Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Asiaa ATTESA-järjestelmästä
#91
En itsekään tiedä minkä mallinen tuo a-lsd lukko on, mutta hyvin se pitää ainakin itsellä. Ainoa ongelma on,
että kun grid dancerista säätää täysin takavetoiseksi ei lukko toimi ainakaan esim. risteyksestä lähtiessä vaan sutii
vain yhdellä. Suoraan lähtiessä tuntuisi pitävän, kun jää kaksi raitaa.

Tein sitten takavetoleikkejä varten kytkennän jolla lukon saa 100% lukkoon erillisestä nappulasta. Eli aukaisee a-lsd magneettiventiilin
kun tuosta painaa ja lukitsee perän.

Olethan nyt kokeillut grid dancer nelivedolla etkä vain takavedolla?
Reply
#92
levylukko jota öljynpaine tiukkaa.
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#93
s0jranta Wrote:En itsekään tiedä minkä mallinen tuo a-lsd lukko on, mutta hyvin se pitää ainakin itsellä. Ainoa ongelma on,
että kun grid dancerista säätää täysin takavetoiseksi ei lukko toimi ainakaan esim. risteyksestä lähtiessä vaan sutii
vain yhdellä. Suoraan lähtiessä tuntuisi pitävän, kun jää kaksi raitaa.

Tein sitten takavetoleikkejä varten kytkennän jolla lukon saa 100% lukkoon erillisestä nappulasta. Eli aukaisee a-lsd magneettiventiilin
kun tuosta painaa ja lukitsee perän.

Olethan nyt kokeillut grid dancer nelivedolla etkä vain takavedolla?
grid danceri on asennossa normal, eli auton alkuperäinen attesa järjestelmä käytössä. Huomasin tuon lukon toimimattomuuden takavedolla viime syksynä, silloin vielä pelasi lukko muuten hyvin.

Nythän tulikin mieleen kun en ole tuota danceria aikoihin käyttänyt, niin muistan satavarmasti että kun laittoi jatkuvan nelikon vai takavedon päälle niin 4wd sekä a-lsd valo syttyivät mittaristoon ja sammuivat vasta kun autln sammutti. Nyt noita valoja ei enää syty.. Hmm, olisiko siltikin jotain elektroniikkaan liittyvää..
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#94
Jani / Speedimports Wrote:levylukko jota öljynpaine tiukkaa.
kiitos tiedosta!
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#95
s0jranta Wrote:Tein sitten takavetoleikkejä varten kytkennän jolla lukon saa 100% lukkoon erillisestä nappulasta. Eli aukaisee a-lsd magneettiventiilin
kun tuosta painaa ja lukitsee perän.
olisko pistää kytkentäohjetta niin kokeilisin pakottaa lukon 100% päälle!
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#96
tuokki Wrote:
s0jranta Wrote:En itsekään tiedä minkä mallinen tuo a-lsd lukko on, mutta hyvin se pitää ainakin itsellä. Ainoa ongelma on,
että kun grid dancerista säätää täysin takavetoiseksi ei lukko toimi ainakaan esim. risteyksestä lähtiessä vaan sutii
vain yhdellä. Suoraan lähtiessä tuntuisi pitävän, kun jää kaksi raitaa.

Tein sitten takavetoleikkejä varten kytkennän jolla lukon saa 100% lukkoon erillisestä nappulasta. Eli aukaisee a-lsd magneettiventiilin
kun tuosta painaa ja lukitsee perän.

Olethan nyt kokeillut grid dancer nelivedolla etkä vain takavedolla?
grid danceri on asennossa normal, eli auton alkuperäinen attesa järjestelmä käytössä. Huomasin tuon lukon toimimattomuuden takavedolla viime syksynä, silloin vielä pelasi lukko muuten hyvin.

