Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vika yritys tehoikkaimmasta ca18et:stä
#91
TurboPower Wrote:
Microman Wrote:Jos tuntuu et putki jää löysälle, laita väliin jotain lukkoliimaa tai vastaavaa...muuten se putki on irroitettavaksi tehty, eli eiku muokkaamaan.

Hyvä juttu, näin mä itsekkin olin hieman miettiny. Onneksi tähänkin saatiin nyt varmuus. Smile Mites sen kaasuläpän kanssa edistyy? Wink

EIköhän se oo kohta kunnossa... hävis välillä anturin puolen akselin pätkä Wink
Reply
#92
Nonii, eli nyt on saatu sitten lohkon vesilähtö muokattua uuteen uskoon. Eli löin irti lohkosta sen vanhan lähdön, kuten myös yhdestä luupään lohkosta. Nämä molemmat kun rälläköi palasiks sai tehtyä yhden toimivan, ei edes tullu kovin pahan näköinen ja toimii. ;D seuraava propleemi onkin että mihin mä taas siirrän ton öljysuodattimen, kuinka pitkälle lohkosta ton suodatin hässäkän uskaltaa siirtää ja ensinnäkin kuinka paljon alle/yli alkuperäisen tason sen uskaltaa laittaa? :Smile öljypumppu on ihan uus eli työntää sen ainakin pitäis jaksaa.
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#93
Hymyilee... Auto vietiin tänään aamulla 11 aikoihin moottorinohjauksen asennukseen ja penkitystä varten.

Oli muuten hirveä rumba saada auto lähtökuntoon, eilen illalla mä punnersin pihalla auton kimpussa kun taas kaveri istu lämpimäst tallissa rakentamassa mulle 60mm kaasuläppää (se se vasta homma olikin, ette uskokkaan). Auto saatiin vedettyä trailerin lavalle ja ei muutakun liinat kiinni ja aamua odottelemaan. Miltei kaikki oli valmista noin. 01:30 ku hommat alotettiin jo 17:00 aikoihin, eli pieni hetkihän tossa vierähti.

Mutta nyt saa viimein nähdä mitä toi kone luovuttaa. :-*
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#94
Katkastiin sun akselin päät ja katkastiin vakioläpän akseli keskeltä poikki, mitattiin sopivat pätkät ja katkastiin ne nysät niin että jäi laakeripintaa jäljelle. Nämä hitsattiin sitten sen 60mm läpän katkaistuihin akselin päihin. Kohdistamisessa käytettiin vanhaa laakeria joka oli leikattu auki hieman toiselta puolelta jotta välistä sai hitsattua. Vääntämistä ei viittiny ja tuli pirun nätti nyt.
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#95
TurboPower Wrote:Katkastiin sun akselin päät ja katkastiin vakioläpän akseli keskeltä poikki, mitattiin sopivat pätkät ja katkastiin ne nysät niin että jäi laakeripintaa jäljelle. Nämä hitsattiin sitten sen 60mm läpän katkaistuihin akselin päihin. Kohdistamisessa käytettiin vanhaa laakeria joka oli leikattu auki hieman toiselta puolelta jotta välistä sai hitsattua. Vääntämistä ei viittiny ja tuli pirun nätti nyt.

No hyvä että toimii...

Millos siitä koneesta saa niitä kauan kaivattuja lukemia?
Reply
#96
Jaa-a, paha sanoa. Lupasivat kyllä soittaa kun saavat auton tulille. Ei kai siinä kovin kauan mene kun alottivat jo auton laittamisen eilen. :Smile villi veikkaus joku 2vkoa.
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#97
Projektikuvia ajankuluksi. Smile


Attached Files Thumbnail(s)
                       
                   
   
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#98
Noniin, pikkuhiljaa rupee siis oleen homma paketissa.

Kauan veikkaat että vakio loota kestää? Säädön ja kotimatkalla porsii?
No samapa tuo jos tehot saat paperille. Sitten parantamaan muutkin osa-alueet ajantasalle. Wink
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Reply
#99
Lehtonen Wrote:Noniin, pikkuhiljaa rupee siis oleen homma paketissa.

Kauan veikkaat että vakio loota kestää? Säädön ja kotimatkalla porsii?
No samapa tuo jos tehot saat paperille. Sitten parantamaan muutkin osa-alueet ajantasalle. Wink

Kyllä se s12 laatikko kestää saman mitä nämä muutkin laatikot...ratin ja selkänojan välissä on yleisin vika, ei laatikossa.
nimim. 2 laatikkoo hajottanu ja kummallakin kerralla oma vaihto virhe.
Reply
Microman Wrote:
Lehtonen Wrote:Noniin, pikkuhiljaa rupee siis oleen homma paketissa.

