Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vika yritys tehoikkaimmasta ca18et:stä
#1
Eli alotetaan nyt oma threadi tätä omaa projektia varten. Tarkotus nyt on ollu jo muutaman kerran tehdä ainakin suomen tehokkain et kone joskin aina jokin on tuhonnu tavoitteet, tässä yritetetään nyt sitten viimestä kertaa ja paalua poltetaan sitten myös sen edestä.

Osia on tullu haalittua pitkin syksyä kun nyt taas on töissä intin jälkeen. Osa osista on jo kasassa ja osa puuttuu mutta tavote on että silvia liikkuisi ens keväänä, mutta kuten kaikki tietääkin tämän harrastuksen kanssa ei voi takaiskuilta välttyä.
Tässä hieman kuvia osista joita jo on, osa puuttuu mutta uppailen heti kun ehdin.


Attached Files Thumbnail(s)
               
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#2
Tosta on hyvä lähteä Wink

Nyt vaan sitten bensapuoli myös viimeisen päälle kuntoon ja huolella laittelee muutenkin että eiköhän sieltä niitä hevosia saa kaiveltua.
Ilo alkaa kilosta ja remontti kahdesta.
Moottorikoneistamo "Finsku Palans Fapriikken" - Jarza
-Bluebird SR20DET -87 "Kauhukaukalo"
-Nissan Primera P11 -97
Reply
#3
Bensa ja sytkä kohdilleen...

Micromanilla taitaa olla tällä hetkellä ko. titteli.
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Reply
#4
Doni66 Wrote:Bensa ja sytkä kohdilleen...

Micromanilla taitaa olla tällä hetkellä ko. titteli.

eiks sil oo SR20DET?
<3
Reply
#5
Ööh, ei? Ainakin FinnJAEConfusedsa oli vielä CA18ET... :Smile
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#6
Xenon Wrote:Ööh, ei? Ainakin FinnJAEConfusedsa oli vielä CA18ET... :Smile

taisin sekottaa ihmisen :-[
&lt;3
Reply
#7
Jep, micromanilla tosiaan on tällä hetkellä tuo titteli. Smile Ainakin on heti vastusta mistä lähteä parantelemaan. Bensapuolta tulee hoitamaan skyllen ruutat, 2 bensapumppua (jotka jo kiinni). Moottorinohjauksesi pitäs keksiä jotain, sytkäksi tulee joku msd tai vastaava. Smile
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#8
Oisko MegaSquirti varteenotettava vaihtoehto? :Smile
&lt;3
Reply
#9
maddikaddi^ Wrote:Oisko MegaSquirti varteenotettava vaihtoehto? :Smile

Ei varmaan tämän tason projektissa.
www.pepantuonti.fi<br />www.rc-cars.fi<br />R32 GT-R 100% harraste ja silmäterä<br />Silverado 6.6 duramax käyttis.<br />17M 2.0 v6 -71 -VARJELTU PERHEENJÄSEN isoisältä pojanpojalle- (entisöinti käynnissä, ikuisuusprojekti)
Reply
#10
Taitaa kyl toi megasquirtti lukeutua hylättyjen listalle tässä projektissa, nyt laitetaan joku kunnon systeemi. Wink Ainii unohtu noi "kuvatekstit" nois edellisist kuvista. Eli kansi on avarrettu ja kanavat siistitty, imusarja kohdistettu, paremmat venttiilit, kisaseetit ym. kivaa. Ahdin on customi holsetti, ja noi kanget on orkkiksia "hiukka" paremmat, Wink mäntinä tulee toimimaan wisecon takomännät 1mm ylikoossa. Ahtoja tulee olemaan joku 1.3b-1.5b kadulla, stripillä 1.6b-1.8b. Noin ainakin on ajateltu konetta rakentamassa mukana olevien ammattilaisten kanssa. :-\
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#11
Onnea projektiin, mielenkiinnolla seurataan mitä tuleman pitää. Minkämoista imu-/pakosarjakokoonpanoa aiot soveltaa?
Reply
#12
Vakio imusarja isommalla kaasuläpällä, ja tolla omatekosella pakosarjalla joka tossa on ollu ostohetkestä lähtien. vai mitä meinasit?
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#13
Tullu muutamia kysymyksiä mieleen, millä pääsis eroon virranjakajasta? kokemuksia Tatech moottorinohjauksesta? koko aamu tullu surffattua netissä löytäen kaikkea kivaa mutta ku ei osaa päättää.
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#14
Mikäs sulla on nyt sitte tavote? suurinpiirtein? yli 300hp?
300CE 24V Käyttis<br />T12 Ikuisuusprojekti<br />XR3i Escort
Reply
#15
350hp olis ainakin tavoitteena jos yli ni sen parempi. Smile
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#16
TurboPower Wrote:350hp olis ainakin tavoitteena jos yli ni sen parempi. Smile
huh huh :Smile
Täysvetoinen Audi V6 Smile
Reply
#17
Peetrus Wrote:Ei varmaan tämän tason projektissa.

