Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vapaamuotoista keskustelua S13:sta
#61
Tässä mietiskelin, että mistä ihmeestä olette löytäneet sopivat äänenvaimentimet säksään, kun olette tehneet 3"putkistoja? Ite löysin vaan 2,5" sisään ja ulostulolla olevia.

Ja sitten, että mistä löytäisin 3" sisään ja 5" ulostulolla olevan taka änkkärin. Niitäkin löysin max 4" kokosella ulostulolla ja 2,5" sisään menolla.
Ahdin takaa tahdin
Reply
#62
MBT Wrote:Tässä mietiskelin, että mistä ihmeestä olette löytäneet sopivat äänenvaimentimet säksään, kun olette tehneet 3"putkistoja? Ite löysin vaan 2,5" sisään ja ulostulolla olevia.

Ja sitten, että mistä löytäisin 3" sisään ja 5" ulostulolla olevan taka änkkärin. Niitäkin löysin max 4" kokosella ulostulolla ja 2,5" sisään menolla.

Alkuun vaikka martelius ja Futurez, ht-tuneltakin muistaakseni löytyy. On niitä olemassa kunhan vain löytyy missä Wink
-90 200sx
Reply
#63
A.H Wrote:
MBT Wrote:Tässä mietiskelin, että mistä ihmeestä olette löytäneet sopivat äänenvaimentimet säksään, kun olette tehneet 3"putkistoja? Ite löysin vaan 2,5" sisään ja ulostulolla olevia.

Ja sitten, että mistä löytäisin 3" sisään ja 5" ulostulolla olevan taka änkkärin. Niitäkin löysin max 4" kokosella ulostulolla ja 2,5" sisään menolla.

Alkuun vaikka martelius ja Futurez, ht-tuneltakin muistaakseni löytyy. On niitä olemassa kunhan vain löytyy missä Wink

Kiitos tästä. Loppuilta menee mukavasti etsiskellessä sopivan näköisiä ja hintaisiä änkkäreitä ja ulostuloja. 5" ulostulo on kyllä härön näköinen S13 perässä ;D
Ahdin takaa tahdin
Reply
#64
Martelius taitaa olla ainoa kenellä on toi 5" ulostulolla oleva "monsteri" pönttö ;D pitkälti muut on 4"- 4,5"
JK-Customs<br />280Z -76 <br />510 -71
Reply
#65
Bugatti Wrote:Martelius taitaa olla ainoa kenellä on toi 5" ulostulolla oleva "monsteri" pönttö ;D pitkälti muut on 4"- 4,5"

Tietoo mikä siinä on sisäänmeno? Että saako 3". Kyllä toi 4,5" ulostulokin olis tarpeeks iso, mutta tasaluku se olla pitää ;D Tongue
Ahdin takaa tahdin
Reply
#66
MBT Wrote:
Bugatti Wrote:Martelius taitaa olla ainoa kenellä on toi 5" ulostulolla oleva "monsteri" pönttö ;D pitkälti muut on 4"- 4,5"

Tietoo mikä siinä on sisäänmeno? Että saako 3". Kyllä toi 4,5" ulostulokin olis tarpeeks iso, mutta tasaluku se olla pitää ;D Tongue
www.dnsf.org/forum/index.php?topic=31078.0

tuolla olis pönttö myynnissä. tosin ulostulo taitaa olla sulle tuuman liian pieni Tongue
SYLINTERIKANSIEN PORTTAUKSET/VIRITYSTYÖT SUPERFLOW 120 VIRTAUSPENKISSÄ!<br />KYSY YV:LLÄ!!!<br /><br />ACL Race Series ja Supertech moottorin osat! Pyydä tarjous!
Reply
#67
Jamesi Wrote:
MBT Wrote:
Bugatti Wrote:Martelius taitaa olla ainoa kenellä on toi 5" ulostulolla oleva "monsteri" pönttö ;D pitkälti muut on 4"- 4,5"

Tietoo mikä siinä on sisäänmeno? Että saako 3". Kyllä toi 4,5" ulostulokin olis tarpeeks iso, mutta tasaluku se olla pitää ;D Tongue
www.dnsf.org/forum/index.php?topic=31078.0

tuolla olis pönttö myynnissä. tosin ulostulo taitaa olla sulle tuuman liian pieni Tongue

