Uudistin nettisivujen systeemeitä Silvia-projektin osalta ja jaoin koko komeuden kolmeen pääosa-alueeseen josta voi seurailla taas homman etenemistä. Kamerasta loppui akkumulaattori justiinsa kun olin ottamassa kuvia koneelle joten suurin osa kuvista on editoimatta vielä. Paria kuvaa voinee odotella tänään / huomenna sivuille, mm. pyöriteltävän koripukin kuvatukset jäivät kameraan. Tekstien puolesta tosiaan päivitystä jo tapahtui, satuilen sitten ajan kanssa paremmin sekä Silviasta että muista jutuista.
No niin! Uutta kuvaa on taas netissä pari kappaletta, meinaa vaan siinä väsätessä unohtua ottaakin niitä... Viime viikolla pidettiin myös Team Opposite Lock:n huippuvirallinen perustamiskokous, tästä kuulette kyllä lisää kunhan homma saadaan käyntiin kunnolla 8) Käykäähän kurkkaamassa uudet jutut ja kuvat, lisää tulee varmaan taas ensi viikonloppuna napsittua kun aletaan talkoomeiningillä touhuamaan takapullistuksia!
Vähän offtopiciks menee taas mutta joo...noita team opposite lockeja on japanissa ainakin 2, briteissä vissiin myös..ja jenkeissä varmasti moniakin.. en halua vittuilla mutta jonkunlaista persoonallisuutta kaivattais nyt noihin tiiminimiin
Filk Wrote:Vähän offtopiciks menee taas mutta joo...noita team opposite lockeja on japanissa ainakin 2, briteissä vissiin myös..ja jenkeissä varmasti moniakin.. en halua vittuilla mutta jonkunlaista persoonallisuutta kaivattais nyt noihin tiiminimiin
Onhan tuokin tiedossa ollut, tämä meidän Opposite Lock on ollut sisäpiirin juttuna olemassa oikeastaan viimeistään vuodesta 2000 joten ihan tuoreesta keksinnöstä ei ole kyse Ja jos sitä ennen on ollut joku saman niminen team niin antaa ollakin, Suomen ensimmäinen tätä sorttia kuitenkin ollaan melkoisen varmasti...
Filk Wrote:Vähän offtopiciks menee taas mutta joo...noita team opposite lockeja on japanissa ainakin 2, briteissä vissiin myös..ja jenkeissä varmasti moniakin.. en halua vittuilla mutta jonkunlaista persoonallisuutta kaivattais nyt noihin tiiminimiin
Onhan tuokin tiedossa ollut, tämä meidän Opposite Lock on ollut sisäpiirin juttuna olemassa oikeastaan viimeistään vuodesta 2000 joten ihan tuoreesta keksinnöstä ei ole kyse Ja jos sitä ennen on ollut joku saman niminen team niin antaa ollakin, Suomen ensimmäinen tätä sorttia kuitenkin ollaan melkoisen varmasti...
Ja vuodesta '93 ja '94 toimineet japsitiimit ovat sit vissiin tuore keksintö ;D
Nojoo..siis ei sillä että tuomitsisin mitenkään.. kukin tyylillään. Olis vaan kiva nähdä vähän omalaatuisempia keksintöjä välillä
Kunhan taas sanoin mielipiteeni ääneen...
Filk Wrote:Vähän offtopiciks menee taas mutta joo...noita team opposite lockeja on japanissa ainakin 2, briteissä vissiin myös..ja jenkeissä varmasti moniakin.. en halua vittuilla mutta jonkunlaista persoonallisuutta kaivattais nyt noihin tiiminimiin
Onhan tuokin tiedossa ollut, tämä meidän Opposite Lock on ollut sisäpiirin juttuna olemassa oikeastaan viimeistään vuodesta 2000 joten ihan tuoreesta keksinnöstä ei ole kyse Ja jos sitä ennen on ollut joku saman niminen team niin antaa ollakin, Suomen ensimmäinen tätä sorttia kuitenkin ollaan melkoisen varmasti...
Ja vuodesta '93 ja '94 toimineet japsitiimit ovat sit vissiin tuore keksintö ;D
Nojoo..siis ei sillä että tuomitsisin mitenkään.. kukin tyylillään. Olis vaan kiva nähdä vähän omalaatuisempia keksintöjä välillä
Kunhan taas sanoin mielipiteeni ääneen...
