Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GT-R -laatikko?
#1
Mites noissa GT-RConfusedsä kestää laatikot?

Henrin GTI-artikkelista vaan luin, että 50tkm:n ajon jälkeen hajonnut "vasta" 3-laatikkoa, onko tässä joku virhe? Wink Kun nimenomaan sanamuoto on vasta.

Kuullostaa vaan omasta mielestä aika kovalta jos 15tkm välein pitää laatikko vaihtaa...
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#2
Sanotaan näin että alle 500hv autossa ei pitäisi juuri murheita tulla ellei sitä oikein pyri räjäyttämään enkä tiedä kuinka helposti sitä silloinkaan saa rikki, askin sisuskalujen päivittäminen R33:een se olisi Hekultakin säästänyt ne parit remontit ja nythän tuo resepti on toiminutkin kait useamman vuoden. Noh, täydentäköön mestari itse.

Vastauksena kysymykseen, kestää, tiettyyn pisteeseen asti. Vakiopalikoista kytkin on se sulake, nimim. kokemusta on.

- JjP
Reply
#3
Juha Wrote:Mites noissa GT-RConfusedsä kestää laatikot?

Henrin GTI-artikkelista vaan luin, että 50tkm:n ajon jälkeen hajonnut "vasta" 3-laatikkoa, onko tässä joku virhe? Wink Kun nimenomaan sanamuoto on vasta.

Kuullostaa vaan omasta mielestä aika kovalta jos 15tkm välein pitää laatikko vaihtaa...

Jos tehoja nostaa alkuperäisestä reiluksi tuplaksi ja käyttää niitä aika surutta raa'an kytkimen kanssa niin jokin pettää ;D

R32:n aski on sisuskaluiltaan samaa kamaa kuin Z32:n, takavedolla ihan OK mutta nelarina pitoa on tehoon ja vääntöön nähden liikaa. Helpoin korjaus noin 550-650bhp asti on vaihtaa vaihteiston sisuskalut R33 GT-R:n vastaaviin, menevät paikalleen heittämällä ja ovat tukevampaa tekoa kuin 32:n.

R34:n 6-lovinen kestää vielä hieman pidemmälle ja sen jälkeen ohjelmassa on järeämmän askin osto. Quaife on perinteisesti suhteellisen halpa ja varsin hyvä, HKS:n/Holingerin vinohampaiset arvokkaampia ja muitakin vaihtoehtoja tietysti löytyy.

Riippuen hieman siitä mitä tuon oman auton moottorille laakeriremontin yhteydessä tehdään, voi olla että askin joutuu vaihtamaan Holingeriin. Nykyisellään se R33-speksinen laatikko on ollut suhteellisen maltillisen kytkimen (+40% sintteri / UAS) perässä täysin riittävä kunhan 7000rpm paikaltaanlähtöjä slickseillä ei harrasteta...
"You got to think, if a Skyline is the only thing in your life that is exciting or makes you really happy, its not the car is great, its the rest of the life thats crap."
-SteveN, gtr.co.uk board
Reply
#4
hq Wrote:R32:n aski on sisuskaluiltaan samaa kamaa kuin Z32:n, takavedolla ihan OK mutta nelarina pitoa on tehoon ja vääntöön nähden liikaa. Helpoin korjaus noin 550-650bhp asti on vaihtaa vaihteiston sisuskalut R33 GT-R:n vastaaviin, menevät paikalleen heittämällä ja ovat tukevampaa tekoa kuin 32:n.

Onkos tuohon ylläkuvattuun swappiin jotain linkkiä vaikka heittää? Niukahkosti foorumeista löytyy tosta infoa, tai sitten en vaan oo etsinyt tarpeeksi/oikeista paikoista. Vai onko toi tosiaan tyyliin "laita nää R33:n osat sisään kun oot ensin ottanut vanhat ulos, jooko" -tyylinen päivitys?

