Posts: 82
Threads: 3
Joined: Dec/2006
Tässä mietiskelin, että mistä ihmeestä olette löytäneet sopivat äänenvaimentimet säksään, kun olette tehneet 3"putkistoja? Ite löysin vaan 2,5" sisään ja ulostulolla olevia.
Ja sitten, että mistä löytäisin 3" sisään ja 5" ulostulolla olevan taka änkkärin. Niitäkin löysin max 4" kokosella ulostulolla ja 2,5" sisään menolla.
Ahdin takaa tahdin
Posts: 186
Threads: 8
Joined: Jan/2005
MBT Wrote:Tässä mietiskelin, että mistä ihmeestä olette löytäneet sopivat äänenvaimentimet säksään, kun olette tehneet 3"putkistoja? Ite löysin vaan 2,5" sisään ja ulostulolla olevia.
Ja sitten, että mistä löytäisin 3" sisään ja 5" ulostulolla olevan taka änkkärin. Niitäkin löysin max 4" kokosella ulostulolla ja 2,5" sisään menolla.
Alkuun vaikka martelius ja Futurez, ht-tuneltakin muistaakseni löytyy. On niitä olemassa kunhan vain löytyy missä
-90 200sx
Posts: 82
Threads: 3
Joined: Dec/2006
A.H Wrote:MBT Wrote:Tässä mietiskelin, että mistä ihmeestä olette löytäneet sopivat äänenvaimentimet säksään, kun olette tehneet 3"putkistoja? Ite löysin vaan 2,5" sisään ja ulostulolla olevia.
Ja sitten, että mistä löytäisin 3" sisään ja 5" ulostulolla olevan taka änkkärin. Niitäkin löysin max 4" kokosella ulostulolla ja 2,5" sisään menolla.
Alkuun vaikka martelius ja Futurez, ht-tuneltakin muistaakseni löytyy. On niitä olemassa kunhan vain löytyy missä
Kiitos tästä. Loppuilta menee mukavasti etsiskellessä sopivan näköisiä ja hintaisiä änkkäreitä ja ulostuloja. 5" ulostulo on kyllä härön näköinen S13 perässä ;D
Ahdin takaa tahdin
Posts: 622
Threads: 12
Joined: Feb/2003
Martelius taitaa olla ainoa kenellä on toi 5" ulostulolla oleva "monsteri" pönttö ;D pitkälti muut on 4"- 4,5"
JK-Customs<br />280Z -76 <br />510 -71
Posts: 82
Threads: 3
Joined: Dec/2006
Bugatti Wrote:Martelius taitaa olla ainoa kenellä on toi 5" ulostulolla oleva "monsteri" pönttö ;D pitkälti muut on 4"- 4,5"
Tietoo mikä siinä on sisäänmeno? Että saako 3". Kyllä toi 4,5" ulostulokin olis tarpeeks iso, mutta tasaluku se olla pitää ;D
Ahdin takaa tahdin
Posts: 707
Threads: 30
Joined: Jul/2003
MBT Wrote:Bugatti Wrote:Martelius taitaa olla ainoa kenellä on toi 5" ulostulolla oleva "monsteri" pönttö ;D pitkälti muut on 4"- 4,5"
Tietoo mikä siinä on sisäänmeno? Että saako 3". Kyllä toi 4,5" ulostulokin olis tarpeeks iso, mutta tasaluku se olla pitää ;D www.dnsf.org/forum/index.php?topic=31078.0
tuolla olis pönttö myynnissä. tosin ulostulo taitaa olla sulle tuuman liian pieni
SYLINTERIKANSIEN PORTTAUKSET/VIRITYSTYÖT SUPERFLOW 120 VIRTAUSPENKISSÄ!<br />KYSY YV:LLÄ!!!<br /><br />ACL Race Series ja Supertech moottorin osat! Pyydä tarjous!
Posts: 82
Threads: 3
Joined: Dec/2006
Jamesi Wrote:MBT Wrote:Bugatti Wrote:Martelius taitaa olla ainoa kenellä on toi 5" ulostulolla oleva "monsteri" pönttö ;D pitkälti muut on 4"- 4,5"
Tietoo mikä siinä on sisäänmeno? Että saako 3". Kyllä toi 4,5" ulostulokin olis tarpeeks iso, mutta tasaluku se olla pitää ;D www.dnsf.org/forum/index.php?topic=31078.0
tuolla olis pönttö myynnissä. tosin ulostulo taitaa olla sulle tuuman liian pieni
No en tiedä. Kyllähän toi 4" olis tarpeeks, mutta taidan siihen 5" päätyä ja sen takii, että niitä näkyy harvemmin.
