Posts: 1,236
Threads: 29
Joined: Oct/2007
TeroLuu Wrote:Kemoralle oma aika.
Kierrosaika; 1.24;25
Auto; BNR32 RB26DET
Alusta; Tein Type Flex
Renkaat; R888
Pvm; 26.7.2014
Ajanotto; RaceChrono
^ Beats me(at)
Posts: 2,590
Threads: 21
Joined: Jul/2003
27.07.14, 17:34
(This post was last modified: 27.07.14, 23:08 by Toni L.)
Kemora.
Kierrosaika: 1:26.64
Auto: Z33 VQ35DE
Alusta: BC BR
Renkaat: Hankook Ventus K110
Pvm: 26.7.2014
Ajanotto: HLT 10Hz (Harry´s Laptimer + XGPS160)
Video: https://www.youtube.com/watch?v=8Pk_ouUtlSU
260Z -74, 350Z -04
Posts: 2,590
Threads: 21
Joined: Jul/2003
Botniaring uusi.
Kierrosaika: 2:00.51
Auto: Z33 VQ35DE
Alusta: BC BR
Renkaat: Toyo R888
Pvm: 3.8.2014
Ajanotto: HLT 10Hz (Harry´s Laptimer + XGPS160)
Video: https://www.youtube.com/watch?v=dwp-IWJhT50
260Z -74, 350Z -04
Posts: 1,569
Threads: 18
Joined: Jul/2008
Botniaring uusi
Kierrosaika: 1.57,34
Auto: z33 vg35de HKS SC
Alusta: BC ER, Quaife, Stillenin vakaajat
Renkaat: Michelin PSS 245/40/18 &
Pvm. :3.8.2014 (+30c)
Ajanotto: Harry's laptimer + Vbox sport 20hz
Parannettavaa jäi vielä...
2004 vm. 350Z, HKS8555
Posts: 2,590
Threads: 21
Joined: Jul/2003
Ahvenisto
Kierrosaika: 1.33.47
Auto: Z33 VQ35DE
Alusta: BC BR, Hotchkis vakaajat
Renkaat: Toyo R888
Pvm: 31.8.2014
Ajanotto: HLT 10Hz (Harry´s Laptimer + XGPS160)
Video: https://www.youtube.com/watch?v=o8xcWuLNw34 (videon jälkimmäinen kierros)
Paras Laptimeriin tallentunut kierros olikin joku failure, koska keskinopeus oli vähän alempi kuin noissa. Sen jälkeen gepsin toiminta sitten pettikin..
Noista tarkistin pelkästä videostakin että aika pitää paikkansa (gopro studiolla helppo katsoa kun laittaa aikajanalle aloitus ja lopetusmerkit täysin samassa kohdassa rataa).
260Z -74, 350Z -04
Posts: 171
Threads: 0
Joined: Jul/2013
04.09.14, 22:45
(This post was last modified: 04.09.14, 22:54 by Reefah.)
Laitetaas omat tänne kun tän kesän ratailut on paketissa. Noissa videoissa ajanotto kännykän gepsillä, tarkat ajat otettu 10hz gps:llä.
Botniaring uusi
Kierrosaika: 2.06.43
Auto: Z33 VQ35DE
Alusta: Vakio
Renkaat: Michelin Pilot Sport2
Pvm: 3.8.2014
Ajanotto: Qstarz BT-Q1000eX10hz + QRacing
Video: http://trackattackapp.com?raceid=5b303c4...6a004ceacf
Ahvenisto
Kierrosaika: 1.36.92
Auto: Z33 VQ35DE
Alusta: Vakio
Renkaat: Michelin Pilot Sport2
Pvm: 31.8.2014
Ajanotto: Qstarz BT-Q1000eX10hz + QRacing
Video: http://trackattackapp.com?raceid=c5e87a4...65e75a1653
Paljon jäi parannettavaa ja opittavaa. Ensi kesänä uutta matoa koukkuun!
350Z - K&N - Motordyne - Stoptech - Fedoro - Russell
Posts: 2,590
Threads: 21
Joined: Jul/2003
Reefah Wrote:Laitetaas omat tänne kun tän kesän ratailut on paketissa. Noissa videoissa ajanotto kännykän gepsillä, tarkat ajat otettu 10hz gps:llä. Hyvännäköiset ajolinjat Ahvenistolla ja hyvä aikakin katurenkailla. Tekniikan maailman kierrosaikapankista löytyy vakio 350zetalle aika 1:36.4
http://tekniikanmaailma.fi/autot/kierros...aikapankki.
