Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Asiaa ATTESA-järjestelmästä
#61
aPS Wrote:selkeä homma. eli siis attesa kun säätää sähkösesti pumpulla tuota painetta tuonne vaihdelaatikon perään säätäen vetosuhdetta 0/100 ja 50/50 väliltä jakolaatikossa olevalla kytkimellä näin käsitin joten asiaan kuinka paljon tuo mahtanee tarvita painetta toimiakseen ja voisiko tämän "sähköisen" järjestelmän muuttaa esimerkiksi hydraulisella lukittavalla vivulla ja paineensäätimellä vähän hydraulisen käsijarrukahvan tyylisenä ja tämä vain laatikon päähän tulevalle hydrauliletkulle. näin ollen voisi manuaalisesti säätää etupään vetosuhdetta vivulla ohjaamosta eikö? Smile ja näin ollen poistaa siis kaikki muu turha attesaan liittyvä
Ainakin englannissa ne myyvät ja käyttävät sellaista hydraulipalikkaa korvaamaan pumppu. Oliko nimi joku atessa lock tai jotain. Orggispumppu tekee max.16bar ja sillä kuulema keskilukko luistaa aina. Tohon hydraulipalikkaan tulee ohjaustehostajan paine joka max100bar tai sitten erillisellä pumpulla paine luokkaa 50bar. Jotain tuollaista kannattaisi varmaan koittaa jos meinaa että tarvii lisää vetoja eteen tai jos vaihteisto tulossa johonkin toiseen autoon.
Mitenhän ne rallicrossissa noita toteuttaa tai eikö se paavolakin kiihdytä audilla missä r34 jakolaatikko.
Reply
#62
Mitä hyötyä noita "turhia" osia on ruveta poistamaan? Ei ne ainakaan mahottomia paina. Kauankohan etuperä kestää lukitulla pakalla.
Reply
#63
Orkkis pumpun maks ohjauspaine on noin 13-16bar.

Pumppu tuottaa kevyesti yli 20bar. Se riittää kyllä hyvin täyden etuvedon saavuttamiseksi.

Reply
#64
nyt en pääse auton alle katsomaan niin kysytään: onko nuo ilmausnipat samanlaisia jarrusatuloissa? onnistuuko järjestelmän ilmaus/nesteiden vaihto samalla tyylillä kuin jarrujen ilmaus: nestettä säiliöön ja imee nipasta tyylillä? miksi pumppua pitää pakkopyörittää tai käyttää lääkeruiskua? on niin monenlaista kertomusta eikä tuo tekninen englanti meinaa oikein sujua.

joku asiaan perehtynyt voisi vaikka hyvää hyvyyttään kirjoittaa tähän selvät ohjeet suomeksi?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#65
Semmonen vinkki että älä ainakaan sitä säiliötä tyhjennä. Miulla jäi semmonen ilmatasku ala ja yläosan väliin. Purin säiliön irti ja ihmettelin säiliön rakennetta: siellä on sisällä suodatin ala ja yläosan välissä joka ilmeisesti ei ainakaan vanhuuttaan läpäise öljyä hyvin / ilma ei meinaa poistua alaosasta. Ilmeisesti järjestelmä toimii mutta ilmatasku säilyy silti säiliössä.

Nipat on suht samoja kuin jarruissa. Valutat vanhaa pois tai annat pumpun pumpata ja välillä lisäät säiliöön uutta ennen kuin pinta menee ylä ja alaosan jakajan alle niin kaikki menee hyvin.
Reply
#66
no eipä tuo nyt sitten monimutkaista olekaan, kiitos vastauksesta.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#67
ilmattiin äsken attesa järjestelmä, ongelma jatkuu.. kävin ilmauksen jälkeen ottamassa testi kiihdytyksen niin vain toinen rengas sutii takana(repsikan puoli), etuvedon viisari nousee kiihdyttäessä vissiin normaalisti vähän alle mittarin tappiin(50) mutta ei etupyörät tunnu tarpeeksi vetävän kun ei tyhjää lyö paikaltaan lähetettäessä. saattaa olla että tuo on normaalia mutta auto tuntuu lukottomalta takavedolta koska aktiivilukko ei tarraa kiinni! 4wd ja a-lsd valot syttyy normaalisti mittaristoon, ja sammuu kuten kuuluukin auton startattua, voiko silti olla attesassa sähköinen vika?