Sean Morris vaikuttaisi myös uskovan Red Line-öljyihin (Shockproof) R32:n laatikossa. Oma laatikko menee avaukseen jokatapauksessa nyt talven aikana, niin voisi samalla hoitaa homman altapois.
Reply
#5
amjii Wrote:Onkos tuohon ylläkuvattuun swappiin jotain linkkiä vaikka heittää? Niukahkosti foorumeista löytyy tosta infoa, tai sitten en vaan oo etsinyt tarpeeksi/oikeista paikoista. Vai onko toi tosiaan tyyliin "laita nää R33:n osat sisään kun oot ensin ottanut vanhat ulos, jooko" -tyylinen päivitys?

Helpointa vaihtaa koko aski, pelkät sisuskalut vaihtamalla joutuu shimmaamaan välykset kohdalleen uudestaan ja se ei ole amatööriltä helppoa eikä nopeaa.

Quote:Sean Morris vaikuttaisi myös uskovan Red Line-öljyihin (Shockproof) R32:n laatikossa. Oma laatikko menee avaukseen jokatapauksessa nyt talven aikana, niin voisi samalla hoitaa homman altapois.

Seanin kanssa on öljyasioista taitettu peistä ennenkin, omalla rajoitetulla kokemuksella yksi aski on jo tuhottu Redlinen öljyjen suosiollisella myötävaikutuksella.
"You got to think, if a Skyline is the only thing in your life that is exciting or makes you really happy, its not the car is great, its the rest of the life thats crap."
-SteveN, gtr.co.uk board
Reply
#6
hq Wrote:Helpointa vaihtaa koko aski, pelkät sisuskalut vaihtamalla joutuu shimmaamaan välykset kohdalleen uudestaan ja se ei ole amatööriltä helppoa eikä nopeaa.

Okei, eli murhe laatikossa on ääntelevä nelosen synkronointi, ton korjaaminen ei primääristi jää mun huoleksi, mutta intressissä on tietysti vaikuttaa siihen mitä askille tehdään. Eli varmaan sitten korjaus orggiskuosiin riittää tässä vaiheessa. Tehoja autosta on tarkoitus kaivaa kyllä ehken se 400-450 näin alkuun, tonne asti kai noi vakioturbot riittää, pitää sitten yrittää välttää niitä "7000 rpm mittariin  ja vasen jalka sivuun" -lähtöjä  ;D
Kytkimen päivityksestä löytyy aikapaljon netistäkin, senkin voisi hoitaa samalla. Olisiko tuohon ehdotuksia, nismon kaksilevyistä suosittaa mm. RB Motoring?

hq Wrote:Seanin kanssa on öljyasioista taitettu peistä ennenkin, omalla rajoitetulla kokemuksella yksi aski on jo tuhottu Redlinen öljyjen suosiollisella myötävaikutuksella.

Jaa, mikäs noissa sitten askin särkee?
Reply
#7
amjii Wrote:Okei, eli murhe laatikossa on ääntelevä nelosen synkronointi, ton korjaaminen ei primääristi jää mun huoleksi, mutta intressissä on tietysti vaikuttaa siihen mitä askille tehdään. Eli varmaan sitten korjaus orggiskuosiin riittää tässä vaiheessa.

Jos purat niin suosittelen lämpimästi vähintään cryokäsittelemään sisuskalut, isoin homma on kuitenkin kasaaminen joten silloin kun aski on palasina, on fiksuinta tehdä kaikki kerralla.

Quote:Tehoja autosta on tarkoitus kaivaa kyllä ehken se 400-450 näin alkuun, tonne asti kai noi vakioturbot riittää, pitää sitten yrittää välttää niitä "7000 rpm mittariin ja vasen jalka sivuun" -lähtöjä ;D
Kytkimen päivityksestä löytyy aikapaljon netistäkin, senkin voisi hoitaa samalla. Olisiko tuohon ehdotuksia, nismon kaksilevyistä suosittaa mm. RB Motoring?

Kytkimen pidon osalta ihan varmasti, OS Gikenin kolmilevyinen on vielä pitävämpi, mutta jos ajattelit selvitä vakioaskin kanssa yhtään pidempään niin tuontyyppiset kytkimet on syytä unohtaa samantien - ne ovat hyvin tehokas tapa saada aski palasiksi todella nopeasti. NISMO:n limpulla ehdin saada kaksi askia päreiksi ennenkuin huomasin että on todella paljon fiksumpaa käyttää kytkintä kuin askia sulakkeena.

