Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Asiaa ATTESA-järjestelmästä
Kuuntelin äsken omaani stetoskoopilla. Tyhjäkäynnillä paikallaan ei pumppu pitänyt mitään ääntä usean minuutin kuuntelun aikana, eli ilmeisesti järjestelmässä oli tarpeeksi painetta, saattaa olla että pumppasi heti käynnistettäessä hetken, mutta en yksinäni päässyt heti kuuntelemaan ja pumpun ääni ei erotu bensapumppujen rääkynän takia Smile

Seuraavaksi auto sammuksiin ja otin testipiuhan irti ja käänsin virrat ON asentoon, tällöin pumppu pumppasi noin 3 sekuntia ja vaikeni. Eikä pumpannut uudelleen useasta yrityksestä huolimatta, eli painetta oli tarpeeksi / liikaa eikä pumppu tietenkään pumppaa järjestelmään ylipainetta vaikka testimoodissa onkin.

tässä testissä oli bensapumppujen sulakkeet irti ja pumpun käynnin kuuli selvästi ,kun olin polvillani kuskin oviaukon kohdilla niin, että yletyin virtalukkoon.
Reply
s0jranta Wrote:Kuuntelin äsken omaani stetoskoopilla. Tyhjäkäynnillä paikallaan ei pumppu pitänyt mitään ääntä usean minuutin kuuntelun aikana, eli ilmeisesti järjestelmässä oli tarpeeksi painetta, saattaa olla että pumppasi heti käynnistettäessä hetken, mutta en yksinäni päässyt heti kuuntelemaan ja pumpun ääni ei erotu bensapumppujen rääkynän takia Smile

Seuraavaksi auto sammuksiin ja otin testipiuhan irti ja käänsin virrat ON asentoon, tällöin pumppu pumppasi noin 3 sekuntia ja vaikeni. Eikä pumpannut uudelleen useasta yrityksestä huolimatta, eli painetta oli tarpeeksi / liikaa eikä pumppu tietenkään pumppaa järjestelmään ylipainetta vaikka testimoodissa onkin.

tässä testissä oli bensapumppujen sulakkeet irti ja pumpun käynnin kuuli selvästi ,kun olin polvillani kuskin oviaukon kohdilla niin, että yletyin virtalukkoon.
ja iso kiitos tästä tiedosta, tänään on taas ropailtu vehjettä ihan urakalla, ja tulos on se että toimii samalla tavalla kuin sullakin, etupää eikä aktiivilukko vieläkään toimi mutta ilmauksen jälkeen saattaa jo pelata, toivottavasti.. accumulator sekä pressure switch olivat sököjä ja ne on nyt vaihdettu, sitähän en tiedä onko paine riittävä rasituksessa että kaikki toimii niinkuin kuuluukin.. ei nimittäin kummoinen paine tullut kun kokeilin jakolootan päästä nippaa availla, pienessä kaaressa öljyä kuitenkin tuli, ja noin joka seitsemännen nopean nipan avauksen jälkeen pumppu teki lisää painetta. kuinka kovalla paineella sitä tavaraa pitää ilmatessa tulla? onko tyyliin jarrujen ilmauspaine, vai 10bar?

Ja vielä jos saisin vastauksen miksi tätä bleeder connectoria pitää ottaa irti ja laittaa kiinni? Eikö sen vain voi jättää irtonaiseksi ja lähteä auton alle ilmaamaan? Paine kun laskee niin pumppu tekeelisää?!
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
s0jranta Wrote:Valo ei ainakaan syty kun virrat laittaa päälle, tällöin kyllä attesa ja a-lsd valot palaa. En voi käynnistää autoa, kun vaihdelaatikon irroitus
vaiheessa. Muuten olisit saanut vastauksen.

Minulla ei syty tuolla dancer 2:lla mikään merkkivalo, sääti sen sitten mihin asentoon tahansa. Ainoastaan, kun kytken takalukon päälle pakko-ohjaus nappulasta niin silloin syttyy a-lsd valo. Tuonkin sain jo sopivalla vastuksella sellaiseksi, että valo ei heti syttynyt, mutta attesa tajuaa tarpeeksi tiukkaan mutkaan ajaessa abs-antureista, että lukossa on jotain mätää ja sytyttää valon. Tuo kuittaantuu myös, kun käyttää sähköt pois.