kun ei nästä ole kokemusta niin ihmettelin miksei nipoista tule paineella tavaraa jos järjestelmässä on kuitenkin 16bar paine? hiljaa vaan valui nesteet ulos, otin siis sen plugin irti kick paneelin takaa ja virrat on asentoon, kaveri valutti tavaraa ja nippa kiinni, teen taas paineen jne. luulin että pumppu on kokoajan päällä kun sen plugin poistaa, mut tavaran tulo loppui jostain syystä. kaveri auton alla kyllä sanoi että pumppu jotain vaimeaa ääntä pitää mutta minä en mitään kuullut vaikka pumpun vieressäkin kävin, kuinka kovaa ääntä pumpun pitäisi pitää? suoritettiin sitten alipaineimurilla tuo nesteenvaihto/ilmaus kaikista kolmesta nipasta.

perään vaihdettiin samalla uudet redline öljyt, perä ei äännä ja toimii muuten normaalisti, lukko vaan ei tarraa kiinni.

veikkaan että jotain tehtiin väärin ja ilmaa on järjestelmässä edelleen mutta heittäkääs jotain vinkkiä vaikka vikakoodien lukuun tms. resetoituuko attesa jos ottaa akun kengät irti joksikin aikaa?

mihin lukemaan teillä nousee etuvedon viisari kun lähdette normaalisti paikaltaan? siis r33 mallilla jossa on tämä liikkeellelähtöavustin.. itsellä nousee vain ekalle viirulle asteikolla ???
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#68
tuokki Wrote:mihin lukemaan teillä nousee etuvedon viisari kun lähdette normaalisti paikaltaan? siis r33 mallilla jossa on tämä liikkeellelähtöavustin.. itsellä nousee vain ekalle viirulle asteikolla ???

Joo ekalle viivalle nousee aina vaikka kuinka nätisti lähtee liikkeelle.
- BCNR33 V-spec 96 "2xGT2860R-5 = laginen paska"
Suosittelen Z-Power, Speedimports, Mamasan, Lakesteel
Tavaraa myynnissä http://www.dnsf.org/showthread.php?31063...a-myyntiin
Reply
#69
KettuGT-R Wrote:
tuokki Wrote:mihin lukemaan teillä nousee etuvedon viisari kun lähdette normaalisti paikaltaan? siis r33 mallilla jossa on tämä liikkeellelähtöavustin.. itsellä nousee vain ekalle viirulle asteikolla ???

Joo ekalle viivalle nousee aina vaikka kuinka nätisti lähtee liikkeelle.
no sen puoleen kaikki sitten normaalia. Tänään ilmataan järjestelmä vielä kertaalleen, toivottavasti alkaa lukko tarraamaan.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#70
nyt attesa ilmattu consultin kanssa, varmaan litra työnnettiin tavaraa nippojen läpi ja ei vaan lukko pidä! paikaltaan kun spurttaa niin repsikanpuolen takarengas jauhaa vaan kumia tiehen. hermo. tehtiin consultin kanssa lukko testi ilmauksen jälkeen: pyörittää käsin toista takarengasta niin kaikki renkaat pyörii samaa tahtia. neuvoja, ohjeita, apua!
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#71
Siis eikö etupääkään vedä ollenkaan? Vain toinen takarengas?
Reply
#72
Niin, alkokos tämä perän/lukon toimimattomuus sen jälkeen kun olit laittanut uudet öljyt sisään vai temppuiliko jo ennen sitä? Tossa vaan laskeskelin 1+1=3 tai jotaa...
-91 R324 BeeR & -65 FB Mustang, let old times roll...
Reply
#73
s0jranta Wrote:Siis eikö etupääkään vedä ollenkaan? Vain toinen takarengas?
kävin taas suoralla testaamassa: etupää tuntuu vetävän mutta liian heikosti, auto kuitenkin aika rivakasti kiihtyy, mutta ei eturenkaita tunnu sutimaan saavan ainakaan asfaltilla, etuvedon viisari kyllä toimii normaalisti ??? repsikan takarengas piirtää viirua tiehen siihen malliin että suuri osa tehosta menee pelkästään sille renkaalleSmile kuskinpuoli ei edes yritä sutia(ei jää yhtään kumia asfalttiin)

