Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Asiaa DNSF.org keskustelupalstasta 06/2023 jälkeen
#1
Tervehdys!

Tässä hieman lisätietoa mitä DNSF.org keskustelupalstalle tapahtui 2023 kevään ja kesän aikana.

Aloitin itse Nissaneiden kanssa turaamisen vuonna 2004 kun maahantoin Japanista R32 Nissan Skyline GT-R:n. Tätä edelsi lyhyt mutta sitäkin intensiivisempi DNSF.org sivuston selailu. DNSF.org sivulle rekisteröidyin ehkä 2005 paikkeilla ja klubilaiseksi liityin hieman myöhemmin. Monenlaista sporttisempaa Nissania on ollut omistuksessa Silvioista aina BNR34.seen asti. Tälläkin hetkellä on kolme kappaletta kerhokalustoon luettavaa laitetta tallissa, joista yksi parasta aikaa ajossa. 

2015 paikkeilla olin yhdistyksen hallituksessa keskittyen lähinnä "admin" hommiin. Työkiireet, taloprojekti ja lapsienteko -harrastus vei kuitenkin kaiken ajan ja DNSF -aktiivisuus lopuilta hiipui muutamia vuosia myöhemmin.

Nyt -23 alkukesästä alkoi tuntua taas siltä, että autoharrastus kiinnostaa ja kaivoin laitteet tallin perukoilta takaisin päivänvaloon. Piti foorumilta varmistaa muutama faktatieto CA18DET virityspotentiaalin suhteen, mutta www.dnsf.org ei enää vastannutkaan!?! Pienen salapoliisityön perusteella selvisi, että yhdistyksen hallitus oli päättänyt alasajaa koko keskustelupalstan. Taustoja en tiedä, mutta ilmeisesti kulujen karsimiseksi - koska maksavia jäseniä ei enää ole.

Minusta tämä tuntui täysin käsittämättömältä. En voinut mitenkään ymmärtää miten 20v suomalaista autoharrastushistoriaa on päätetty tietoisesti pyyhkäistä bittiavaruuteen. Foorumi on ollut koko toiminnan "sydän". DNSF:n kautta on myös osunut kohdalle heittämällä parhaimmat tyypit ja persoonat, sekä ennen kaikkea reissut mitä olen matkani varrella kohdannut, joten ratkaisu tuntui senkin suhteen todella ikävältä. Sitäpaitsi minulla on autotallillinen erilaisien sporttinissaneiden osia joista varmaan joku saattaisi olla kiinnostunut - mihin ne nyt laitan myyntiin?!

Märehdin tilannetta muutaman viikon ja päätin alkaa selvittämään josko jotain olisi vielä pelastettavissa. Vaikka yhdistys häviäisikin, niin mielestäni sivuston tiedoille vielä käyttöä on.

Päätin ottaa yhteyttä yhdistyksen hallitukseen ja ehdottaa, että otan kontolleni sivuston ylläpitovastuun, sekä kustannukset, mikäli backup vain löytyy josta keskustelupalsta saadaan takaisin pystyyn. Tämä kävi hallitukselle ja vastaanotin varmuuskopion sekä "omistajuuden" dataan, verkko-osoitteeseen, sekä logoon.

Erittäin suureksi harmiksi jouduin toteamaan aika alussa, että backup ei sisältänyt ollenkaan keskustelupalstan viimeisintä tietoa. Olin itse 2015 juhannuksena tehnyt ylläpitotöitä foorumilla ja ottanut tietokannasta kopion, joka onneksi sentään löytyi varmuuskopiosta.

Eli tervetuloa takaisin vuoteen 2015!

Historian katoaminen 07/2015 - 06/2023 väliseltä ajalta on erittäin valitettavaa ja harmillista, mutta kerhon huippuvuosien ollessa 2010 paikkeilla uskoisin, että kaikki oleellinen "tekninen tieto" sporttisten Nissaneiden ja Datsunien harrastamisen osalta oli 2015 mennessä jo foorumille dokumentoitu.

