Posts: 1,569
Threads: 18
Joined: Jul/2008
Näyttää siltä, että vedän joko kuumankestomaalilla, vien pulverimaalattavaksi tai tilaan täältä satsin ja laitan sormet ristiin.
http://www.brake-caliper-painting.com/hi...#paintkits
2004 vm. 350Z, HKS8555
Posts: 1,917
Threads: 32
Joined: Oct/2003
-Pexi- Wrote:Näyttää siltä, että vedän joko kuumankestomaalilla, vien pulverimaalattavaksi tai tilaan täältä satsin ja laitan sormet ristiin.
http://www.brake-caliper-painting.com/hi...#paintkits
Jauhemaalausta en suosittele. Meillä on töissä jauhemaalauslinja ja lämpötila jossa maali sulaa on 220C. Tämä siis dupontin ja teknoksen pulvereilla
Tietysti jos on olemassa jotain kuumankestävää jauhemaalia.
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Posts: 2,165
Threads: 30
Joined: Oct/2007
Repa Wrote:Jauhemaalausta en suosittele. Meillä on töissä jauhemaalauslinja ja lämpötila jossa maali sulaa on 220C. Tämä siis dupontin ja teknoksen pulvereilla
Tietysti jos on olemassa jotain kuumankestävää jauhemaalia.
Eioo ainakaan mulla bremboista pulverimaali lähteny sulaa. Siistin pinnan ainakin saa pulveeraamalla.
Skyline GTS-R
Posts: 1,917
Threads: 32
Joined: Oct/2003
Henry Wrote:Eioo ainakaan mulla bremboista pulverimaali lähteny sulaa. Siistin pinnan ainakin saa pulveeraamalla.
No sitten ei varmaa ole mennyt lämmöt yli tuon reilun parin sadan asteen...
Se nyt vaan on fakta että siinä se menee pehmeään muotoon, koska jauhemaali sulatetaan polttouunissa jonka lämpötila jauhemaalauksessa on tuo 220C.
Pikaisella googlauksella on olemassa myös 330C kestäviä jauhemaaleja, mutta niitä tuskin löytyy jauhemaalaamoista ihan hyllystä.
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Posts: 2,038
Threads: 31
Joined: Sep/2009
On kyllä ihan eri lämmöt radalla, kuin kadulla oikein pääsee ikinä tulemaan, joten jos kadulla on toiminut, niin ei se mikään suosittelemisen aihe vielä ole.
Posts: 1,565
Threads: 42
Joined: Oct/2007
Mites auton ulkopuolisten muoviosien maalaus, joita on ajan saatossa hierottu mm jarrunesteellä/mustavahalla. Eli siis maalipinnattomia muoviosia jotka yleensä on harmaita ei-hoidettuna. Toimiiko ihan vahanpoistaja noihin, että sais maalia laitettua pintaan? Tottakai muovipohjusteet jne alle mutta että siinä pysyis maali.
Olis tarkotus maalata ne oikeasti mustaksi auton maalauksen yhteydessä, jotta ei tarviis varoa vahatessa niin paljoa.
Posts: 1,841
Threads: 68
Joined: Apr/2006
Wildchild Wrote:Mites auton ulkopuolisten muoviosien maalaus, joita on ajan saatossa hierottu mm jarrunesteellä/mustavahalla. Eli siis maalipinnattomia muoviosia jotka yleensä on harmaita ei-hoidettuna. Toimiiko ihan vahanpoistaja noihin, että sais maalia laitettua pintaan? Tottakai muovipohjusteet jne alle mutta että siinä pysyis maali.
Olis tarkotus maalata ne oikeasti mustaksi auton maalauksen yhteydessä, jotta ei tarviis varoa vahatessa niin paljoa.
Itse ainakin ihan onnistuneesti hoidellu noita rasvan/silikooninpoistolla reilusti huuhtomalla ja hiomalla (ovat aika usein semmosta ryppystä kamaa, joten hionu sileeks). Ilman muovipohjia pelkän hiontavärin kanssa on saanu ihan pysyvän pinnan, kun on irtaallaan maalaillu.
Posts: 1,565
Threads: 42
Joined: Oct/2007
jonatani Wrote:Itse ainakin ihan onnistuneesti hoidellu noita rasvan/silikooninpoistolla reilusti huuhtomalla ja hiomalla (ovat aika usein semmosta ryppystä kamaa, joten hionu sileeks). Ilman muovipohjia pelkän hiontavärin kanssa on saanu ihan pysyvän pinnan, kun on irtaallaan maalaillu.
Muistatko minkälaista silokooninpesuainetta? Ainekaan mitä itellä noista rasvanpoistajista on kokemusta, corapesulla ei hirveesti vahoja tuntunu irti saavan.
Posts: 1,917
Threads: 32
Joined: Oct/2003
Eipä se kovin iso homma ole sitä tartuntaa siihen vetää. Itse ei tulisi mieleenkään maalata muoviosaa ilman muovitartuntaa.
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Posts: 1,841
Threads: 68
Joined: Apr/2006
Wildchild Wrote:Muistatko minkälaista silokooninpesuainetta? Ainekaan mitä itellä noista rasvanpoistajista on kokemusta, corapesulla ei hirveesti vahoja tuntunu irti saavan.
Jotain PPG:n tavaraa toi oma on. Ostin joskus ison purkin ja tuntuu kestävän...