Suositus: UAS:n yksilevyinen 6-lapainen pronssikytkin. Kestää noin 600bhp, jousitettu keskiö ei räjäytä vaihteistoa ja tuntuma on katukäytössä todella mukava, sitä voi luistattaa ongelmitta. Jos kuski innostuu liikaa niin tuloksena ei ole vaihteistonpalasia vaan kärähtäneen kytkimen hajua.

IMO ihan hyvä vaihtokauppa.

Quote:
hq Wrote:Redline
Jaa, mikäs noissa sitten askin särkee?

Ei ole mielenkiintoa eikä budjettia ottaa siitä tarkemmin selvää, yksi jysähtänyt aski riitti kun Valvolinen DuraBlendillä kaikki kuitenkin toimii oikein hyvin.
"You got to think, if a Skyline is the only thing in your life that is exciting or makes you really happy, its not the car is great, its the rest of the life thats crap."
-SteveN, gtr.co.uk board
Reply
#8
hq Wrote:Suositus: UAS:n yksilevyinen 6-lapainen pronssikytkin. Kestää noin 600bhp, jousitettu keskiö ei räjäytä vaihteistoa ja tuntuma on katukäytössä todella mukava, sitä voi luistattaa ongelmitta. Jos kuski innostuu liikaa niin tuloksena ei ole vaihteistonpalasia vaan kärähtäneen kytkimen hajua.

IMO ihan hyvä vaihtokauppa.


Tänx, kirjaamme tämän ylös myöhempää käyttöä varten. Tarkoitus on tosiaan ensin saada auto täällä kilpiin. Sitten kiukaasta vois kaivaa ne tyrkyllä olevat "halvat" konit esiin, tämän jälkeen ainakin kesän yli ajelua ja kuulostelua ennenkuin mahdollisia raskaampia interventioita otetaan käyttöön. 

Asiasta toiseen: mites noihin alkuperäisiin 16" vanteisiin saa jarrupäivityksiä? Sinä ja Sami mm ootte vaihtanut isompaa pyörää alle, itseäni himottaisi saada alle nuo siistit ja diskreetit originaalivanteet. Taidan vaan maalata itseni nurkkaan jatkoa ajatellen isompia levyjä ajatellen. Rata-ajoa todennäköisesti tulee kyllä aika vähän, jos ei nyt sitten innostu. Noilla nykyisillä Nismon spliteillä ei kyllä ilkeä kylillä paljon liikkua, en tiedä onko se tuo arkisen harmaa auto vai noi vanteet kun vetää puoleensa kaikkia demonstraation tarvitsijoita ja muita peräluukussa roikkujia ;D
Reply
#9
[Off-Topic]Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi ottamaan pahat Nismon Splitit vastaan ja kärsimään kaiken niistä koituvan harmin...[/Off-Topic]
Reply
#10
silveR Wrote:[Off-Topic]Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi ottamaan pahat Nismon Splitit vastaan ja kärsimään kaiken niistä koituvan harmin...[/Off-Topic]

Sinänsä kunnioitettavaa ja jalomielistä  ;D, mutta kun noista spliteistä on jo alustavasti tarjottu muutamaa kilosekeliä vaihdossa hyväkuntoisiin alkup. kiekkoihin. Muuten kyllä...
Ihan vakavasti puhuen hienot vanteet mutta kamalan näköiset gun metal-harmaassa R32Confusedsa.
Reply
#11
amjii Wrote:Asiasta toiseen: mites noihin alkuperäisiin 16" vanteisiin saa jarrupäivityksiä? Sinä ja Sami mm ootte vaihtanut isompaa pyörää alle, itseäni himottaisi saada alle nuo siistit ja diskreetit originaalivanteet. Taidan vaan maalata itseni nurkkaan jatkoa ajatellen isompia levyjä ajatellen.