Nythän tulikin mieleen kun en ole tuota danceria aikoihin käyttänyt, niin muistan satavarmasti että kun laittoi jatkuvan nelikon vai takavedon päälle niin 4wd sekä a-lsd valo syttyivät mittaristoon ja sammuivat vasta kun autln sammutti. Nyt noita valoja ei enää syty.. Hmm, olisiko siltikin jotain elektroniikkaan liittyvää..

Ei sinne mittaristoon kyllä saa syttyä mitään valoja vaikka laittais dancerin mihin asentoon.
Mutta vilkaiseppas ne dancerin johdoitukset sieltä hattuhyllyn alta että eihän siellä ole mitään kosketus häikkiä.
Reply
#97
Arde Wrote:
tuokki Wrote:
s0jranta Wrote:En itsekään tiedä minkä mallinen tuo a-lsd lukko on, mutta hyvin se pitää ainakin itsellä. Ainoa ongelma on,
että kun grid dancerista säätää täysin takavetoiseksi ei lukko toimi ainakaan esim. risteyksestä lähtiessä vaan sutii
vain yhdellä. Suoraan lähtiessä tuntuisi pitävän, kun jää kaksi raitaa.

Tein sitten takavetoleikkejä varten kytkennän jolla lukon saa 100% lukkoon erillisestä nappulasta. Eli aukaisee a-lsd magneettiventiilin
kun tuosta painaa ja lukitsee perän.

Olethan nyt kokeillut grid dancer nelivedolla etkä vain takavedolla?
grid danceri on asennossa normal, eli auton alkuperäinen attesa järjestelmä käytössä. Huomasin tuon lukon toimimattomuuden takavedolla viime syksynä, silloin vielä pelasi lukko muuten hyvin.

Nythän tulikin mieleen kun en ole tuota danceria aikoihin käyttänyt, niin muistan satavarmasti että kun laittoi jatkuvan nelikon vai takavedon päälle niin 4wd sekä a-lsd valo syttyivät mittaristoon ja sammuivat vasta kun autln sammutti. Nyt noita valoja ei enää syty.. Hmm, olisiko siltikin jotain elektroniikkaan liittyvää..

Ei sinne mittaristoon kyllä saa syttyä mitään valoja vaikka laittais dancerin mihin asentoon.
Mutta vilkaiseppas ne dancerin johdoitukset sieltä hattuhyllyn alta että eihän siellä ole mitään kosketus häikkiä.
ei valoja enää sytykkään, ennen syttyi kun ajoi takaveto päällä. Pitää katsoa kuitenkin nuo dancerin kytkennät ja samalla nollaa attesan ohjausyksikön.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#98
Mulla ei ole Danceria vaan Xtreme TSC, ja sen kanssa syttyy ABS- ja 4WD-valot kun naksauttaa takavedolle. Koneen sammuttamalla nollaantuu.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#99
Xenon Wrote:Mulla ei ole Danceria vaan Xtreme TSC, ja sen kanssa syttyy ABS- ja 4WD-valot kun naksauttaa takavedolle. Koneen sammuttamalla nollaantuu.
syttyikö valo tosiaan heti kun takavedon laittoi päälle vai sitten kun lähti ajamaan? Mulla ei tosiaan valot syty missään vaiheessa kun danceria käyttää, yks mikä on outoa niin etuvedon viisari näyttää että vetoa menee eteen ihan normaalisti mutta takapää vain vetää.. No nyt purkasin ohjainboxin irti ja tarkistin liitännät, dancerin johdot olivat kyllä heikosti kiinni ja yksi johto jäi kouraankin. Nyt ne on juotettu kunnolla kiinni mutta valot eivät ainakaan syty auton paikallaan ollessa.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
voisiko joku getarin omistaja katsoa attesa boxista(hattuhyllyn alla alumiinilaatikko, se alempi, ylempi on hicas boxi) siinä on alapuolella etukulmassa n.10mm reikä ja siitä näkee laatikon sisään, siellä on punainen ledi, palaako tuo teillä kun auto käynnissä vai kokoajan vai ei ollenkaan?? vaatii melkein avuksi emännän meikkipeilin jotta sinne mitään purkamatta näkee..

