Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Racesilvia-projekti
#61
Eiköhän se peltikin sitten tarvittaessa raotu, jos varikolla tulee morjenstamaan... Smile
Reply
#62
Joo kemoralle vois tulla kattoon Smile
Nyt: R33 GTS-T -95 & Primera P11 -00 cvt M6 wagon
Suzuki pv -99 ;D

joskus vielä skyline... Tongue (vanhentunutta tietoa)

Jeremy Clarkson: Your not a true petrol head until you have owned an Alfa Romeo
Reply
#63
Juup, turvakaaret on valmiina takimmaisia tukia lukuunottamatta, koska takaiskarin yläpäitä ei ole päässyt tekemään ennen alustan saapumista. Mulle lupailtiin hiukan, että joulun väliviikolla tekisivät alustaa, joten kaipa se viimeistään ensi vuoden alkuviikkoina on kotona.

Käytin koneistamossa osia mittailtavana, kampiakseli tosiaan oli kierona, mutta onneksi löytyi uusikin jo. Lohko on priimatavaraa, joten siihen on hyvä alkaa rakentelemaan. Japseista pitäis lähiaikoina lähteä koneen sisuskaluja valumaan tänne suuntaan.

Alustan keksintöihin on tässä pari viimeistä päivää mennyt. Sarlinilta tuli lasti uniball-niveliä, joilla saa tukivarsiasiat järjestykseen. Olen piirrellyt sorvaria varten noita holkkeja, harmi ettei ole omaa sorvia vaan on muiden ihmisten aikataulujen orjana.

Koitan päivitellä tässä pyhinä hiukan uusia kuvia taas (tulikohan luvattua liikoja?), miten noilta rakenteluhommilta maltan.
Reply
#64
No täällähän on juttua tullut oikein urakalla. Aikas paljon muuten "luita" Silvian takaosassa ja mä kun luuulin sen olevan
aika samanlainen kuin Z31. Yrtetäänpä tosiaan tulla katsastaa noi mainitsemas kisat, mukava nähdä myös tällaista
harvinaisempaa kalustoa liikenteessä. Smile Tsemppiä projektiin!
bRuCe - no pain no gain ...yli 1/4 vuosisataa Zeta-historiaa
Reply
#65
bRuCe Wrote:No täällähän on juttua tullut oikein urakalla. Aikas paljon muuten "luita" Silvian takaosassa ja mä kun luuulin sen olevan
aika samanlainen kuin Z31. Yrtetäänpä tosiaan tulla katsastaa noi mainitsemas kisat, mukava nähdä myös tällaista
harvinaisempaa kalustoa liikenteessä. Smile Tsemppiä projektiin!
Siis jos takapään pyöräntuentaa/tukivarsia meinaat niin tuohonhan on vaihettu S13Confusedta takakelkka Wink
Nissan Cedric LD28 + VG30 *emännän*<br />Datsun 100A@140A<br />Subaru Legacy 200<br />Datsun 100A *tulossa turbo, ruiskua yms. kivaa*
Reply
#66
Jeps, takakelkkakonversio tohon on tosiaan suoritettu. Suurena yllärinä löysin jenkkien S12-Clubin sivuilta alustanparanteluaiheisesta topicista linkin tänne, ja melkoiset päivittelyt hullusta projektista. Eivät tosin sanaakaan olleet ymmärtäneet, mutta jotenkin olivat tämänkin topicin löytäneet ja kuvia äimistelleet. Smile
Reply
#67
Jeah, nyt tuli vihdoin alusta! On kyllä namun näköset tolpat, katotaan jos sais kuvia otettua iltapäivällä.
Reply
#68
Tollaset Bilsteinit, klikkailemalla saa isompaa kuvaa kehiin.

[Image: etutolppa.jpg]
[Image: takatolppa1.jpg]
[Image: tolpat.jpg]
Reply
#69
silveR Wrote:Tollaset Bilsteinit, klikkailemalla saa isompaa kuvaa kehiin.

No voi hitto. Löytyikö Bilsteinilta ihan automallin mukaan? Missä hinnoissa? Haluun kans... :-[
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#70
Xenon Wrote:
silveR Wrote:Tollaset Bilsteinit, klikkailemalla saa isompaa kuvaa kehiin.