Orggiksiin mahtuu sopivilla sovitteilla Alconin pienet NASCAR-satulat noin 324mm levyillä. Ne tosin maksavat käytännössä yhtä paljon kuin F-Typet ja 355mm levyt, joten pitää tehdä valinta jarrujen ja vanteiden välillä.
Alkuperäisiin satuloihin saa tietysti parempia paloja, punosjarruletkut parantavat polkimen tuntumaa ja kunnollinen kisakelpoinen DOT 5.1 -jarruneste auttaa häipymisongelmiin jarrujen kuumentuessa mutta käytännössä jarrut on melkein pakko vaihtaa jos vähänkään isompaa parannusta kaivataan.

Ellei krominkiilto iske niin vanteiksi on tarjolla esimerkiksi Volkin, 5Zigenin, NISMO:n, Blitzin jne. 5-7 -puolaisia, vanteiden maalaus (vaikka orggisvanteiden väriin) on yksi vaihtoehto ja nykyisellään leveiden, sitkeiden, jäykkärunkoisten renkaiden saatavuus on selvästi parempi 17" kuin 16" kokoisena, mikä oli se viimeinen niitti omalle vaihtopäätökselle.
"You got to think, if a Skyline is the only thing in your life that is exciting or makes you really happy, its not the car is great, its the rest of the life thats crap."
-SteveN, gtr.co.uk board
Reply
#12
hq Wrote:
amjii Wrote:Asiasta toiseen: mites noihin alkuperäisiin 16" vanteisiin saa jarrupäivityksiä? Sinä ja Sami mm ootte vaihtanut isompaa pyörää alle, itseäni himottaisi saada alle nuo siistit ja diskreetit originaalivanteet. Taidan vaan maalata itseni nurkkaan jatkoa ajatellen isompia levyjä ajatellen.

Orggiksiin mahtuu sopivilla sovitteilla Alconin pienet NASCAR-satulat noin 324mm levyillä. Ne tosin maksavat käytännössä yhtä paljon kuin F-Typet ja 355mm levyt, joten pitää tehdä valinta jarrujen ja vanteiden välillä.
Alkuperäisiin satuloihin saa tietysti parempia paloja, punosjarruletkut parantavat polkimen tuntumaa ja kunnollinen kisakelpoinen DOT 5.1 -jarruneste auttaa häipymisongelmiin jarrujen kuumentuessa mutta käytännössä jarrut on melkein pakko vaihtaa jos vähänkään isompaa parannusta kaivataan.

Ellei krominkiilto iske niin vanteiksi on tarjolla esimerkiksi Volkin, 5Zigenin, NISMO:n, Blitzin jne. 5-7 -puolaisia, vanteiden maalaus (vaikka orggisvanteiden väriin) on yksi vaihtoehto ja nykyisellään leveiden, sitkeiden, jäykkärunkoisten renkaiden saatavuus on selvästi parempi 17" kuin 16" kokoisena, mikä oli se viimeinen niitti omalle vaihtopäätökselle.

Noita Alcon settejä tosiaan saa esim meidän kauttamme, mutta hinnat on aika kovat. Ja kuten henkka sanoi niin ero isojen ja pienien jarrujen välillä ei ole hirveä. Jos on pakko pitää orkkisvanteet, muttei halua maksaa itseään kipeäksi niin meiltä löytyy esim Project Mu jarruosia joista vaihtamalla nuo palat, levyt ja letkut ja sitten tosiaan kunnon nesteet niin pystyy jo ajamaan useampia ratakierroksia.

Ja vanteista, jotkut tollaset "race" henkiset vanteet esim gun metal värisinä eivät herätä suurta huomiota. Vieläpä kun noi race vanteet on yleensä sen tyyliset että näyttävät tuumaa-paria pienemmältä kuin samankokoiset "blingblingit" Smile

T:Jore
Reply
#13
Tuollaisen löysin
http://www.par-engineering.com/nissangtrsyn.htm
lupaavat 750hp tehoille kestävän, varmaan tulee halvemmaksi kun uusi dogbox..

onko tuossa sitten eroa enää rakenteellisesti dogboxiin? dogboxissa ei ole ilmeisesti synkronointia? tuossa se ainakin vielä säilyisi.
Vaikuttaisi aika ihanteeliselta kompromissilta, kestää tehoa riittävästi ja on silti katukelpoinen.