itsellä paloi aiemmin kokoajan punainen valo siinä, nyt kun korjasin liitoksia ja akunkengät ja attesan boxin litin irti niin valo ei pala enää ollenkaan. siitä valosta voi lukea tarvittaessa vikakoodit, nyt vaan mietin että kuuluuko siinä palaa valo kokoajan sen merkiksi että järjestelmä on päällä.. kiitos paljon jos joku vaivautuu tai tietää vastauksen. Ei tosiaan ruovi eturenkaat enää hiekallakaan hermo.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
Voisiko joku katsoa omasta autostaan palaako attesan ecussa valo kun auto käynnissä.. R32,r33,r34 eiköhän nuo kaikki pelaa samalla tavalla. Olisin kiitollinen.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
Valo ei ainakaan syty kun virrat laittaa päälle, tällöin kyllä attesa ja a-lsd valot palaa. En voi käynnistää autoa, kun vaihdelaatikon irroitus
vaiheessa. Muuten olisit saanut vastauksen.

Minulla ei syty tuolla dancer 2:lla mikään merkkivalo, sääti sen sitten mihin asentoon tahansa. Ainoastaan, kun kytken takalukon päälle pakko-ohjaus nappulasta niin silloin syttyy a-lsd valo. Tuonkin sain jo sopivalla vastuksella sellaiseksi, että valo ei heti syttynyt, mutta attesa tajuaa tarpeeksi tiukkaan mutkaan ajaessa abs-antureista, että lukossa on jotain mätää ja sytyttää valon. Tuo kuittaantuu myös, kun käyttää sähköt pois.

Pakko ohjaus kytkentä on melko yksinkertainen, attesa pumpulle menevässä johtosarjassa keltainen ja vihreä johto ovat tuon a-lsd magneettiventtiilin johdot. Johtosarja menee takakontissa attesan öljysäiliön vierestä takakontin pohjasta läpi pumpulle. Käytännössänuo johdot täytyy katkaista ja kytkeä toinen maihin ja toiseen 12 volttia. Jotta tuon saa siististi toimimaan napista vaatii se kaksi relettä. Mutta testauksen saa tehtyä helposti katkaisemalla johdot ja liittämällä testuksen vaatimat liittimillä johtoihin. (en ota kyllä sitten mitään vastuuta jos jotain hajoaa tällä kytkennällä)

Jos tarvitset kytkentä ohjeet tuohon pysyvämpään nappula rartkaisuun, voin tehdä ne jossain vaiheessa kunhan ehdin, menee ainakin ensi viikkoon.

Olethan tsekannut kaikki sulakkeet? Muistaakseni sain poltettua yhden sulakkeen sieltä kojelaudan alta, kun tein tuota a-lsd kytkentää. Silloin kyllä merkkivalot jäivät palamaan koko ajaksi.
Reply
Vielä jos joku jaksaisi tsekata syttyykö valo kun auto on käynnissä.. Nyt on nimittäin vielä enemmän vikaa jossakin kun pumppu ei lähde päälle pakkosyötölläkään, mitään ääntä ei kuulu vaikka plugin irroittaa, avasin nipankin pumpun alta että paine laskisi mutta pumppu ei hörise. Ja vikavaloja ei syty mikä on todella ihmeellistä, auto vaan etenee kuin takaveto. Sulakkeen tai releen kun irroittaa tkakontista niin sitten syttyy mittaristoon 4wd ja a-lsd valo. Abs valo ei syty ja absihan tässä on toiminutkin. Kabiinin sulakkeet olivat kaikki ehjiä myös.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
tuokki Wrote:
Xenon Wrote:Mulla ei ole Danceria vaan Xtreme TSC, ja sen kanssa syttyy ABS- ja 4WD-valot kun naksauttaa takavedolle. Koneen sammuttamalla nollaantuu.
syttyikö valo tosiaan heti kun takavedon laittoi päälle vai sitten kun lähti ajamaan?

