Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GT-R -laatikko?
#61
Semmosen käsityksen mie oon saanu mutta miun tieto ei perustu mihikään muuhun kun netistä luettuun ;D
Reply
#62
Nyt on vaihteistoremontti aloitettu. Tähän asti purkaminen oli helppoa eikä mitään yllätyksiä tullut.

Kuvia:

[Image: img3315201.jpg]
[Image: img3315202.jpg]
[Image: img3315200.jpg]

Tarkoitus olisi vaihtaa synkrot sekä selvittää mistä lähtee lastua. Ilmeisesti lastun lähtemiseen liittyy myös tärinä ja rohina mikä kuuluu 2-4 vaihteilla, nelosella eniten. Epäilys olisi että ryhmäpyörästöakselin laakeri joka on keskipalassa voisi olla rikki koska kaikki muut isot laakerit näkyvät ja näyttävät ehjiltä.
Reply
#63
[Image: img3332580.jpg]

Jotain saanut aikaiseksi. Kuvassa: irroitettu tähän mennessä 5 vaihteen ja pakin osat + itse tehty laakeriholkin ulosvedin. Oikein mitään järkevää ei tähän mennessä ole selvinnyt. Nelosen synkroa olen koittanut mitata sen paikallaan ollessa ja vaikuttaisi että ei se nyt ainakaan loppuun ole kulunut. Rauta osat siinä vaikuttaa suht siistille. Jousi insertit ovat paikallaan. Käsineen kun "vaihtaa" neloselle niin kytkentä holkki lipsahtaa tosi helpon tuntuisesti päälle. Näin se oli ajaessakin. Nelonen meni päälle tosi kevyellä kepin liikkeellä. Näinköhän nelosen rusahtaminen kovemmilla kierroksilla liittyy enemmin siihen että kytkentä holkki ei kuormita synkroa tarpeeksi jotta tarvittava kitka syntyy?

Jos joku näistä ymmärtää tai on tehnyt niin saa kommentoida, neuvojakin otetaan vastaan Smile
Reply
#64
itsellä pieni kysymys r33 gt-r vaihteistosta: mitään toiminnallista vikaa ei ole, mutta nelosvaihteella vaihdekeppi tärisee ärsyttävästi kun siinä kättä pitää, kun vetää keppiä taaksepäin niin tärinä häviää kokonaan.. en meinaa mitään pientä värinää vaan tuntuu selvästi kun rattaat pyörii laatikossa. tekee tätä ainoastaan paikkojen lämmettyä.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#65
tuokki Wrote:itsellä pieni kysymys r33 gt-r vaihteistosta: mitään toiminnallista vikaa ei ole, mutta nelosvaihteella vaihdekeppi tärisee ärsyttävästi kun siinä kättä pitää, kun vetää keppiä taaksepäin niin tärinä häviää kokonaan.. en meinaa mitään pientä värinää vaan tuntuu selvästi kun rattaat pyörii laatikossa. tekee tätä ainoastaan paikkojen lämmettyä.

;D
Skyline GTS-R
Reply
#66
Henu Wrote:
tuokki Wrote:itsellä pieni kysymys r33 gt-r vaihteistosta: mitään toiminnallista vikaa ei ole, mutta nelosvaihteella vaihdekeppi tärisee ärsyttävästi kun siinä kättä pitää, kun vetää keppiä taaksepäin niin tärinä häviää kokonaan.. en meinaa mitään pientä värinää vaan tuntuu selvästi kun rattaat pyörii laatikossa. tekee tätä ainoastaan paikkojen lämmettyä.

