Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Maalaaminen.
#91
moder Wrote:Puskuri on maalattu joskus aiemminkin, ja epäilen ettei maalissa ole ollut kunnon muovipohja-aineita, kun maali irtoaa naarmun kohdalta kynnellä raaputtamalla.

Eli tuntuis viisammalta hioa kaikki vanha maali pois ja sitten mahdollisesti kitata syvät naarmut, jos tarpeen. Nämä pohjatyöt tekisin toki itse, maalarille jäisi vaan ruiskun käsittely Smile

Heitin vaan päästä tuon 500 e, kai sen joku voisi tehdä halvemmallakin.

Nyt pitää kyllä vähän nus nus tuota tekstiä, eli tuo muovipohja-aine ei tule maalin sekaan vaan se suihkutetaan ensimmäisenä muovin päälle ennen pohjamaaleja yms. Tuo että maali irtoaa helposti rapsuttamalla taikka paineilmalla "vaurion" vierestä kertoo minusta että juuri tuo tarttuma-aine puuttuu tai on väärin laitettu.

Eli silloin sulle jää vaihtoehdoks poistaa vanhat maalit ja tehdä uudestaan kaikki, päälle korjauksella jos pohjat on paskat saa vaan sutta itelleen.
...and on the 8th God made the Skyline...
Reply
#92
Totta. Kun pesin autoa painepesurilla, niin jos suihkautti vauriokohdan lähelle, niin maali irtosi heti. Myöskin aiemmin puskuriin on tullut meheviä kiveniskemiä, jotka viittaa huonoon pohjustukseen.

No enivei, 350 e oli ensimmäisen korjaamon arvio Tongue Aika kova hinta on, kun ei tarvis muutakuin "ruiskaista maalia" (no tietty pohjustusaine, lakka, maalin sävytys..)
Reply
#93
moder Wrote:Totta. Kun pesin autoa painepesurilla, niin jos suihkautti vauriokohdan lähelle, niin maali irtosi heti. Myöskin aiemmin puskuriin on tullut meheviä kiveniskemiä, jotka viittaa huonoon pohjustukseen.

No enivei, 350 e oli ensimmäisen korjaamon arvio Tongue Aika kova hinta on, kun ei tarvis muutakuin "ruiskaista maalia" (no tietty pohjustusaine, lakka, maalin sävytys..)
no huh! Mä maksoin primeran korisarjan maalauksesta ton verran ja niissä oli pohjien teko myös maalarilla... Ja oli ihan ammatti maalari... Ja jälki hyvää
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Reply
#94
Kannataa suosia pienempiä maalaamoita, yleensä 3/4 ottaa siitä mitä isompi firma.
Silakka kaasarissa pudottaa suora nopeuksia yllätävän paljon.
Reply
#95
Ja hinta ei ole maalauksissa mikään laadun tae, ison hinnan maksaminen on sama kuin heittäis rahaa kaivoon.
Reply
#96
jonatani Wrote:Ja hinta ei ole maalauksissa mikään laadun tae, ison hinnan maksaminen on sama kuin heittäis rahaa kaivoon.

En tiedä kuin moni näki viimekesänä mun silvian maalipinnan, no kuitenkin maalaus maksoi kaikkine maaleineen + maalarin työt n.200€
Reply
#97
Tuo on kyllä täysin totta että halvallakin voi saada autoon maalauksen. Vaatii tosin sen että tekee ite pohjat hyvin ja vie tutulle maalaajalle. Pariin kyykkypyörään oon tollai tehny ja jälki on ollu ihan ensiluokkaista. Toinen maalaus makso 200e kun oli "oikeassa maalaamossa" ja uunissa. Toinen makso sitte jotain 135e, ei ollut uunia mutta betoninen maalauskammio missä on monet autotkin maalattu. Hyvää jälkeä tulee kunhan on semmonen maalaaja joka tietää mitä tekee.
Reply
#98
jonatani Wrote:Ja hinta ei ole maalauksissa mikään laadun tae, ison hinnan maksaminen on sama kuin heittäis rahaa kaivoon.