Ei syty heti vaan pienellä viiveellä. Viiveen määrällä ei muistaakseni ollut vaikutusta onko auto liikkeellä vai pysähdyksissä.

EDIT: Tarkennuksena kun muistakin valoista puhutaan, tarkoitan ylläolevalla nimenomaan mittariston merkkivaloja.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
sivuaa vähän aihetta niin kysyn nyt tässä, että jos poistan abs jarrut niin mites ton elektroniikan osalta? poistanko vaan mittariston valon ja jätän liittimet lojumaan jotka tulee tonne abs hässäkkään konehuoneeseen? toimiiko ihan noin? entä jos tahdon niitä sähköjäkin repiä niin uskaltaako mitä ottaa pois niin että ei vaikuta attesan toimintaan? eikös näillä ole käsittääkseni yhteinen ohjainlaite?
Reply
Xenon Wrote:
tuokki Wrote:
Xenon Wrote:Mulla ei ole Danceria vaan Xtreme TSC, ja sen kanssa syttyy ABS- ja 4WD-valot kun naksauttaa takavedolle. Koneen sammuttamalla nollaantuu.
syttyikö valo tosiaan heti kun takavedon laittoi päälle vai sitten kun lähti ajamaan?

Ei syty heti vaan pienellä viiveellä. Viiveen määrällä ei muistaakseni ollut vaikutusta onko auto liikkeellä vai pysähdyksissä.

EDIT: Tarkennuksena kun muistakin valoista puhutaan, tarkoitan ylläolevalla nimenomaan mittariston merkkivaloja.
ennen syttyi itselläkin valot mittaristoon kun takavedolla ajoi, äsken tuli vettä ihan reilusti niin kävin autoa kokeilemassa, valoja ei enää mittaristoon syty mutta takaveto menee napista päälle, ja nelikkokin tuntuu jotenkin toimivan kun paljon paremmin kiihtyy sadekelillä verraten takavetoon, takaveto jää päälle ellei sammuta autoa ja vaikka nappi olisikin laitettu normal asentoon dancerista. eli yhteenvetona: neliveto toimii ehkä sittenkin normaalisti, kiihtyminen vaan onnetonta koska voima häviää sutivan renkaan kautta harakoille. ja se on aina repsikanpuolen rengas kun sutii kiihdyttäessä suoraan tai kääntyessä vasemmalle, jos kuskinpuolen renkaan saa sutimaan niin sitten sutii toinenkin puoli ja mennään luistossa, näin käy siis kun käännyn oikealle ja kiihdytän.

jollain tyypillä oli ollut samat oireet ja se oli vienyt auton asiantuntija pajalle jossa olivat perän purkaneet ja todenneet uutta vastaavaksi, vikaan ei toistaiseksi ole vastausta löytynyt.

edit: lueskelin mitsu ja jenkkifoorumeilta niin kulunutta lukkoa saa ehjättyä kun laittaa tavallista peräöljyä sinne ja vähän kitkalisäainetta, perä alkaa luultavammin paukkumaan pienessä kääntelyssä, sitten lisäillään vähän kerrassaan lisäainetta että pauke loppuu. noissa valmisöljyissä on kuulemma monesti liikaa kitkalisäainetta, tiedä sitten mutta kokeilen laskea perästä n. puoli litraa öljyä pois ja korvaan sen heavyshockproofilla. jos tuo toimii niin hieno juttu, kuluttaa tuo normiöljy kitkalevyjä enemmän mutta kuluneet ne on jo ilmeisesti valmiiksi ja menee jossain välissä uusiksi, uskalla edes arvata paljonko marmorilta maksavat..

