Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kuvia MAF mittareista
#31
Mä laitoin ton "Asentajan kuvan" mukaan ja hyvin se ainakin rokkas.
Reply
#32
Tossa asentajan kuvassa on S14-liitin, ja ihan yhteneväinen näyttää olevan pinnijärjestys tuon mun kuvan kanssa..

S13Confusedsa on tuommoinen nelipinninen liitin vain ei-vähäpäästöisessä mallissa, semmoisen kyllä voi kytkeä tuon s14-kuvan mukaan.

Reply
#33
Mites se nyt olikaan... Eikös jotakin eroa ollut S14 ja S14a maffeissa?
Reply
#34

Liittimet oli erilaiset eikä käy suoraan päikseen. Sit oli jotain muutakin, mut en nyt muista mitä..
Live slow, die old.
Reply
#35
Mikäs Maffi tää on ja kuinka kytketään?
Jos nyt edes kannattaa kytkeä?
Siis S13Confusedta Wink


Attached Files Thumbnail(s)
               
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei olisi elämää...
Reply
#36
jeese83 Wrote:Mikäs Maffi tää on ja kuinka kytketään?
Jos nyt edes kannattaa kytkeä?
Siis S13Confusedta Wink

Z32 tai Skyllen maffi.

Kytketään kuten kuva ylempänä osiottaa, muut jatkakoon ja tarkenkoon. Tongue
Vakioautoon tarvitset myös lastupäivityksen, vink vink = z-power..
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Reply
#37
Halkaisija oli toi 75mm. Mittasin just äsken.
Ja lastu ompi jo paikoillaan.. Z-Power versio 2.
Toivotaan vain että se jumpperi homma pelaa ton kanssa ilman eri säätöä.
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei olisi elämää...
Reply
#38
jeese83 Wrote:Halkaisija oli toi 75mm. Mittasin just äsken.
Ja lastu ompi jo paikoillaan.. Z-Power versio 2.
Toivotaan vain että se jumpperi homma pelaa ton kanssa ilman eri säätöä.

toi voi olla myös primeran maffikin. ja jos on niin siihen ei vissiin ole vielä tehty lastua, mulle joskus yritettiin tehä mut siitä ei tullu mitään, kun ei saanu autoa säätöpaikalle.
Nissan 200sx s13&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; Honda cr 250cc -91<br />BMW e39 525tds touring&nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp; Suzuki Gsx-r -05
Reply
#39
sx simo Wrote:
jeese83 Wrote:Halkaisija oli toi 75mm. Mittasin just äsken.
Ja lastu ompi jo paikoillaan.. Z-Power versio 2.
Toivotaan vain että se jumpperi homma pelaa ton kanssa ilman eri säätöä.

toi voi olla myös primeran maffikin. ja jos on niin siihen ei vissiin ole vielä tehty lastua, mulle joskus yritettiin tehä mut siitä ei tullu mitään, kun ei saanu autoa säätöpaikalle.

Ja onkin jos tossa lukee 22680-2J200.
N15, P11 jne.
260Z -74, 350Z -04
Reply
#40
Taitaa olla primeran tai almeran maffi tuo? Ei toimi suoraan ZuiChipin jumpperia kääntämällä. Noissa on mittausalue jonnekin vain niukasti 200hp tienoille vissiinkin, en ole ihan tarkkaan tutkinut. Mutta siis ei välttämättä ole vaivan arvoinen homma laittaa s13:een valitettavasti.. :Smile
Reply
#41
Juu, katsoin tuon numerosarjan tuosta ja se oli just 22680 2J200.
Turha tuota on sit ruveta väsää paikoilleen.
Kiitti vinkistä zuikki.
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei olisi elämää...
Reply
#42
Zuikkis Wrote:Taitaa olla primeran tai almeran maffi tuo? Ei toimi suoraan ZuiChipin jumpperia kääntämällä. Noissa on mittausalue jonnekin vain niukasti 200hp tienoille vissiinkin, en ole ihan tarkkaan tutkinut. Mutta siis ei välttämättä ole vaivan arvoinen homma laittaa s13:een valitettavasti..  :Smile