No voi hitto. Löytyikö Bilsteinilta ihan automallin mukaan? Missä hinnoissa? Haluun kans... :-[

Noi on teetetty Rallysystems Oy/Timo Kittelällä. Ihan täysin custom made, nurkkapainojen mukaan suunniteltuna, iskarin osat on Bilsteinin motorsport-linjan tuotteita, etupään jouset on Eibachin mankelista. Hintaluokasta voi sen verran mainita, että kappaleelta noi on valmiina tuotteena enemmän, kuin mitä maksoin koko Silviasta ostovaiheessa. Lisäsäiliöt yksistään oli eteen kolmisen sataa kipale. Uniball-kiinnitykset oli arvokkaat ja noiden etupään pyörän/tukivarsien paikkojen koneistamisesta ja iskariin istuttamisesta köyhtyi myös hiukan.
Reply
#71
silveR Wrote:Noi on teetetty Rallysystems Oy/Timo Kittelällä. Ihan täysin custom made, nurkkapainojen mukaan suunniteltuna, iskarin osat on Bilsteinin motorsport-linjan tuotteita, etupään jouset on Eibachin mankelista. Hintaluokasta voi sen verran mainita, että kappaleelta noi on valmiina tuotteena enemmän, kuin mitä maksoin koko Silviasta ostovaiheessa. Lisäsäiliöt yksistään oli eteen kolmisen sataa kipale. Uniball-kiinnitykset oli arvokkaat ja noiden etupään pyörän/tukivarsien paikkojen koneistamisesta ja iskariin istuttamisesta köyhtyi myös hiukan.

Ja sit tuuppaat silvian muutaman kanttarin yli kiveen tai vastaavaan ekassa kisassa ja lompakko kiittää ;D

Btw, perseestä toi silvian iskarin alapään kiinnitys, eikö?
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#72
Jumalaut, komiat on tolpat, ja varmaan toimii.

Ei mitenkään piruiluna mutta onko tullut mieleen missään vaiheessa projektia että olisiko kannattanut ottaa lähtökohdaksi S13, olisi ollut osatilanne jne aika paljon helpompi. Haastava aihio toki.
Reply
#73
Ainakin tuollainen erikoisempi projekti lisää mielenkiintoisuusastetta!
Reply
#74
Filk Wrote:Ja sit tuuppaat silvian muutaman kanttarin yli kiveen tai vastaavaan ekassa kisassa ja lompakko kiittää ;D

Yritetään välttää ;D

Filk Wrote:Btw, perseestä toi silvian iskarin alapään kiinnitys, eikö?

Onhan tuo, takapäähän onkin sitten 100% S13 compatible...

Mikko Wrote:Jumalaut, komiat on tolpat, ja varmaan toimii.

Ei mitenkään piruiluna mutta onko tullut mieleen missään vaiheessa projektia että olisiko kannattanut ottaa lähtökohdaksi S13, olisi ollut osatilanne jne aika paljon helpompi. Haastava aihio toki.

Et ole eka etkä kymmeneskään kuka tuota kysyy, mutta jos lueskelet topicin alkupäätä, niin selviää järkiperäinen syy tuohonkin. Eli Roadsportiin pääsee vain ennen vuotta 1985 FIA-luokitelluilla autoilla, Silvia oli ainoa järjellinen Nissani noille kriteereille. Sehän on luokiteltu jo marraskuussa '84. Smile
Reply
#75
Sulla on samasta paikasta tolpat ku mullakin...
Meikäläisellä ei vaan ole lisä säiliöllä olevia.

EDIT:
Kyllä ne tekee muillekin... hinta tällä halvalla sarjalla, joka on mulla, voi olla noin 2000-2500€
Painot pitäis olla suurin piirtein tiedossa Rallysystems Oy/Timo Kittelällä...ainakin 2 autosta.
Eiku tilaamaan ;D
Reply
#76
Microman Wrote:Sulla on samasta paikasta tolpat ku mullakin...
Meikäläisellä ei vaan ole lisä säiliöllä olevia.