Eli nyt 07/2023 alkaen DNSF.org keskustelupalsta on erkaantunut DNSF Ry -yhdistyksestä ja jatkaa omaa elämäänsä tässä samassa osoitteessa kuin ennenkin.

DNSF.org keskustelupalstan tarkoitus on DNSF Ry:n sääntöjen hengessä "Datsun ja Nissan -merkkisten urheiluautojen harrastustoiminnan edistäminen ja siihen liittyvän suomalaisen autoharrastuksen historian taltioiminen".

Vanha "Klubilaispuoli" löytyy edelleen ja sinne pääsevät ne henkilöt joilla Klubilaisoikeudet olivat vuonna 2015. Joitain vanhentuneita "off-topic" alueita ja topikkeja, sekä yhdistyksen omia alueita on myös siivottu pois. Vanhat yksityisviestit ovat jätetty tietoisesti siirtämättä.

Foorumin käyttäjien yksityisyyttä kunnioitetaan. Mikäli edellä mainittu erkanemisjärjestely ei käy sinulle, niin sinulla on täysi oikeus "tulla unohdetuksi" ja muutenkin. Tähän löytyy toiminto käyttäjäprofiilisi alta. Tätä ei tietenkään toivota. Jos harkitset asiaa, niin pyytäisin tutustumaan tietosuojaselosteeseen kuitenkin ennen sitä - henkilötietosi ovat nimittäin turvassa. Sivusto ei ensinnäkään kerää mitään muuta henkilötietoa kuin aivan välttämättömät sivuston tekniseen toteuttamiseen liittyen, lisäksi tietoja ei luovuteta missään olosuhteissa kolmansille osapuolille, saati siirretä EU/ETA alueen ulkopuolelle. Sivusto pyytää sinua hyväksymään tietosuojaan liittyvät ehdot rekisteröinnin yhteydessä tai ensimmäisellä kirjautumisella.

Keskustelu jatkukoon DNSF.org -keskustelupalstalla. 

Tilaa itsellesi uusi salasana sähköpostiin mikäli et muista 2015 vuonna ollutta salasanaasi. Jos keskustelu palstalla alkaa lisääntymään, niin luultavasti moderaattoreita myös tarvitaan - laita privaa jos homma kiinnostaa.

Vastuuvapaus

En ole luonnollisesti missään vastuussa mitä muut käyttäjät foorumille kirjoittavat tai ovat kirjoittaneet. Mikäli törmäät asiattomuuksiin, niin ilmoita niistä, jotta ne voidaan siivota pois.

Noudatathan keskustelupalstan sääntöjä; https://www.dnsf.org/thread-23094.html
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#2
Aivan loisto homma! Cool
Reply
#3
Suuret kiitokset
sunny 1.6 mv vm.89<br />200sx s13 vm.92<br />120 a coupe vm.73
Reply
#4
Thumbs Up 
Jee
Reply
#5
Nonni. Smile
Reply
#6
Varsin harmillinen tää DNSF yhdistyksen tila, jos tosiaan maksavia jäseniä niin vähän, ettei edes foorumia pystytä ylläpitämään.
Toista oli ne ajat, kun kerhossa oli yli 700 maksanutta jäsentä ja muutoinkin aktiivista toimintaa.
Kiitos Terolle foorumin pelastamisesta. Kyllähän tämä jos mikä on suomalaista autokerhohistoriaa, joka kannattaa säilyttää.

Nimim. yksi kerhon perustajista ja ent. hallituksen jäsen
bRuCe - no pain no gain ...yli 1/4 vuosisataa Zeta-historiaa
Reply
#7
Onpas iloinen yllätys.

Suurkiitokset TeroLuulle. Melkoisen yllättäen foorumi katosikin.

Vuodesta 2003 lienee ollut jäsen ja lukenut paljon aiemminkin juttuja täältä. Aivan avainasemassa oli harrastuksen aloittamiselle aikoinaan.