toi oli vähän ihme maffi, mitä sitä nyt ite testailin. sillon kun oli sellanen lastu kiinni et toi auto toimi vaan 10 minuutin ajan ja sen jälkeen liikku vaan tyhjäkäynnillä eteenpäin ;D niin tollon 10min ajan toi auto veti ihan pirun hyvin parhaiten mitä on ikinä vetänyt. ois ollu mukava tietää et oisko ton saanu toimimaan kunnolla. perstuntumalla mentiin sillon kyllä yli 300hp luokkaa.
Nissan 200sx s13&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; Honda cr 250cc -91<br />BMW e39 525tds touring&nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp; Suzuki Gsx-r -05
Reply
#43
käykö z32 maffiin toi primeran maffin pikaliitin? tarttis tollasen liittimen...
Reply
#44
Kasperi Wrote:käykö z32 maffiin toi primeran maffin pikaliitin? tarttis tollasen liittimen...
Noita liittimiä löytyy alppilan autohuollosta hyllytavarana.Eli googleen vaan ja postissa tulee
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#45
primeraP10GTR Wrote:OT: Osaisko joku kertoa vaikuttaako kuinka paljon esim. vapari kartio suodatin tohon maf signaalin tarkkuuteen.
Eli ku näissä volvon ruppanoissa toi maf on ihan äärirajoilla tässä 275hp kohdalla ja penkissä ei herjaa maffista ku paineet nousee rauhassa.
Mut esim tiellä voi pienemmälläkin ahtopaineella vetää jo maf signaali yli asteikon. Eli ei pysty mittaan.

Eli vaikuttaako esim. ilman pyörteily mitä toi kartio tekee niin tohon mittaustarkkuuteen?

Nissaneisshan on ongelmana että jos on liian lyhyt putki filsun ja maf välissä niin ilma pyörteilee ja esiintyy käyntiongelmia.
Tuo viittaisi samaan, eli kun auto liikeessä ilma pääsee pyörteilemään jolloin maf menee sekaisin.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#46
jeese83 Wrote:Halkaisija oli toi 75mm. Mittasin just äsken.
Ja lastu ompi jo paikoillaan.. Z-Power versio 2.
Toivotaan vain että se jumpperi homma pelaa ton kanssa ilman eri säätöä.

Onkohan kellään tietoa minkä kokoinen on z32:n maffin halkaisija tuolla imuputken puolella (kuvassa A). Pitäs ostella silikoni sovitteet uudelle imuputkelle, mutta kun ei oo vielä saapunut toi mun maf

Siis kuva on vaan selventämässä ei oo z32:n maf... lainasin noita edellisiä kuvia Smile


Attached Files Thumbnail(s)
   
ex 200sx s14
Reply
#47
Tarkkaa mittaa en tiedä, mutta 3" sovite siihen istuu Smile
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#48
80mm on tarkka, mutta kyllä siihen tosiaan taitaa 3" letku mennä päälle.
Reply
#49
Lehtonen Wrote:
jeese83 Wrote:Mikäs Maffi tää on ja kuinka kytketään?
Jos nyt edes kannattaa kytkeä?
Siis S13Confusedta Wink

Z32 tai Skyllen maffi.

Kytketään kuten kuva ylempänä osiottaa, muut jatkakoon ja tarkenkoon. Tongue
Vakioautoon tarvitset myös lastupäivityksen, vink vink = z-power..

Höpön pöpön...primerasta tuo on. 22680-2J200 -> P11 SR20DE, N15 SR20DE, R50 VG33E, W10 SR20DE, WP11 SR20DE, Sekä vinkeänä kuriositeettina R20 TD27TI ;D

Anyway, ei tolla maffilla vielä kuuhun mennä Smile
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#50
Filk Wrote:Höpön pöpön...primerasta tuo on. 22680-2J200 -> P11 SR20DE, N15 SR20DE, R50 VG33E, W10 SR20DE, WP11 SR20DE, Sekä vinkeänä kuriositeettina R20 TD27TI ;D

Anyway, ei tolla maffilla vielä kuuhun mennä Smile

Sä oot hidas, johan se nyt selvisi kauan sitten. Wink



Tosiaan, kun oli puhe, että S14 Zenkin ja Koukin (ihan vaan Filkin mieliks ;D ) maffit ovatten jotensakin eroavaisia. Sitä vaan, että mitäs eroa noilla oikeastaan onkaan, muuta kuin liittimen "tyhjän pinnin" paikka?

Minulla kun nyt sattuu jomman kumman mittari tässä pöydällä olemaan...

EDIT: 22680-69F00, tää on vanhemmasta, joo.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#51
Puppetmaster Wrote:Tosiaan, kun oli puhe, että S14 Zenkin ja Koukin (ihan vaan Filkin mieliks ;D ) maffit ovatten jotensakin eroavaisia. Sitä vaan, että mitäs eroa noilla oikeastaan onkaan, muuta kuin liittimen "tyhjän pinnin" paikka?

Minulla kun nyt sattuu jomman kumman mittari tässä pöydällä olemaan...

EDIT: 22680-69F00, tää on vanhemmasta, joo.

Mittausalue ja muut sähköiset ominaisuudet ovat ihan samat. Mikäs ero niissä liittimissä tarkalleen on?