No en tiedä. Kyllähän toi 4" olis tarpeeks, mutta taidan siihen 5" päätyä ja sen takii, että niitä näkyy harvemmin.
Ahdin takaa tahdin
Reply
#68
MBT Wrote:
Jamesi Wrote:
MBT Wrote:
Bugatti Wrote:Martelius taitaa olla ainoa kenellä on toi 5" ulostulolla oleva "monsteri" pönttö ;D pitkälti muut on 4"- 4,5"

Tietoo mikä siinä on sisäänmeno? Että saako 3". Kyllä toi 4,5" ulostulokin olis tarpeeks iso, mutta tasaluku se olla pitää ;D Tongue
www.dnsf.org/forum/index.php?topic=31078.0

tuolla olis pönttö myynnissä. tosin ulostulo taitaa olla sulle tuuman liian pieni Tongue

No en tiedä. Kyllähän toi 4" olis tarpeeks, mutta taidan siihen 5" päätyä ja sen takii, että niitä näkyy harvemmin.

Saathan sä vaikka 7" ku meet johonkin paikalliseen metalli pajaan ja pyydät niitä mankeloimaan levystä röörin. Sitten vaan naitat sen änkäriin kiinni. Wink
200sx s13 -89
Reply
#69
On se 5" (Martelius) vaan aika härski, itsekin olen saanut jos jonkinmoista kommenttia roskapöntöstä sammuttimeen Wink
Chuck Norris puts the laughter in manslaughter

Jotain salamia
Reply
#70
No aijaah. Etenkin vanhemmat miehet jotka ei tajuu noita importi juttuja joissa pönttö sojottaa vinottain ja ulostulo on luokkaa 5" niin vittuilun paikka on valmis ;D

Myöskin motarilla toi tollanen marteliuksen pönttö tuntuu aiheuttavan ärsytystä :Smile
RS13 ---&gt; VQ35DE
Reply
#71
Itellä on meganin pönttö jollain oliko 4.5" tai 5" ulostulolla ja putki on 3.5". Yllättävän pehemät ja hiljaiset on äänet, mutta sitten kun lätkä on lattiassa ja hukkaportti aukeaa> kaasut tulee pihalle ilman minkäänlaista putkea niin johan löytyy melua 8)
300ZX TT<br />200sx s13(3xex)<br />BMW 530d M-sport
Reply
#72
-mikkis- Wrote:No aijaah. Etenkin vanhemmat miehet jotka ei tajuu noita importi juttuja joissa pönttö sojottaa vinottain ja ulostulo on luokkaa 5" niin vittuilun paikka on valmis ;D

Myöskin motarilla toi tollanen marteliuksen pönttö tuntuu aiheuttavan ärsytystä :Smile

Tai naurua kun ei ole tehoa tuossa yhtään Big Grin
Reply
#73
Se on totta kyllä ;D
RS13 ---&gt; VQ35DE
Reply
#74
Prkl, katsastuksessa käskivät laittaa vakio ahtimen, pitäis se nyt ruuvata sitten paikoilleen... Vakio lastusta niin käykö se ihan orggis tuohon zuikkiksen asentamaan kantaan? En ole ikinä tuota avannut niin ei ole hajuakaan et miten ne menee! Jos jollain on lastu vakio ohjelmalla tai pystyis sellaisen nopeesti väsäämään niin semmonen kelpais! Tai sitten koko vakio ecu....
Pitäis joulun pyhinä raapia tuo vakio ahtimella,suuttimilla ja maffilla kasaan... Ja koittaa sit uusiksi.
300ZX TT<br />200sx s13(3xex)<br />BMW 530d M-sport
Reply
#75
siis mitä vidduu voiks katsastus mennä vi#uiks jos ei ole vakio ahdin kiinni millä nesen tarkistaa? mulla on diskoperuna kiinni et mitähän ne siitä sit sanois?=? mut ohan täs viel 5kk aikaa katsastukseen...
mut ohan jokolla aika nätisti esillä tuo ahdin et ei ihme et katsastuksen pojat on siihe julman katseensa kääntäny (otan osaa varmasti ärsyttävä tilanne). Tongue
Reply
#76
Itseasiassa siitä keskusteltiin hyvinkin sulassa sovussa, mihinkään papereihin ei mitään merkintää tullut tosta ahtimen vaihdosta. Ja äijä tosissaan tiesi noista jotain, puhui mm. disco perunasta että sillä olis vielä päästäny läpi muttei oikein tolla viitti enää laskea läpi käsien Tongue
Ei toi multa nyt oo ku puolen päivän homma ku noi vaihtaa ja sit leimalle ja kaikki on iloisia...
Niitä maffia ja suuttimia ajattelin niitten päästöjen takia vaihtaa, kun hc ja co karkaa taivaisiin kierroksilla... Vai olisko porukalla muuta ideaa mistä johtuu? voiko ahtovuoto vaikuttaa tohon? Semmonen varmaan löytyy kun alipainetta tossa ei oo ku sellanen 0.4-0.5 vaik 0.7 pitäis olla

