Posts: 4,663
Threads: 129
Joined: Mar/2004
Posts: 511
Threads: 2
Joined: Jan/2006
Kertokaas, paljonko kannattaisi Saksassa maksaa hyväkuntoisesta noin -92 vuotisesta sx tä? Saako 2000-2500€ ok kuntoisen?
Toyota Grand Hiace 3.4 V6 perheenkuljetin, Subaru Forester XT -02 Ex, Subaru Legacy GT-B -00 Ex, Toyota Celsior -98 Ex, Nissan 200sx -93 Ex, Volvo 360 -88 Ex
Posts: 2,327
Threads: 20
Joined: Mar/2005
Johan noita saa tontulla ;D
Chuck Norris puts the laughter in manslaughter
Jotain salamia
Posts: 511
Threads: 2
Joined: Jan/2006
No ne tonnin laitteet nyt on niitä Turkkilaisten valmiiks varastamia ;D Mutta tosiaan, onko tuo 2500€ semmonen mikä on vielä järkevä maksaa?
Toyota Grand Hiace 3.4 V6 perheenkuljetin, Subaru Forester XT -02 Ex, Subaru Legacy GT-B -00 Ex, Toyota Celsior -98 Ex, Nissan 200sx -93 Ex, Volvo 360 -88 Ex
Posts: 317
Threads: 7
Joined: Sep/2005
Jaaggorr Wrote:No ne tonnin laitteet nyt on niitä Turkkilaisten valmiiks varastamia ;D Mutta tosiaan, onko tuo 2500€ semmonen mikä on vielä järkevä maksaa?
ei niistä kannata yli 2000e maksella, mutta luulis saavan iha toimivan tolla hinnalla.
Posts: 252
Threads: 12
Joined: Jun/2006
Kuka ottaa vastuun et on saanu taas auton sa AVK:lle?
Siel ois musta s13 mis ei kyl ollu pahemmin vikaa, toisessa lampussa ja peilissä ainoastaan, nahkasisusta 227tk ajettu.
Posts: 327
Threads: 3
Joined: Oct/2006
Kuinka järkevää olisi ostaa turbovikainen 200sx? turbothan maksaa uutena miljoonia, mut paljonko säxän vakiourpo maksasi suunnilleen käytettynä, ja jos auto on "turbovikainen" niin vikahan korjaantuu viimeistään turboa vaihtamalla(?), ja miten vakava turbon vaurio johtaa turbon vaihtamiseen?
Jos ei Nissani vuoda vähän öljyä, on jotain pahasti vialla...
Posts: 5,568
Threads: 27
Joined: Apr/2002
Whiplash Wrote:Kuinka järkevää olisi ostaa turbovikainen 200sx? turbothan maksaa uutena miljoonia, mut paljonko säxän vakiourpo maksasi suunnilleen käytettynä, ja jos auto on "turbovikainen" niin vikahan korjaantuu viimeistään turboa vaihtamalla(?), ja miten vakava turbon vaurio johtaa turbon vaihtamiseen?
Noita vakoahtimia saa parhaimmillaan satkun pintaan. Ei niillä pahemmin ole arvoa, kun ei niitä kukaan halua. ;D Parilla sataa nyt ainakin luulisi saavan.
Jos vakioahtimessa on yleensä minkäänlaista vikaa, ei sitä häävin korjailla kannata. Maksaa liikaa. Kyllä ne yleensä lingotaan lähimpään järveen ja laitetaan joku muu tilalle...
Jos ei siinä muuta vikaa ole kuin turbo, eikä pikkunäpertely haittaa, niin mikäs siinä sitten.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Posts: 327
Threads: 3
Joined: Oct/2006
Kiitos, ja vielkä sellaista, että millaista vauriota turbovikaisella säksällä ajaminen voi tehdä koneelle? ja ymmärtääkseni turbon vaihto ei ole mikään yliopistoinsenjöörin työ, vaan uus turbo kiinni ja menoksi?
Jos ei Nissani vuoda vähän öljyä, on jotain pahasti vialla...
Posts: 2,663
Threads: 27
Joined: Oct/2002
Jos ei ole paalsia irronnut ja mennyt kiertoon niin ei kai siinä suurempia. Mitä nyt voi öljyssä olla paikat (putket,ic, yms....)
Yleensähän näistä vaan pukkaa pirusti savua maisemaan. Ei kannata laittaa insinööriä vaihtamaan turboa, ihan "normaali" kaveri on parempi...... ;D
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Posts: 151
Threads: 4
Joined: Nov/2005
Tuli tossa vaan mieleen, että mikä on muuten S13:n ohituskiihtyvyys?
