan ennen lambdaa (DP tai oulet?)
Voiskohan siinä ollut mennyt "vikasieto tila" päälle, kun joku kohta pakoputkea falskaa ja seos on perseellään ??



- Kettu


kyllä kuuluu nousta joka kiihdytyksellä, mitä suurempi kiihdytys, sitä enemmän nousee.
Reply
#43
R33 kun on kyseessä niin viisari nousee aavistuksen aina liikkeellelähdössä, kunnes putoaa nollaan kun 20km/h nopeus täyttyy. Tämä on se "liikkeellelähtöavustin" joka R33/R34Confusedsä on mutta R32Confusedsa ei.

Mitä tuon lisäksi mittarin sielunelämään tulee, kiihdyttäessä etuvedon osuus kasvaa kiihdytyksen voimakkuudesta riippuen. Lisäksi rengasvalinta vaikuttaa olennaisesti tuohon herkkyyteen. Itse huomasin aikanaan että jäykkärunkoisilla kesärenkailla täytyy kiihdytyksessä mennä lähelle murtopitoa että mittari herää, kun taas löysärunkoisilla talvirenkailla viisari kohoaa jo hyvin miedolla kiihdytyksellä. Ja jos renkaissa (etu vs taka) on vielä ympärysmitassa eroa niin varmaan herkentää entisestään. ABS-anturit pyörien nopeuseroja mittaa ja ne on aikas tarkkoja, jo pelkkä löysärunkoisen renkaan kiertymä kiihdytyksessä ilmeisesti herättää etuvedon...

Summaten: Ei huolenaihetta, kunhan pyöräkoko on mahdollisimman sama etu- ja taka-akselilla.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#44
Ok

Eli liikeelle lähdettäessä on normaalia, mutta entäs jos vauhtia on 140kmh 5 viides vaihde, noin 4000rpm ja tästä kaasu pohjaan.
Edelleen nousi mittari sinne 10% pintaan. Normal ?

- BCNR33 V-spec 96 "2xGT2860R-5 = laginen paska"
Suosittelen Z-Power, Speedimports, Mamasan, Lakesteel
Tavaraa myynnissä http://www.dnsf.org/showthread.php?31063...a-myyntiin
Reply
#45
Nopeuden kasvaessa Attesan mukaantuleminen muistaakseni mullakin herkkenee. Ei huolenaihetta mielestäni sen suhteen.

Mikä rengastus sulla on alla? Samankokoisia joka nurkassa?
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#46

Tuli sen verran rankasti ajettua sivuliusussa ahvenistolla että aloin jo maalaamaan piruja seinille (Nyt se hajos :'(), kun autoon tuli muutakin vikaa alkoi mittareiden toiminta kiinnostamaan, ja samalla huomasin atessamittarin nousun.

Rengastus 265/35/18 joka nurkassa.

- Kettu
- BCNR33 V-spec 96 "2xGT2860R-5 = laginen paska"
Suosittelen Z-Power, Speedimports, Mamasan, Lakesteel
Tavaraa myynnissä http://www.dnsf.org/showthread.php?31063...a-myyntiin
Reply
#47
Kovaa ajoa vaan. Smile
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#48
nii emmä nyt edes hoksannu missä tässä oli se ongelma, hyvin piilotettu jonnekki tekstin sekaan ;D
Reply
#49
Eipä tässä näköjään ongelmaa ollutkaan!. Pelästyin vaan onko atessan liikehdintä normaalia myös kovemmissa nopeuksissa.
- BCNR33 V-spec 96 "2xGT2860R-5 = laginen paska"
Suosittelen Z-Power, Speedimports, Mamasan, Lakesteel
Tavaraa myynnissä http://www.dnsf.org/showthread.php?31063...a-myyntiin
Reply
#50
[Image: img3560972.jpg]

En nyt oikein ymmärrä miksi tuo öljy ei mene tuonne säiliön pohjalle. Kuuluuko olla noin?