Kerhokalustoa ei ole tosin vuosien varrella mahtunut kuin yksi kerrallaan omistukseen, mutta edelleen R34 GTT löytyy pihalta perheauton roolista.
Maa on tosin tässä välissä vaihtunut, ja aikoinaan vaivalla suomeen uitettu ja kilvitetty datsun pakattiin takaisin laivaan ja palautettiin muuttokuormassa takaisin tänne Japanin ahtaammille kaduille ja pienemmille radoille.


Viimeiseksi jäänyt ratapäivä Suomessa, Pesämäellä 2018
   

Daikokulla käymässä hyvässä seurassa 2022 
   
Suikale meni, viina jäi
Member of ~Spirit of the Vihis~ fanclub
Reply
#8
Hieno homma!
Kiitokset Tero!
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
#9
TeroLuu Heart

Ei oo tullu vuosiin enää käytyä, mut tuttu vanhempi herrasmies osti tuossa Z-kalustoa ja ohjeistin kaveria tänne, että täällä on paljon hyvää asiaa. Valitteli, ettei päässyt ja pistin ensin kaverin aateekootaitojen piikkiin, mut eihän tosiaan koko foorumia löytynyt enää. Confused Hieno homma, että tää toimii taas ja vanhat jutut on luettavissa. Exclamation
Reply
#10
Kiitoksia kommenteista ja useista yksityisviesteistä!

Vaikuttaa siltä, etten ollut ainoa jota foorumin katoaminen harmitti ja tilausta tälle vielä on  Smile
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#11
Hienosti pelastettu!

Itse olen vähemmän täällä pyörinyt, kun omat autot ei ole ikinä istuneet yhdistyksen vaatimuksiin,.

Kenties nyt voisi foorumia kehittää muuhunkin suuntaan, vaikka siellä "sporttipuolella" edelleen pysyttäisiinkin.

Ps. Jos kaipaat jeesiä taustalla, let me know. Tekniikasta foorumeilla ja niiden takaa löytyy   Cool
Reply
#12
(20.07.23, 21:16)mcgangsta Wrote: Hienosti pelastettu!

Itse olen vähemmän täällä pyörinyt, kun omat autot ei ole ikinä istuneet yhdistyksen vaatimuksiin,.

Kenties nyt voisi foorumia kehittää muuhunkin suuntaan, vaikka siellä "sporttipuolella" edelleen pysyttäisiinkin.

Ps. Jos kaipaat jeesiä taustalla, let me know. Tekniikasta foorumeilla ja niiden takaa löytyy   Cool

Aivan mahtavaa toimintaa !!!

Itse liityin juuri, ja hommasin ensimmäisen ZX 300, jollaista olin 80-luvulla ostamassa.

42 vuotta on tullut erinäisten Euro/Jenkkivehkeiden kans harrasteltua.
Reply
#13
Kiitoksia kovasti foorumin pelastamisesta!
Tästä eteenpäin varmaan fiksua pitää edes kerran vuoteen backupin päivitys? Big Grin
Reply
#14
(08.08.23, 20:45)Initial Z Wrote: Tästä eteenpäin varmaan fiksua pitää edes kerran vuoteen backupin päivitys? Big Grin

Kerran vuorokaudessa menee nyt Big Grin

Meni kyllä aikaisemmin, mutta ongelma tuossa oli, että backupit poistettiin foorumin poiston yhteydessä samalla. Onneksi löytyi backupin backuppi. Niitäkin tarvitaan!
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#15
No tuo on kyl kovin harmillista. Siinä meni munkin projektitopikki ja infopostaukset miten muokata 00-07 nissanien tehdasecuja lähes ilmaiseksi :/
Reply
#16
Juu, tuo oli harmillinen takaisku.