edit:2 ennen öljykokeiluja pitäisi tehdä järjestelmän painetestaus.. jotenkin... huoh.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
Kettugtr tiesi sanoa että attesan ecussa pitää palaa se punainen valo kun auto käynnissä. Mulla näin ei ole. Pitänee tuo laatikko viedä jolleen sähkögurulle hoitoon. jännä vaan että consult sanoo että kaikki on kunnossa ja mittariston valot toimii normaalisti.. boxilta kun katkaisee virrat ottamalla sulakkeen tai releen irti niin sitten syttyy mittaristoon vikavalot. tuntuu että boxista on vaan tuo valo kömähtänyt ja toimii muuten, ihan senkin takia koska abs pelaa normaalisti ja sen ohjaus on samassa laatikossa.

nyt tarvis jonkunnäköiset mittausohjeet tuolle attesa eculle, minkään gt-r mallin manuskasta ei löydy attesasta mitään. vinkkejä?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
auto oli ajamatta 3 päivää ja katsoin attesan nestesäiliöön, pinta oli noussut sentin yli ylärajan ??? käynnistin auton ja pumppu lähti selkeästi päälle ja nestepinta säiliössä palautui normaaliksi samantien, eli pumppu tuntuu pelaavan vaikka attesa/abs boxi on "pimeänä" eli tuo valo ei pala siinä laatikossa. paksin takaseinässä, takalampun vieressä muovien takana piilossa joku rele naksahtaa noin vähän alle 10s välein, heti naksauksen jälkeen pumppu tekee yhden pumppausliikkeen äänestä päätellen. normaalia?

kettugtr! katsoitko tarpeeksi pimeässä että valo palaa tuossa boxissa? voi helposti luulla että valo palaa kun peilin kautta menee polttimolle valoa. pitäis ihan hämärässä katsoa tuleeko sieltä reiästä valoa.

yksi asia mitä myös ihmettelin niin attessa releelle tulee yhteen napaan vain 7.4volttia? kahteen tuli 12v ja loput ilmeisesti maita. mut mitä tuo 7volttia siellä tekee?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
Attesan G-anturi käyttää 8 voltin reguloitua jännitettä, näin muistan lukeneeni säätimen ohjeissa. Tämä tieto ei sinällään auta sua mitenkään mutta tuosta "vajaasta" jännitteestä tuli mieleen että kaikki komponentit ei käytä akkujännitettä suoraan.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
tuokki Wrote:kettugtr! katsoitko tarpeeksi pimeässä että valo palaa tuossa boxissa? voi helposti luulla että valo palaa kun peilin kautta menee polttimolle valoa. pitäis ihan hämärässä katsoa tuleeko sieltä reiästä valoa.

valoisassa tallissa vaimokkeen meikkipeiliä käyttäen. Voipi hyvinkin olla että heijastui peilistä. Täytyypä testata uudestaan illalla.
- BCNR33 V-spec 96 "2xGT2860R-5 = laginen paska"
Suosittelen Z-Power, Speedimports, Mamasan, Lakesteel
Tavaraa myynnissä http://www.dnsf.org/showthread.php?31063...a-myyntiin
Reply
Xenon Wrote:Attesan G-anturi käyttää 8 voltin reguloitua jännitettä, näin muistan lukeneeni säätimen ohjeissa. Tämä tieto ei sinällään auta sua mitenkään mutta tuosta "vajaasta" jännitteestä tuli mieleen että kaikki komponentit ei käytä akkujännitettä suoraan.
jaah, se varmaan akku ihan täynnä näyttäisikin sitten sen 8volttia, vähän purkaa tuo akkua vissiin johonkin kun akun lepojännitekin oli vain 12.05v kolmen päivän seisonnan jälkeen.(varmaan se yksi vikakoodi selittää tämän: puolille menee kokoajan virta jostain syystä) sitähän en kyllä tiedä kuuluuko g-anturilta tulla virta tuolle releelle vai meneekö sieltä tieto suoraan attesa eculle? kun ei mistään tunnu löytyvän mitään kytkentäkaavioita/mittausohjeita r33/r34 attesalle.