Pakko ohjaus kytkentä on melko yksinkertainen, attesa pumpulle menevässä johtosarjassa keltainen ja vihreä johto ovat tuon a-lsd magneettiventtiilin johdot. Johtosarja menee takakontissa attesan öljysäiliön vierestä takakontin pohjasta läpi pumpulle. Käytännössänuo johdot täytyy katkaista ja kytkeä toinen maihin ja toiseen 12 volttia. Jotta tuon saa siististi toimimaan napista vaatii se kaksi relettä. Mutta testauksen saa tehtyä helposti katkaisemalla johdot ja liittämällä testuksen vaatimat liittimillä johtoihin. (en ota kyllä sitten mitään vastuuta jos jotain hajoaa tällä kytkennällä)

Jos tarvitset kytkentä ohjeet tuohon pysyvämpään nappula rartkaisuun, voin tehdä ne jossain vaiheessa kunhan ehdin, menee ainakin ensi viikkoon.

Olethan tsekannut kaikki sulakkeet? Muistaakseni sain poltettua yhden sulakkeen sieltä kojelaudan alta, kun tein tuota a-lsd kytkentää. Silloin kyllä merkkivalot jäivät palamaan koko ajaksi.
oletko saanut lukon pakko-ohjauksen pelaamaan kunnolla? yritän vielä koneremontin jälkeen tuota pakko-ohjausta jos siitä vaikka saisi jotain lisäselkoa lukon pitämättömyyteen, vahvasti kyllä näyttää siltä että siirryn mekaaniseen lukkoon.. tuohon lukon pakko-ohjaukseen vielä: saisiko sitä kytkettyä niin että kun laittaa dancerista takavedon päälle, niin lukko menee samalla kertaa päälle siitä dancerin napista? ei tarvisi mitään lisänappeja kabiiniin..

ja onko edelleen varma ettei sulla valot syty mittaristoon jos ruovittelet takaveto päällä? kyllä pitäisi vikailmoitus tulla.. ja sullakin voimaa mukavasti vissiin, pitääkö se aktiivilukko kunnolla?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
Vaikka tuo pumppu olisikin "pommin varma" niin sitä pyörittävä sähkömoottori ei ole. Siitä sun moottorista voi olla vaikka hiilet loppu. Sulle kun soittelin tuosta omasta attesa viasta, niin mulla oli se koko moottori palanut, mutta se meni tossa viimeviikolla käämintään. Katotaan mitä tapahtuu kun saan pumpun huollosta ja laitettua autoon kiinni.
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03

ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Reply
Juhq Wrote:Vaikka tuo pumppu olisikin "pommin varma" niin sitä pyörittävä sähkömoottori ei ole. Siitä sun moottorista voi olla vaikka hiilet loppu. Sulle kun soittelin tuosta omasta attesa viasta, niin mulla oli se koko moottori palanut, mutta se meni tossa viimeviikolla käämintään. Katotaan mitä tapahtuu kun saan pumpun huollosta ja laitettua autoon kiinni.

Kyllä noissa pumpuissa moottorit toimii, mulla olis ollu sullekin toimiva tossa ylimääräisenä, 6 tunnin päästä lähden vaihtamaan koko attesan yksikön uuteen, jos ei ala nelikko ja aktiivilukko pelaamaan niin sit olen saanu rikottua perän sekä jakolaatikon.. Jotenkin mä jo osaan arvata tuloksen. Mutta jotain hämärää tossa nyt kiinni olevassa pumppuyksikössäkin on, se pumppaa ja tekee paineen ainakin pumpun rungon sisälle, tämän huomasin kun vaihdoin pressure sensorin niin atf:t tuli pihalle todella kovalla paineella, mutta jakolootan ilmausnipasta tulee hyvin pienellä paineella tavaraa.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
Pumppuyksikkö vaihdettu, nelikko eikä aktiivilukko toimi vieläkään, auto toimii ihan samalla lailla kuin ennenkin, Nyt pitää jotenkin saada mitattua järjestelmän paine, ei tunnu olevan sekään kovin helppoa kun ei hydrauliikkaliikkeestä saa sopivia osia edes. ihan ymmärrettävää kyllä kun on niin ihme systeemin nissanin insinöörit rakentanu, kierre on normaali m16x1.5 mut pitää olla kartio päässä että se on tiivis, ja vaikka tuollainen löytyisi jostain niin tuosta t-haarasta tulisi hankalan pitkä, no mittarin ostin suomesta valmiiksi ja englannista löytyi mittatilaustyönä tehty adapteri attesan hydrauliletkun ja jakolootan väliin jossa on kierrelähtö painemittarille, tuo on ihan bolt-on ja sen voi jättää kiinteesti autoon kiinni ja mittarin asentaa vaikka kabiiniin niin näkee paljonko menee vetoa eturenkaille, painetta tosiaan toimivassa attesassa n.16bar joten teräspunosletku kunnon liittimillä olis hyvä, tai sit laittaa sähkösen mittarin.. otin adaptereita kaksi, jos jollain kiinnostusta ostaa toinen niin laittaa privaa vaan mulle. käy r32 r33 r34 gtr. Edit: ylimääräinen adapteri myyty.

