Welcome to DNSF.org

HUOM HUOM HUOM 17.12.2016 uudistuksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että kaikkien pitää tilata uusi salasana itselleen.

Tilaa uusi sähköpostiisi kirjautumisikkunan nappeja käyttämällä ja toimi viestissä olevien ohjeiden mukaan. Salasanan toimittamisessa saattaa mennä jopa 15min. Tarkista myös roskapostikansio sähköposteistasi siltä varuin, että viesti on siellä. 

Sign in to follow this  
Followers 0
Moparts

Datsun Finn -71

5 posts in this topic

Posted (edited)

On tollanen projektina niin aattelin siittä tulla tänne vähä turisee...

Koneeksi tulee ca16de + t28 ahdin...Lootana s12 ja perä Volvosta... Tosta tekniikasta olis kysyttävää sen verta et minkä kokoset suuttimet tohon ois järkevimmät laittaa? Jos tuosta edes lähelle 200hp sais...

Kone avetaan mut mitää sen isompii remppoja ei tule... jos laakerit vaihtaa ni saa riittää..

Pienel budjetil koitetaa värkätä...Autoon ja tekniikkaan on suurinpiirtein kaikki haalittu...tavote oli et kesänä olis ajokunnossa....

 

  

  

Koppahan oli luonnollisesti mätä...

 

15823068_10211489845744878_4799405156708

 

  Takakaaret Golffilaiset....

 

15826280_10211489846424895_7213523480360

Edited by Moparts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hieno prokkis, tulee taatusti hilpeä ajettava tuommoisesta tosi kevyestä vekottimesta. 

 

Kustannustehokkain ja samalla tyystin bolt on -ratkaisu suuttimille olis varmaankin ca18det:n vakiosuuttimet. Nimellisesti 370cc kokoiset, ja kun käytännössä testipenkissä todetusti vähän isomminkin virtaa, niin piisaa vielä ihan jonkun verran pidemmällekin, kuin mainittuun pariinsataan kaakkiin. Kokolailla sinne, mihin t28 jokseenkin järkevillä paineilla pystyy, vois noin suunnilleen luonnehtia.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_20170216_175411_zpsmewzpn0d.jpg

 

IMG_20170221_173010_zpsjvsbdhsr.jpg

 

IMG_20170221_172742_zpsjluytluj.jpg

 

IMG_20170221_172952_zpsq7l6jrxt.jpg

 

Koppa alkaa olla hitsuuteltu ja konetta vähän jo koottu. Kone sai uudet laakerit ja männänrenkaat samaten kansi kävi koneistamolla freesauksessa....Jahka ton koneen saa niputettuu vois sitä alkaa sovittaa konehuoneeseen ja samalla sais jotkut koneenkorvakkeet tehtyy.......Suuttimia tuli ostettua nyt s13 vakiot ja sit on jokkut 450cc luultavasti nuo isommat tonne lyödään...

Volvon taka-akseli tuottaa tuskaa kun sitä tars sellaset 30cm kaventaa ja kun ei tunnu halvalla löytyvän ketää kuka ajais uudet boorit vetareihin ni lyödää vakio perä alle alkuun...

 

Edited by Moparts

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_20170226_131011_zps9haq6v2i.jpg

 

Koneen sovittelua.... ei nyt liikaa tilaa,mut ihan toteutettavissa...Syyläril ja välijäähdyttimel joutuu vähä etee rälläköi tilaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0