edit: kävin autolla heittämässä lenkin niin jännite siinä yhdessä navassa muuttui 7.4v -> 7.7v,

ja auto on täysin takavetoinen, ei mitään voimaa mene eturenkaille vaikka etuvedon viisari näyttäisi mitä ja grid danceri olisi missä tahansa asennossa. veikkaan että vetoa kun saan jollain konstilla eturenkaille niin lukkokin alkaa toimia, pumppu ei työnnä painetta nyt tarpeeksi jos ollenkaan. vois kokeilla vetää pumpulle suoraan akulta jatkuvan virran ja kokeilla toimiiko edes niin, huomenna kyllä kokeillaan mitä consult sanoo kun ajetaan autolla. luultavasti taas väittää että kaikki on kunnossa.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
KettuGT-R Wrote:
tuokki Wrote:kettugtr! katsoitko tarpeeksi pimeässä että valo palaa tuossa boxissa? voi helposti luulla että valo palaa kun peilin kautta menee polttimolle valoa. pitäis ihan hämärässä katsoa tuleeko sieltä reiästä valoa.

valoisassa tallissa vaimokkeen meikkipeiliä käyttäen. Voipi hyvinkin olla että heijastui peilistä. Täytyypä testata uudestaan illalla.
no tää oli hyvä tieto, toivon että sulla ei se valo pala. olisi naksun verran outoa että mulla attesan pumppu pyörii eikä vikavaloja pala mutta attesa ecu olisi silti kaput.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
tuokki Wrote:
KettuGT-R Wrote:
tuokki Wrote:kettugtr! katsoitko tarpeeksi pimeässä että valo palaa tuossa boxissa? voi helposti luulla että valo palaa kun peilin kautta menee polttimolle valoa. pitäis ihan hämärässä katsoa tuleeko sieltä reiästä valoa.

valoisassa tallissa vaimokkeen meikkipeiliä käyttäen. Voipi hyvinkin olla että heijastui peilistä. Täytyypä testata uudestaan illalla.
no tää oli hyvä tieto, toivon että sulla ei se valo pala. olisi naksun verran outoa että mulla attesan pumppu pyörii eikä vikavaloja pala mutta attesa ecu olisi silti kaput.

Nonni nyt on 100% varmuudella ei pala valot munkaan attesa boksissa. En tiedä missä deliriumissa olin alunperin diagnosoinut valon palavaksi ???. Varmistuksena vielä kyse on siis kontin oikealla puolella (auton takaa katsoen) "alempi boksi missä valo on alapuolella oikeassa etukulmassa osoittaen alaspäin.
- BCNR33 V-spec 96 "2xGT2860R-5 = laginen paska"
Suosittelen Z-Power, Speedimports, Mamasan, Lakesteel
Tavaraa myynnissä http://www.dnsf.org/showthread.php?31063...a-myyntiin
Reply
KettuGT-R Wrote:
tuokki Wrote:
KettuGT-R Wrote:
tuokki Wrote:kettugtr! katsoitko tarpeeksi pimeässä että valo palaa tuossa boxissa? voi helposti luulla että valo palaa kun peilin kautta menee polttimolle valoa. pitäis ihan hämärässä katsoa tuleeko sieltä reiästä valoa.

valoisassa tallissa vaimokkeen meikkipeiliä käyttäen. Voipi hyvinkin olla että heijastui peilistä. Täytyypä testata uudestaan illalla.
no tää oli hyvä tieto, toivon että sulla ei se valo pala. olisi naksun verran outoa että mulla attesan pumppu pyörii eikä vikavaloja pala mutta attesa ecu olisi silti kaput.