;D
torvi ;D
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#67
john_k Wrote:Jotain saanut aikaiseksi. Kuvassa: irroitettu tähän mennessä 5 vaihteen ja pakin osat + itse tehty laakeriholkin ulosvedin. Oikein mitään järkevää ei tähän mennessä ole selvinnyt. Nelosen synkroa olen koittanut mitata sen paikallaan ollessa ja vaikuttaisi että ei se nyt ainakaan loppuun ole kulunut. Rauta osat siinä vaikuttaa suht siistille. Jousi insertit ovat paikallaan. Käsineen kun "vaihtaa" neloselle niin kytkentä holkki lipsahtaa tosi helpon tuntuisesti päälle. Näin se oli ajaessakin. Nelonen meni päälle tosi kevyellä kepin liikkeellä. Näinköhän nelosen rusahtaminen kovemmilla kierroksilla liittyy enemmin siihen että kytkentä holkki ei kuormita synkroa tarpeeksi jotta tarvittava kitka syntyy?

Jos joku näistä ymmärtää tai on tehnyt niin saa kommentoida, neuvojakin otetaan vastaan Smile

itsellä ja monella muullakin on juurikin tua neloselle vaihtamisen rusahtelu korjaantunut kun laittaa redlinet laatikkoon. vikaan en osaa mitään sanoa muutakuin että jos sitä ei ole, niin öljyt on olleet huonot.
Reply
#68
john_k Wrote:
jh Wrote:
john_k Wrote:R32 alkupään laatikkoon saa ainakin jotain synkroja ja laakereita. Varaosamyyjä kattoi nelosen synkron ja jonkun muun + pari laakeria. Kaikki mitä kattoi löytyivät. Osa Helsingistä ja osa Hollannista. En kehannu pyytää kattomaan kaikkia osia kun ei tiädä kuitenkaan mitä tarviaa kun vasta purkamisen jälkeen.

Ilmeisesti laatikon tyyppi on FS5R30A jota niihin aikoihin on käytetty paljon muissakin laitteissa.

Tässä joku linkki jossa myydään osia: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Nissan-FS...0576899474

kaiketi noitten pitäis sopia? uskaltaakohan ton setin tilata. Omassakin laatikossa on vähän sanomista

Vois ainakin luulla että käyvät mutta mistä sitä varmaksi tietämään jos ei joku sitten ole kokeillut. Ehkä laatikko on viisainta ensin purkaa niin tietää että se kannattaa korjata ennen kuin tilaa mitään mistään?

Pahaa pelkään tuon setin käymisen suhteen, on luultavasti juurikin siihen uudempaan late R33 lootaan, koska mainostetaan, että on moniosaiset 2Confuseden ja 3Confuseden synkrot. Mielestäni tuo on juuri se ero vanhemman ja uudemman lootan välillä. Eli vanhemmassa yksiosaiset ja uudemmassa kaksiosaiset.

Ja jos osia olet kysellyt autokeskukselta, niin he kyllä väittävät silmät kirkkaina, että osia löytyy, mutta heidän vanhojen laatikoiden osanumerot kääntyvät automaattisesti uudemman tyypin osanumeroiksi ja ne eivät laatikkoon käy. (puhun siis kokemuksesta, kun tuossa pöydällä makaa uudemman lootan 3Confuseden ratas, joka ei omaan lootaan sopinut)

Tai saa ne sopimaan, mutta tarvittavan osamäärän hinnalla saa jo RHD:ltä kokonaisen uuden laatikon.
Reply
#69
Miulla oli kyllä kaks osaiset 2 ja 3: sen synkrot vaikka on vanha loota. Mitä noita kuvia oon katellu niin miun mielestä uuemmassa on toi 3 & 4 vaihteen synkronoinnin kiilaus muutettu. Vanhassa on siis sellaiset pelti "jouset" 3 & 4 ja sellaiset "kiilat" sitten 1 & 2 vaihteille. Uudemmassa laatikossa on 3&4 myös niillä kiilapaloilla.

