Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Racesilvia-projekti
#1
Moro vaan kaikille Nismoilijoille!
Tässä omaa kisaprojektiani aloitellessa ajattelin liittyä klubiin. Kyseessä on vuoden '86 Silvia (luokitustunnus Silvia RS US12) jossa on palvellut ca18et. Tarkoitus on rakentaa lelu Roadsport-harrasteluokkaan / ratapäiväpuuhasteluihin. Myllyksi kävin noutamassa S14 Nissanissa palvelleen SR20DET-myllyn. Tässä pikkuhiljaa korin ja koneen sekä alustan kanssa pusaillessani tulen varmaan pommittamaan pitkän linjan Nismoilijoita kiperillä tekniikkakyssäreillä...
Reply
#2
silveR Wrote:Moro vaan kaikille Nismoilijoille!
Tässä omaa kisaprojektiani aloitellessa ajattelin liittyä klubiin. Kyseessä on vuoden '86 Silvia (luokitustunnus Silvia RS US12) jossa on palvellut ca18et. Tarkoitus on rakentaa lelu Roadsport-harrasteluokkaan / ratapäiväpuuhasteluihin. Myllyksi kävin noutamassa S14 Nissanissa palvelleen SR20DET-myllyn. Tässä pikkuhiljaa korin ja koneen sekä alustan kanssa pusaillessani tulen varmaan pommittamaan pitkän linjan Nismoilijoita kiperillä tekniikkakyssäreillä...

Moi vaan, vahva alku ainakin Wink
®US12 malleissa on ollut FJ20 moottori, eli jos kiesissäsi on ollut CA18ET, on se täten ollut vain RS12.
Anyway, tarkoittanet joko tunnistelätkästä löytyvää valmistekoodia (tyyliin JN100RS12U0xxxxxx), tai sitten malli(+tarkenne)koodia, joka tapauksessasi kulkisi kutakuinkin näin: RLS12SFTQPR

Btw, ostitkos tuon kiesin Hämeenlinnasta? Wink
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#3
Joo eli hommahan menee niin että 1.8T-koneista mallia ei koskaan luokiteltu A/N-ryhmiin joten luokituspaperissa lukee US12. Kun vielä Roadsport-luokassa kone on suht vapaa ja myös vaihdettavissa ei auton tarvitse olla alunperin FJ20-koneella varustettu. Ja kyllä, sieltähän se raato tuli raahattua...
Reply
#4
RS US12..jonkun kyllä ihan itse keksimä yhdistelmä ;D
RUS12 on virallisesti FJ20 koneinen viistoperä S12, pelkkä US12 muuten sama mutta coupena. RS12 viistoperä CA18 koneella...tästä seuraa taas vittuilua meikäläisen suuntaan, mutta en ymmärrä että mistä tuollainen RS US12 on johdettu. Kuulostaa aika hupsulta

Jeesjees, siellä se meikäläisenkin musta paskiainen nökötti kun kävit tuota katsomassa (tai siis nököttää vieläkin Big Grin )
Tarviikin tosiaan ottaa yhteyttä tietyistä asioista hmmhmm Wink
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#5
Filk Wrote:RS US12..jonkun kyllä ihan itse keksimä yhdistelmä  ;D

Taitaa keksijä tulla Nissan Motor Co., LTDConfusedtä...
Kts kohta 102:

[Image: luokituspaperi.jpg]
Reply
#6
Okei, nyt selkisi mistä tuo on peräisin Smile
Tuossa on tarkoitettu Nissan Silvia RS -mallia (vrt. Nissan Silvia RS-X, ym), joka itse asiassa on lähinnä myyntimalli (vähän niinkuin varustelutaso) samaan tyyliin kuin Bluebird SGX, Primera GT tai SRi, ymym.
Tätä on sitten tarkennettu koodilla US12, joka kertoo että kyseessä on S12, jossa on FJ20 moottori. Tuosta on jätetty pois kirjain R (joka kyllä viittaisi kuvassa olevaan viistoperään) todennäköisesti sen takia, että ei ole ollut tarkoituksena rajata tuota pelkästään viistoperiin vaan on puhuttu yleisesti FJ20 koneisista S12Confusedta.
Kuitenkin, sinun autosi alkuperäinen mallikoodi on pelkkä RS12 (eli R niinkuin viistoperä + S12 + CA18 moottori). Kyseinen koodi löytyy myös moottoritilassa olevasta tunnistelätkästä Wink
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#7
Jee Jee... Mut tästä lähtien mä mainostan autoani ainakin tuona luokitusten mukaisena mallina jos vaikka joskus pääsee radoille asti... Eihän esim. Äffäläisistä RS Escoista taida prosenttikaan olla alkuperäisiä vaan 1300-konevaihtoja...
Reply
#8
Nojoo...kukin tyylillään Wink
Miun mielestä tuo vain aiheuttaa sekaannosta..lähinnä vain sen takia että silviasi ei ole koskaan ollut RS malli, eikä US12...eikä tule koskaan olemaan Wink
Mutta mutta..ei oteta ressiä näistä..tuo on vain meikäläisen mielipide.
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#9
Filk Wrote:Nojoo...kukin tyylillään Wink
Miun mielestä tuo vain aiheuttaa sekaannosta..lähinnä vain sen takia että silviasi ei ole koskaan ollut RS malli, eikä US12...eikä tule koskaan olemaan Wink
Mutta mutta..ei oteta ressiä näistä..tuo on vain meikäläisen mielipide.

Filk nakkas jo aika hauskasti ;D

Niih mullapas on RS malli heheh Tongue ja kerros nyt mistäs mä saan sen 8-9t rpm:n nokan tilattu ja jos sulla olisini niitä mittoja siihen olisin enempi ku tyytyväinen. Noh tietty jos joku muu tietää saman asian kertokoon minulle sen ei saa vaieta. Smile
Reply
#10
Kinastelu Filkin kanssa on turhaa, ei voi voittaa.. Wink Big Grin

Pääasia on kuitenkin itse projekti, hieno sellainen, jatketaan siitä!
Reply
#11
Ale Wrote:Kinastelu Filkin kanssa on turhaa, ei voi voittaa..  Wink Big Grin

Pääasia on kuitenkin itse projekti, hieno sellainen, jatketaan siitä!

Siltä se alkaa pikkuhiljaa vaikuttaa ;D ;D ;D
Projekti itsessään hörähtänee täysillä käyntiin reilun viikon kuluttua, jolloin aletaan siistimään koppaa toden teolla. Levityksiä suunnitellaan jo taiteilijakaverin kanssa kiivaasti, tässä yksi ensimmäisiä sketsejä:

[Image: jarno_medium.jpg]
Reply
#12
onkos tuomisen jarno piirtänyt ton kuvan? iha vaan mielenkiinnosta... ???
Reply
#13
peewee Wrote:onkos tuomisen jarno piirtänyt ton kuvan? iha vaan mielenkiinnosta... ???

Jarnon tekeleitähän toi on! Sillä kaverilla kyllä taiteelliset lahjat on osuneet kohdilleen Smile
Ootkos ite Jarnon tuttuja?
Reply
#14
joo oltiin samaa aikaa intissä ja näin sen piirtämän kuvan silviasta! Osaa kyl tosi hyvin piirrellä... jos vaan ton näköinen siitä tulee niin on kyllä makee!!! ;D
Reply
#15
Herätellääns vanhaa aihetta.... miten projekti on edistynyt? ois kiva saada kuvia jos oot sattunu ottamaan... Wink
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#16
Juu, etenee tosin hitaanlaisesti. Auton ja omistajan välimatkaa kun on se 230km viikolla, viikonloppuisin on romplattu sen minkä jaksaa... Periaatepäätöstä pitäis tehdä sen suhteen tehdäänkö autosta kerralla kilpailukykyinen kaudelle '06 vai jonkinlainen rimpula jo ens kaudelle. Asiantuntijat ovat kovasti painottaneet huolellisuutta kopan ja alustan kanssa joten saattaa olla ettei ensi kaudella vielä sarjaa kierretä. Toiveissa olis kuitenkin radalla käydä vielä ensi vuoden puolella, mutta on vähäsen varhaista arvioida tarkempaa aikataulua.