Vanhoja topikkeja voi yrittää kaivella esimerkiksi Wayback Machinellä, joka on tehnyt snapshotteja sivustosta säännöllisen epäsäännöllisesti. Pienellä tuurilla voi löytyä hyvinkin tärkeät tiedot.

http://web.archive.org/web/20220601000000*/www.dnsf.org

Koko foorumia tuon perusteella ei pysty järkevällä työmäärällä uudelleen herättämään henkiin, mutta voi yksittäisiin tiedonrippeisiin auttaa.

Käsin joutuisi tänne perustamaan itse topikin ja copy-pastailemaan tekstejä uusiin postauksiin. Toki tyhjää parempi.

Klubilaispuolelle tuon kanssa ei pääse, koska se ei ole ollut jaossa koko maailmalle.
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#17
Tuo wayback machine oli hyvä vinkki, sattui löytymään ne postaukset ecun muokkaamisesta kun olin viisaana tehnyt ne julkiselle puolelle. Kiitoksia!
Reply
#18
Hatunnosto täältäkin!
Nissan 200sx -90
Reply
#19
Hienoa, että tämä palautettiin, vaikkakin omiakin postauksia hävisi, mutta parempi näin ehdottomasti kuin ei ollenkaan.

Huomasin, että lauantaina 21.10.23 on tullut vuosikokouskutsu 5.11 klo 12 alkavaan kokoukseen. Onko tämä ihan aito kutsu vai joku spämmi?
Skoda Octavia Combi Style 1.5 -18 ja Almera GTi 2.0 (SR20VE) -98
-ex. Skoda Octavia HB Elegance 1.4 -13, Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, Mazda 3 Elegance 1.6 -08, Nissan Almera Tekna 1.8 -04, Nissan Almera GTi 2.0 -99
Reply
#20
(25.10.23, 08:16)jannu- Wrote: Huomasin, että lauantaina 21.10.23 on tullut vuosikokouskutsu 5.11 klo 12 alkavaan kokoukseen. Onko tämä ihan aito kutsu vai joku spämmi?

Minusta vaikuttaa ihan aidolta tapaukselta.  Smile
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#21
Terve terve, 17 vuotiast (enskuussa 18) pistelee Kymenlaakson suunnilta viestiä. Kiva kun on sivusto taas auki itse aloin viimevuonna tätä jo lukea. Ostin 2023 vuonna 2 gti allua ja tulevana kesänä paremman niistä projektoin??. Haluisin kysyä mistä näkisi japanilaisille autoille tulevia meet and greet tapahtumia tai muita sellaisia. Olisi kiva nähdä muitten Gti almeroita kanssa yms muita nipponeita. Myös facebook ryhmäkin olisi todella kiva, jos semmoinen olisi niin voisi tapahtumia ilmoitella sinnekkin.
Reply
#22
(05.02.24, 10:59)Possu56 Wrote: Terve terve, 17 vuotiast (enskuussa 18) pistelee Kymenlaakson suunnilta viestiä. Kiva kun on sivusto taas auki itse aloin viimevuonna tätä jo lukea. Ostin 2023 vuonna 2 gti allua ja tulevana kesänä paremman niistä projektoin??. Haluisin kysyä mistä näkisi japanilaisille autoille tulevia meet and greet tapahtumia tai muita sellaisia. Olisi kiva nähdä muitten Gti almeroita kanssa yms muita nipponeita. Myös facebook ryhmäkin olisi todella kiva, jos semmoinen olisi niin voisi tapahtumia ilmoitella sinnekkin.

Moi, alkaa olemaan aika kadonnut nämä GTi Almerat jo katukuvasta. Erittäin harvoin näkee enää sellaisen tulevan vastaan liikenteessä. Itseltäni sellainen löytyy kuitenkin kesäautona.  Shy
Skoda Octavia Combi Style 1.5 -18 ja Almera GTi 2.0 (SR20VE) -98
-ex. Skoda Octavia HB Elegance 1.4 -13, Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, Mazda 3 Elegance 1.6 -08, Nissan Almera Tekna 1.8 -04, Nissan Almera GTi 2.0 -99
Reply
#23
Juu, kiva kuulla et sieltäki löytyy Allu.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)