Ainakin vanhempaan laatikkoon sai kaikki tarvittavat laakerit sekä nelosvaihteen synkrorenkaan merkkiliikkeestä. Sain myös kaikki vaihtoinsertit uudet. Rattaista ei tullut kokemusta koska en tarvinnut niitä.
Pääakselin isot 6308 seeger uralliset kuulalaakerit sekä ryhmäpyörästön takimmaisen kuulalaakerin saa mistä tahansa laakerikaupasta, muita ei. Osat ovat tähän mennessä maksaneet noin 350e kun ei mitään rattaita tarvinnut eli jos tämän vielä saa kasattua toimivaksi niin ei mikään älyttömän hintainen projekti kuitenkaan.

Tosiaan niinkuin aiemmin oli jo mainittu niin varmaan pääasiassa nelosen rusahtaminen miullakin johtui vääristä öljyistä koska eivät ne ainakaan olleet redlinen tuotetta sillä väri ei ollut punainen. Selvästi kuuluvaan jyrinään löytyi syyksi pääakselin kuulalaakerit joista oli alkanut kehät purkautumaan.

Pitää yrittää ottaa reilusti kuvia kun rupean kasaamaan niin saa vaikka laittaa niitä tänne Smile
Reply
#70
Osia mennyt paikalleen:

[Image: img3482910.jpg]
Keskilevy lämmitettynä. Helpotti asennusta.

[Image: img3482911.jpg]
Akselin jäähdytys.

[Image: img3482912.jpg]
Akselit keskilevyssä.

Loput "tiukat" osat onkin helppo laittaa. Uunissa vajaaseen 150 asteeseen niin menevät paikalleen ilman mitään työkaluja.
Reply
#71
Eli kuten avautukaa tänne topicissa oli puhetta hajosi GT-RConfusedtä jo toinen laatikko.

Ensimmäinen meni noin 400 tehoilla muutama tuhat kilometriä sitten. Kolmosen rattaasta lähti
epävirallisessa varttimaili kokeilussa palasia. Ilman minkäänlaista vaihdemissiä tms. hölmöilyä.

Ja toinen nyt ehkä noin 550-600 tehoilla risteyksestä oikealle lähtiessä vedin ykkösen läpi ja kakkosella johonkin
120 asti. Tästä muutaman kilometrin päästä ihmettelin nap nap nap ääntä vitosella lievästi kiihdyttäessä.
Laatikko on ex. R32 Kenmeri skylinen ja pitää sisällään 1-3 ratas sarjan ja billet välilevyn OS-Gikeniltä. Laatikko on varmasti saanut runtua radalla ja piti jo ennestään kakkosella moottorijarrulla pientä vinkunaa.

Laatikko pitää kaikilla muilla vaihteilla ääntä paitsi suoralla nelosella. Myös tyhjäkäynnillä. Eli vika joko 1-4 rattaissa tai sivuakselin laakereissa. Luultavasti kuitenkin kakkosen rattaissa, koska se jo vinkui ennestään.

Mutta kysymys kuuluukin, että mitä tilalle? Mielellään sellaista joka kestäisi mahdollisesti jatkossa haaveissa olevat noin 800 teholukemat (Tiedän kyllä, että vääntö laatikon hajottaa, mutta puhutaan nyt hevosista kuitenkin Smile, ne on helpompi arvioida maf jännitteistä).

Ilmeisesti vakio laatikotkin on joillakin kestäneet isojakin tehoja, mutta tuskin autoa on silloin oikeasti ajettu Smile Yhtenä vaihtoehtona olen miettinyt, että ostaisi RHD:ltä uuden loppupään R33 laatikon ja vaihtaisi siihen tuon OS-giken välilevyn, vahvistaisi kytkin koppaa laakeripesien kohdalta ja teettäisi jonkinlaisen "hipo" lämpökäsittelyn rattaille / akseleille.
Reply
#72
Mites toi R34 Gt-R:n 6 lovinen? Itse en ole pahemmin näihin ehtinyt perehtyä kun ei vielä tarvetta ollut, mutta jos ja kun ajankohtaiseksi tulee niin tuo kuulostais kiinnostavalta.
500 nyt tehoja ja oma loota on kyllä niellyt ne tähän asti hyvin(koputtaa puuta). Painelaakeri rupes tosin pitään ääntä tuossa kk sitten, jos sen talven aikana sit vaihtelis.
Nissanilla rullaillaan vieläkin. Ex. R33 Gts-t, Impreza, S13, etc..
Reply
#73
Onhan noita kestäviä askeja maailma pullollaan, kaikki on budjetista kiinni. Smile Tietty muunmerkkisen askin kanssa on oma askartelunsa jakoaskin kiinnittämiseksi mutta askareitahan näissä on aina.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#74
http://www.ppgearbox.com.au/page.asp?categoryid=12