Ei heti ainakaan googlella tarttunut ?
Entä huippuvääntö ja millä kierrosalueella?
Posts: 8,302
Threads: 100
Joined: Sep/2002
Mandoliini Wrote:Tuli tossa vaan mieleen, että mikä on muuten S13:n ohituskiihtyvyys?
Ei heti ainakaan googlella tarttunut ?
Entä huippuvääntö ja millä kierrosalueella?
http://www.dnsf.org/index.php?group=AUTO...=61&pid=22
Posts: 151
Threads: 4
Joined: Nov/2005
Entäs se ohituskiihtyvyys? 3.vaihteella, 4.vaihteella ja 5.vaihteella ?
Posts: 4,663
Threads: 129
Joined: Mar/2004
Mandoliini Wrote:Entäs se ohituskiihtyvyys? 3.vaihteella, 4.vaihteella ja 5.vaihteella ?
Käy itte kokeilemassa. Tehdasarvoja ei ole olemassa ja jokainen auto täällä on niin yksilö et saat kaikkea 2 ja 20 sekunnin väliin.
Posts: 151
Threads: 4
Joined: Nov/2005
app Wrote:Mandoliini Wrote:Entäs se ohituskiihtyvyys? 3.vaihteella, 4.vaihteella ja 5.vaihteella ?
Käy itte kokeilemassa. Tehdasarvoja ei ole olemassa ja jokainen auto täällä on niin yksilö et saat kaikkea 2 ja 20 sekunnin väliin.
Kai nyt jotain vakio arvoja on olemassa?
Posts: 123
Threads: 1
Joined: Jan/2004
Mandoliini Wrote:app Wrote:Mandoliini Wrote:Entäs se ohituskiihtyvyys? 3.vaihteella, 4.vaihteella ja 5.vaihteella ?
Käy itte kokeilemassa. Tehdasarvoja ei ole olemassa ja jokainen auto täällä on niin yksilö et saat kaikkea 2 ja 20 sekunnin väliin.
Kai nyt jotain vakio arvoja on olemassa? Haulla löytää ainakin jotain 80-120 km/h mittauksia foorumin käyttäjien suorittamina eri setupeista niinkuin app sanoi. Ja sitä "virallisempaa" http://img.photobucket.com/albums/v475/v...e_Pg13.jpg .
Posts: 1,133
Threads: 18
Joined: Jan/2004
Varmaan jostain topicista löytyis, mutta joku kuka muistaa CA18DET koneen kannentiivisteen orkkis paksuuden vois sen tähän laittaa. :
RS13 ---> VQ35DE
Posts: 162
Threads: 6
Joined: Dec/2004
-mikkis- Wrote:Varmaan jostain topicista löytyis, mutta joku kuka muistaa CA18DET koneen kannentiivisteen orkkis paksuuden vois sen tähän laittaa. :
Jos en ihan väärin muista, niin kasaan puristunut mitta on 1,3mm luokkaa.
Posts: 1,437
Threads: 9
Joined: Dec/2004
Kukas löytäis nopeesti service manuaalista, miten tuo tyhjäkäynti kuuluu säätää?
Tarvis vähän ajan päästä mennä päästöjä mittaileen "ajan kanssa" ja vois koittaa säädellä sitä siellä samalla...
Edit:
Osittainen ohje löytyikin sivulta EF & EC-26 ja tuo sama sivulta -30
Posts: 286
Threads: 5
Joined: Jul/2006
Mistähän johtuu että kun käynnistän autoni, joka on siis s13 200sx. Niin valot on kauheen himmeet, käy normaalia alemmilla kierroksilla. Tätä jatkuu niin pitkään kunnes nostaa kiekat sinne 3000 paikkeille pikaisesti. Kaikki valot muuttuvat normaaleiksi :o Onko laturilla jotain häikkää vai onko tämä ihan normaalia?
EDIT: Niin ja sitten vielä. Että mistähän voisin havaita onko tuohon vaihdettu maffia? Ku lueskelin täältä mielestäni et vakio riittäis 190hp ja tossa on nyt hiukan enemmän jo. Mikä vaikutus tuolla yleensä on sitten? Omia ajatuksia on asiasta mutta en niitä ala tähän selostaa...
Posts: 151
Threads: 4
Joined: Nov/2005
FMIX Wrote:Mistähän johtuu että kun käynnistän autoni, joka on siis s13 200sx. Niin valot on kauheen himmeet, käy normaalia alemmilla kierroksilla. Tätä jatkuu niin pitkään kunnes nostaa kiekat sinne 3000 paikkeille pikaisesti. Kaikki valot muuttuvat normaaleiksi :o Onko laturilla jotain häikkää vai onko tämä ihan normaalia?