Olen saanut palautetta tuosta http://zuik.org/maf.gif -kuvasta että s14-liitin olisi edelleenkin jotenkin väärinpäin, mutta silti taas joillain asennus onnistuu mutkitta kerralla oikein.. :Smile Eli onkos tuossa nyt semmoinen ero että mondeovaloisessa on liitin ylösalaisin?
Reply
#52
Zuikkis Wrote:Olen saanut palautetta tuosta http://zuik.org/maf.gif -kuvasta että s14-liitin olisi edelleenkin jotenkin väärinpäin, mutta silti taas joillain asennus onnistuu mutkitta kerralla oikein.. :Smile Eli onkos tuossa nyt semmoinen ero että mondeovaloisessa on liitin ylösalaisin?

No mulla ainakin oli niitä ongelmia. Vaikka mitenpäin pyörittelin sitä niin en saanut järkeä kytkentään. Lopulta katsoin vain että johdoista värit täsmäsi ja ylimääräinen oli sitten maa..
Tällä toimi. S14 MAF -> Z32/J30 MAF muutos siis kyseessä.
260Z -74, 350Z -04
Reply
#53
Puppetmaster Wrote:Sä oot hidas, johan se nyt selvisi kauan sitten. Wink

Muhahah! Kunnon kämmi Big Grin Luin sivun loppuun ja ajattelin että ketju loppu siihen ;D ;D ;D
Eikä edes eka kerta...meniskö edes kellonajan (05 aamulla) piikkiin? ;D
Noh, onpahan ainakin varma et on faktat kehissä Smile *poistuu takas töihin häpeämään*
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#54
Zuikkis Wrote:Olen saanut palautetta tuosta http://zuik.org/maf.gif -kuvasta että s14-liitin olisi edelleenkin jotenkin väärinpäin, mutta silti taas joillain asennus onnistuu mutkitta kerralla oikein.. :Smile Eli onkos tuossa nyt semmoinen ero että mondeovaloisessa on liitin ylösalaisin?

Tämä lienee yksinkertaisin ja paras tapa selittää:


Attached Files Thumbnail(s)
   
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#55
jos värien perusteella kytkee s13:een ---> z32 Maffin niin:

s13 z32
mu/vi = va/pu
mu/va = mu/va
mu = mu/pu
ru/mu = rungossa (MAA)
Nissan 200 Sx rs13 <br />Projekto:<br />http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=63.0<br />KUVIA JA INFOO:<br />http://www.dnsf.org/index.php?group=GALLERIA&amp;id=&amp;d=c&amp;a=b&amp;pid=3386<br />http://www.minunauto.com/?3586<br />http://power.1g.fi
Reply
#56
Joku ketä jaksaa, vois tehdä S13 maf--->Z32 maf konversiosta asennusohjeen tonne projekti osioon klubilaispuolelle. Smile
Harrastuksen ja mielisairauden välinen raja on hyvin ohut..
Reply
#57
jusba Wrote:Joku ketä jaksaa, vois tehdä S13 maf--->Z32 maf konversiosta asennusohjeen tonne projekti osioon klubilaispuolelle. Smile
zuikkishan oli tehny kuvat ja pelit tämän topicin alkupuolelle. siihen jos vielä nuo värit lisäis niin eiköhän melko selvää pässin lihaa luulis oleva!
Nissan 200 Sx rs13 <br />Projekto:<br />http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=63.0<br />KUVIA JA INFOO:<br />http://www.dnsf.org/index.php?group=GALLERIA&amp;id=&amp;d=c&amp;a=b&amp;pid=3386<br />http://www.minunauto.com/?3586<br />http://power.1g.fi
Reply
#58
Soittakaa joku palokunta johonkin tohon lähelle valmiiks...kokeilen kohta pelaako/kytkinkö oikein skyllen maffin Smile
Yks klemmari pitäs hakee tallilta nii pääsis kokeilee..
Silvia -90 harraste/ratalelu. Liikkuu taas varmaan 2017..
Reply
#59
ExPReS Wrote:Nissaneisshan on ongelmana että jos on liian lyhyt putki filsun ja maf välissä niin ilma pyörteilee ja esiintyy käyntiongelmia.
Tuo viittaisi samaan, eli kun auto liikeessä ilma pääsee pyörteilemään jolloin maf menee sekaisin.

Kuinka pitkä sen väliputken kannattas olla ettei ilma pyörteile? Skylle-maffin asennus ois edessä s13..
R32 GT-R -94
S14a Racing Edition -99

--
ex. S13 -90
ex. S14a -98
Reply
#60
Jortunar Wrote:
ExPReS Wrote:Nissaneisshan on ongelmana että jos on liian lyhyt putki filsun ja maf välissä niin ilma pyörteilee ja esiintyy käyntiongelmia.
Tuo viittaisi samaan, eli kun auto liikeessä ilma pääsee pyörteilemään jolloin maf menee sekaisin.

Kuinka pitkä sen väliputken kannattas olla ettei ilma pyörteile? Skylle-maffin asennus ois edessä s13..

Luokkaa 20cm pitäisi kuulemma riittää mainiosti.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)