Nonni nyt on 100% varmuudella ei pala valot munkaan attesa boksissa. En tiedä missä deliriumissa olin alunperin diagnosoinut valon palavaksi ???. Varmistuksena vielä kyse on siis kontin oikealla puolella (auton takaa katsoen) "alempi boksi missä valo on alapuolella oikeassa etukulmassa osoittaen alaspäin.
ihan oikeasta paikkaa olet katsonut Smile tämä oli kai tavallaan hyvä tieto, niin ehkä tuo boxi on sittenkin ehjä, käytettyä ei nimittäin olisi oikeastaan mistään löytynytkään. kyllähän tässä alkaa olemaan jo pää aika tyhjää täynnä tän vian etsinnän kanssa. netissä on paljon juttua mutta kun toi mun boxi ei anna mitään vikakoodia ja kaikki mukamas toimii niin on himpun hankalaa. painemittari pitäis saada asenettua tuonne letkujen väliin niin tietäis tapahtuuko siellä mitään, joku T-haara liitos jossa mittari kiinni, ja semmonen mittari joka jättää huippuarvon muistiin.. tietäis vaan mikä kierre tossa on. järki lähtee.

ei muuten lähde attesa pumppu päälle kun nyppää sitä plugia irti kuskin jalkatilasta, ainakaan kun ilmausnipat on kiinni, eikö sen pitänyt olla pakkosyöttö että pumppu on väkisin päällä? mitä helv...


EDIT: Lainaus ehjätty. -Xenon-
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
consultilla otettiin äsken livedataa attesasta, mut eihän mulla ole tietoa ohjearvoista ja minkä solenoidien kuuluu olla on ja minkä off, vikakoodeja ei consult löytänyt paitsi hicas antoi pari kertaa koodin 54? otin myös grid dancerin pois käytöstä ilman vaikutusta nelivedon toimintaan. cosultilla kun seurasi pumpun toimintaa kiihdytyksen aikana niin se pumppaa(ainakin consultin mukaan) noin 3-4sekuntia sitten lopettaa pumppaamisen, etuveto ei kuitenkaan kytkeydy. kaasuläpän asentotunnistin katsottiin samalla ja se antaa kaasuun koskematta 0.375v ja kaasu pohjassa 3.2v, nettifaktan mukaan kuuluisi antaa +4.5v täyskaasulla, attesa lukee myös tuota anturia mutta tuossa tuskin vika on kun pitäisi nelivedon kytkeytyä muutenkin kuin täyskaasulla.

tässä foto consultin tulosteesta jos joku vaikka osaisi sanoa että: hei, sulla on tuossa vika!


Attached Files Thumbnail(s)
   
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
jos kellään enää getari ajossa ja consultti käytössä niin voisko käyttää hetken tän asian selvittämiseen, eli verrata oman attesan lukuja tuohon ylemmän viestin tulosteeseen.. tuo on muistaakseni printattu tasakaasuajossa.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
jappes Wrote:
aPS Wrote:selkeä homma. eli siis attesa kun säätää sähkösesti pumpulla tuota painetta tuonne vaihdelaatikon perään säätäen vetosuhdetta 0/100 ja 50/50 väliltä jakolaatikossa olevalla kytkimellä näin käsitin joten asiaan kuinka paljon tuo mahtanee tarvita painetta toimiakseen ja voisiko tämän "sähköisen" järjestelmän muuttaa esimerkiksi hydraulisella lukittavalla vivulla ja paineensäätimellä vähän hydraulisen käsijarrukahvan tyylisenä ja tämä vain laatikon päähän tulevalle hydrauliletkulle. näin ollen voisi manuaalisesti säätää etupään vetosuhdetta vivulla ohjaamosta eikö? Smile ja näin ollen poistaa siis kaikki muu turha attesaan liittyvä
Ainakin englannissa ne myyvät ja käyttävät sellaista hydraulipalikkaa korvaamaan pumppu. Oliko nimi joku atessa lock tai jotain. Orggispumppu tekee max.16bar ja sillä kuulema keskilukko luistaa aina. Tohon hydraulipalikkaan tulee ohjaustehostajan paine joka max100bar tai sitten erillisellä pumpulla paine luokkaa 50bar. Jotain tuollaista kannattaisi varmaan koittaa jos meinaa että tarvii lisää vetoja eteen tai jos vaihteisto tulossa johonkin toiseen autoon.
Mitenhän ne rallicrossissa noita toteuttaa tai eikö se paavolakin kiihdytä audilla missä r34 jakolaatikko.