Nyt perusteluja tälle kommentille... :Smile
Miksei muka megasquirttia?
Reply
#18
Puuhis Wrote:
TurboPower Wrote:350hp olis ainakin tavoitteena jos yli ni sen parempi. Smile
huh huh :Smile

Jos ca18detistäkin voi repiä ton verran ja enemmän niin miks ei myös etstä? :Smile
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#19
TurboPower Wrote:
Puuhis Wrote:
TurboPower Wrote:350hp olis ainakin tavoitteena jos yli ni sen parempi. Smile
huh huh :Smile

Jos ca18detistäkin voi repiä ton verran ja enemmän niin miks ei myös etstä? :Smile

nonii, kyllä det:llä aina helpommin tuon 350hv saavuttaa kuin et:llä. Mahollista se kuitenkin molemmilla on moottoreilla on
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#20
Raami Wrote:
Peetrus Wrote:Ei varmaan tämän tason projektissa.

Nyt perusteluja tälle kommentille... :Smile
Miksei muka megasquirttia?

Miksei sitten samalla orkkisruiskua?
Megasquirt nyt on vaan taantumaa taaksepäin, kunnon ohjelmoitava ruisku missä kunnon säätömahdollisuudet, sequentaaliruiskutus mahdollisuutena ja hukkakipinäsytytys. Lisäksi mulla on vielä henk. kohtanen mielipide noista MAP-ohjatuista vehkeistä mutta se nyt jätetään mainitsematta.
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Reply
#21
Doni66 Wrote:
Raami Wrote:
Peetrus Wrote:Ei varmaan tämän tason projektissa.

Nyt perusteluja tälle kommentille... :Smile
Miksei muka megasquirttia?

Miksei sitten samalla orkkisruiskua?
Megasquirt nyt on vaan taantumaa taaksepäin, kunnon ohjelmoitava ruisku missä kunnon säätömahdollisuudet, sequentaaliruiskutus mahdollisuutena ja hukkakipinäsytytys. Lisäksi mulla on vielä henk. kohtanen mielipide noista MAP-ohjatuista vehkeistä mutta se nyt jätetään mainitsematta.

En nyt vakiota morkkaakaan mut tohon haluaisin vastauksen et miksei megaa.. :Smile
Reply
#22
Saahan sinne megasquirtin laittaa jos haluaa. Orkkisruiskunkin vaan saa helpommin säätöihin ja pysymään niissä.
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Reply
#23
Soita AMW:lle ja kysäse KMS:n moottoriohjausta.
Reply
#24
KMS, en oo koskaan kuullutkaan. ??? Onko sul omia kokemuksia laitteesta? Smile
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#25
http://www.enginemanagement.co.uk

http://usparts.locomail.com/euro/index.php?page=48
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#26
Doni66 Wrote:Megasquirt nyt on vaan taantumaa taaksepäin, kunnon ohjelmoitava ruisku missä kunnon säätömahdollisuudet, sequentaaliruiskutus mahdollisuutena ja hukkakipinäsytytys. Lisäksi mulla on vielä henk. kohtanen mielipide noista MAP-ohjatuista vehkeistä mutta se nyt jätetään mainitsematta.

Softakin modattavissa mitä siihen vain haluaa, mappia ei ole pakko käyttää jos ei halua Wink
ja säätömahdollisuuksia niin pirusti. Riippuu mitä sinne haluaa laittaa ja miten niiden haluaa toimivan.
Lisäkortteja on olemassa, ja siihen se osittain perustuukin, että napsitaan tarvittavat toiminnot mukaan.
Laajakaistalle on tulossa päivitys yms.

Mutta laita vaan mikä vaan kunnon systeemi, toimii ihan yhtä hyvin. Mutta siitä olen erimieltä ettei mega olisi pätevä systeemi.
Säätämistä siinä kyllä riittää :Smile
z32tt, s13
Reply
#27
TurboPower Wrote:KMS, en oo koskaan kuullutkaan. ??? Onko sul omia kokemuksia laitteesta? Smile
Ei ole omakohtasia kokemuksia. Fintoys:in dynopäivillä tota esitteli ja ainakin mut vakuutti.

Suoralainaus maatsilta: "KMS on AMW:n ykkösmerkki moottorinohjaus järjestelmää valittaessa.Monia on tullu kokeiltua
Lähes kaikkia säädetty.KMS on helpoin,toiminta varmin
ja edullisin vastaavat ominaisuudet omaaviin laitteisiin
nähden."

Tuolla kuvia laitteesta http://www.amworks.com/ruiskut.htm
Reply
#28
kannattaa käydä kattomassa FJO racingin sivulla noita moottoriohjaus systeemejä !!

http://www.fjoracing.com
Reply
#29
Hienolta näyttää ainakin projektin alku...onnea tehojen metsästykseen Big Grin
Itse en oo vieläkään päässy silviaa viemään penkkiin, mutta kyllä sekin päivä vielä koitaa.
Mikäs kannentiiviste on tarkoitus laittaa? Itselläni on Turstin 2mm ja nyt tuntuu se olleen väärä valinta...Jos pitäis tällä hetkellä valita, laittaisin 1.2mm tai 1.4mm, ettei puristukset laskisi liian alas.

EDIT:
Koneena tosiaankin ca18et, kun ei näitä sr20 koneita tuntunu saavan mistään järki hintaan...kyllä tälläkin pärjää Wink
Reply
#30
Juu, ehdottomasti mahdollisimman ohut pahvi ja mahdollinen puristuksien tiputus sitten männän lakea koneistaen. Siitä palotapahtumasta tulee melkoisen heikko ja hyötysuhde laskee, jos kantta kohotellaan ylipaksuilla tiivisteillä.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)