ja timmelle vastaan samalla: oireet alkoivat aiemmin, motoparkissa huomasin jo kiihdytellessä että lukko ei pidä kunnolla, kuukausi ennen motoparkkia hyvinkäällä kiihdytellessä suti komeasti kaikki neljä rengasta ja heitti perää sivuun. koitin oireita korjata uusilla öljyillä ja attessan ilmauksella, peräöljyt olivat hyväkuntoiset, peräöljyiksi tuli redlinen LS lisäainestettu(samaa oli ennenkin), ja uusiksi attessa nesteiksi tuli castrol transmax z(täyssynteettinen dexron 3)

ja tosiaan vikavaloja ei pala auto käynnissä, abs anturit antaa attesalle tietoa renkaan pyörimisistä mutta abs järjestelmä toimii normaalisti(kävin hiekkatiellä testaamassa). yritin attesan vikakoodeja katsella siitä ohjainlaatikosta mutta tarvin peilin sen tutkimiseen kun silmällä valoa ei nää suoraan kun on niin ahtaassa paikassa se, katson nuo koodit huomenna, epäilen kyllä että se mitään vikakoodia antaa kun vikavalotkaan eivät mittaristossa pala. consultilla katsottiin moottorin vikakoodit niin sieltä löytyi että sytytysjärjestelmälle menee jatkuva virta, tämä varmaan johtuu hks purkista tai jotain mutta ei vaikuta noihin vetolaitteisiin(jotkut moottorin anturit voivat antaa vikakoodeja attesalle)

hämärä vika, ja mieluusti haluaisin keskustelua/pähkäilyä tähän. ulkomaan foorumeilta ei ole mitään järkevää tähän ongelmaan löytynyt.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#74
Tuosta ilmauksesta vielä senverran ettäpitääkö säiliön antaa mennä melkein tyhjäksi ja sitten täyttää lopuksi? Kun jossain oli tälläinenkin ohje.. Toiset neuvoo vaan laittamaan säiliön täyteen ja sitten ilmaus?

Ja, onko kukaan seurannut etuvedon viisaria mihin teillä menee täyskiihdytyksessä? Sais vähän haravoitua että mikä on normaalia ja mikä ei.. Omassa autossa viisari nousee nyt 20kg viirulle..
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#75
Anteeksi maalaisuuteni ja kaikkee mutta kysäsen tässä kohtaa että olenko ymmärtänyt oikein että tuo 33 v-specin a-lsd on periaatteessa normi lsd + hydraulipaineella siihen saadaan lisää pitoja/modifioitua sen toimintaa?
スカイライン bnr32 -91
Kun mikään muu ei auta, lue ohjeet.
Reply
#76
tuokki Wrote:Tuosta ilmauksesta vielä senverran ettäpitääkö säiliön antaa mennä melkein tyhjäksi ja sitten täyttää lopuksi? Kun jossain oli tälläinenkin ohje.. Toiset neuvoo vaan laittamaan säiliön täyteen ja sitten ilmaus?