Tuolta löytys askiin kestäviä osia. Synkronoimattomalla saisi nopeutta vaihtoihin. Maksavat kyllä paperi rahaa mutta eipä näissä hommissa halvalla pääse ikinä. Positiivisena asiana voisi ajatella että nuo ymmärtääkseni käyvät vakiolaatikon kuoriin.

ppg video: http://www.youtube.com/watch?v=n_1jO64tuQA

ppg valikoimassa ei ole parempaa välilevyä. Onko se oikeasti heikko kohta?
Reply
#75
Jontte Wrote:Mites toi R34 Gt-R:n 6 lovinen? Itse en ole pahemmin näihin ehtinyt perehtyä kun ei vielä tarvetta ollut, mutta jos ja kun ajankohtaiseksi tulee niin tuo kuulostais kiinnostavalta.
500 nyt tehoja ja oma loota on kyllä niellyt ne tähän asti hyvin(koputtaa puuta). Painelaakeri rupes tosin pitään ääntä tuossa kk sitten, jos sen talven aikana sit vaihtelis.

Tuosta on ollut aiemmin puhetta että taitaa perävälitykset jäädä hyvin lyhyeksi..?
Reply
#76
john_k Wrote:
Jontte Wrote:Mites toi R34 Gt-R:n 6 lovinen? Itse en ole pahemmin näihin ehtinyt perehtyä kun ei vielä tarvetta ollut, mutta jos ja kun ajankohtaiseksi tulee niin tuo kuulostais kiinnostavalta.
500 nyt tehoja ja oma loota on kyllä niellyt ne tähän asti hyvin(koputtaa puuta). Painelaakeri rupes tosin pitään ääntä tuossa kk sitten, jos sen talven aikana sit vaihtelis.

Tuosta on ollut aiemmin puhetta että taitaa perävälitykset jäädä hyvin lyhyeksi..?

R33

Vaihteet 3.21, 1.93, 1.30, 1.00, 0.75
Perät 4.11


R34

Vaihteet 3.83, 2.36, 1.69, 1.31, 1.00, 0.79
Perät 3.55
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#77
john_k Wrote:http://www.ppgearbox.com.au/page.asp?categoryid=12

Tuolta löytys askiin kestäviä osia. Synkronoimattomalla saisi nopeutta vaihtoihin. Maksavat kyllä paperi rahaa mutta eipä näissä hommissa halvalla pääse ikinä. Positiivisena asiana voisi ajatella että nuo ymmärtääkseni käyvät vakiolaatikon kuoriin.

ppg video: http://www.youtube.com/watch?v=n_1jO64tuQA

ppg valikoimassa ei ole parempaa välilevyä. Onko se oikeasti heikko kohta?
john_k Wrote:http://www.ppgearbox.com.au/page.asp?categoryid=12

Tuolta löytys askiin kestäviä osia. Synkronoimattomalla saisi nopeutta vaihtoihin. Maksavat kyllä paperi rahaa mutta eipä näissä hommissa halvalla pääse ikinä. Positiivisena asiana voisi ajatella että nuo ymmärtääkseni käyvät vakiolaatikon kuoriin.

ppg video: http://www.youtube.com/watch?v=n_1jO64tuQA

ppg valikoimassa ei ole parempaa välilevyä. Onko se oikeasti heikko kohta?