EDIT:
Kyllä ne tekee muillekin... hinta tällä halvalla sarjalla, joka on mulla, voi olla noin 2000-2500€
Painot pitäis olla suurin piirtein tiedossa Rallysystems Oy/Timo Kittelällä...ainakin 2 autosta.
Eiku tilaamaan ;D
Olikos sulla alkuperäistyyliset vai uniball-liitokset noissa? Omalla kohdalla tilaus sattui pahimpaan rallimiesten sesonkiin, siksi sai odotella alustaa hiukan kauemmin. Mutta onhan se niin, että kellä isoin kiire, se myös huutaa koviten. Olin vissiin liian hiljaksiin... Smile Ja mullehan tuli iskareiden lisäksi muutakin roinaa tuolta, kuten etupään alapallon kartiotappia jne.
Reply
#77
Uniball-liitokset, ja camper-säätö...
Mietittiin saman tyylistä yläpäätä joka esim sulla on, mut päädyttiin tekemään just toinen verio.
Onko sulla tiedossa millä pinnoitteella noi putket ovat?

Reply
#78
Microman Wrote:Onko sulla tiedossa millä pinnoitteella noi putket ovat?
Enpä äkkiseltään keksi, tossa olka-akselissa on vissiin keltapassivointi tms, mutta putket on varmaan tehtaalta tuollaisina tulleet.
Reply
#79
Mulle tuli Kittelälltä pelkät iskarit shimmattuna ja tietysti jouset...
Hinta 280€/kpl(iskari), siihen lisäks putken teko ymymym ja jouset, hinta pomppaa ainakin 500€/tolppa. Sulla on lisäsäiliöt jotka multa puuttuu, ei mulla olis taito riittäny säätä kuitenkaan Wink

Pitäis ny keksiä pinnoite tolpalle, ettei ensimmäisenä ole ruostumassa.
Reply
#80
Etutolppa ja pyörä kävi paikoillaan vakion tukivarren kanssa pikaisesti, ja rälläköinniksihän se taas menee. Runkopalkista jäi vielä 7cm maahan, kun pyörällä oli jo melkoisen tukalat oltavat kotelossaan. Joustovaraakin olis hauska joku sentti jäädä.

Yllättävän matala nuoliainen tosta tulossa on, mittailtiin tolla samaisella pyörän asemalla kuvitellun tienpinnan ja katon väliksi aavistuksen reilua 120cm. Big Grin
Reply
#81
miks näissä kilpureissa on (lähes) aina tollaset vanteet?
Nyt: R33 GTS-T -95 & Primera P11 -00 cvt M6 wagon
Suzuki pv -99 ;D

joskus vielä skyline... Tongue (vanhentunutta tietoa)

Jeremy Clarkson: Your not a true petrol head until you have owned an Alfa Romeo
Reply
#82
Ape Wrote:miks näissä kilpureissa on (lähes) aina tollaset vanteet?

Kilpureissa pitää olla kevyet ja kestävät vanteet. Ei mahdollisimman
halvat, isot ja painavat.
Reply
#83
Ale Wrote:
Ape Wrote:miks näissä kilpureissa on (lähes) aina tollaset vanteet?

Kilpureissa pitää olla kevyet ja kestävät vanteet. Ei mahdollisimman
halvat, isot ja painavat.

sen tiedän mut paljo nuo sitte painaa?
Nyt: R33 GTS-T -95 & Primera P11 -00 cvt M6 wagon
Suzuki pv -99 ;D

joskus vielä skyline... Tongue (vanhentunutta tietoa)

Jeremy Clarkson: Your not a true petrol head until you have owned an Alfa Romeo
Reply
#84
Noi mun Compot on kyllä melko raskaat kisavanteiksi, mutta koska ne on asvalttiralleihin mitoitettu, ei niitä varmaan saa rikki radalla millään ilveellä. Poislukien tietysti jotkut kaiteen tai toisen auton kanssa tapahtuvat kontaktit jne.
Reply
#85
silveR Wrote:ei niitä varmaan saa rikki radalla millään ilveellä.