Ja, onko kukaan seurannut etuvedon viisaria mihin teillä menee täyskiihdytyksessä? Sais vähän haravoitua että mikä on normaalia ja mikä ei.. Omassa autossa viisari nousee nyt 20kg viirulle..

Kyllä sulla mittari tuntuu toimivan ihan oikein. Ihan eri asia on miten etuveto käytännössä toimii, mittarihan näyttää vain sen paljonko etuvetoa mukaan ohjataan. En ole saanut yhdelläkään kokeilemallani GT-R:llä etupyöriä jauhamaan "levottomasti" kuin talvella, toki pientä sutimista tapahtuu mutta silloin auto vie sitä tahtia eteenpäin ettei pikkuasioihin ehdi huomiota kiinnittää.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#77
Xenon Wrote:
tuokki Wrote:Tuosta ilmauksesta vielä senverran ettäpitääkö säiliön antaa mennä melkein tyhjäksi ja sitten täyttää lopuksi? Kun jossain oli tälläinenkin ohje.. Toiset neuvoo vaan laittamaan säiliön täyteen ja sitten ilmaus?

Ja, onko kukaan seurannut etuvedon viisaria mihin teillä menee täyskiihdytyksessä? Sais vähän haravoitua että mikä on normaalia ja mikä ei.. Omassa autossa viisari nousee nyt 20kg viirulle..

Kyllä sulla mittari tuntuu toimivan ihan oikein. Ihan eri asia on miten etuveto käytännössä toimii, mittarihan näyttää vain sen paljonko etuvetoa mukaan ohjataan. En ole saanut yhdelläkään kokeilemallani GT-R:llä etupyöriä jauhamaan "levottomasti" kuin talvella, toki pientä sutimista tapahtuu mutta silloin auto vie sitä tahtia eteenpäin ettei pikkuasioihin ehdi huomiota kiinnittää.
kai tuo nelikko toimii nyt sitten normaalisti, perä vaan ei lukitu, olisko siellä vielä joku ilmatasku :Smile tai sitten lukko on entinen.. ei noita kyllä hirveemmin ole hajonnut mitä interneetistä tietoa etsin mutta kai se multa onnistuu.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#78
Sattui työmatkalle sadekeli ja lukko tuntuu toimivan normaalisti ???

Edit: kävin uudelleen testaamassa ja sutii taas vaan toinen rengas..
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#79
Kuuluuko ALSD:n lukita pyörät muutenkaan kokonaan? Ne palikat ei varmaan ole uusia kuitenkaan? Musta nyt tuntuu vähän että odotat OEM lukkoperästä enemmän kuin se pystyy tarjoamaan.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#80
Xenon Wrote:Kuuluuko ALSD:n lukita pyörät muutenkaan kokonaan? Ne palikat ei varmaan ole uusia kuitenkaan? Musta nyt tuntuu vähän että odotat OEM lukkoperästä enemmän kuin se pystyy tarjoamaan.
kyllä lukitsee kun toimii! on jättänyt kummallakin kumia tiehen ja rinkiäkin pyöri näpsäkästi asfaltilla. tuo auto menee paikaltaan kiihdyttäessä kuin ajokoira jos lukko/neliveto toimii, nyt kiihtyy täysin suoraan eteenpäin ja yksi raita jää tiehen.. vikakoodeja ei consult löydä, järjestelmä ilmataan vielä kerran jossain välissä ja jos ei toimi niin eikai siellä voi muuta vikaa enää olla kuin huonoksi mennyt lukko?!
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#81
Jaa, ite oon ollu siinä uskossa ettei attessa vaikuta peränlukkoon mitenkään? Että eiköhän siellä ole vaan tullut tunnit täyteen lukolle?
Mä mistään mitään tiedä, kuhan spekuloin... ;D

Edit: Eli a-lsd malleissa vaikuttais myös perään?