"The OS Giken Strengthened MT Center Plate RB26DETT is a strengthened center plate that will enhance the overall strength of your transmission. Vibrations will be reduced and engagement will become smoother between gears. The longevity of the transmission will be increased when comparing the life of a transmission equipped with the inferior OEM center plate. "

"This can be used with any gearset, and replaces the center section of the transmission with a billet section. This greatly prevents the actual transmission case from flexing, and therfor allows the gears to stay in full mesh even under hi power. This plate is specially coated to decrease wear"

Onhan tuosta ollut keskustelua. En usko, että ihan turhaan sitä palikkaa on tehty mutta jahka löydät lisää tietoa, niin jaathan sitä tänne kun minuakin kiinnostaa. Tuohon keskiöönhän nuo kaikki palikat tulee kiinni ja jos se pääsee taipuilemaan, niin ei varmaan ole se parhain juttu. Jos sitä lähtee hifistelemään tonneilla niin tuollaisen itse ostaisin.

Ainut kysymys mikä herää, on että kuinka perkeleesti sitä voimaa pitää ottaa vehkeestä ja millainen on ajotapa että tarvitsee ylipäätään vakiolootaan vaihtaa mitään. Hyvinhän nuo kestää kunhan on vähän "mekaanista sympatiaa" vaihtamista kohtaan.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#78
vihis Wrote:Ainut kysymys mikä herää, on että kuinka perkeleesti sitä voimaa pitää ottaa vehkeestä ja millainen on ajotapa että tarvitsee ylipäätään vakiolootaan vaihtaa mitään. Hyvinhän nuo kestää kunhan on vähän "mekaanista sympatiaa" vaihtamista kohtaan.

Hyvä kysymys, mutta kyllä tuo vakio laatikko on vaan liian heikko ainakin omaan käyttöön. Jos autossa on tehoja niin kyllä minä ainakin tykkään niitä käyttääSmile mitä järkeä siinä virittelyssä muuten on?

En kylläkään varsinaisia kytkin pommeja tms. ole tuolle antanut, ja tälläkin kertaa hajosi ilman mitään vaihdemissiä tai ääntä nopeampaa vaihtamista.

Tänään laskin muuten öljyt pois laatikosta, kaksi hammastahan sieltä tuli, ihanan halpoja os gikenin palasia Smile

Laittelin viestiä tänään tänne : http://www.rakeway.com/
Näyttävät modaavan Tremecin TKO600 laatikoita lyhyemmiksi. tuollaisen voisi saada istutettua vakio jakolaatikkoon kohtuullisella vaivalla. TKO600:lle luvataan väännönkestoa yli 800 Nm eikä uusi normaali tuollainen maksa kuin vajaa 2000 taalaa ja osia saa halvalla. Tiedä sitten mitä maksaa muokattuna, mutta jospa vastaisivat ja kertoisivat.
Reply
#79
Hyvän kuulosta, että sait OS:n rattaat rikki. Oliko mimmoisilla sisuksilla rakennettu laatikko muuten ? Oliko tuota keskilevyä vaihdettu ? Vakiolootilla kun ajellaan 600hp tehoilla ilman murheita niin on hyvä peilata tuollaisiinkin kokemuksiin.

Olisi hyvä kuulla minkälaista tehoa ja käyttöä tuo laatikko kävi lävitse niin osaa ehkä sitten varautua vastaavaan jos jotakin samanlaista käy.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#80
vihis Wrote:Hyvän kuulosta, että sait OS:n rattaat rikki. Oliko mimmoisilla sisuksilla rakennettu laatikko muuten ? Oliko tuota keskilevyä vaihdettu ? Vakiolootilla kun ajellaan 600hp tehoilla ilman murheita niin on hyvä peilata tuollaisiinkin kokemuksiin.