Botniaring on sen verran nopea rata ettei näillä vapareilla oikein pysy mukana, mut ens kesänä pitää päästä alle 2min
260Z -74, 350Z -04
Posts: 171
Threads: 0
Joined: Jul/2013
Toni L Wrote:Hyvännäköiset ajolinjat Ahvenistolla ja hyvä aikakin katurenkailla. Tekniikan maailman kierrosaikapankista löytyy vakio 350zetalle aika 1:36.4
http://tekniikanmaailma.fi/autot/kierros...aikapankki.
Kiitoksia, toi Ahvenisto rupesi jo vähän sujumaan kun siellä on eniten ajanut. Yllätys oli itsellekin että pääsi noin lähelle tuota TM:n kierrosaikaa, joskin mulla vähän parannellut jarrut ja tuo plenumi verrattuna vakioon. Noista varmaan vähän etua. Kyllähän tossakin parannettavaa olisi, tuo varikkosuoran jälkeinen vasemmalle mäkeen kääntyvässä saisi varmasti ajasta pois..
Ajoin sen mutkan tossa sunnuntaina nelosella, ei tuu toi välikaasun antaminen vielä niin ytimestä että rupesi hirvittämään että onnistuu saamaan perän lukkoon ja siitä muuriin.. Ja ei pää kestä jättää sitä jarrua ihan siihen muurin viereen..
Botniaringiltä jäi kyllä hampaankoloon, siellä ei vaan saanut tuntumaa ajamiseen. Tosi hieno rata oli kyllä ajaa, vaatis vaan reeniä!
Botnialla teoreettinen nopein kierros olis ollut lähes 2 sekunttia nopeampi kun ahvenistolla vain pari kymmenystä. Sekin kertoo jo aikamoisesta hajonnasta noissa kierroksissa tuolla Botnialla.
Tulihan siellä haettua vauhtia rengasvallistakin päivän päätteeks.. Ei ole toimiva yhdistelmä tuo huonosti nukuttu yö + kuuma päivä + liikaa yritystä + liian vähän taitoa..
Hienon näköistä tuo sun ajaminen kun noita videoita katsellut! On kyllä Zeta hienosti lapasessa! Käytätkö ajaessa tota heel&toe tekniikkaa? Itse en ole edes yrittänyt, opetellaan nuo perusjutut eka. Mietin vaan että esim tuossa Ahveniston ensimmäisessä mutkassa eli tuo maalisuoran jälkeinen oikea, niin siinä voisi olla hyötyä tuosta, saisi vedon päälle ennen mutkaan kääntymistä.
Tollei kun oppis käskyttää: https://www.youtube.com/watch?v=NEMFSdKNLo8
350Z - K&N - Motordyne - Stoptech - Fedoro - Russell
Posts: 2,590
Threads: 21
Joined: Jul/2003
En osaa käyttää mitään hienompaa tekniikkaa Aika lailla kytkintä ja vaihteistoa säälimättä tulee ajettua (aina ei kerkee kaasua hirveesti nostella vaihtaessa).
Varikkosuoran mäki olis ollut itsellekin parempi nelosella ja välillä sen ajoinkin, mut ajattelin että kun vetää kolmosella niin ei tuu vahingossa ajettua ainakaan liian kovaa. Se oli yks niistä paikoista radassa missä oli kaikkein vaikeinta pysyä kuskinpenkissä kiinni.
Jakkaratkin vaihtuu talvella... toivottavasti on sitten paljon ratapäiviä
260Z -74, 350Z -04
Posts: 1,738
Threads: 33
Joined: Oct/2005
Toni L Wrote:Jakkaratkin vaihtuu talvella... toivottavasti on sitten paljon ratapäiviä
Jos se minusta on kiinni, niin on.
Tokihan on täysin verrannollinen jäsenmaksujen määrään.
Posts: 132
Threads: 2
Joined: Oct/2007
Saatiin kesällä parilla radalla aikojakin parannettua.
Botniaring uusi 21.9: 1.56.6 renkaina A 048
Ahvenisto 31.8: 1.32.9 renkaina A048 (optimi meni jo alle 1.30 mutta kun ei niin ei...)
Motopark 19.7: 1.41.1 renkaina Hoosier R6 DOT sliksit.
Kaikki ajat otettu RaceChronolla.
Sama auto ja alusta kuin aikaisemminkin.
Posts: 2,590
Threads: 21
Joined: Jul/2003
Botniaring lyhyt (vanha rata)
Kierrosaika: 1:21.35
Auto: Z33 VQ35DE
Alusta: BC BR + Hotchkis
Renkaat: Toyo R888
Pvm: 24.4.2015
Ajanotto: HLT 10Hz (Harry´s Laptimer + XGPS160)
Video: https://www.youtube.com/watch?v=vFyS4EgBt8A
Botniaring pitkä (uusi rata)
Kierrosaika: 1:58.09
Auto: Z33 VQ35DE
Alusta: BC BR + Hotchkis
Renkaat: Toyo R888
Pvm: 24.4.2015
Ajanotto: HLT 10Hz (Harry´s Laptimer + XGPS160)
Video: https://www.youtube.com/watch?v=pGBsysCRU2Q
Tuli tallennettua tuohon lyhyeen rataan maaliviiva hieman todellista kohtaa pidemmälle, mutta ajoin useita nopeita kiekkoja putkeen niin tuskin sillä on merkitystä.
