Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
primeran hifistys(p11)
#91
Onko täällä yhtään sedanimiestä, joka voisi kertoa miten hattuhyllyn kaiuttimien ritilät saa särkemättä irti? :Smile
Reply
#92
kuhmola Wrote:Onko täällä yhtään sedanimiestä, joka voisi kertoa miten hattuhyllyn kaiuttimien ritilät saa särkemättä irti? :Smile

Ei mitenkään. Hattuhylly vain pois, muuten et pysty kajareita vaihtamaan.
Reply
#93
kimez Wrote:
kuhmola Wrote:Onko täällä yhtään sedanimiestä, joka voisi kertoa miten hattuhyllyn kaiuttimien ritilät saa särkemättä irti? :Smile

Ei mitenkään. Hattuhylly vain pois, muuten et pysty kajareita vaihtamaan.

Voi kele, tuohan pitää purkaa koko romu että saa pari kovaäänistä vaihdettua ;D Onko se hylly jollain pikakiinnityksellä vai mitenkä?
Reply
#94
kuhmola Wrote:
kimez Wrote:
kuhmola Wrote:Onko täällä yhtään sedanimiestä, joka voisi kertoa miten hattuhyllyn kaiuttimien ritilät saa särkemättä irti? :Smile

Ei mitenkään. Hattuhylly vain pois, muuten et pysty kajareita vaihtamaan.

Voi kele, tuohan pitää purkaa koko romu että saa pari kovaäänistä vaihdettua ;D Onko se hylly jollain pikakiinnityksellä vai mitenkä?

Aikanaan kirosin aivan samaa asiaa.

Muistaakseni ainakin c-pilarin muovit joutu ottaan pois, että sen saa kunnolla irti.
Muovi nastoilla tais olla kiinni. Ruuveja ei pitäis olla.
Reply
#95
kimez Wrote:
kuhmola Wrote:
kimez Wrote:
kuhmola Wrote:Onko täällä yhtään sedanimiestä, joka voisi kertoa miten hattuhyllyn kaiuttimien ritilät saa särkemättä irti? :Smile

Ei mitenkään. Hattuhylly vain pois, muuten et pysty kajareita vaihtamaan.

Voi kele, tuohan pitää purkaa koko romu että saa pari kovaäänistä vaihdettua ;D Onko se hylly jollain pikakiinnityksellä vai mitenkä?

Aikanaan kirosin aivan samaa asiaa.

Muistaakseni ainakin c-pilarin muovit joutu ottaan pois, että sen saa kunnolla irti.
Muovi nastoilla tais olla kiinni. Ruuveja ei pitäis olla.

Joop, pitää tutkailla sitä tässä joku päivä. Kiitokset sulle Smile
Reply
#96
kimez Wrote:
kuhmola Wrote:
kimez Wrote:
kuhmola Wrote:Onko täällä yhtään sedanimiestä, joka voisi kertoa miten hattuhyllyn kaiuttimien ritilät saa särkemättä irti? :Smile

Ei mitenkään. Hattuhylly vain pois, muuten et pysty kajareita vaihtamaan.

Voi kele, tuohan pitää purkaa koko romu että saa pari kovaäänistä vaihdettua ;D Onko se hylly jollain pikakiinnityksellä vai mitenkä?

Aikanaan kirosin aivan samaa asiaa.

Muistaakseni ainakin c-pilarin muovit joutu ottaan pois, että sen saa kunnolla irti.
Muovi nastoilla tais olla kiinni. Ruuveja ei pitäis olla.

Minä en irroittanut c-pilarin muoveja, hyllyn olen saanut kaksi kertaa ehjänä pois ja takaisinkin.

Hattuhyllyn irroitus minun kokemana oli isompi homma kuin aluksi ajattelin. Penkin selkänojan sivupehmusteet irti. Tässä vaiheessa kannattaa peräkontin puolelta painaa muovinastat ylös, muuten hylly ei liiku minnekään. Näitä nastoja olen yhden tai kaksi hajoittanut, puuttumisesta ei ole ollut haittaa. Lisäjarruvalo pitää myös ruuvata irti. Tämän jälkeen hyllyn voi varovasti vetää pois. Lisää liikkuvuutta rajoittavia tekijöitä ovat turvavöiden läpivienniti jotka menee hattuhyllyn läpi, joten kokonaan irrtoittamiseen pitäisi ilmeisesti irroittaa turvavyöt. Tätä hommaa en jaksanut enää tehdä, vaan kaiuttimet sain paikalleen vaikka hattuhylly roikkui puoliksi edessä.
Almera 1,4 -97 & Octavia 1,4 DSG Combi Elegance -10
Reply
#97
Rimpera Wrote:
kimez Wrote:
kuhmola Wrote:
kimez Wrote:
kuhmola Wrote:Onko täällä yhtään sedanimiestä, joka voisi kertoa miten hattuhyllyn kaiuttimien ritilät saa särkemättä irti? :Smile