Kauan veikkaat että vakio loota kestää? Säädön ja kotimatkalla porsii?
No samapa tuo jos tehot saat paperille. Sitten parantamaan muutkin osa-alueet ajantasalle. Wink

Kyllä se s12 laatikko kestää saman mitä nämä muutkin laatikot...ratin ja selkänojan välissä on yleisin vika, ei laatikossa.
nimim. 2 laatikkoo hajottanu ja kummallakin kerralla oma vaihto virhe.

330tkm+ muistaakseni oli alla kyseisellä lootalla. Jos en aivan väärin muista.
Tottahan se kestää paremmin, jos käyttää oikein.
Isolla ahtimella vääntökin tulee ylös.
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Reply
Joo, no loota nyt toimii toivottavasti ton säädön ainaki, kotimatkalla tuskin porsii ku tulee trailerilla. ;D jos loota on ollu tossa uudesta asti ni kilsoja on joku 394tkm. Smile Mut kuhan ton nyt eka saa koneeltaan toimimaan ni sit on aikaa murehtia muita juttuja. :Smile
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
Its alive, its alive!!! :o
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
TurboPower Wrote:Its alive, its alive!!! :o

Joko se on penkitetty?
Reply
Microman Wrote:
TurboPower Wrote:Its alive, its alive!!! :o

Joko se on penkitetty?

Huhu kertoo että lähipäivinä...
Kerrohan vähän lukemia? Niitä mitkä radalla ajaessa siis käytössä on Wink
"Bemarilla ajaminen datsunin jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä..."
Reply
Ei oo vielä, maanantaina tai tiistaina on penkitys.

ps. prkleen wanna ku saa aina inside tietoa ;D
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
Minkäs verran tenkua ompi noista ET pannuista täällä Suomen maalla aikaisemmin saatu? Mikä on tavoite tällä hetkellä?
Reply
Samu Wrote:Minkäs verran tenkua ompi noista ET pannuista täällä Suomen maalla aikaisemmin saatu? Mikä on tavoite tällä hetkellä?

Taisi micromanillä olla klubin tehokkain CA18ET aikoinaan ja yli 300 heppaa. Tehot oli näkyvillä sivustollakin ennen kaatumista.
Reply
-Karppa- Wrote:
Samu Wrote:Minkäs verran tenkua ompi noista ET pannuista täällä Suomen maalla aikaisemmin saatu? Mikä on tavoite tällä hetkellä?

Taisi micromanillä olla klubin tehokkain CA18ET aikoinaan ja yli 300 heppaa. Tehot oli näkyvillä sivustollakin ennen kaatumista.

Viimeisimmästä versiosta ei ollu ajettu dynossa...mut pikku mitsulla oli vajaa 300hv ja viimeisin ahdin oli jo tuotoiltaan 150hv isompi ja kyllä se ihan hyvin kulki.
Reply
Samu Wrote:Minkäs verran tenkua ompi noista ET pannuista täällä Suomen maalla aikaisemmin saatu? Mikä on tavoite tällä hetkellä?
En ainakaan ole kuullut suuremmista lukemista suomenmaalla kuin mitä micromanilla oli viimeksi. Itsellähän tuo teho tavoite on siinä 350-400+hp. Mutta pääasia näin ens alkuun olis saada toimiva kone. Noh kaipa toikin asia maanantaina/tiistaina selviää. Jännittää suht paljon mitä se luovuttaa. :-\
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
Jos arvata pitää ja kone tehty kutakuinkin oikein, pitäs tehot olla jotain 350hv luokkaa, tämäkin vaati jo lähelle 2bar ahtopaineen.
400hv joutuu jo tekemään kannen viimeisen päälle.
Reply
Microman Wrote:
-Karppa- Wrote:
Samu Wrote:Minkäs verran tenkua ompi noista ET pannuista täällä Suomen maalla aikaisemmin saatu? Mikä on tavoite tällä hetkellä?

Taisi micromanillä olla klubin tehokkain CA18ET aikoinaan ja yli 300 heppaa. Tehot oli näkyvillä sivustollakin ennen kaatumista.

Viimeisimmästä versiosta ei ollu ajettu dynossa...mut pikku mitsulla oli vajaa 300hv ja viimeisin ahdin oli jo tuotoiltaan 150hv isompi ja kyllä se ihan hyvin kulki.

ELi mulla taitaa epävirallisesti olla tehokkain paketissa oleva CA18ET Wink ;D (Tällä hetkellä).
Reply
-Karppa- Wrote:
Microman Wrote:
-Karppa- Wrote:
Samu Wrote:Minkäs verran tenkua ompi noista ET pannuista täällä Suomen maalla aikaisemmin saatu? Mikä on tavoite tällä hetkellä?

Taisi micromanillä olla klubin tehokkain CA18ET aikoinaan ja yli 300 heppaa. Tehot oli näkyvillä sivustollakin ennen kaatumista.