kun tässä nyt vaihdelaatikoista on juttua, niin kysytäänpäs että mitä seqventaalinen laatikko toimii, eroaako se miten normaali vaihdelaatikosta? ilmeisesti ralliautoissa käytetään?
Reply
#14
Camshaft Wrote:kun tässä nyt vaihdelaatikoista on juttua, niin kysytäänpäs että mitä seqventaalinen laatikko toimii, eroaako se miten normaali vaihdelaatikosta? ilmeisesti ralliautoissa käytetään?

jos vaikka katsastaisit tuolta sen mitenkä sequentiaali loota toimii Tongue

http://auto.howstuffworks.com/sequential-gearbox.htm
Reply
#15
Onpas hyvä tietopankki toi sivu. Pitääpä tutustua ajalla sitten paremmin.

Mitenkäs tuollainen seqventaali sifteri kestää verrattuna normaali vaihteistoon luulisi että kuluu nopeampaa?

Normaali ajossa se taitaa olla aika epämukava..
Reply
#16
Oliskohan tässä hyvä kysyä että miten tuo gt-r:n neliveto toimii? Kyseessähän ei ole jatkuva 50/50 veto vaan pidon mukaan säätyvä?
Jos otetaan tälläinen optio että pitäisi istuttaa gt-r:n laatikko/neliveto hilppeet toiseen autoon niin mitä kaikkea tarvitsee? Onko esim perä oltava myös gt-rConfusedtä? Minkälaiset vetoakselien kiinnitykset? Jne..
Entä käykö laatikko suoraan mihkään muuhun koneeseen kuin rb sarjalaiseen?
Reply
#17
^Juha^ Wrote:Oliskohan tässä hyvä kysyä että miten tuo gt-r:n neliveto toimii? Kyseessähän ei ole jatkuva 50/50 veto vaan pidon mukaan säätyvä?
Jos otetaan tälläinen optio että pitäisi istuttaa gt-r:n laatikko/neliveto hilppeet toiseen autoon niin mitä kaikkea tarvitsee? Onko esim perä oltava myös gt-rConfusedtä? Minkälaiset vetoakselien kiinnitykset? Jne..
Entä käykö laatikko suoraan mihkään muuhun koneeseen kuin rb sarjalaiseen?

Ensisijainen takaveto, pidon häviessä jakaa voimaa (portaattomasti?) etupyörille.

Voimansiirron adoptoimisessa GT-RConfusedtä tulee mulla ainakin yksi ongelma mieleen heti alkuun. Etuperä on nimittäin samassa valussa koneen öljypohjan kanssa. Muutamia kuvia:

#1: Jakolaatikko sekä etukardaanin lähtö.

#2: Etukardaanin tulo etuperään.

#3: Öljypohja ja etuperä edestä katsottuna.

#4: Lähikuva etuperän kannesta.

#5: Takaperä.

#6: Yleiskuva takaa katsottuna.

Toivottavasti nämä edes jotenkin selkeyttää...


Attached Files Thumbnail(s)
                       

&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#18
Xenon Wrote:Ensisijainen takaveto, pidon häviessä jakaa voimaa (portaattomasti?) etupyörille.

Portaattomasti juu. R32Confusedsa lähtötilanne on ihan 0/100, R33Confusedsa jotain 10/90 tms. Maksimissaan 50/50 suhteeseen mennään.

Tämähän on hyvin samankaltainen kuin nykyään muodissa oleva (ja mollattu) haldex, mutta toimii vaan sentään noinpäin että takapyörät vetävät aina kun haldexissa vetää etupyörät.. Smile

GT-R:n neliveto ilmeisesti kylläkään ei riipu pelkästään (ollenkaan?) pidon menetyksestä, vaan siinä käytetään kiihtyvyysanturilta saatua tietoa kanssa.. Tästä ei minulla kovin tarkkaa tietoa ole. Ainakin neliveto häviää kuulemma kokonaan jos G-anturin piuha on irti. Smile
Reply
#19
^Juha^ Wrote:Jos otetaan tälläinen optio että pitäisi istuttaa gt-r:n laatikko/neliveto hilppeet toiseen autoon niin mitä kaikkea tarvitsee? Onko esim perä oltava myös gt-rConfusedtä? Minkälaiset vetoakselien kiinnitykset? Jne..
Entä käykö laatikko suoraan mihkään muuhun koneeseen kuin rb sarjalaiseen?

