Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GT-R -laatikko?
#91
ExPReS Wrote:
Henu Wrote:
Lemppa Wrote:
Vigurius Wrote:Kestihän "lempan tonninenkin" vakiolaatikolla, tosin eihän sillä hirmusesti ajettu ku aina romuna, paitti laatikko..
Joo ei laatikossa mitään vikaa ollut, tosin vaihdotkin oli aika rauhalliset kun piti olla kaksi kättä ratissa ennenkuin paino kaasun pohjaan
Miltä se tuhat ponia tuntu?
Lähtee lakki päästä ja vittu mielestä. Näin on joku viisas joskus sanonut noista "tonniluokan" vehkeistä.

Big Grin
Nissan Skyline R33 GT-R V-spec 1996: Öhlins, Brembo, Haltech, Racepak,Apexi, Precision Turbo, ACL, Trust/Greddy, CP, Nismo, Ati, HKS, Tomei, OS Giken, RAYS, AMW, Holset,ARP, XRP

http://www.amwdynoservice.com http://www.speedimports.fi
Reply
#92
No niin, laatikko purettu ja maan rakoon manatut Os-giikkenin osat olivatkin ehjiä Smile Rikki nopealla vilkaisulla oli vain input shaftin ratas josta puuttui kaksi hammasta. Tuo on siis vielä vakio kamaa. Tuon läpihän kulkee vaihteet 1-5 ja sitten taas nelonen menee suorana läpi jos olen oikein ymmärtäyt.

Jotenkin aiemmin ajattelin, että eihän tuolla input shaftilla ole merkitystä kuin 4 vaihteen kestävyyteen, mutta perhana nuo kaikki muuthan kulkee sen kautta.

Mitenkähän se nyt sitten menee noiden uusien OS giken osien kanssa? Käykö esim. Rhd:llä kaupan oleva OS input shaft noihin vanhoihin R32 - R33 early laatikoihin, vai ainoastaan late R33 laatikoihin.

Olisi kyllä hyllyssä parikin vakiota input shaftia, mutta ei viitsisi hajottaa sellaista uudelleen.

Luultavasti tarttee samalla hommata esim. hiilikuitukytkin, joka olisi mahdollisesti hieman ystävällisempi laatikolle tuohon Nismon kuparikytkimeen verrattuna.
Reply
#93
JP GT-R Wrote:
ExPReS Wrote:
Henu Wrote:
Lemppa Wrote:
Vigurius Wrote:Kestihän "lempan tonninenkin" vakiolaatikolla, tosin eihän sillä hirmusesti ajettu ku aina romuna, paitti laatikko..
Joo ei laatikossa mitään vikaa ollut, tosin vaihdotkin oli aika rauhalliset kun piti olla kaksi kättä ratissa ennenkuin paino kaasun pohjaan
Miltä se tuhat ponia tuntu?
Lähtee lakki päästä ja vittu mielestä. Näin on joku viisas joskus sanonut noista "tonniluokan" vehkeistä.

Big Grin
http://youtu.be/QfE4mmYJ_4A ilmeisesti aika hyvältä :o ;D 8)
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Reply
#94

Tässä on nyt tullut puntaroitua eri vaihtoehtoja vaihdelaatikon suhteen ja mielenkiintoisimmaksi vaihtoehdoksi on alkanut muodostua Tremec T56
laatikon naittaminen orkkis jakolaatikkoon.

Tässä vastaava on tehty GMC syclonelle:

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...7c14e0a100]

Täällä koko stoori:

http://www.syty.net/forums/showthread.php?t=84883

Koko paketista tulee jonkun verran pidempi eli pääsee samalla tekemään kardaani jumppaa ja luultavammin pohjaa / tunneliakin pääsee muokkaamaan , mutta ne on varmaan pienimpiä murheita tuon projektin suhteen. Pituuseroa tulee luokkaa 100mm nopeiden mittausten perusteella.

Noihin Tremeckeihin saa osia mistä vain ja hinta on jotain ihan muuta kuin esim. os-gikenin osien kanssa. Kokonaisen prepatun 750lbs / ft väännön kestävän laatikon hinta on luokkaa vajaa 4000 taalaa tällä hetkellä.

Suunnitelma on tällä hetkellä kysellä täältä http://rsgear.com/products/transmissions/tranzilla.aspx, että onnistuisiko heiltä tehdä tuohon syclone projektissakin käytettyyn laatikkoon skylinen 28 hampaisella boorilla varustettuun jakolaatikkoon käypää akselia. Ja tietysti myös hinta kiinnostaa. Tuo laatikko on jo "hieman" ylimitoitettu, koska lupaavat sille 1000 lbs /ft väännän keston ja hintakin karkaa turhan korkeaksi.

Tämä himottaisi jos on vielä kaupan (tuskin kylläkään):

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=232565
Tuolla lisätietoa: http://www.ddperformance.com/shop/produc...=107_92_94

Tuo vaatisi ainakin Corveten tail housingin, main shaftin muokattuna sopimaan skylinen jakolaatikon booreille sekä erilaisen vaihdevalitsimen.
Noiden muokkauksien jälkeen se näyttäisi ulkoisesti suurinpiirtein tältä:

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...7c14e0a100]

Suurin kysymysmerkki tällä hetkellä on se, että kuka Suomessa pystyisi / suostuisi muokkaamaan tai tekemään uuden main shaftin jotta se sopii skylinen jakolaatikkoon. Karpiolalta voisi onnistua? Helpointa tietysti jos sen saisi muokattua corveten vastaavasta, ettei tarvitsisi kokonaan uutta tehdä. Jos tuo onnistuisi, voisi projektin tehdä "omin" voimin Suomessa muokkaamalla tuollaista ns. normaalia takavetolaatikkoa, joka overdrivelläkin on / oli myynnissä.
Reply
#95
Jos joku meinaa remppailla laatikkoaan niin R32 gtr -92 laatikkoon passaa ainakin nämä!


http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?...0576899474
Reply
#96
Ei varmaan kannata kaataa 4 purkkia redlineä kepinreijästä sisään siinä toivossa että ois uudet vaihteistoöljyt.. Nehän meni suoraan tonne jakolaatikkoon Big Grin

EI VAAN CA18DET VAIHTEISTOSSA MEE ÖLJYT MIHKÄÄ JAKOLAATIKKOON HÄH? :Big Grin
Nissan 200sx -89 1JZ-GTE
Reply
#97
En tiedä kysyitkö jotain mutta kyllähän se viimeistään silloin selviää missä öljyt ovat kun pintaropusta ei tule mitään ja kepin reiästä kaatuu yli.
Reply
#98
Onkos tuo s0jrannan tremec projekti edennyt?
...and on the 8th God made the Skyline...
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)