Olisi hyvä kuulla minkälaista tehoa ja käyttöä tuo laatikko kävi lävitse niin osaa ehkä sitten varautua vastaavaan jos jotakin samanlaista käy.

Kuten aiemmin jo kerroin yllä oli / on tuossa laatikossa OS 1-3 ratassarja ja välilevy ei input shaftia. Tietty ei vielä varmuutta minkä rattaan kappaleita sieltä pihalle tuli, mutta koska vedätin vain 1-2 vaihteilla tuon hajotessa epäilen vahvasti, että eivät ole 4 tai 5 vaihteen hampaita.

Laatikko on varmasti saanut aiemmin sikaa, koska ollut siinä Ken&Meri R32Confusedsa jonka Mamasan purki. Kakkonen vinkui hieman mottorijarrulla, kun ostin laatikon viime kesänä, tuon jälkeen purin laatikon ja sivuakselin kakkosen rattaassa oli juurikin ns. moottorijarrun puolella hieman kulumaa. Koska laatikko oli ns. vanhaa mallia johon ei enään uusia osia niin helpolla saa päätin, että kokeillaan kauanko kestää ja näin kauan kesti. Tehoista ei sen tarkempaa tietoa ole kuin, että Zuikkis sanoi, että 550 ainakin pitäisi löytyä maf jännitteiden mukaan. Käytössä oli 1,6-1,7 bar ja ahtimina 2860-5Confusedet Garretit. Itse kone lähes vakio,teräskansipahvi ja 264 HKS nokat löytyy.

Ja tuota ennen täysin vakiosta laatikosta irtosi palasia kolmmosen rattaan kulmista.
Reply
#81
kyllä mulla on ainakin laatikko kestänyt hyvin +600hp tehot. toki mulla tulee voima varmaan vasta ylempänä kun on vakio yläkerta, mut ei kai se nyt hirveesti vaikuta laatikkoon. kytkintä säästää vähän tuolla ylävireisellä. tuntuu kyllä että näissä laatikoissa on maanantaikappaleita jokusia, koska saavat liki vakiotehoillakin rikki niitä. tai sitten vaan niille annetaan enemmän runtua ja puhutaan muuta.
Reply
#82
Taitaa laatikot hajoilla mielummin väännöstä kuin tehosta.
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Reply
#83
[Max Wrote:]
Taitaa laatikot hajoilla mielummin väännöstä kuin tehosta.

Näinpä, mutta kun ei penkkiin asti ehtinyt niin huippu hevoset helpompi arvioida noista MAF jännitteistä, kuten jo edellisellä sivulla "selitin", kun arvasin tämän kommentin Smile.

Väännöissä voi kyllä olla isojakin eroja, jos esim. toisella on yksi iso ahdin 1,3 ahdoilla ja toisella kaksi pientä 1,6 ahdoilla.
Toivon siis, että omassa on vääntöä normaalia enemmän Smile
Reply
#84
s0jranta Wrote:
[Max Wrote:]
Taitaa laatikot hajoilla mielummin väännöstä kuin tehosta.

Näinpä, mutta kun ei penkkiin asti ehtinyt niin huippu hevoset helpompi arvioida noista MAF jännitteistä, kuten jo edellisellä sivulla "selitin", kun arvasin tämän kommentin Smile.

Väännöissä voi kyllä olla isojakin eroja, jos esim. toisella on yksi iso ahdin 1,3 ahdoilla ja toisella kaksi pientä 1,6 ahdoilla.
Toivon siis, että omassa on vääntöä normaalia enemmän Smile
mulla samat nokat kun sulla ja hyvinkin samat tehot, vääntöä amw penkissä irtosi 691Nm. Laatikko on kestänyt hyvin kaikki rallitukset.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#85
no mulla on joku 650nm tossa
Reply
#86
Kestihän "lempan tonninenkin" vakiolaatikolla, tosin eihän sillä hirmusesti ajettu ku aina romuna, paitti laatikko..
Reply
#87
s0jranta Wrote:
vihis Wrote:Hyvän kuulosta, että sait OS:n rattaat rikki. Oliko mimmoisilla sisuksilla rakennettu laatikko muuten ? Oliko tuota keskilevyä vaihdettu ? Vakiolootilla kun ajellaan 600hp tehoilla ilman murheita niin on hyvä peilata tuollaisiinkin kokemuksiin.