ja joku kun eksyy tänne attesa ongelmiaan pohtimaan niin mulla on kaksi v-spec pumppuyksikköä ylimääräisenä ja yksi v-spec attesan ecu.

adapteri:
[ATTACH=CONFIG]22385[/ATTACH]


Attached Files Thumbnail(s)
   
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
Juhq Wrote:Vaikka tuo pumppu olisikin "pommin varma" niin sitä pyörittävä sähkömoottori ei ole. Siitä sun moottorista voi olla vaikka hiilet loppu. Sulle kun soittelin tuosta omasta attesa viasta, niin mulla oli se koko moottori palanut, mutta se meni tossa viimeviikolla käämintään. Katotaan mitä tapahtuu kun saan pumpun huollosta ja laitettua autoon kiinni.

Eipä toimi vieläkään... huoh. pumppu kyllä lähtee päälle, jauhaa abaut minuutin ja paineanturi katkaisee pumpun (vikakoodi 33). mulla ei siis siirry öljy pumppuyksikköä pidemmälle, solenoidi toimii, pumppu toimii. rupesin myös epäilemään noita omia kytkentöjä kun olen yhdistänyt v-specin ja non v-specin pumput yhdeksi, mutta kävin sunnuntaina ihmettelemässä xenonin speedwagonia niin kaikkien johtojen pitäisi olla niin kuin kuuluu.

nyt olis kiva tietää millaisia jännitteitä attesan ecu antaa solenoidille, tätäkään tietoa ei oikeen mistään saa ja kaikki kytkiksetkin on v-specille Big Grin ja tää mun auto on -95 33 gtr ei v-spec
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03

ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Reply
Juhq Wrote:Eipä toimi vieläkään... huoh. pumppu kyllä lähtee päälle, jauhaa abaut minuutin ja paineanturi katkaisee pumpun (vikakoodi 33). mulla ei siis siirry öljy pumppuyksikköä pidemmälle, solenoidi toimii, pumppu toimii. rupesin myös epäilemään noita omia kytkentöjä kun olen yhdistänyt v-specin ja non v-specin pumput yhdeksi, mutta kävin sunnuntaina ihmettelemässä xenonin speedwagonia niin kaikkien johtojen pitäisi olla niin kuin kuuluu.

nyt olis kiva tietää millaisia jännitteitä attesan ecu antaa solenoidille, tätäkään tietoa ei oikeen mistään saa ja kaikki kytkiksetkin on v-specille Big Grin ja tää mun auto on -95 33 gtr ei v-spec
eipä enää mitään, just sain toimimaan niinkuin pitää Smile
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03

ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Reply
Juhq Wrote:eipä enää mitään, just sain toimimaan niinkuin pitää Smile
onneksi olkoon! Mikäs siinä loppupelissä oli vikana palaneen moottorin lisäksi?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
tuokki Wrote:onneksi olkoon! Mikäs siinä loppupelissä oli vikana palaneen moottorin lisäksi?
talvella kun etsin siitä pumpusta vikaa niin olin purkanut sen ja kasannut väärin päin. tänään päivällä vaan sattumalta selailin noitten pumppujen purkukuvia ja huomasin että ei helvetti toihan on mulla väärin päin Big Grin nyt toimii täydellisesti.
ootkos vielä omaasi saanut mitään tolkkua?
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03

ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Reply
Juhq Wrote:talvella kun etsin siitä pumpusta vikaa niin olin purkanut sen ja kasannut väärin päin. tänään päivällä vaan sattumalta selailin noitten pumppujen purkukuvia ja huomasin että ei helvetti toihan on mulla väärin päin Big Grin nyt toimii täydellisesti.
ootkos vielä omaasi saanut mitään tolkkua?
Ei oo kerenny perehtymään.. nyt hajos bemarikin niin pitää se ehjäillä ensin. Jos sen getarin saan pelaamaan tän kesän aikana niin laitan varmaan myyntiin.. työmatkaa tulee niin paljon ettei oo järkee ajaa sillä, eihän täs harrastukses ole muutenkaan kyl järkee. Tuleekhan sitä vanhaks?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)