Viimeisimmästä versiosta ei ollu ajettu dynossa...mut pikku mitsulla oli vajaa 300hv ja viimeisin ahdin oli jo tuotoiltaan 150hv isompi ja kyllä se ihan hyvin kulki.


ELi mulla taitaa epävirallisesti olla tehokkain paketissa oleva CA18ET Wink ;D (Tällä hetkellä).

Siihen ei paljoa tällä hetkellä vaadita ;D
Ilo alkaa kilosta ja remontti kahdesta.
Moottorikoneistamo "Finsku Palans Fapriikken" - Jarza
-Bluebird SR20DET -87 "Kauhukaukalo"
-Nissan Primera P11 -97
Reply
-Karppa- Wrote:
Microman Wrote:
-Karppa- Wrote:
Samu Wrote:Minkäs verran tenkua ompi noista ET pannuista täällä Suomen maalla aikaisemmin saatu? Mikä on tavoite tällä hetkellä?

Taisi micromanillä olla klubin tehokkain CA18ET aikoinaan ja yli 300 heppaa. Tehot oli näkyvillä sivustollakin ennen kaatumista.

Viimeisimmästä versiosta ei ollu ajettu dynossa...mut pikku mitsulla oli vajaa 300hv ja viimeisin ahdin oli jo tuotoiltaan 150hv isompi ja kyllä se ihan hyvin kulki.

ELi mulla taitaa epävirallisesti olla tehokkain paketissa oleva CA18ET Wink ;D (Tällä hetkellä).

ei kauvaa Wink
Reply
-Karppa- Wrote:
Microman Wrote:
-Karppa- Wrote:
Samu Wrote:Minkäs verran tenkua ompi noista ET pannuista täällä Suomen maalla aikaisemmin saatu? Mikä on tavoite tällä hetkellä?

Taisi micromanillä olla klubin tehokkain CA18ET aikoinaan ja yli 300 heppaa. Tehot oli näkyvillä sivustollakin ennen kaatumista.

Viimeisimmästä versiosta ei ollu ajettu dynossa...mut pikku mitsulla oli vajaa 300hv ja viimeisin ahdin oli jo tuotoiltaan 150hv isompi ja kyllä se ihan hyvin kulki.

ELi mulla taitaa epävirallisesti olla tehokkain paketissa oleva CA18ET Wink ;D (Tällä hetkellä).

Paljos sulla olikaan potkuja? Mullakin on BB ajossa Wink
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Reply
addicc Wrote:
-Karppa- Wrote:
Microman Wrote:
-Karppa- Wrote:
Samu Wrote:Minkäs verran tenkua ompi noista ET pannuista täällä Suomen maalla aikaisemmin saatu? Mikä on tavoite tällä hetkellä?

Taisi micromanillä olla klubin tehokkain CA18ET aikoinaan ja yli 300 heppaa. Tehot oli näkyvillä sivustollakin ennen kaatumista.

Viimeisimmästä versiosta ei ollu ajettu dynossa...mut pikku mitsulla oli vajaa 300hv ja viimeisin ahdin oli jo tuotoiltaan 150hv isompi ja kyllä se ihan hyvin kulki.

ELi mulla taitaa epävirallisesti olla tehokkain paketissa oleva CA18ET Wink ;D (Tällä hetkellä).

ei kauvaa Wink

Kun näitä huutelijoita riittää ja menee ohi aiheesta niin käykää penkittämässä ja lyökää laput kehiin. Itsellä ollut nyt auto kohta vuoden nipussa tuolla setup:lla ilman suurempia ongelmia joten tyytyväinen täytyy olla. Saa nähdä miten käy tuon seuraavan upgraden kanssa.
Reply
Maanantaina tai tiistainahan sen näkee paljonko toi luovuttaa. Paljonkos sulla karppa on nyt? Ahdoista sen verran että tilanteesta riippuen 1,8b olis tarkotus käyttää maksimissa.
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
Stana, menee huomiseen... Sad tässähän on kohta aivan hermoraunio ;D
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
TurboPower Wrote:Projektikuvia ajankuluksi. Smile
Piti ihan ajankuluks lueskella juttua, ja mitä näenkään! Tuollahan on mun sorvaamia osia! Big Grin
Vai tällaiseen ne tulikin Smile
Käyttis: -98 Primera GT<br />&quot;Lelu&quot; Kawa ZX-9R -99
Reply
Jep niin tuli, kiitokset jälleen kerran. ;D Piti kyllä ilmotella sulle tarkemmin tästä projektista privan kautta mutta ku foorumi kaatu ni mun viestit hävis ja en muistanu millä nickil kirjotit.
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
Juu ei mitään. Hyvä jos osat oli sellaiset kuin piti, ja toimivat.

Käyttis: -98 Primera GT<br />&quot;Lelu&quot; Kawa ZX-9R -99
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)