Tuossa se olennaisin juttu onkin, ei paino niinkään... Siihen nähden kuinka "helposti" normaalin katuvanteen saa kieroksi verrattain pienessä kolhussa, noita Compomotiveja saa heitellä melkeinpä ihan miten huvittaa. Maali saattaa lohjeta mutta muuta vauriota ei tule ihan pienellä yrittämisellä...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#86
jep, toista on noi mun centerlinet, kieroja jo tehtaalta... Sad
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#87
Laitetaanpa hieman kuulumisia taas.

Opelin ohjausvaihteen käyttö pitää ehkä unohtaa kuitenkin, ainakin ensimmäiseen evoon. Nissanin oma ohjausvaihde siirtää raidetangon päätä 2 kierrosta 300ast matkalla ainoastaan 5mm vähemmän kuin Asconan nopealla välityksellä varustettu. Ilmeisesti Asconan kääntövarret ovat lyhyemmät. Lisäksi koneen öljypohja tulee todella huonosti tuon Opelin ohjauksen kanssa. Pitää vaan purkaa kaikki hydrauliikka pois tuolta Silvian omasta ohjauksesta. Toivottavasti siitä nyt ei ihan hirveä veivattava tule.

Sain koneistajalta uuden Corsan sukuisella rihlalla varustetun haarukan rattiakselin nivelpätkään, joten sähkötehosteisen rattiakselin käyttö pitäisi olla piece of cake. Säästyy tuossa kyllä varmaan viikon verran askartelua, kun ei tarvitse keksiä vieraan ohjauksen takia etupalkkia uudestaan. Lisäksi tukivarren vinoa luuta voi käyttää alkuperäisen tyylisenä tuolla ohjauksella.

Tukivarsimateriaalit on kaikki haalittuna, ja toinen etunurkka onkin jo hitsailtuna kasaan. Kuvia ei valitettavasti ole heittää, mutta kyllä ne ihan hi-po palikoille näyttää. Smile Alatukivarsi pitenee parikymmentä milliä, jolla raideleveys saadaan lähemmäs takapään tasoa, ja camberit suunnilleen alueelle. Uniball-kiinnitteisethän nuo ovat, joten kierresäätöä jää sopivasti lopullisten setuppien hakemiselle. Edessä uudet tolpat ovatkin olleet jo paikoillaan, taakse saan laser-leikatut ja pokatut iskarin tornit tällä viikolla. Sen jälkeenhän tuon saisi jo tiputettua pyörilleen, kun nuo varret ja tolpat saa paikoilleen. Tosin tukivarret varmaan pitää lähettää sinkitykseen, joten se hiukan viivästyttää tuota vaihetta.

Levikeaihioita lupailtiin pariin viikkoon, eli rakentelua&tekniikkaa-osastolta tutut BMW M3 E30-mallin ratalevikkeet ovat tulossa. Levitys rapeat 75mm per puoli. 8) Koneen osat ovat lähteneet JUN:lta viikko sitten, joten niitäkin odotellaan jo piakkoin saapuvaksi. Se on vähän joulufiilis aina kun on jotain kivaa tulossa... Smile
Reply
#88
"laser-leikatut ja pokatut iskarin tornit tällä viikolla"
Mitäs tollanen kustantaa?

Jos ei olis kovin kalliit, vois tilailla itellenikin :Smile
Reply
#89
Microman Wrote:"laser-leikatut ja pokatut iskarin tornit tällä viikolla"
Mitäs tollanen kustantaa?
Enpä osaa sanoa mikä tavallinen käytäntö on, mutta sattuu olemaan yhteyksiä Laserkeskukseen ja saan noi ajatettua jostain reunapaloista samalla, kun ajavat 1,5mm peltiä. Tein vaan itse pahvimallin tosta laatikosta, avasin ja piirtelin työkuvan mitoituksineen. Viimeistä päätyä tosta laatikosta ei tietty saa pokattua enää tavallisin keinoin, joten siihen särmään tulee viillot käsitaittoa varten. Mihin sä tarvitset uudet, jos käytät S12 takapäätä?
Reply
#90
Iskareille mun pitää tehdä noi tornit, kun kynät on alkuperäistä 2-3cm paksummat... Mulla oli suunnitelmissa laittaa 120mm halkaisialtaan olevaa putkea, johon teen iskarin yläpäälle kiinnityksen, tolppien väliin poikkituet ja kiinnitykset vöille.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)