Tiedossa oli että saman nimiset systeemit on yhdellä tyypillä Briteissä ollut pari vuotta... Eipä tuo minun yöuniani vie, kun en ketään ole kopioinut. Tosiaan toi nimi tuli omasta ja kaverin nupista joskus noin 5 vuotta sitten. Saat ihan vapaasti lanseerata omalle Silviallesi niin mielikuvituksellisen teamin kuin tahdot, jokos se kohta on nipussa? Mun tyyli on se että autoa myös rakennetaan ;D
Huomenna olis tarkoitus koittaa hahmotella wide-bodya, saas nähdä miten onnistuu 8) Onkos muuten kenelläkään vinkkejä uretaanilevyn työstämiseen, kestääkö joku sortti hiontaa? Joskus muinoin helmaprojekteissa koitettiin laikkakonetta näyttää uretaanilevylle mutta se pirulainenhan suli käsiin :o Kaveri on rautakaupassa hommissa ja lupaili että joku niiden levy saattais kestää 120 lamellilaikalla hiomisen...
Meikkis teki keulasta ja takapuskimesta pullo uretaanilla ja sitä olen työstäny 40 hiomapaperilla(tasohomakoneella).
Paras laite on porakone ja siihen sellainen teräshahja systeemi, niitä käytin kahta eri mallia.
Tulihan tuota wide-bodya sitten parina päivänä väännettyä... Laikat loppuivat kesken rälläkästä sunnuntaina ja muutenkin työkalurepertuaari oli vähäsen vajaavainen tuollaisen materiaalin työstämiseen, toisinsanoen hidasta oli. Kunnon vannesahalla olis tehnyt parissakymmenessä minuutissa sen mihin nyt tosiaan meni aikaa tuntikausia. Nooh, eikös se siitä kun jotain uutta kikkaa kehittää seuraavalle kerralle. Laitan kuvaa jossain välissä taas...
Laitetaan nyt sitten näitä kuvia kun kerrankin on jotain näyttämistä. Tuli taas jumpattua ton kanssa tänään töiden jälkeen, tässä tilannetta:
EDIT: kolmas kuva vielä, vähän tärähtänyt mutta tosta näkee about korkeuden suhteessa lokasuojan reunaan, josta rälläköity pokkaus ja aaavistus reunusta veks.
No joo.. Uskon puutetta oli ilmassa ehkä siinä vaiheessa kun raavin massoja ties miten monetta viikkoa pohjasta, nyt kun jotain näkyvääkin saa aikaan on paljon mukavampi väsätä. Aivan tuhottomat määrät jumppaa tossa vieläkin on mutta onhan tässä about 10kk aikaa ennen kuin pitäis olla radoilla kisameiningeissä Sais vaan tilapäisesti pyörilleen tuon niin pystyis istuttelemaan tuota konetta paikoilleen. Onneksi näyttää sille ettei takakelkan aseman laskelmat menneet kovin pahasti pieleen vaan kalikka istuu suorassa ja pyörät osuvat lokasuojissa oikeaan kohtaan aavistuksen orkkista taaemmas. Vähän tuohon vielä jää rakoa runkopalkin ja maankamaran väliin, tuossa kuvaustilanteessa toisen ylätukivarren ja lokasuojan reunan väliin on tökätty laudan pätkä jotta oltaisiin jousitusteknisesti paremmalla korkeudella. Ihan päin mäntyähän nuo tukivarret edelleen sojottivat, ei oikein voi tuota takakelkkaa syvemmälle kabiinin puolellekaan sijoittaa. Eli kaikki tukivarret menee uusiksi ja kiinnitykset niihin uniballeilla että tulee jäykkä. Ylimääräinen maavara sitten paikataan maaefektihelmoilla ja splitterillä jotta saadaan mahdollisimman tehokas imukuppiefekti vetämään autoa maahan. Toinen vaihtoehto olisi tietty ohjata ilmaa auton alle kiihdytystunneleihin (venturi), mutta toteutus olisi jo paljon vaikeampi autossa jossa kuitenkin on perinteinen moottorin ja voimansiirron sijoittelu.
Tuollaisella hyrrällä pitäisi lähteä kokeilemaan, josko ei jäisi jalkoihin kovin pahasti.. Turbonetics T3/T4 hybridi, STG 3-kisasiivet, keraamiset kuulalaakerit. Suurkiitokset Kovaa.comin Jani Korvelle turbon hommaamisesta.
Kuvasatoa matkan varrelta sekä lontoon murteelle vinksahtanut kirjoitelma projektin vaiheista löytyy tästä päivästä lähtien täältä: http://www.as-god-intended.com/
Osa kuvista on tuttua kamaa vanhoilta nettisivuiltani ja täältä, mutta paljon on ennennäkemätöntäkin kuvamateriaalia. Projektikuulumisia päivittelen toki tännekin ihan suomeksi myös jatkossa.