Ahdin takaa tahdin
Posts: 808
Threads: 40
Joined: Aug/2005
Posts: 2,327
Threads: 20
Joined: Mar/2005
On se 5" (Martelius) vaan aika härski, itsekin olen saanut jos jonkinmoista kommenttia roskapöntöstä sammuttimeen
Chuck Norris puts the laughter in manslaughter
Jotain salamia
Posts: 1,133
Threads: 18
Joined: Jan/2004
No aijaah. Etenkin vanhemmat miehet jotka ei tajuu noita importi juttuja joissa pönttö sojottaa vinottain ja ulostulo on luokkaa 5" niin vittuilun paikka on valmis ;D
Myöskin motarilla toi tollanen marteliuksen pönttö tuntuu aiheuttavan ärsytystä :
RS13 ---> VQ35DE
Posts: 2,002
Threads: 55
Joined: Nov/2003
Itellä on meganin pönttö jollain oliko 4.5" tai 5" ulostulolla ja putki on 3.5". Yllättävän pehemät ja hiljaiset on äänet, mutta sitten kun lätkä on lattiassa ja hukkaportti aukeaa> kaasut tulee pihalle ilman minkäänlaista putkea niin johan löytyy melua 8)
300ZX TT<br />200sx s13(3xex)<br />BMW 530d M-sport
Posts: 151
Threads: 4
Joined: Nov/2005
-mikkis- Wrote:No aijaah. Etenkin vanhemmat miehet jotka ei tajuu noita importi juttuja joissa pönttö sojottaa vinottain ja ulostulo on luokkaa 5" niin vittuilun paikka on valmis ;D
Myöskin motarilla toi tollanen marteliuksen pönttö tuntuu aiheuttavan ärsytystä :
Tai naurua kun ei ole tehoa tuossa yhtään
Posts: 1,133
Threads: 18
Joined: Jan/2004
Se on totta kyllä ;D
RS13 ---> VQ35DE
Posts: 2,002
Threads: 55
Joined: Nov/2003
Prkl, katsastuksessa käskivät laittaa vakio ahtimen, pitäis se nyt ruuvata sitten paikoilleen... Vakio lastusta niin käykö se ihan orggis tuohon zuikkiksen asentamaan kantaan? En ole ikinä tuota avannut niin ei ole hajuakaan et miten ne menee! Jos jollain on lastu vakio ohjelmalla tai pystyis sellaisen nopeesti väsäämään niin semmonen kelpais! Tai sitten koko vakio ecu....
Pitäis joulun pyhinä raapia tuo vakio ahtimella,suuttimilla ja maffilla kasaan... Ja koittaa sit uusiksi.
300ZX TT<br />200sx s13(3xex)<br />BMW 530d M-sport
Posts: 20
Threads: 1
Joined: Aug/2006
siis mitä vidduu voiks katsastus mennä vi#uiks jos ei ole vakio ahdin kiinni millä nesen tarkistaa? mulla on diskoperuna kiinni et mitähän ne siitä sit sanois?=? mut ohan täs viel 5kk aikaa katsastukseen...
mut ohan jokolla aika nätisti esillä tuo ahdin et ei ihme et katsastuksen pojat on siihe julman katseensa kääntäny (otan osaa varmasti ärsyttävä tilanne).
Posts: 2,002
Threads: 55
Joined: Nov/2003
Itseasiassa siitä keskusteltiin hyvinkin sulassa sovussa, mihinkään papereihin ei mitään merkintää tullut tosta ahtimen vaihdosta. Ja äijä tosissaan tiesi noista jotain, puhui mm. disco perunasta että sillä olis vielä päästäny läpi muttei oikein tolla viitti enää laskea läpi käsien
Ei toi multa nyt oo ku puolen päivän homma ku noi vaihtaa ja sit leimalle ja kaikki on iloisia...
Niitä maffia ja suuttimia ajattelin niitten päästöjen takia vaihtaa, kun hc ja co karkaa taivaisiin kierroksilla... Vai olisko porukalla muuta ideaa mistä johtuu? voiko ahtovuoto vaikuttaa tohon? Semmonen varmaan löytyy kun alipainetta tossa ei oo ku sellanen 0.4-0.5 vaik 0.7 pitäis olla
Ja tosiaan välillä käy ihan lähellä sallittuja arvoja mut sitten käynti huononee ja noi arvot menee perseelleen...