Vaihe on sellainen että kopasta on otettu kaikki irti mikä irti on lähdössä, johdot, sisusta, ovet ja luukut jne. "Muutamat" mädät pitää paikkailla, muutenkin hitsailua on tiedossa. Kone on kotosalla vielä suurinpiirtein koskemattomana tilanpuutteen vuoksi. Toisaalta varmaan näin laajassa operaatiossa on syytä keskittyö osa-alueeseen kerrallaan ettei mene häsläämisen puolelle. Smile Ajatustyötä tässä eniten on tehty, ja pääpiirteissään rupeaa pikkuhiljaa olemaan selvää mitä autolta lähdetään hakemaan; Mitä todennäköisimmin McPhersonit heitetään romukoppaan ja korvataan päällekkäisillä kolmiotukivarsilla kuten kilpurissa kuuluukin. Nissanin takapään alustaratkaisu on vielä hieman avoin, mutta jotain formula-tyyppistä ratkaisua varmaan lähdetään hakemaan. Koneesta on tarkoitus rakentaa luotettava sekä ajettava, tehotavoitteet maltilliset 400+ heppaa. Kuitenkin jos ajettavuus tuntuu kärsivän liian äkkinäisen koneen takia, häviää Suomen syheröradoilla kisan jo helposti sillä. Painonsäästö ei tule ensimmäisenä ongelmaksi, sillä sääntöjen mukaan 2.0 ahdetulla koneella varustetun kilpurin tulee painaa reilusti, 1206kg Silvian tapauksessa. Taitaa olla vakionakin kevyempi? Lisäksi lisäpainot on rajattu 80 kiloon, tosin siihen on varmaan pakko hakea poikkeuslupaa.

Mitäs vielä, kaikenmoista pikku pulmaa on tullut ratkottavaksi, kuten vaikkapa tuon black-top koneen yläkerta. Siellä kun on hydraulikäyttöiset nostajat mitkä aiheuttaa harmaita hiuksia. Kunnollisia nokkia ei löydy mistään, ja japanilainen lash-killer kit maksaa mansikoita ja mustikoita. Ei mitään ylitsepääsemätöntä silti, pikkaisen pioneerihenkeä ja sorvi niin kyllä se siitä! Big Grin Tosiaan ideoita on paperilla ja päässä kamalat määrät, mutta ei niitä tähän saa kaikkia siirrettyä ihan sellaisenaan. Mutta jos ihmisiä kiinnostaa niin voisin tietty tännekin päivitellä aina kun homma etenee johonkin suuntaan. Kuvia löytyy vaikka kuinka, laiskana miehenä en niitä ole vielä tosin kaikkia nettiin saanut. Tosta mun profiilista kun klikkaa www-osoite niin pääsee allekirjoittaneen tuoreille joskin kämäisille nettisivuille, siellä on kanssa vähän juttua ja kuvia. Ja kaikki kirjoittaa sitten vieraskirjaan, taitaa siellä ehkä kaks kommenttia jo ollakin ;D
Reply
#17
Juu kaikki ehdottomasti tänne vaan, meikäläistä ainakin kiinnostaa tämä projekti! ;D
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#18
Selkee! Taidan tosta editoida muutamat kuvat taas nettiin, edellisestä päivityksestä onkin tovi...
Reply
#19
No niin, kroonisesta laiskuudesta huolimatta tekaisin sivuilleni pikapäivityksen näin torstai-illan ratoksi! 3 kelvollista kuvaa löysin Silviasta, lisää tulee taas jossain välissä.
Reply
#20
Joo kiinnostusta löytyy Big Grin Itmoittele tällä forumilla kun sivuille tulee lisää infoa projektista Wink
Reply
#21
Ja mä kans haluun pysyy mukana kärryillä..