Aika helkutin hankala projekti, ainakin sähköjen kannalta. Ja ei toi etuperäkään hommaa helpota.
Reply
#20
Tuossa vielä tuo tekniikanmaailman artikkeli muistin virkistykseksi.
http://www.helan.to/henri/Skyline-TM-18-1989.html
Reply
#21
Joo on kyllä varmasti haastava projekti.. Ja siksi en mitään ole vielä päättänyt ja 99% varmuudella homma jääkin tämän kyselyn asteelle.  ;D
Nuo kuvat selventää kyllä jo todella paljon. Helppoa ei tulisi olemaan  :-\
Tarkoituksen oli istuttaa toyotan jz sarjan koneen perään kun olen jostakin lukenut että tälläisiäkin konversioita on tehty..
Jos nyt kumminkin jatketaan vielä hieman niin nelipyöräohjauksen toteutus oli liian hankalaa joten pystyisiköhän tuon pelkän nelivedon laittamaan vai vaatisiko myös ton hicas systeemin?
Tuon öljypohjan kanssa joutuisi suorittamaan varmasti hienoista sovittamista samoin kun laatikon kiinnityksessä koneeseen.. Tämä taas aiheuttaa sen että kone nousee jumalattoman korkeelle, Kunnon jenkkityyliin ;D
Voipi olla että tulee sentään pelkkä takaveto jos tulee ollenkaan  :-\
Niin ja onko tuo neliveto kaikissa skylinessa sama vai onko pelkästään gt-r:n herkkuja? Kun onhan näitä vapari nelikoita yms. :Smile
Reply
#22
^Juha^ Wrote:Joo on kyllä varmasti haastava projekti.. Ja siksi en mitään ole vielä päättänyt ja 99% varmuudella homma jääkin tämän kyselyn asteelle.  ;D
Nuo kuvat selventää kyllä jo todella paljon. Helppoa ei tulisi olemaan  :-\
Tarkoituksen oli istuttaa toyotan jz sarjan koneen perään kun olen jostakin lukenut että tälläisiäkin konversioita on tehty..
Jos nyt kumminkin jatketaan vielä hieman niin nelipyöräohjauksen toteutus oli liian hankalaa joten pystyisiköhän tuon pelkän nelivedon laittamaan vai vaatisiko myös ton hicas systeemin?
Tuon öljypohjan kanssa joutuisi suorittamaan varmasti hienoista sovittamista samoin kun laatikon kiinnityksessä koneeseen.. Tämä taas aiheuttaa sen että kone nousee jumalattoman korkeelle, Kunnon jenkkityyliin ;D
Voipi olla että tulee sentään pelkkä takaveto jos tulee ollenkaan  :-\
Niin ja onko tuo neliveto kaikissa skylinessa sama vai onko pelkästään gt-r:n herkkuja? Kun onhan näitä vapari nelikoita yms.  :Smile

Mun käsittääkseni on myös GTS malleissa sama

Siitä en tiedä saisiko tuon ohjauksen toteutettua jotenkin helpommin (tai varmaankin saa) muuttumattomalla kiinteällä jakosuhteella.
Reply
#23
Mutta sittenhän siitä menee se koko pointti.. aivan hyvin voi mennä ostamaan subarun tai mitsun :Smile
Reply
#24
No R32 seen ainakin saa vehettä joka huijaa ja voi potikasta säätää vetosuhdetta Big Grin
Nissan Cedric LD28 + VG30 *emännän*<br />Datsun 100A@140A<br />Subaru Legacy 200<br />Datsun 100A *tulossa turbo, ruiskua yms. kivaa*
Reply
#25
Nelipyöräohjauksen adoptointi olisikin varmaan paljon helpompi temppu kuin vetolaitteiston... Tuossa kuvassa 5 näkyy huonosti taka-akselin ohjausvaihde. Yksinkertainen systeemi sinänsä mutta miten sitten ohajustiedon tuonne välittää, mikä ohjauksen määrittää jne... Kyllä siinäkin miettimistä riittää.