Edit2: Ulkomaan foorumeilta kattelin että jos on ilmaa järjestelmässä niin perän lukon toiminta vaan hidastuu, ei lakkaa kokonaan.
Reply
#82
tuokki Wrote:
Xenon Wrote:Kuuluuko ALSD:n lukita pyörät muutenkaan kokonaan? Ne palikat ei varmaan ole uusia kuitenkaan? Musta nyt tuntuu vähän että odotat OEM lukkoperästä enemmän kuin se pystyy tarjoamaan.
kyllä lukitsee kun toimii! on jättänyt kummallakin kumia tiehen ja rinkiäkin pyöri näpsäkästi asfaltilla. tuo auto menee paikaltaan kiihdyttäessä kuin ajokoira jos lukko/neliveto toimii, nyt kiihtyy täysin suoraan eteenpäin ja yksi raita jää tiehen.. vikakoodeja ei consult löydä, järjestelmä ilmataan vielä kerran jossain välissä ja jos ei toimi niin eikai siellä voi muuta vikaa enää olla kuin huonoksi mennyt lukko?!

niin, eiks siitä ole voinut sisuskalut kulua ettei enään vaan jaksa?
スカイライン bnr32 -91
Kun mikään muu ei auta, lue ohjeet.
Reply
#83
vastaillen kaikille, voihan se lukko olla kulunut, kyllä. ja tuohon ilma asiaan niin samoilla attessan nesteillä toimii lukkokin, ja toisilla pieni ilmamäärä a-lsd linjassa on hidastanut toimintaa, toisilla, ja samalla suuremmalla porukalla on alkanut sutimaan ainoastaan toista rengasta kuten myös minulla. on tullut kahlailtua nettiä asian tiimoilta jonkin verran juurikaan viisastumatta, mutta vikoja näissä on, monilla vaan elektroniikkapuolella niin on helpompi paikallistaa vika koodit lukemalla. kyllä mekin consultilla tehtiin lukko testi: auto ilmassa, consultti laittaa attesa pumpun tekemään painetta, pyöritä toista takarengasta niin kaikki renkaat pyörii samaa tahtia, juuri näin auto teki, ainakin sillä kertaa nosturilla ollessa. tuokin vähän viittaisi löysään lukkoon kun ilman vastusta toimii, mutta ei rasituksessa. saako tuota lukkoyksikköä tiukattua/ehjättyä vai onko uuden osto edessä? eivät onneksi ole kalliita, koko murikoita saa 200-300 dollarilla Smile

huomenna vielä yksi ilmaus yritys varmuuden vuoksi, painetestinkin vois tehdä järjestelmälle jos sais jostain sopivan mittarin..
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#84
tuokki Wrote:koko murikoita saa 200-300 dollarilla Smile
Miten lienee sitten toimii käytetty 200-300$ murikka verratuna entiseen.

Tuli mieleen, että toimiiko a-lsd ylipäätään enää oikein kun aletaan tehoja nostaa. En ole kyllä yhtään perehtynyt aiheeseen.
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#85
TeroLuu Wrote:
tuokki Wrote:koko murikoita saa 200-300 dollarilla Smile
Miten lienee sitten toimii käytetty 200-300$ murikka verratuna entiseen.

Tuli mieleen, että toimiiko a-lsd ylipäätään enää oikein kun aletaan tehoja nostaa. En ole kyllä yhtään perehtynyt aiheeseen.
ainahan sitä saa jännittää kun käytettyä ostaa, olkoon se mitä vain jossa enemmän kuin yksi osa, tuosta aktiivilukkojärjestelmästä on kyllä todella nihkeästi juttua, ehkä se kuitenkin on ok kampe kun niitä on autoissa kymmeniä tuhansia mutta juttua netistä ei löydy paljon mitään. on niitäkin ihmisiä olemassa ketkä on tuohon kyllästyneet ja vaihtaneet non v-spec murikan ja siihen kunnon lukko(nämä taisivat olla gts-t miehiä), toiset kehuu aktiivilukon niin hyväksi ettei ikinä vaihtaisi, oma mielipide on että tuo on ihan helvetin hyvä ajettava tuolla aktiivilukolla ja attesalla kun se vaan toimii, auto menis kovempaa kuin itse uskaltaa... tietysti kokemusta muista getareista ei ole.