300ZX TT<br />200sx s13(3xex)<br />BMW 530d M-sport
Posts: 2,327
Threads: 20
Joined: Mar/2005
Jos lastu on säädetty tuolle turbolle ja meinaa vakion laittaa kiinni niin tarviihan sitä jo sen takia vaihtaa suuttimet, maffi ja orkkislastu, että olis kaikki kohdillaan sitten.
Chuck Norris puts the laughter in manslaughter
Jotain salamia
Posts: 1,376
Threads: 37
Joined: Feb/2003
Kylämunkittaja Wrote:siis mitä vidduu voiks katsastus mennä vi#uiks jos ei ole vakio ahdin kiinni millä nesen tarkistaa?
;D
jos huomaavat niin voivat passittaa VTT:n päästömittauksiin tai vastaavasti antaa mahdollisuuden tulla uudelleen näyttämään vakioahtimella. Ei näihin vähäpäästösiin autoihin saisi juurikaan mitään virityksia mennä tekemään lain puitteissa.
Aika vähän tuntuu tämä seikka olevan tiedossa...
Ja tänä päivänä ei auta se että vaihtaa vaan konttoria ja katsastaa muualla uudelleen, niillä kun on yhteinen tietokanta käytössään. Olettaen että inssi on tiedon sinne näpytellyt tuollaisessa tapauksessa.
Posts: 376
Threads: 23
Joined: Dec/2004
Eikös näitä oo vaihdeltu sillä verukkeella, että vanha ahdin hajos ja korvaava on vaihdettu tilalle. Veikkaisin, että tota yläpuolista pakosarjaa ja isoa ahdinta olisi helpompi perustella, jos ahdin olisi erimerkkinen esim.holset. Asemasta ja katsastus inssistähän se on kiinni.
S13 Sr20det
Posts: 1,133
Threads: 18
Joined: Jan/2004
Siis mitä helkuttia.
Jos kaikki on zuikkiksen lastussa kunnossa, ja auto muutenkin iskussa. Eli ei mitään ahtovuotoja/pakovuotoja ja kattikin toimii niin ei sinne mitään suuttimia, maf ja ecua tarvis lähtee vaihtaan vaikka vakio T25 laittaiskin kiinni.
Seosmittarista vielä kun tarkistaa että tyhjäkäynnillä ecu on close loop tilassa niin on hyvät mahdollisuudet saada auto läpi päästöistä.
Älkää tehkö asioista noin vaikeita.
RS13 ---> VQ35DE
Posts: 2,002
Threads: 55
Joined: Nov/2003
pitäis koittaa nyt viikonloppuna vaihtaa toi ahdin ja käydä sitten kurkkaamassa seoksia...
300ZX TT<br />200sx s13(3xex)<br />BMW 530d M-sport
Posts: 4,663
Threads: 129
Joined: Mar/2004
Logic Wrote:Eikös näitä oo vaihdeltu sillä verukkeella, että vanha ahdin hajos ja korvaava on vaihdettu tilalle. Veikkaisin, että tota yläpuolista pakosarjaa ja isoa ahdinta olisi helpompi perustella, jos ahdin olisi erimerkkinen esim.holset. Asemasta ja katsastus inssistähän se on kiinni.
Ei sinne saa vaihtaa mitään korvaavaa tilalle. Ihan vakiota vaan.
Käytännön juttunahan mennään konttorille ja pidetään pää kiinni tollaisista. Jos hylkää niin mennään naapuripitäjään.
Posts: 668
Threads: 48
Joined: Sep/2003
app Wrote:Logic Wrote:Eikös näitä oo vaihdeltu sillä verukkeella, että vanha ahdin hajos ja korvaava on vaihdettu tilalle. Veikkaisin, että tota yläpuolista pakosarjaa ja isoa ahdinta olisi helpompi perustella, jos ahdin olisi erimerkkinen esim.holset. Asemasta ja katsastus inssistähän se on kiinni.
Ei sinne saa vaihtaa mitään korvaavaa tilalle. Ihan vakiota vaan.
Käytännön juttunahan mennään konttorille ja pidetään pää kiinni tollaisista. Jos hylkää niin mennään naapuripitäjään.
kysyin viime katsastuksen yhteydessä noista ahtimen ja coolerin vaihdosta verukkeella, että alkuperäiset maksaa maltaita, niin vastaus oli saa vaihtaa esim keulacooleriin tai toisen merkkisen ahtimen (siis "halvempaan") kunhan on vastaava kuin alkuperäinen. mutta kuten tunnettua, on nuo katsastajien vastaukset välillä kaukaa haettuja...