Botniaring long löytyikin suoraan Laptimerista niin ei tarvinut säätää.
Hienosti ei ollut mitään käsitystä gopron wifi salasanasta niin en saanut helpolla synkattua laptimerin kanssa, mutta onneksi sentään ajanotto ja ulkoinen GPS purkki toimi luotettavasti koko päivän.
Tuossa vähän GoPro incar-ajeluakin: https://www.youtube.com/watch?v=PtkCJVEX1lM
260Z -74, 350Z -04
Posts: 1,569
Threads: 18
Joined: Jul/2008
Hyvin kulkee! Olit nopeempi kuin mä tolla vanhalla radalla. Toi mun aika oli ajettu vaparizetalla. Alla mulla oli Michelin PSS:t eikä Cup renkaat, niinku ajoissa lukee.
Toi mun pitkän radan aika on taas viime kesältä ja samalla tuli tehtyä toi rataprofiili. Siinä oli remmi kiinni, mutta oli bensansaantiongelmia ja ihan puhdasta kierrosta en saanu. Heinäkuussa sitten uusiks! Pitää tehä vähän hajurakoa.
2004 vm. 350Z, HKS8555
Posts: 2,590
Threads: 21
Joined: Jul/2003
-Pexi- Wrote:Hyvin kulkee! Olit nopeempi kuin mä tolla vanhalla radalla. Toi mun aika oli ajettu vaparizetalla. Alla mulla oli Michelin PSS:t eikä Cup renkaat, niinku ajoissa lukee.
Toi mun pitkän radan aika on taas viime kesältä ja samalla tuli tehtyä toi rataprofiili. Siinä oli remmi kiinni, mutta oli bensansaantiongelmia ja ihan puhdasta kierrosta en saanu. Heinäkuussa sitten uusiks! Pitää tehä vähän hajurakoa.
Lyhyt rata meni varsin hyvin. Siinä ei jäänyt mitään hampaankoloon. Pitkällä radalla on enemmän parannettavaa. Laptimeriin ajoin 21 kierrosta lyhyttä ja vain 9 kiekkaa pitkää rataa.
Ihan mielenkiintoisia parannuksia on mielessä autoon joilla saadaan kulkuakin vähän lisää, mutta katsotaan ehtiikö niitä toteuttamaan tälle kesälle.
Heinäkuuhun on toki ihan riittävästi vielä aikaa, niin pidetään hajurako pienenä tai käännetään mielellään toisin päin
260Z -74, 350Z -04
Posts: 132
Threads: 2
Joined: Oct/2007
Botniaring pitkä 2.5.2015.
1:53.717 transponderilla mitattu, renkaina Yokohama A048, muuten sama setuppi.
Ruokosen nopein kierros näytti olevan 1:40.350 ja mielestäni se ajeli Hoosierin slikseillä, siinä on jo vauhti kohdillaan...
Posts: 12,505
Threads: 239
Joined: May/2002
Papu Wrote:Ruokosen nopein kierros näytti olevan 1:40.350 ja mielestäni se ajeli Hoosierin slikseillä, siinä on jo vauhti kohdillaan...
Unlimitedissa vedetään kovaa, enkka näyttäisi olevan Valtosen nimissä 1:35-alkuisella. (UL Unlimited, MO Modified, CO Competition (nyk. Modified))
BOTNIARING
(Vanha rataprofiili)
UL Saku Nurminen FI
1:10.130 (L 2.9.2012)
CO Saku Nurminen FI
1:14.695 (L 3.9.2011)
(Uusi rataprofiili)
UL Christian Valtonen FI
1:35.562 (SL 1.9.2013)
MO Tom Warelius FI
1:47.162 (SL 1.9.2013)
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br /> Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Posts: 563
Threads: 31
Joined: Jul/2004
Papu Wrote:Botniaring pitkä 2.5.2015.
Ruokosen nopein kierros näytti olevan 1:40.350 ja mielestäni se ajeli Hoosierin slikseillä, siinä on jo vauhti kohdillaan...
Vakiolaatikolla viellä, muutama muukin hienosäätö uusissa alustaratkaisuissa ja tosta saa viellä reilusti aikaa pois. Vakiota jousituksessa edessä on enää navat.
|