;D
Reply
#22
Nyt olis tiedossa perä ja laatikko B-ryhmän Nissan 240RS (tai mikälie) ralliautosta. Perä tossa onkin jo ollut mallailtavana, mutta laatikko on vielä noutamatta, se kun ei ole yhtään sukua SR-koneen lootan kanssa. Perän välitys on 5.4 eli aika tiheä. Lootassa olisi myös aika tiheät välitykset, vapariralliautosta kun on kyse. Laskeskelin että jos kierrättää 8500, on huiput 197km/h... Toinen vaihtoehto olis teettää SR:n lootaan uudet sisälmykset, tai ostaa valmis setti (OsGiken tms). Jarrut on katseltuna kuten myös kytkin- & vautipyöräpolitiikka, paljastan lisää kun osat on kotona Tongue Sen voin paljastaa etteivät ole ihan ilmaisia...
Reply
#23
Nyt on jarrut kotona... 8) 8) 8)
[Image: koko_setti.jpg]
[Image: levy330.jpg]
[Image: satula_ja_palat.jpg]
Pysähtyyköhän?
Reply
#24
komeet on jarruvermeet Smile Mahtoi olla arvokkaat?
200SX S14a-99 Racing - kesäpirssinä<br />200SX S14a-99 - varaosina<br />Maxima QX3.0 V6-A33-04 - käyttis<br />+ 6 Almeraa + monta muuta
Reply
#25
no ihan varmast, mut on kyl varmaan huippu hyvät myöskin... että tuota.. mulle kans, joo
Reply
#26
makevu Wrote:komeet on jarruvermeet Smile Mahtoi olla arvokkaat?
Sanotaan vaikka että olishan tolla jotain muutakin saanut... Mutta radalla jarrut on se osa-alue mistä ei kannata alkaa tinkimään.
Reply
#27
:o :o :o :o :o omfg..... sil joka on kyydis ei parane olla tekareita suussa ku polkimen lyö pohjaan! ;D
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#28
Nettisivuilla kevyt päivitys, vähän uutta juttua ja jarrujen kuvat. Myös muuta pientä säätöä esim. linkkiosiolla. Jos on isompaa bugia sivuilla niin olisin kiitollinen ilmoituksesta, koitin kyllä parhaani mukaan tarkistaa että toimisivat. Lisää kuvia ja tarinaa luvassa parin viikon sisään jos vain ehdin touhuta.

EDIT: Nyt sivut myös Lontoon murteella Smile
Reply
#29
Onhan tullut pari päivää väsättyä, sitä ennen olikin turhan pitkä tauko jonka aikana edistystä tuli lähinnä suunnittelun muodossa. Nyt on kopalle valmistettuna pyöriteltävä pukki, ihan viimeistä silausta vaille valmiina. Siitä lähtee sitten vihdoin akselistot irti, auto kun on ollut paikassa jossa sen siirteleminen pois tieltä on välillä välttämätöntä. Kotisivuille on lupa odotella jotain pientä tässä viikon mittaan kunhan kameran räpsä saadaan taas laulamaan allekirjoittaneen kaikkea muuta kuin ammattitaitosissa käsissä Tongue Nyt kun kerrankin saa rakenneltua, meinaa tämä netissä pidempään hilluminen jäädä vähemmälle...
Reply
#30
Viikonloppu oli ihan hyvää aikaa väsäämiseen, koko etupään ripustukset on sen verran enää kiinni että raadon saa työnnettyä vartaaseen. Perä ja vetarit nivelineen on irti, koitettiin takapään käytöstä tiputettuna eli vieterit välistä pois ja auto maihin. Pakko se on uskoa ettei sitä orkkis-kokoonpanoa voi käyttää kun negatiivista camberia tuli alaspäin mennessä aivan tolkuttomasti. Ei muuta kuin piirrustuspöydälle tukivarret ja kiinnitykset... Toivottavasti aikataulu kestää jotenkuten. Kohta lähtee sitten kaarien tekokin käyntiin, tulis vaan kesäloma niin homma alkaisi pelittämään hiukan eri tahtiin! Nettisivuille on luvassa jotain lähiaikoina kunhan jaksaa koodata, laitan vaikka tännekin taas noottia sitten.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)