Tuo on niin totta.. Vituiks voi vetää itekki tai maksaa siitä että naapurin keijo on maalannu vituiks.. Mutta tosiaan todella hyviä maalareita löytyy ihan oikeasti edullisesti kunhan ei ota ensimmäistä josta käy kysymässä..
moder Wrote:Totta. Kun pesin autoa painepesurilla, niin jos suihkautti vauriokohdan lähelle, niin maali irtosi heti. Myöskin aiemmin puskuriin on tullut meheviä kiveniskemiä, jotka viittaa huonoon pohjustukseen.

No enivei, 350 e oli ensimmäisen korjaamon arvio Tongue Aika kova hinta on, kun ei tarvis muutakuin "ruiskaista maalia" (no tietty pohjustusaine, lakka, maalin sävytys..)

Juu, noin ei pidä tosiaakaan olla. Sulla ei ole tartunta-aine kunnolla kiinni tai oikeessa välissä. Jotku jopa hioo alkuperäisen röpelö puskurin "nukalle" ja siihen päälle muovipohja + hionta (X2) ja sen päälle vasta maalin.. Ei tarvi pelätä että lähtee maalit lohkeilee pesus tms.

Mut tosiaan kilpailuta vähän enemmän.. Tuut viel yllättyy.. Wink
...and on the 8th God made the Skyline...
Reply
#99
Ei nyt suoraan kuulu tähän, mutta maalauksesta kuitenkin kyse. Eli suosituksia maalariksi pk-seudulla? Olisi värin vaihto pun-> mustaan.
Nissan 200sx s13 -92
Range Rover 3.5 v8 -89
Audi A6 1.9tdi -04
Yamaha yz450f -08
Reply
Nordi Wrote:suosituksia maalariksi pk-seudulla?

AutoPera.
BMW X5 4.8is
Reply
Tuuve Wrote:
Nordi Wrote:suosituksia maalariksi pk-seudulla?

AutoPera.

Joka nykyään on Seutulan automaalaamo.
http://www.seutulanautomaalaamo.fi/
Reply
Tomppa Wrote:
Tuuve Wrote:
Nordi Wrote:suosituksia maalariksi pk-seudulla?

AutoPera.

Joka nykyään on Seutulan automaalaamo.
http://www.seutulanautomaalaamo.fi/

Onko tiedossa missä hintaluokassa mennään jos haluaa ylimaalata auton samalla värillä? Tonnin vaiko parin pintaan?
Reply
Tomppa Wrote:
Tuuve Wrote:
Nordi Wrote:suosituksia maalariksi pk-seudulla?

AutoPera.

Joka nykyään on Seutulan automaalaamo.
http://www.seutulanautomaalaamo.fi/

Ay caramba. Kaikki muuttuu kun hetken asuu ulkomailla...
Toivottavasti työn taso ja laadunvalvonta ei laske omistajanvaihdoksen myötä, vaan että sama linja pysyy jatkossakin.

Kennedy Wrote:Onko tiedossa missä hintaluokassa mennään jos haluaa ylimaalata auton samalla värillä? Tonnin vaiko parin pintaan?

Noista vaihtoehdoista veikkaisin jälkimmäistä.
Ei ole yleensä ollut se halvin paikka, mutta paras kylläkin.
BMW X5 4.8is
Reply
Dodiin, kertokaapas maalailijat että mikä mättää kun pohjaväriä koitan vetää. Pinnasta tulee appelsiinimaista, luulen että vika on ruiskun säädöissä.

