Corsan tehostettu rattiakseli on sitten istutettuna paikalleen. Samoin tukivarsien tekeminen on hyvällä mallilla, edestä lähtee sinkitykseen varmaan huomenna. Takaa puuttuu materiaali haarukkapään tekemiseen, pitkät aurauksensäätövarret ja lyhyet ylätukivarret on hahmossaan ja toinen kolmiomainen alatukivarsikin puolivalmis. Kohtapuoliin pääsee sitten jo kokeilemaan mille tuo näyttää pyörilleen tiputettuna.
Nyt on sitten kaksin kappalein SR-patoja hollilla, tuli noudettua varamylly sunnuntaina. Koneistamon sedät sitten taas kertovat millainen investointi oli, ainakin putkittamalla saa lohkon (täystuhon) varalle, jollei muuta. Ja onhan siinä yläkerta ihan ok kunnossa joka tapauksessa.
Kävin hipelöimässä samanlaisia(näöltään), hinta oli noin 200€ kpl.
Luulen ettei ollu samat, mut silviaan olis menny heittämällä paikalleen. 300mm halkaisialtaan, paksuutta en muista.
Kaverilla oli myös saman valmistajan hiilikuituiset 4-mäntäiset satulat... ois ollu namu paketti. ;D
Microman Wrote:Oliko kuin kallit noi sun jarrulevyt?
Kävin hipelöimässä samanlaisia(näöltään), hinta oli noin 200€ kpl.
Luulen ettei ollu samat, mut silviaan olis menny heittämällä paikalleen. 300mm halkaisialtaan, paksuutta en muista.
Kaverilla oli myös saman valmistajan hiilikuituiset 4-mäntäiset satulat... ois ollu namu paketti. ;D
Oli noi jonkin verran kalliimmat, en nyt muista paljon kappaleelta olis pelkkä levy ollut kun tuli samassa kuormassa muutakin roinaa. Noi mun Alconit on 330mm ja 310mm, oisko ollut 32mm paksuutta edessä. Sarlin Race Team myy Suomessa noita. Ja noissahan ei ole keskiöitä ollenkaan, vaan pelkkä yleismallin laikka, lentokonealumiinista pitää koneistuttaa se keskiö erikseen.
Päivän tuotoksista muutama kuva. Yhdestä nurkasta on vielä varret laittamatta, aurauksensäätövarsi on vielä valekseltaan alkuperäisellä kepakolla, koska ei olla ihan varmoja sen kääntymiskehästä, eli tarvitseeko joustavan nivelen vai voiko käyttää palleroita. Iskarin tornit vielä hitsaillen kiinni parin pikkutoimenpiteen kera, niin saa koslan tiputettua pyörilleen.
Gorak_ Wrote:tosi asiallisen näköstä jälkeä :O täs alkaa jo kohta olemaan kateellinen
Ei suinkaan sitä kannata parista keltapassivoidusta putken pätkästä sekä holkki- ja nivelkasoista vielä kauhean kateelliseksi ryhtyä? Joidenkin autot on sentään joskus liikkuneetkin...
Nyt olisi sitten tarjolla nettisivuja kotimaankin kielellä, pelkästään Silviaan ja kisoihin liittyen! Osoite on www.racesilvia.com/fi, sisältöä ei vielä hirveästi ole, mutta jotain uuttakin sentään. Eli kiinnostuneet voivat tilata uutiskirjeen, jonka välityksellä lähettelen kuulumisia lukijoille. Lähinnä kisakuulumisia ja sensellaista, pienemmät autonrakentelukuulumiset tulevat edelleen pääasiassa tähän topicciin. Teen vielä testipostituksen, kun tilaajia on sopiva määrä jotta kaikki toimii, lähinnä skandinaavimerkkien kanssa on ollut ongelmia, palvelu kun on jenkkien tekeleitä. Kehitysehdotuksiakin otetaan mieluusti vastaan sekä sivujen että uutiskirjeen suhteen.
Kennedy Wrote:muutama jenkkien Z31 harrastaja oli pirun kiinnostuneita tosta sun projektista kun kuvia viskelin niille.
nostivat peukkua tekijöille.
Välitä kiitokset kannustuksesta takasin sinnepäin. Ja laita vaikka privalla linkkiä jos jutut on julkisella forumilla. Jenkkilän tyyppejä tuntuu muutenkin kovasti kiinnostavan, kun ei ihan kaikki olekaan suoraan bolt-on, ilmeisesti siellä ei ole niin totuttu tällaiseen ehkä hiukan extremempään toimintaan.
Migu Wrote:RB26DETT sitten vaan odottelemaan SR:n antautumista
Muuten kyllä, mutta säännöt ei oikein kannusta. Tota kun ei ole luokiteltu kutosen koneella, ja vaikka oliskin niin painoa autolle tulis varmaan 1600kg.