Laturista lähtisin vikaa hakemaan, voithan kattoa nopeasti yleismittarin kanssa mitä virtaa akku sää tyhjäkäynnillä ja mitä 3000 paikkeilla.
Posts: 5,568
Threads: 27
Joined: Apr/2002
FMIX Wrote:Mistähän johtuu että kun käynnistän autoni, joka on siis s13 200sx. Niin valot on kauheen himmeet, käy normaalia alemmilla kierroksilla. Tätä jatkuu niin pitkään kunnes nostaa kiekat sinne 3000 paikkeille pikaisesti. Kaikki valot muuttuvat normaaleiksi :o Onko laturilla jotain häikkää vai onko tämä ihan normaalia?
EDIT: Niin ja sitten vielä. Että mistähän voisin havaita onko tuohon vaihdettu maffia? Ku lueskelin täältä mielestäni et vakio riittäis 190hp ja tossa on nyt hiukan enemmän jo. Mikä vaikutus tuolla yleensä on sitten? Omia ajatuksia on asiasta mutta en niitä ala tähän selostaa...
Laturin lataussäätimessä tai laturissa itsessään varmaan jotain vikaa.
Katso MAFista sen osanumero. Siitähän se selviää. Kyllä aika monella on yli 190 hp vakiolla. Vaikutus on se, että kun mennään sen 190 hp:n yli, ei sekosien säätö enää pelaa niin tarkasti.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Posts: 697
Threads: 35
Joined: Apr/2003
Osaako kukaan heittää, mikä pusla on tiensä päässä ja millainen operaatio on vaihdella.
Takaa oikealta kuuluu klonkotus, jos ylös-alas liike on nopeaa, esim. jos rengas lähtee
"pomputtamaan" vaikkapa liukkaalla tai kiihdyttäessä.
z32tt, s13
Posts: 286
Threads: 5
Joined: Jul/2006
Juu, pitänee yrittää katsella mikä siinä laturissa voisi olla. Sitten seuraavaan kysymykseen. Että mikä tämä osa on...Mikä sen tarkoitus on? Miksi se on irti minulla? Tästä sain kyllä ostettaessa jonkinlaisen selityksen, mutta se jäi vähän heikosti päähän.
http://koti.mbnet.fi/~fmix/pic1.jpg
http://koti.mbnet.fi/~fmix/pic2.jpg
Eli tuo siis mistä on pari letkua katkottu. Ekassa kuvassa keskellä.
Posts: 1,133
Threads: 18
Joined: Jan/2004
Toi on joku entisenomistajan patenti jostain. Joku letku tulee ilmeisesti Power transistorilta tjs.
Nää on just näitä ;D
RS13 ---> VQ35DE
Posts: 2,327
Threads: 20
Joined: Mar/2005
Hakuun siis sana kuumakäynnistyssolenoidi. Mutta lyhyesti, heität sillä vesilintua.
Chuck Norris puts the laughter in manslaughter
Jotain salamia
Posts: 286
Threads: 5
Joined: Jul/2006
Pasi_ Wrote:Hakuun siis sana kuumakäynnistyssolenoidi. Mutta lyhyesti, heität sillä vesilintua.
Haha, alko kahvitunnilla töissä vähä naurattaa. Selitin siinä juuri työkaverille tästä osasta ja yritin kuvailla...mieleeni tuli solenoidi Vaikka ei kyllä ollu mitää tietoa mikä tää on. Mutta kiitos taas, jälleen viisaampi
Posts: 12,505
Threads: 239
Joined: May/2002
Pasi_ Wrote:Mutta lyhyesti, heität sillä vesilintua.
Jos opastetaan tuossa vähän tarkemmin, se nimittäin ohjaa bensanpainesäädintä... :
Eli koneen suunnasta tulevat letkut yhteen, ja tulppaat ahtimen imuputkelle menevän letkun.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br /> Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Posts: 2,327
Threads: 20
Joined: Mar/2005
Siksi mä ensiksi kehotinkin käyttämään hakua
Chuck Norris puts the laughter in manslaughter
Jotain salamia
Posts: 11
Threads: 0
Joined: May/2006
Pilkoin tuossa äsken tuon 200nissanin moottorin ja se sisälsi sellaset männät joissa luki numero 3 ja sen alla 44F0 ja sen alla numero 12. Mites on onko nämä alkuperäiset?
|