Ruisku on Yaman ~90e hintainen värkki, maalit PPG:n liuotinmaaleja. Suutin 1.4mm.
Miten tuon ruiskun säätäminen kannattaa tehdä kun aloittaa maalaamisen? Kaikki hanikat puoliväliin ja siitä aloittaa säätämisen ???
Painetta kompurasta olen säätänyt johonkin 2-3bar tietämille. Kompuran ja ruiskun välissä on noin 10m mittainen letku. Ohjekirjassa neuvotaan paineeksi kaikkea väliltä 2.5-5bar mutta eräs tuttu maalaaja kehoitti käyttämään parin kilon paineita. Aluksi kävi sellainen kämmi että paineet oli lähes olemattomat, pinta parani huomattavasti kun painetta nosti. Mitä te suosittelette ilmanpaineeksi?

Ei tuo appelsiinimainen pinta mikään katastrofi pohjavärissä ole kun hiotaan vielä... mutta helpommalla kyllä pääsisi kun tulis kerralla hyvä.
Reply
Eihän se maali nyt ole liian jäykkää? Tai siis se ei tasoitu pintaan oikein? Ruiskun säädöllä siihen ei paljoa pysty vaikuttamaan. Ainut on jos maalia tulee liian vähän suhteessa ilmaan niin se tahtoo helposti kuivua jo matkalla ja saattaa aiheuttaa tuollaista.
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Reply
No onhan se hieman jäykän oloista mutta noita pohjamaaleja kuulemma ohennetaan max 10% joten en tiiä auttaako sekään mitään. Maalaamosta ostin maalit, antoi se maalaamon kaveri tuohon pikkasen ohennettakin mukaan mutta sanoi ettei sitä luultavasti tarvitse edes käyttää :Smile Nuo maalit on ollu mulla purkissa nyt jonku 1-2 viikkoa joten tuskin on vanhaksikaan mennyt.
Reply
markkui Wrote:No onhan se hieman jäykän oloista mutta noita pohjamaaleja kuulemma ohennetaan max 10% joten en tiiä auttaako sekään mitään. Maalaamosta ostin maalit, antoi se maalaamon kaveri tuohon pikkasen ohennettakin mukaan mutta sanoi ettei sitä luultavasti tarvitse edes käyttää :Smile Nuo maalit on ollu mulla purkissa nyt jonku 1-2 viikkoa joten tuskin on vanhaksikaan mennyt.

Ohenna vähän ja jos vieläkin tulee epätasaista niin lisää vielä painetta. Toi paine on niin ruiskukohtainen.
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
Selvä. Tuntuu vaan että alkaa tulla turhan reilusti ilmaa ruiskusta läpi jos nostaa vielä tuosta... mutta eipä sitäkään tiedä ellei kokeile. On aika utopiaa meikäläiselle tuo maalaaminen vielä, mutta tässäpä harjoitellaan Wink
Reply
Saako pohjaväristä appelsiinittoman? Big Grin Ite aina vedelly vaan ja appelsiinia tullut, tai einyt ihan suoranaista appelsiinia mut heikohkoa pintaa kumminkin, hiomalla nätiks.
Reply
jonatani Wrote:Saako pohjaväristä appelsiinittoman? Big Grin Ite aina vedelly vaan ja appelsiinia tullut, tai einyt ihan suoranaista appelsiinia mut heikohkoa pintaa kumminkin, hiomalla nätiks.

Kyllä pohjavärilläkin saa aika hyvän pinnan tulemaan. Ainakin vanha kunnon PPG liukkari pohjaväri tasoittuu tosi hyvin.
Hioa se pitää joka tapauksessa, mutta paremmalla pinnalla pääsee vähemmällä. Wink
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
jonatani Wrote:Saako pohjaväristä appelsiinittoman? Big Grin Ite aina vedelly vaan ja appelsiinia tullut, tai einyt ihan suoranaista appelsiinia mut heikohkoa pintaa kumminkin, hiomalla nätiks.
deeberin hinkkaväri ainakin on sellasta soppaa jos sen saa menemään tasasesti niin huh ;D
venteetkin kun vedin sillä niin eka näytti ihan hyvältä mut sit ku vähän hipas hiomapaperilla niin sit sen huomas miten epätasanen se on...

ja kaveri tietää myös ku hio 400 hiomapaperilla päivään koko auton ;D
[Image: 29092008240.jpg]
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Reply
Juu onhan siinä aina pikku hierominen tossa pohjavärisskäkin mutta tuohon tuli pariin paikkaan aika järkyttävät suomut... Nooh, ens kerralla parempi sitte Tongue
Kaveri veti ihan erilaista pintaa ku maalas toisen kaverin autoa... tässä meikäläisen hommassa ei nyt oo kaikki ihan kohallaan.

