Welcome to DNSF.org

HUOM HUOM HUOM 17.12.2016 uudistuksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että kaikkien pitää tilata uusi salasana itselleen.

Tilaa uusi sähköpostiisi kirjautumisikkunan nappeja käyttämällä ja toimi viestissä olevien ohjeiden mukaan. Salasanan toimittamisessa saattaa mennä jopa 15min. Tarkista myös roskapostikansio sähköposteistasi siltä varuin, että viesti on siellä. 

Sign in to follow this  
Followers 0
TeroLuu

Trafilta uudet säännöt autoharrastamiselle kesällä 2015?

0 posts in this topic

Tarkkasilmäinen Klubilainen bongasi Trafin sivuilla olevan uutisen. Uutinen liittyy auton rakenteen muuttamista koskevien säännösten muutoksiin.

http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/...e0cc0.69276868

Tarkoituksena uutisen mukaan on se, että uudet säännökset tulisivat voimaan jo kesällä 2015.

Perustelumuistioluonnoksesta löytyy monia parannuksia nykyiseen tilanteeseen verrattuna. Esimerkiksi Vtt:n pääästömittauksia moottorin muuttamisen jälkeen ei enää tarvittaisi alle Euro3 päästötasoisilla autoilla (alle 1997). Jo valmiiksi tehokkaiden, 7kg/kw autojen moottoria voitaisiin muuttaa jatkossa siten, että suhde saa tippua minimissään 5kg/kw tasolle. Jatkossa ei olisi myöskään rajoituksia iskuntilavuuden kasvun suhteen - tämä korvaantuisi vääntömomentin kasvun sääntelyllä.

Ilmassa on siis positiivisen tuntuisia uudistuksia, jotka helpottaisivat autoharrastamista jatkossa!

Pidetään peukut pystyssä, että positiivinen vire muutoksien suhteen säilyy loppuun saakka!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarkkasilmäinen Klubilainen bongasi Trafin sivuilla olevan uutisen. Uutinen liittyy auton rakenteen muuttamista koskevien säännösten muutoksiin.

http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/...e0cc0.69276868

Tarkoituksena uutisen mukaan on se, että uudet säännökset tulisivat voimaan jo kesällä 2015.

Perustelumuistioluonnoksesta löytyy monia parannuksia nykyiseen tilanteeseen verrattuna. Esimerkiksi Vtt:n pääästömittauksia moottorin muuttamisen jälkeen ei enää tarvittaisi alle Euro3 päästötasoisilla autoilla (alle 1997). Jo valmiiksi tehokkaiden, 7kg/kw autojen moottoria voitaisiin muuttaa jatkossa siten, että suhde saa tippua minimissään 5kg/kw tasolle. Jatkossa ei olisi myöskään rajoituksia iskuntilavuuden kasvun suhteen - tämä korvaantuisi vääntömomentin kasvun sääntelyllä.

Ilmassa on siis positiivisen tuntuisia uudistuksia, jotka helpottaisivat autoharrastamista jatkossa!

Pidetään peukut pystyssä, että positiivinen vire muutoksien suhteen säilyy loppuun saakka!

Edited by TeroLuu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0