Ei mitenkään. Hattuhylly vain pois, muuten et pysty kajareita vaihtamaan.

Voi kele, tuohan pitää purkaa koko romu että saa pari kovaäänistä vaihdettua ;D Onko se hylly jollain pikakiinnityksellä vai mitenkä?

Aikanaan kirosin aivan samaa asiaa.

Muistaakseni ainakin c-pilarin muovit joutu ottaan pois, että sen saa kunnolla irti.
Muovi nastoilla tais olla kiinni. Ruuveja ei pitäis olla.

Minä en irroittanut c-pilarin muoveja, hyllyn olen saanut kaksi kertaa ehjänä pois ja takaisinkin.

Hattuhyllyn irroitus minun kokemana oli isompi homma kuin aluksi ajattelin. Penkin selkänojan sivupehmusteet irti. Tässä vaiheessa kannattaa peräkontin puolelta painaa muovinastat ylös, muuten hylly ei liiku minnekään. Näitä nastoja olen yhden tai kaksi hajoittanut, puuttumisesta ei ole ollut haittaa. Lisäjarruvalo pitää myös ruuvata irti. Tämän jälkeen hyllyn voi varovasti vetää pois. Lisää liikkuvuutta rajoittavia tekijöitä ovat turvavöiden läpivienniti jotka menee hattuhyllyn läpi, joten kokonaan irrtoittamiseen pitäisi ilmeisesti irroittaa turvavyöt. Tätä hommaa en jaksanut enää tehdä, vaan kaiuttimet sain paikalleen vaikka hattuhylly roikkui puoliksi edessä.

Ei kaikkii selvinpäin muista ;D
Reply
#98
Minkäs kokoset ne vakio hattuhyllykajarit oikein on ja ootteko laitellu vakiokokoisia vai isompia tilalle?
Eilen ilmestyi konttiin 12" Infinityn paukutin saman firman vahvarilla terästettynä. Kotelo toistaiseksi mukana tullut n.50L refleksi, uuden paremmin istuvan teen tukevammasta tavarasta heti kun joudan.
Reply
#99
kotka Wrote:Minulle tuli samanmoinen vinkuna/hurina uuden soittimen vaihtamisen yhteydessä. (häiriö tuli, kun vaihdoin vanhemmasta Pioneerista uudempaan malliin..)
Nuo diskantit ovat minullakin vielä siellä kojelaudan kulmissa, mutta en usko siitä syyn johtuvan sinullakaan.
Itse häiriö lähti pois RCA-johtojen väliin laitettavalla häiriönpoistajalla. (10euroa)
Uudempien soittimien korkeampi linjajännite kuulemani mukaan vahvistaa herkemmin myös häiriöt, kun ihmettelin alan liikkeessä ongelmaani.

kellään tietoa saako tuollaisia häiriönpoistajia jostain nettikaupasta, kun asun pienellä paikkakunnalla enkä viitsisi tuollaisen takia kauas lähteä kalliin polttoaineen takia
Reply
epv Wrote:
kotka Wrote:Minulle tuli samanmoinen vinkuna/hurina uuden soittimen vaihtamisen yhteydessä. (häiriö tuli, kun vaihdoin vanhemmasta Pioneerista uudempaan malliin..)
Nuo diskantit ovat minullakin vielä siellä kojelaudan kulmissa, mutta en usko siitä syyn johtuvan sinullakaan.
Itse häiriö lähti pois RCA-johtojen väliin laitettavalla häiriönpoistajalla. (10euroa)
Uudempien soittimien korkeampi linjajännite kuulemani mukaan vahvistaa herkemmin myös häiriöt, kun ihmettelin alan liikkeessä ongelmaani.