Olisi hyvä kuulla minkälaista tehoa ja käyttöä tuo laatikko kävi lävitse niin osaa ehkä sitten varautua vastaavaan jos jotakin samanlaista käy.

Kuten aiemmin jo kerroin yllä oli / on tuossa laatikossa OS 1-3 ratassarja ja välilevy ei input shaftia. Tietty ei vielä varmuutta minkä rattaan kappaleita sieltä pihalle tuli, mutta koska vedätin vain 1-2 vaihteilla tuon hajotessa epäilen vahvasti, että eivät ole 4 tai 5 vaihteen hampaita.

Laatikko on varmasti saanut aiemmin sikaa, koska ollut siinä Ken&Meri R32Confusedsa jonka Mamasan purki. Kakkonen vinkui hieman mottorijarrulla, kun ostin laatikon viime kesänä, tuon jälkeen purin laatikon ja sivuakselin kakkosen rattaassa oli juurikin ns. moottorijarrun puolella hieman kulumaa. Koska laatikko oli ns. vanhaa mallia johon ei enään uusia osia niin helpolla saa päätin, että kokeillaan kauanko kestää ja näin kauan kesti. Tehoista ei sen tarkempaa tietoa ole kuin, että Zuikkis sanoi, että 550 ainakin pitäisi löytyä maf jännitteiden mukaan. Käytössä oli 1,6-1,7 bar ja ahtimina 2860-5Confusedet Garretit. Itse kone lähes vakio,teräskansipahvi ja 264 HKS nokat löytyy.

Ja tuota ennen täysin vakiosta laatikosta irtosi palasia kolmmosen rattaan kulmista.

Ai, sä ostit sen laatikon. Aika railakkaat paineet, kestääkö vakiomännät tollasta ? :] Alavääntöhän on raskasta sekä koneelle että vaihteistolle ?

Kokositko, vai muistanko väärin, yhden R33:n osilla olevan laatikon ? Osaatko sanoa / Tietääkö joku faktana mitä muuta, kuin syncronointi on tehty uudelleen ?.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#88
Vigurius Wrote:Kestihän "lempan tonninenkin" vakiolaatikolla, tosin eihän sillä hirmusesti ajettu ku aina romuna, paitti laatikko..
Joo ei laatikossa mitään vikaa ollut, tosin vaihdotkin oli aika rauhalliset kun piti olla kaksi kättä ratissa ennenkuin paino kaasun pohjaan
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#89
Lemppa Wrote:
Vigurius Wrote:Kestihän "lempan tonninenkin" vakiolaatikolla, tosin eihän sillä hirmusesti ajettu ku aina romuna, paitti laatikko..
Joo ei laatikossa mitään vikaa ollut, tosin vaihdotkin oli aika rauhalliset kun piti olla kaksi kättä ratissa ennenkuin paino kaasun pohjaan

Miltä se tuhat ponia tuntu?
Skyline GTS-R
Reply
#90
Henu Wrote:
Lemppa Wrote:
Vigurius Wrote:Kestihän "lempan tonninenkin" vakiolaatikolla, tosin eihän sillä hirmusesti ajettu ku aina romuna, paitti laatikko..
Joo ei laatikossa mitään vikaa ollut, tosin vaihdotkin oli aika rauhalliset kun piti olla kaksi kättä ratissa ennenkuin paino kaasun pohjaan
Miltä se tuhat ponia tuntu?
Lähtee lakki päästä ja vittu mielestä. Näin on joku viisas joskus sanonut noista "tonniluokan" vehkeistä.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)