tossa ekassa liitteessä on s14 ja z32 maffit ja tossa toisessa liitteessä on gt primeran ja s13 maffit. s14,s13 ja primeran maffi on kolme pinninen ja z32sa on muistaakseni neljä pinninen
Tuo pitäisi kattaa about kaikki mallit, varmaan menee näiden kaavioiden mukaan muissakin malleissa kuin mitä tuossa on listattu.. Laskee vaan pinnit. Pinnit pitää tosiaan laskea niin että tyhjät paikat huomioidaan mukaan, eli esim s14 mafissa on "4-pinninen liitin" vaikka ei siinä oikeasti ole kuin kolme pinniä.. Yksi paikka tyhjänä.
onko mitään toiminnan mahdollisuutta jos silvian MAFfin tilalle laittas s14a:n MAFfin?
Eli ilman mitään ecu muutoksia... nii ja 270 suuttimien tilalle 370.
Microman Wrote:onko mitään toiminnan mahdollisuutta jos silvian MAFfin tilalle laittas s14a:n MAFfin?
Eli ilman mitään ecu muutoksia... nii ja 270 suuttimien tilalle 370.
No jos sulla on edes jonkunlainen seosmittari niin voin tekasta sulle lastun kokeiltavaksi jos haluat
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
leposima Wrote:aihetta hieman sivuten,
onko bluebirdin CA18ET ja CA20E MAFfit samoja?
CA20E koneessa ei ole edes MAFia...
Ok, olikos se muuten niin että MAF meinaa ilmanmassamittaria (Mass Air Flow?) , ja tossa CA20Esä onkin vaan ilmanmäärämittari (Air Flow Meter?) ?? vai oonko ihan hakoteillä?
leposima Wrote:aihetta hieman sivuten,
onko bluebirdin CA18ET ja CA20E MAFfit samoja?
CA20E koneessa ei ole edes MAFia...
Ok, olikos se muuten niin että MAF meinaa ilmanmassamittaria (Mass Air Flow?) , ja tossa CA20Esä onkin vaan ilmanmäärämittari (Air Flow Meter?) ?? vai oonko ihan hakoteillä?
Juuri näin. CA20E koneessa on läppämallinen ilmamäärämittari..
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Doni666 Wrote:Tottakai sen pelaamaan saa. Hyötyä siitä ei kuuleman mukaan ole, koska mittausalue (mutu kuultua, ei varmaa) on eri kuin Z32 MAFissa.
on tosta varmaan luupäässä hyötyä jos tossa riittää mittausalue johonkin n.280hp. ja jos s13 maffissa riittää 190hp ja niistä otetaan tehoja tolla vakio maffilla helposti jotein 250-290hp, toi loppu alue pitää kylläkin vähän niin kuin arpoa lastulla :
Laitetaas nyt tännekin eli jos jollain on irrallaan z32 maffi tai viitsii käydä irrottaan ja mitata sen laipan reiät ja muut strategiset mitat et saisin piirrettyä kuvan siitä. Voin laittaa vaikka sitte tänne sivuille sen kuvan kun autocadilla piirrän sen.
Tuo pitäisi kattaa about kaikki mallit, varmaan menee näiden kaavioiden mukaan muissakin malleissa kuin mitä tuossa on listattu.. Laskee vaan pinnit. Pinnit pitää tosiaan laskea niin että tyhjät paikat huomioidaan mukaan, eli esim s14 mafissa on "4-pinninen liitin" vaikka ei siinä oikeasti ole kuin kolme pinniä.. Yksi paikka tyhjänä.
Jos jollain on S13:n vakio maffi irrallaan ni kattokaapa onko teillä tuo pinni numero kolme merkattu aa:lla kun niissähän on numerot siinä maffisa? Saadaan selvyys et onko tuo s13:n kaavio oikein. Zuikkis tästä tietääkin jo.
Nonni eli mulla ainaski tulee käyttöjännite tuohon pinniin A eli onko tuo s13:n kaavio sit väärin päin..?
Eli tuossa menis niin päin et 1=signaali ja 3=käyttöjännite. Tai sit mulla on vaan eripäin nuo. ;D
Päivitin ton kuvan, nyt on S13 liittimessä 1 ja 3 vaihtaneet paikkaa. Eli nyt on ylläolevat Raamin ja Nosen jutut sitten vähän väärinpäin kun kuva onkin jo oikeinpäin.
S14 MAFista en nyt ole ihan varma onko tuo kuva oikein. Se on 100% varma että tyhjän reiän vieressä on +12V, mutta siitä en nyt äkkiseltään osaa sanoa että onko tuo klipsi kuvassa oikealla puolella..
S14 MAFista en nyt ole ihan varma onko tuo kuva oikein. Se on 100% varma että tyhjän reiän vieressä on +12V, mutta siitä en nyt äkkiseltään osaa sanoa että onko tuo klipsi kuvassa oikealla puolella..
Oikein näyttää olevan...
Tyhjä kohta on merkillä A -->B --> C --> D
en tiedä erottuuko kovin hyvin mutta 1/4 mafista oli mustassa paskassa ja sisällä näkyy mustat vauhtiraidat. ilmeisesti paskaa päässyt jossain välissä suodattimen ohi.