kellään tietoa saako tuollaisia häiriönpoistajia jostain nettikaupasta, kun asun pienellä paikkakunnalla enkä viitsisi tuollaisen takia kauas lähteä kalliin polttoaineen takia
ISO,siis todella ISO kela toimii häiriönpoistajana,esim.vanhassa televisiossa on sellainen kuvaputken päässä Smile
Kela vain virtapiuhan väliin = helppoa ja "ilmaista"
Täysvetoinen Audi V6 Smile
Reply
epv Wrote:
kotka Wrote:Minulle tuli samanmoinen vinkuna/hurina uuden soittimen vaihtamisen yhteydessä. (häiriö tuli, kun vaihdoin vanhemmasta Pioneerista uudempaan malliin..)
Nuo diskantit ovat minullakin vielä siellä kojelaudan kulmissa, mutta en usko siitä syyn johtuvan sinullakaan.
Itse häiriö lähti pois RCA-johtojen väliin laitettavalla häiriönpoistajalla. (10euroa)
Uudempien soittimien korkeampi linjajännite kuulemani mukaan vahvistaa herkemmin myös häiriöt, kun ihmettelin alan liikkeessä ongelmaani.

kellään tietoa saako tuollaisia häiriönpoistajia jostain nettikaupasta, kun asun pienellä paikkakunnalla enkä viitsisi tuollaisen takia kauas lähteä kalliin polttoaineen takia

Itse turvautuisin vaikka Autostudioon, Biltema, Ljudiaan tai kaikki hififirmat.. Ja minun mallihan oli rca johtojen väliin tuleva, ei kuten Puuhis ehdotti kelaa virtajohtoon..
Tuollaisia kelojahan käytetään muunmuassa passiivisuodattimina esim, subille..
en ole köyhä, vain ja ainoastaan rahaton
Reply

Mulla on -97 sport deck mallinen primera

taakse sain itse kyllä tungettua 5.25" pioneerit.
Alkuperäisillä kun ei niin tee sitten mitään. Eivät sovi edes katiskan painoksi sillä ne eivät paina tarpeksi =)
Edessä mulla on 6.5" herzin midit ja oviverhoiluun laitoin nappidiskantit kiinni.
Luusterista löytyy 2kpl spl-pron vahvistimia (huippumerkkiSmile etumaisia soittaa 250 sarjalainen ja subille on tuo 2120.
subbarina toimii spl-pron G-sarjalainen. lisäksi löytyy toxit:itin 1Faradin konkka. vahvarit ja konkka on laitettu tavaratilan seinälle alumiinista valmistettuun telineeseen. toisellapuolella tavaratilaa löytyy sitten subbarikotelo joka on pultattu kiinni auton runkoon...

no juu siinähän sitä löpinää taas tulikin. Lisää löytyy irc-galleriasta nickillä all_ED
Reply
Kuinkas syvät nuo Pioneerisi ovat? Esim. Hertz HV 130 ei taida mahtua? Sen upotussyvyys on 63mm...
Reply
Löytyy Pioneer DEH-P5800MP, Carpower CRB-165SET, eikä sitten muuta tällä hetkellä. Orkkispaikoilla paitsi diskantit peilikolmioissa.

Reply
Löytyy JVC KD-G611 soitin
Hertz 6,5" 2-tie sarja edessä
takana SPL Dynamics 6*9
Vahvistin JVC KS-AX6700 sillattuna subille
Subi SPL Dynamics Pro-12D2 MK4 52L refleksis
Audison LX2.24 2-tie jakosuodin subille

Ja kyllä lähtee ääntä ihan tarpeeksi ;D
Reply
Mulla on P10Confusedsa taivaanwanha Pioneer DEH1430R cd-soitin, autostudion diskantit upotettu a-pilareihin orkkisten paikalle. Etuovissa 4" caliber midbassot, hattuhyllyllä pioneerin 6½" kolmitiet. Kontissa 2 8" pioneerin subia 20L refleksikoteloissa ja yks 12" sony 35l refleksikotelossa. Ikivanha Jensen työntää 8":lle 2x200W jatkuvaa ja Blaukkarin GTA-1350 huudattaa sonyä 500watin jatkuvalla teholla. Hankintalistalla uudempi 4-kanavainen lankku, mp3-soitin (tai vaikka dvd) ja toiset ämyrit hattuhyllylle.
Saab 96 -76, Primera 2.0SLX -95, 323F GT x2 -90,-91
Reply
Omasta autosta löytyy seuraavat laitteet (osa vielä asentamatta)