Ja tosiaan välillä käy ihan lähellä sallittuja arvoja mut sitten käynti huononee ja noi arvot menee perseelleen...
300ZX TT<br />200sx s13(3xex)<br />BMW 530d M-sport
Reply
#77
Jos lastu on säädetty tuolle turbolle ja meinaa vakion laittaa kiinni niin tarviihan sitä jo sen takia vaihtaa suuttimet, maffi ja orkkislastu, että olis kaikki kohdillaan sitten.
Chuck Norris puts the laughter in manslaughter

Jotain salamia
Reply
#78
Kylämunkittaja Wrote:siis mitä vidduu voiks katsastus mennä vi#uiks jos ei ole vakio ahdin kiinni millä nesen tarkistaa?

;D

jos huomaavat niin voivat passittaa VTT:n päästömittauksiin tai vastaavasti antaa mahdollisuuden tulla uudelleen näyttämään vakioahtimella. Ei näihin vähäpäästösiin autoihin saisi juurikaan mitään virityksia mennä tekemään lain puitteissa.

Aika vähän tuntuu tämä seikka olevan tiedossa...

Ja tänä päivänä ei auta se että vaihtaa vaan konttoria ja katsastaa muualla uudelleen, niillä kun on yhteinen tietokanta käytössään. Olettaen että inssi on tiedon sinne näpytellyt tuollaisessa tapauksessa.
Reply
#79
Eikös näitä oo vaihdeltu sillä verukkeella, että vanha ahdin hajos ja korvaava on vaihdettu tilalle. Veikkaisin, että tota yläpuolista pakosarjaa ja isoa ahdinta olisi helpompi perustella, jos ahdin olisi erimerkkinen esim.holset. Asemasta ja katsastus inssistähän se on kiinni.

S13 Sr20det
Reply
#80
Siis mitä helkuttia.

Jos kaikki on zuikkiksen lastussa kunnossa, ja auto muutenkin iskussa. Eli ei mitään ahtovuotoja/pakovuotoja ja kattikin toimii niin ei sinne mitään suuttimia, maf ja ecua tarvis lähtee vaihtaan vaikka vakio T25 laittaiskin kiinni.

Seosmittarista vielä kun tarkistaa että tyhjäkäynnillä ecu on close loop tilassa niin on hyvät mahdollisuudet saada auto läpi päästöistä.

Älkää tehkö asioista noin vaikeita.
RS13 ---&gt; VQ35DE
Reply
#81
pitäis koittaa nyt viikonloppuna vaihtaa toi ahdin ja käydä sitten kurkkaamassa seoksia...
300ZX TT<br />200sx s13(3xex)<br />BMW 530d M-sport
Reply
#82
Logic Wrote:Eikös näitä oo vaihdeltu sillä verukkeella, että vanha ahdin hajos ja korvaava on vaihdettu tilalle. Veikkaisin, että tota yläpuolista pakosarjaa ja isoa ahdinta olisi helpompi perustella, jos ahdin olisi erimerkkinen esim.holset. Asemasta ja katsastus inssistähän se on kiinni.

Ei sinne saa vaihtaa mitään korvaavaa tilalle. Ihan vakiota vaan.

Käytännön juttunahan mennään konttorille ja pidetään pää kiinni tollaisista. Jos hylkää niin mennään naapuripitäjään.
DNSF Mediterranean Sea Scrapyard Run 2011 Blogi
Mä haluaisin just divaanisohvan, ja siihen Ikeasta sellaisen loimen! -Xenon

Nissan Skyline GT-R BNR32
Nissan Pathfinder dCi LE R51
Reply
#83
app Wrote:
Logic Wrote:Eikös näitä oo vaihdeltu sillä verukkeella, että vanha ahdin hajos ja korvaava on vaihdettu tilalle. Veikkaisin, että tota yläpuolista pakosarjaa ja isoa ahdinta olisi helpompi perustella, jos ahdin olisi erimerkkinen esim.holset. Asemasta ja katsastus inssistähän se on kiinni.

Ei sinne saa vaihtaa mitään korvaavaa tilalle. Ihan vakiota vaan.