Tulihan taas näprättyä, vaihteisto- ja konepaketti istuu nyt auton suhteen viivasuorassa, kannatukset ovat valmiina. Huomenissa lähteekin sitten jo S14:n kardaani lyhennykseen.
Piirtelin jarrujen navat joka nurkkaan, kuten myös satulan kiinnikeaihiot, huomenna vien ne tuohon paikalliseen erikoiskoneistamoon HMU-Tekniikkaan, joka valmistaa navat 2024-lämpölujasta alumiinista, etusatuloiden kiinnikkeet 7075 (muistaakseni) tyypin alumiinista ja takasatuloiden kiinnikkeet lujasta teräksestä. Samalla saan toivottavasti takapään jousilautaset takaisin, niihin koneistettiin vielä pikku muutokset...
Kolmas rasti on takaluukun vieminen Rakennuslasiin, jossa siihen taivutetaan 3mm polykarbonaatti-ikkuna. Alkuperäiseen lasiseen verrattuna synti on nimittäin höyhenenkevyttä tavaraa. Sahailin perjantaina tuon alkuperäisen lasin irti liimauksistaan helpottamaan taivuttajan hommia ja puntaroin sen, pelkkä lasi painoi 13,5kg.
Koitan saada taas jossain vaiheessa uutta kuvaa räpsittyä, nyt ei kyllä juurikaan ole mitään visuaalisesti hämmentävää tapahtunutkaan.
Viikonlopun projektit on polkaistu käyntiin taas kerran.
Jakkaran kiinnikkeitä ihmeteltiin oikein porukalla, sääntökirjan ilmoittama tapa kun on vähintäänkin erikoinen. Onneksi paikalle projektia ihmettelemään eksynyt Sprint-kuski tiesi aivan hiljakkoin tulleen muutoksen, joka sallii kiinnitysten poikittaisiin profiili- tai turvakaariputkiin pulttaamisen, vieläpä ilman holkkeja ja pitkiä pultteja lattian läpi.
Takalasin tilalle hommattu 3mm polykarbonaatti-ikkuna tuli painamaan 5,2kg, joten huonosta kohdasta lähti 8,3kg. Siihen voi jo olla ihan tyytyväinen. Kunhan paksi on maaleissa, tulee se varmaankin raakasti niitattua paikoilleen. Pikkuisen reunojen viilailua ja taivuttelua kuumailmapuhaltimen avustuksella, niin eikähän siitä hyvä tule.
Laitilalainen Sä-Le moottorikoneistamo teki S14 kardaanin kunnostuksen, lyhennyksen sekä tasapainotuksen lyhyellä varoitusajalla, iso kiitos sinne suuntaan. Eipä noita kardaanihommia niin monet vastaan otakaan. Tukilaakerin paikka ei osu aivan yhteen alkuperäisen kokoonpanon kanssa, joten rälläkkähommiksihan se taas meni... Ohessa kuvia.
Lisää kuvia päivitetty kuvagalleriaan, linkkiä allekirjoituksessa. Niin paljon on erilaisia juttuja tekemättä, ettei oikein osaa päättää mihin tarttuisi. Maalauskuntoon tuo pitäisi kohtapuoliin varmaankin saattaa, tietää hirmuista lasikuitusavottaa vielä...
Microman Wrote:Millä tavalla meinaat loksujen levityksen tehdä?
Mulla on sellanen visio, että pellistä tuohon orkkiksen päälle raaka muoto, ja pakkelia perään. Siitä sitten kuituversio päältä. Eli periaatteessa pellin liuskoista sellainen "kenno", jonka päälle varsinainen pinta. Vaikea selittää, eikä toimivuudestakaan ihan satavarma voi olla vielä tässä vaiheessa... Katotaan, kun tuon kimppuun pääsee, että miten kävi.
Juu, valot pitää olla alkuperäiset tai vähintään alkuperäisen tyyppiset sumarit, eli integroin jotkut matalat sumuvalot noihin alkuperäisiin parkkeihin. Eiköhän tosta melko häiriintynyt noinkin tule... Katsotaan jos ens talvena jää luppoaikaa niin pitää anoa erikoislupaa jollekin villitykselle.
Katkoksen aikana on tullut vähän väsäiltyä levityksiä, laitetaanpa parit kuvat aiheesta:
Jamesi Wrote:kannattaa noista pullistuksista nuo muotit laittaa johonkin tallin nurkkaan jemmaan. luulenpa että kiinostuneita löytyy..
mut tosiaan hyvältä näyttää!
Ihan lajin luonteenkin takia teen kunnolliset muotit ja laitan hyvään talteen kyllä. Ja olipa noista muutama hiippari jo kiinnostuneitakin, mut sitä hommaa pitää katsoa kesemmällä sitten paremmin.