Pitää vissiin alkaa muuttamaan Opeliksi tota, tarttui B-Asconan nopea ohjaus eilen mukaan Erikoisrengas C. Ekegreniltä. Sitten vielä Asconan orkkis ohjausvaihde istutettavaksi tuohon, ja sähköinen ohjaustehostin niin on bueno. Turvakaarien tekohan tässä alkaa olla ajankohtainen, ja varmaan ne Bilsteinitkin kohta tulevat uusien uniball-etutukivarsien kera. Vois melkein käydä jakkaraostoksillakin tässä piakkoin...
Asconan ohjaus ja C-Corsan sähkötehostin hommattuna. Pitää keksiä tota tehostinta varten sellainen säätöyksikkö kabiiniin, joka simuloi pyörän anturien signaalia tehstimen boksille, pyöränanturit kun on kielletty säännöissä ja sitten saa ainakin tuntuman haettua kohdilleen aina. Tasauspyörästön lukkoa on ihmetelty sen verran, että tiedusteluja on maailmalla, ehkäpä koneen sisuskalut ja yläkerta-asiatkin kohta selkenee.
Teppo Wrote:Paljos toi b asconan nopea ohjaus ja corsan tehostin tuli maksamaan?
Nopean ohjausvälityksen sain nettohintaan, OVH about kolmen sadan hujakoilla. Sorsan tehostaja, tai siis koko rattiakseli, tehostin ja sen ohjausboksi maksoi rompparilla 350e ja Asconan orkkisohjauksen sain kympillä. Just olin noita askartelemassa kiinni ja menee kyllä kiinnitys etupalkkiin melkolailla uusiksi, mutta rautaahan se vain on ja tottelee kyllä miggiä ja rälläkkää...
SR20DET specs:
JUN nokka-akselisarja stage 2+R, solid type
JUN kaksoisventtiilinjouset
JUN venttiilinohjurit
JUN titaaniset venttiilinlautaset
JUN lash killer kit
JUN takomäntäsarja
JUN kiertokankisarja
Iso kiitos Eden Performancen suuntaan, palvelu on ollut todella mallikelpoista. Myös JUN:n pääkonttori ansaitsee kehut nopeista vastauksista Edenin välittämiin tiedusteluihini erilaisista teknisistä yksityiskohdista. Näillä eväillä uskallan kyllä olla luottavaisin mielin myös koneen keston suhteen. Mielessä siintävät yli 9000rpm kierrosluvut, joissa keskivertoveivitkin on jo notkeata poikaa.
Turvakaarien kyhääminen on hyvällä mallilla myöskin, putkeakin saapui perjantaina sopivasti, ettei tarvinnut miettiä mitä viikonloppuna tekee. Momon sisustan palikkaa hain myös Civic-kuormallisen, että pystyy paremmin mallailemaan jo tässä vaiheessa kuskin änkemistä tupaan. Sen verran ahdas tuo kabiini on, että snap-off-systeemillä on ratin oltava kiinni. Kuviakin on, laitan nettiin pikapuoliin! Onneksi puskee päälle jo joululomaakin, onpahan aikaa väsätä kaikki päivät sitten. Aikaistivat vaan kauden avausta parilla viikolla viime vuosista, 27.5.2006 on ekat aika-ajot Kemoralla joten laakereillaan ei pääse lepäilemään...
Tuossa copypastena vielä ensi kauden kisakalenteri:
27.-28.5. Kemora, Veteli
8.-9.7. Botniaring, Jurva
26.-27.8. Historic Grand Race, Ahvenisto, Hämeenlinna
9.9. Alastaro
Pari lähtöä kolmena ensimmäisenä viikonloppuna ja yksi pidempi sitten Alastarolla. Testaamaanhan sitä pitää päästä jo mielellään ennen debyyttikisaa, ja Alastaro on lähinnä joten siellä tuota jonkun kerran varmaan tulee ulkoilutettua.
Laitetaan nyt vielä höysteeksi pari tuoreempaa kuvaa projektin tiimoilta. Ensinnä Corsan rattiakseli tehostimineen, ratin päässä Momon adapterimokkula:
Tuollainen ruori tuli hommattua:
Turvakaariprojektia:
Lisää sitten myöhemmin, allekirjoituksen linkistä pääsee kurkkimaan kuvia projektin alusta lähtien.