Jampsu Wrote:ja kaveri tietää myös ku hio 400 hiomapaperilla päivään koko auton  ;D

Hyvinhän se meni jos suoraan 400 saa hiottua Tongue
Reply
Pitää sanoa että nyt olin itse tyytyväinen harrasteautoni maalaukseen, pinnat on luotisuoria ja osat istuu kuin nykyautoissa.

Ja maalauksen hinnasta yleisesti, kyllä hinta nyt väkisin jonkinverran korreloi sitä mitä voi odotta, työ maksaa, ja lopputulokseen on taatusti aika paljon eroa et käytetäänkö koko auton pohjatöihin 4 tuntia, 40 tuntia vai 400 tuntia.

[Image: n767068845_1250370_5093.jpg]

[Image: n767068845_1250371_5386.jpg]

Tuolla muutama lisää

http://personal.inet.fi/yritys/heinimaa/...index.html
Reply
Nättiä jälkeä.. :o Saako udella, että kuka maalasi?
S13 -92 ja jäteöljyvatkain MB 190 2.5TD
Reply
Stumpe Wrote:Nättiä jälkeä.. :o Saako udella, että kuka maalasi?
ööö,etkö huomannut ? http://www.heinimaa.com/ Wink
Täysvetoinen Audi V6 Smile
Reply
Väittäisin että yksi ihminen vallan riemastuu kun näkee tuon työn laadun. Maalauttanut meinaan autonsa nimeltä mainitsemattomassa paikassa kerran, ja muistaakseni 2 kertaa käynyt vielä korjauttamassa maalipintaa, eikä se vieläkään ole kunnossa. Jos seuraavalla maalauskerralla ei tule hyvää jälkeä auto maalautetaan muualla tämän ns. spesiaalimaalauksia hoitavan firman piikkiin.
<@nosliw_> onneks on hurri ni voi repiä vähän maahiskultaa perseestä taas
<@nosliw_> älkää laittako allekirjotukseen
"Mut onneks meillä on Hannu, Hannu tekee ihan mitä sitä huvittaa" - Mikk-
Reply
Ite kun tekee niin saa semmosen kun sattuu tulemaan :Smile
Reply
Puuhis Wrote:
Stumpe Wrote:Nättiä jälkeä.. :o Saako udella, että kuka maalasi?
ööö,etkö huomannut ? http://www.heinimaa.com/ Wink

Ai, se oli tuo linkki. Ei pysty näkeen kaikkea..
S13 -92 ja jäteöljyvatkain MB 190 2.5TD
Reply
Itte kun joskus maalailin jojotaa ni pinnasta tuli täysi paska. Painetta oli liikaa ja maalia tuli liian vähän. Viimisen kerroksen vedin riskillä ja pistin maalia tulemaan paljon enemmän. Pinnasta tuli loppuenlopuksi "Kameleontti-helmiäis-matta" ,silloin tajusin että minusta ei tule automaalaria. ;D
Kandee kysellä ammattilaisilta vinkkejä ennenku rupee sähläämää
Reply
Nyt onnistui jo ihan kivasti tuo pohjamaalaaminen. Suurin vika oli nuo ruiskun säädöt. "Isot pojat" kertoi että maaliruuvia 2,5 kierrosta auki ja suhteellisen vähän ilmaa tulemaan ruiskun läpi. Kompressorista paine oli kumminkin tuo 4bar ja maali hieman ohuempaa mitä viimeksi.

*klik* ja *klik* ja *klik* ja *klik*
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)