ei ole mulle edes selvinnyt mikä lukko tuo on ;D jotkut puhuu viskosta ja toiset helicalConfusedta.. kumpi tuo on? uskomaton kampe kun kukaan ei tiedä siitä juuri mitään ;D

voi vaan haaveilla tälläisestä menosta: http://www.youtube.com/watch?v=J6h7c67ZI...re=related

hemmetin hyvän kuuloinen putkisto tässä: http://www.youtube.com/watch?v=2z9bexw8rrQ
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#86
Nyt on kolmannen kerran ilmattu, ilmaa ei tullut yhtään. Lukko ja nelikko toimii kun auto on ilmassa. Kävin sitten hiekkatiellä revittämässä niin pitää tuo lukko! Sitten asfalttikokeilua niin ei toimi, ei toimi kun kääntyy vasemmalle ja kiihdyttää, kun käännyn oikealle niin perä karkaa alta ja voi vetää pitkää luisua ja kaksi viirua jää tiehen. Kolme kertaa kokeilin tuon oikealle kiihdytyksen ja aina meni poikittain eli ei ole kyse vahingosta. Ensi viikolla otetaan consultilla livedataa niin näkee mitä tuolla tapahtuu. Tuli tälläinen juttu mieleen: jos g voima anturi on viallinen ja antaa väärää tietoa ja voima ohjautuu enemmän toiselle takarenkaalle?!

Hajosi sitten aem lambdakin kun viimeisessä kokeilussa rajoitinta vasten pamahti putkessa niin pirun kovaa.. 14.8 näyttää vaan kokoajan. Prkl!
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#87
ehkä maailman tyhmin kysymys, mutta oletko ilmannut ALSD:nkin, etkä pelkästään atessaa ?

törmäsin tällaiseen:

http://www.gtr.co.uk/forum/135649-bleedi...f-r33.html
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#88
vihis Wrote:ehkä maailman tyhmin kysymys, mutta oletko ilmannut ALSD:nkin, etkä pelkästään atessaa ?

törmäsin tällaiseen:

http://www.gtr.co.uk/forum/135649-bleedi...f-r33.html
on ilmattu kaikista paikoista, tuolta perästä vedettiin varmaan puoli litraa tavaraa läpi perjantaina.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#89
tuokki Wrote:
Xenon Wrote:Kuuluuko ALSD:n lukita pyörät muutenkaan kokonaan? Ne palikat ei varmaan ole uusia kuitenkaan? Musta nyt tuntuu vähän että odotat OEM lukkoperästä enemmän kuin se pystyy tarjoamaan.
kyllä lukitsee kun toimii! on jättänyt kummallakin kumia tiehen ja rinkiäkin pyöri näpsäkästi asfaltilla.

Kuinka monta kertaa? Wink

Tai siis, jos lyöt uuden samanlaisen perän siihen ja pyörität rinkiä näpsäkästi asfaltilla, niin pitääkö enää sen jälkeen..

Vähän samoja arvelen kuin Xenon ja TeroLuu, ei tuo vakio lukko vaan ole ollenkaan suunniteltu tuplatehoisen auton kanssa kikkailuihin.

Joku levylukko vaan tilalle, vaikka se ei-ALSD vakiolukko kun sitä sentään saa shimmaamalla jäykemmäksi..
Reply
#90
Itsekin alan olemaan sitä mieltä että lukko on ehtoo puolella. R200z on perän malli mutta mulle ei ole vieläkään selvinnyt minkämallinen lukko siinä on!? Kuulin nyt taas arvailua että olis palalukko jota sais kiristettyä.. Ei ole näiden perien kanss touhuttua niin en erota lukkoja ulkonäön perusteellakaan.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)