Onko kellään tarkempaa tietoa tästä systeemistä?
Reply
jatketaas taas ongelman parissa.. tänään laitettu pumpulle suora 12v virta, pumppu piti vinkunaa eli jotain siellä tapahtui, samun mielestä ääni ei ollut kuitenkaan ihan normaalin kuuloinen. auto hiekalle, rivakka lähetys-> takarenkaat kaivoivat 10cm kuopan, eturenkaille vetoa ei välittynyt... sitten kokeilin pumpun ilmausnippaa avata kun oli suorat virrat kytkettynä, nipasta tuli tippa sekunnin välein, ei jatkuvaa noroa saati mitään painetta. äkkiseltään voisimme vetää johtopäätöksen että pumppu ei tuota yhtään mitään vaikka ääntä pitääkin. kuuluuhan pumpun nipasta tulla paineella öljyä ilmeisesti?

edit: tälläinen tieto löytyi pumpun nipasta: thats the gravity bled nipple with one that ensures the pump gets fluid not air

outoa on se että pumppu pitää meteliä kun laittaa akulta suorat virrat, mutta ei reagoi jos ottaa sen pakkosyöttönipukan irti kojelaudan alta, eikö sen nippelin irroitus pitäisi samalla tavalla ajaa pumppua täysillä? vai tekeekö se paineen vasta kun ilmausnippaa aukaisee ja paine järjestelmässä putoaa?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
No tuon englanninkielisen lainauksen mukaan tuo nippa on pumpun imupuolella, eli ei siellä kyllä painetta pitäisi ollakaan. Mutta jos sieltä ilmaa tule niin ihan ilmiselvää että pumppukin hörii ilmaa, selittää varmaan oudon äänenkin..
Reply
Zuikkis Wrote:No tuon englanninkielisen lainauksen mukaan tuo nippa on pumpun imupuolella, eli ei siellä kyllä painetta pitäisi ollakaan. Mutta jos sieltä ilmaa tule niin ihan ilmiselvää että pumppukin hörii ilmaa, selittää varmaan oudon äänenkin..
jep sieltä tulee ainetta omalla painollaan, ilmaahan sieltä ei pitäisi tulla mitenkään, jos siellä ilmaa olisi niin sehän olisi ylhäällä, kun tuo nippa on alaspäin niin ei mun järjen mukaan sieltä ilmaa voi edes tulla.

mutta kokeilkaas joku gtr omistaja(ihan sama onko r32 33 vai 34) ottaa se pumpun pakkosyötön plugi irti, laittaako se aina pumpun päälle kun sen irroittaa? mulla ei sano pumppu mitään.

tässä pumppu purettuna:
http://www.gtr.co.uk/forum/165336-attesa...embly.html väittävät pomminvarmaksi, eipä noita juuri ole maailmalla hajonnut tai ainakaan netissä spekuloitu, yhden ostoilmoituksen löysin.. myynnissä on kyllä jokusia kappaleita jos sellaisen tarvin. hämärää vaan kun se pumppu kuitenkin pitää ääntä ja auton kun käynnistää niin samantien imasee säiliöstä öljyä että jotain siellä tapahtuu, auton ollessa tyhjäkäynnillä ei pumppu tee painetta ollenkaan, tai sitten se pitää paineen niin hyvin ettei viiteen minuuttiin tarvi pumpun pumpata ollenkaan, pumpunhan pitäisi ilmeisesti vähän väliä ylläpitää järjestelmän painetta
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)