Posts: 2,002
Threads: 55
Joined: Nov/2003
No tota inssiä ei huijattu, osas kerota kaikki faceliftin ja pre-faceliftin erotkin : Mut asiallisesti kuitenkin keskusteltiin tuosta. Mielessä kyllä kävi et vois vaihtaa ton samalla pikkasen pienempään, esim. joku discoperuna tai vast. ja jättää ton sitten hyllyyn jos tulis joskus vaikka vaihdettu hiukan isompi kutosmylly nokalle ;D
300ZX TT<br />200sx s13(3xex)<br />BMW 530d M-sport
Posts: 205
Threads: 5
Joined: Sep/2005
joko Wrote:No tota inssiä ei huijattu, osas kerota kaikki faceliftin ja pre-faceliftin erotkin : Mut asiallisesti kuitenkin keskusteltiin tuosta. Mielessä kyllä kävi et vois vaihtaa ton samalla pikkasen pienempään, esim. joku discoperuna tai vast. ja jättää ton sitten hyllyyn jos tulis joskus vaikka vaihdettu hiukan isompi kutosmylly nokalle ;D
Ei muutaku asema vaihtoon... turhaa stressaat ihtees jonkun möylän takia.
"jos tosiasiat eivät tue teoriaa, sen pahempi tosiasioille"
Posts: 2,002
Threads: 55
Joined: Nov/2003
Joni.p Wrote:joko Wrote:No tota inssiä ei huijattu, osas kerota kaikki faceliftin ja pre-faceliftin erotkin : Mut asiallisesti kuitenkin keskusteltiin tuosta. Mielessä kyllä kävi et vois vaihtaa ton samalla pikkasen pienempään, esim. joku discoperuna tai vast. ja jättää ton sitten hyllyyn jos tulis joskus vaikka vaihdettu hiukan isompi kutosmylly nokalle ;D
Ei muutaku asema vaihtoon... turhaa stressaat ihtees jonkun möylän takia.
Ei viitti kokeilla kun kyseessä on rekisteröintikatsastus> 148e maksoi niin... ei jaksais uudestaan maksella.
300ZX TT<br />200sx s13(3xex)<br />BMW 530d M-sport
Posts: 622
Threads: 12
Joined: Feb/2003
Juu turhaan sitä alkaa tappelee, ahdin vakioks ja leiman jälkeen iso setti tilalle ;D Been there, done that
JK-Customs<br />280Z -76 <br />510 -71
Posts: 860
Threads: 16
Joined: Apr/2005
Osaisko joku kertoa paljon on pakoventtiilin avautumisennakko, EAKK. En löydä mistään. :-\
BB T12 SR20VET (GTI 05-06/2011)/BB T12 CA18ET (CDA21ET vielä joskus) /Primera WP11-144 SPORT+ SR20DE/Datsun 510 -70 L20 R6 (pahasti kesken) /VW LT35 kalustonkuljetin /Purettuja etuvetoja useita -> http://jjautoparts.fi/
Posts: 2,002
Threads: 55
Joined: Nov/2003
Juu nyt irtos leima kiltisti kun oli vakio fööni : ja päästöistäkin meni nippanappa läpi.
300ZX TT<br />200sx s13(3xex)<br />BMW 530d M-sport
Posts: 4,044
Threads: 55
Joined: Mar/2002
app Wrote:Logic Wrote:Eikös näitä oo vaihdeltu sillä verukkeella, että vanha ahdin hajos ja korvaava on vaihdettu tilalle. Veikkaisin, että tota yläpuolista pakosarjaa ja isoa ahdinta olisi helpompi perustella, jos ahdin olisi erimerkkinen esim.holset. Asemasta ja katsastus inssistähän se on kiinni.
Ei sinne saa vaihtaa mitään korvaavaa tilalle. Ihan vakiota vaan.
Käytännön juttunahan mennään konttorille ja pidetään pää kiinni tollaisista. Jos hylkää niin mennään naapuripitäjään.
kyllä korvaavan saa vaihtaa, tosin omaksi tehtäväksi jää todistaa että se on alkuperäistä vastaava. Coolerinkin saa vaihtaa, mutta sen pitää olla jäähdytysteholtaan ja virtaukseltaan alkuperäistä vastaava. Ja todistuksen saa VTT:ltä... ;D
|