Pumpun ilmausnipasta ei tule ilmaa mutta sylinterin päästä tulee vaikka ainakin litran laskin läpi. Mitä en ole tajunnut?
Reply
#51
Onko tossa attesa öljysäiliössä joku "suodatin" tuossa välitasossa mistä miulla ei mene öljy tuohon alaosaan? Pitänee ottaa säiliö käteen niin siitähän se sitten selviää.
Reply
#52
tossa välissä kuuluu näkyä noin 5mm ilmarako, ei montaa senttiä.

imutitko pumpusta jollain lääkeruiskutyyppisellä systeemillä ilmat pois?
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#53
En mie millään imenyt. Tein niinkuin manuaalissa sanotaan eli valutin vaan sieltä ilmausnipasta. Eipä se ilma kyllä alamäkeen oikein sieltä tule ainakaan jos sitä vähänkään miettii. Eli sie olet käyttänyt lääkeruiskua ja letkua apuna.. pitääkin tuota kokeilla. En kyllä olisi niitä öljyjä laskenut pois jos olisin tiennyt että tuon täyttö on noinkin hankalaa Smile
Reply
#54
john_k Wrote:En mie millään imenyt. Tein niinkuin manuaalissa sanotaan eli valutin vaan sieltä ilmausnipasta. Eipä se ilma kyllä alamäkeen oikein sieltä tule ainakaan jos sitä vähänkään miettii. Eli sie olet käyttänyt lääkeruiskua ja letkua apuna.. pitääkin tuota kokeilla. En kyllä olisi niitä öljyjä laskenut pois jos olisin tiennyt että tuon täyttö on noinkin hankalaa Smile
eikös siinä manuskan ohjeessakin sanota että pitää imuttaa jos öljyt on kaikki laskettu pois..tai sitten muistelen jotain muuta ohjetta.

enivei, imemällä saa ilmat pois, iso lääkeruutta vaan.
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#55
Ei siinä kyl mitää imemisestä puhuta. Kiitos neuvosta Smile Meinas ruveta vtuttamaan kun ei tuommonen tavallaan selkeä homma onnistu. Tietysti sitä 20e/L öljyäkin meni pari purkkia hukkaan.
Reply
#56
Kyllä se iso lääkeruisku oli kätevä ilman imemiseen. Siltikin säiliöön jäi ilmakerros. Purin säiliön irti ja puhdistin mutta ei auttanut. Siellä pohjalla on sellainen paperi suodatin josta tuo öljy ei oikein tahdo mennä hyvin läpi ja siksi sinne jäi se ilmakerros. En uskaltanut oikein testi ajaa mutta ei vika valo ainakaan palanut ja nelivedon viisari näytti normaalia eli pitää testata paremmin kun pystyy liikenteessä ajamaan.
Reply
#57
terve, mites onnistuuko attessan poisto ja muuttaa vetosuhde jatkuvaksi 50/50 vedoksi ja autona r32 gtr
Reply
#58
aPS Wrote:terve, mites onnistuuko attessan poisto ja muuttaa vetosuhde jatkuvaksi 50/50 vedoksi ja autona r32 gtr

Jos Attesan poistaa, poistuu etuvetokin. Sikäli kun kysymyksesi ymmärsin niin mahdollista tuo on ihan controllerinkin avulla. Varovainen veikkaus on että jos Attesan älyn poistaisi, hydraulipumpun joutuisi kytkemään varmaan täydelle teholle ja epäilen ettei se sitä kestäisi pidemmän päälle.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#59
Xenon Wrote:
aPS Wrote:terve, mites onnistuuko attessan poisto ja muuttaa vetosuhde jatkuvaksi 50/50 vedoksi ja autona r32 gtr

Jos Attesan poistaa, poistuu etuvetokin. Sikäli kun kysymyksesi ymmärsin niin mahdollista tuo on ihan controllerinkin avulla. Varovainen veikkaus on että jos Attesan älyn poistaisi, hydraulipumpun joutuisi kytkemään varmaan täydelle teholle ja epäilen ettei se sitä kestäisi pidemmän päälle.
Jakolaatikon kytkinpakan tilalle vaan umpinainen palikka niin voi poistaa kaikki turhat ja painavat härpäkkeet Smile
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#60
selkeä homma. eli siis attesa kun säätää sähkösesti pumpulla tuota painetta tuonne vaihdelaatikon perään säätäen vetosuhdetta 0/100 ja 50/50 väliltä jakolaatikossa olevalla kytkimellä näin käsitin joten asiaan kuinka paljon tuo mahtanee tarvita painetta toimiakseen ja voisiko tämän "sähköisen" järjestelmän muuttaa esimerkiksi hydraulisella lukittavalla vivulla ja paineensäätimellä vähän hydraulisen käsijarrukahvan tyylisenä ja tämä vain laatikon päähän tulevalle hydrauliletkulle. näin ollen voisi manuaalisesti säätää etupään vetosuhdetta vivulla ohjaamosta eikö? Smile ja näin ollen poistaa siis kaikki muu turha attesaan liittyvä
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)