Käytännön juttunahan mennään konttorille ja pidetään pää kiinni tollaisista. Jos hylkää niin mennään naapuripitäjään.

kysyin viime katsastuksen yhteydessä noista ahtimen ja coolerin vaihdosta verukkeella, että alkuperäiset maksaa maltaita, niin vastaus oli saa vaihtaa esim keulacooleriin tai toisen merkkisen ahtimen (siis "halvempaan") kunhan on vastaava kuin alkuperäinen. mutta kuten tunnettua, on nuo katsastajien vastaukset välillä kaukaa haettuja...
Reply
#84
No tota inssiä ei huijattu, osas kerota kaikki faceliftin ja pre-faceliftin erotkin :Smile Mut asiallisesti kuitenkin keskusteltiin tuosta. Mielessä kyllä kävi et vois vaihtaa ton samalla pikkasen pienempään, esim. joku discoperuna tai vast. ja jättää ton sitten hyllyyn jos tulis joskus vaikka vaihdettu hiukan isompi kutosmylly nokalle ;D
300ZX TT<br />200sx s13(3xex)<br />BMW 530d M-sport
Reply
#85
joko Wrote:No tota inssiä ei huijattu, osas kerota kaikki faceliftin ja pre-faceliftin erotkin :Smile Mut asiallisesti kuitenkin keskusteltiin tuosta. Mielessä kyllä kävi et vois vaihtaa ton samalla pikkasen pienempään, esim. joku discoperuna tai vast. ja jättää ton sitten hyllyyn jos tulis joskus vaikka vaihdettu hiukan isompi kutosmylly nokalle ;D

Ei muutaku asema vaihtoon... turhaa stressaat ihtees jonkun möylän takia. Smile
&quot;jos tosiasiat eivät tue teoriaa, sen pahempi tosiasioille&quot;
Reply
#86
Joni.p Wrote:
joko Wrote:No tota inssiä ei huijattu, osas kerota kaikki faceliftin ja pre-faceliftin erotkin :Smile Mut asiallisesti kuitenkin keskusteltiin tuosta. Mielessä kyllä kävi et vois vaihtaa ton samalla pikkasen pienempään, esim. joku discoperuna tai vast. ja jättää ton sitten hyllyyn jos tulis joskus vaikka vaihdettu hiukan isompi kutosmylly nokalle ;D

Ei muutaku asema vaihtoon... turhaa stressaat ihtees jonkun möylän takia. Smile

Ei viitti kokeilla kun kyseessä on rekisteröintikatsastus> 148e maksoi niin... ei jaksais uudestaan maksella.
300ZX TT<br />200sx s13(3xex)<br />BMW 530d M-sport
Reply
#87
Juu turhaan sitä alkaa tappelee, ahdin vakioks ja leiman jälkeen iso setti tilalle ;D Been there, done that
JK-Customs<br />280Z -76 <br />510 -71
Reply
#88
Osaisko joku kertoa paljon on pakoventtiilin avautumisennakko, EAKK. En löydä mistään. :-\

BB T12 SR20VET (GTI 05-06/2011)/BB T12 CA18ET (CDA21ET vielä joskus) /Primera WP11-144 SPORT+ SR20DE/Datsun 510 -70 L20 R6 (pahasti kesken) /VW LT35 kalustonkuljetin /Purettuja etuvetoja useita ->http://jjautoparts.fi/
Reply
#89
Juu nyt irtos leima kiltisti kun oli vakio fööni :Smile ja päästöistäkin meni nippanappa läpi.
300ZX TT<br />200sx s13(3xex)<br />BMW 530d M-sport
Reply
#90
app Wrote:
Logic Wrote:Eikös näitä oo vaihdeltu sillä verukkeella, että vanha ahdin hajos ja korvaava on vaihdettu tilalle. Veikkaisin, että tota yläpuolista pakosarjaa ja isoa ahdinta olisi helpompi perustella, jos ahdin olisi erimerkkinen esim.holset. Asemasta ja katsastus inssistähän se on kiinni.

Ei sinne saa vaihtaa mitään korvaavaa tilalle. Ihan vakiota vaan.

Käytännön juttunahan mennään konttorille ja pidetään pää kiinni tollaisista. Jos hylkää niin mennään naapuripitäjään.

kyllä korvaavan saa vaihtaa, tosin omaksi tehtäväksi jää todistaa että se on alkuperäistä vastaava. Coolerinkin saa vaihtaa, mutta sen pitää olla jäähdytysteholtaan ja virtaukseltaan alkuperäistä vastaava. Ja todistuksen saa VTT:ltä... ;D
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)