Mulla pitäis kotikoneella olla vielä joku kuva jossa tuo takapyöräohjaussysteemi näkyy paremmin, yritän muistaa...

Ihmettelen vaan mikä tuossa ohjauksessa on se mikä kiinnostaa? Ymmärsin että useimmilla tuo on pois käytöstä joko toimimattomuuden tai oman valinnan takia. Ilmeisesti melko vikaherkkä, ainakin pohjoisessa ilmanalassa. :-\
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#26
Xenon Wrote:Ihmettelen vaan mikä tuossa ohjauksessa on se mikä kiinnostaa? Ymmärsin että useimmilla tuo on pois käytöstä joko toimimattomuuden tai oman valinnan takia. Ilmeisesti melko vikaherkkä, ainakin pohjoisessa ilmanalassa. :-\

Kyllähän ton pitäis esim mutka-ajoa nopeuttaa, paitsi sitten kun osaa oikeasti ajaa ;D

Sulakkeen poistamallahan ton tosiaan saa täysin takavetoseksi, aika jännä ajettava tällöin. No sutii ainakin jossei muuta.
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#27
No siis minua ei ainakaan tuo nelipyöräohjaus kiinnosta... kyse olikin siitä että saisiko toimimaan ilman ja ilmeisesti saa kun monella tuntuu olevan pois käytöstä tai hajonnut..
oliskos tämä nelipyöräohjaus sitten vain gt-r:n herkkuja?
Reply
#28
^Juha^ Wrote:No siis minua ei ainakaan tuo nelipyöräohjaus kiinnosta... kyse olikin siitä että saisiko toimimaan ilman ja ilmeisesti saa kun monella tuntuu olevan pois käytöstä tai hajonnut..
oliskos tämä nelipyöräohjaus sitten vain gt-r:n herkkuja?

Nelipyöräohjaustahan on "ihan missä vaan" nissanissa, eli löytyy myös esim z32 ttConfusedta ja monesta silvian ja gts-t skylinen mallista.

Eli ei se tuohon nelivetosysteemiin liity mitenkään, siellä vaan on systeemi mikä heiluttaa takapyörien takatukivarsia.. Liike on niin pieni että sitä ei juuri silmällä huomaa, ja vaikuttaa pyörän kulmaan vain pari astetta.

Vanhemmissa autoissa tuo on tosiaan usein kytketty kokonaan pois päältä.. Voi vaan kuvitella millainen ajettava siitä tulee kun on alkuperäiset takapään puslat kuluneet väljiksi ja sitten joka mutkassa HICAS heijaa yhtä tukivartta edestakaisin että välykset aina nuljahtaa laidasta laitaan. :Smile


Reply
#29
Jos nyt kumminkin vielä jatketaan tästä toyotan jz moottorin naittamisesta skylinen laatikon kanssa. Kun eikös tuolla laatikolla ja neliveto systeemillä ole aivan omat sähkönsä? Jos onnistuisi jostakin hankkimaan (japani varmaan ainut mahdollisuus) kokonaisen auton jossa olisi vaikka kori ja kone risana ja siirtäisi kaiken tarvittavan toiseen koppaan, siis muuhun kuin skylinen koppaan. Kun eikös näitä muutoksia ole jz koneille tehty kuitenkin maailmalla jostakin syystä. Aikasemmin tältä foorumilta muistelisin lukeneeni.
Onkos millään muulla merkillä vastaavaa systeemiä jolla vetoa jaettasiin pidon mukaan? eikös volkkarilla ole ainakin joku versio. Mutta onko sellaista missä saisi sinne takapyörille menemään sitä vetoa eikä etupyörille. :-\
Reply
#30
Menee kyllä OT mut mitenköhän olis mahdollista saada VAG-konsernin DSG-vaihteisto naitettua johonkin toiseen vehkeeseen :Smile Taitaa olla liikaa älyä siinä laatikossa?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)