Soitin: Pioneer DEH-P6800MP
Subbarivahvistin: DLS D1000
Etupään vahvistin: DLS Reference 100A
Takapään vahvistin: DLS Reference 100A
Erillissarja edessä: DLS MS5
Erillissarja Takana: Infinity Reference 6,5"
Subbari: Spl Dynamics SW-300d2
Konkka: Autostudio 1,0F

Ja pirusti piuhaa... ;D
Volvo V70 D5 -04
Reply
eli ois tarkotus pistää muutama subi tonne takaluukkuun mutta kun en löydä sopivaa reikää mistä sais virtapiuhan sisälle. oon koittanu ettiä vaikka kuinka kauan mutta ei tunnu löytyvän, jos joku kehtais vähän valasta asiaa. ja autohan on -99 gt
Reply
Jos tarkoitat konetilasta hytinpuolelle, niin apukuskin jalkatilasta löytyy hyvä läpivienti, sisälämppärin piuha tulee ainakin itellä siitä samasta läpiviennistä.

Ja tonne peräkonttiinkin pääsee täysin huomaamattomasti, kun kaataa penkit ja vielä jää sinne reunoihin verhoiluja, niin kun ne ottaa pois niin sieltä pääse peräkonttiinkin huomaamattomasti. (ainakin sedan mallis)
Reply
Mä laitoin konehuoneesta lokarin kautta oviaukolle ja oven johtosarjan läpiviennistä sisälle.. kun en suoraa reittiä löytänyt. Toimii hyvin jos ei kauhean paksua virtapiuhaa vedä.
Reply
Laittelin tuossa erillissarjan eteen ja nyt alkoi minullakin kuulumaan tuollainen ininä. Vakio etukajareilla ei kuulunut, vaikka silloinkin meni subbarille rca. Pitää varmaan koittaa tuollaista häiriönpoistajaa.
Nykyään myös kuuluu pamaus etukajareista, kun katkaisee tai kytkee virrat. Mistäs tämä johtuu?
Reply
kuhmola Wrote:Laittelin tuossa erillissarjan eteen ja nyt alkoi minullakin kuulumaan tuollainen ininä. Vakio etukajareilla ei kuulunut, vaikka silloinkin meni subbarille rca. Pitää varmaan koittaa tuollaista häiriönpoistajaa.
Nykyään myös kuuluu pamaus etukajareista, kun katkaisee tai kytkee virrat. Mistäs tämä johtuu?

Kokeile maadoittaa soitin vahvistimen kanssa samaan liittimeen.
Muutenkin maat voi olla heikot.
Poksuminen on johtunut yleensä soittimesta itsestään.
Subaru Forester 2.5XT Turbo
Reply
Duunari Wrote:
kuhmola Wrote:Laittelin tuossa erillissarjan eteen ja nyt alkoi minullakin kuulumaan tuollainen ininä. Vakio etukajareilla ei kuulunut, vaikka silloinkin meni subbarille rca. Pitää varmaan koittaa tuollaista häiriönpoistajaa.
Nykyään myös kuuluu pamaus etukajareista, kun katkaisee tai kytkee virrat. Mistäs tämä johtuu?

Kokeile maadoittaa soitin vahvistimen kanssa samaan liittimeen.
Muutenkin maat voi olla heikot.
Poksuminen on johtunut yleensä soittimesta itsestään.

Joop, laitoin nyt vahvistimet uuteen parempaan paikkaan maihin. Soitintakin koitin uudella maapaikalla, mutta poksahtelu ei hävinnyt mihinkään. Ei kyllä ollut vahvistimen kanssa samassa liittimessä, mutta onko sillä muka jotain merkitystä? Vai aiheuttaako juuri nämä eri paikkoihin maadoitukset häiriöitä?
Reply
siis ymmärsinkö oikein, että teillä paukkuu kaijuttimet tai/ja subbarit itekseen, eli vaikka kun sammuttaa virrat niin paukahtaa jne..?
Reply
Virtapiuha tulipellin reijästä läpi vänkärin jalkatilaa pitkin konttiin. Maadoitin kontin pohjaan. Virta piuha 25mm, rca eripuolelta kun virta ja ei ole häiriötä esiintynyt vielä tässä autossa. Edellisessa P10 Confusedsä oli kyllä ongelmia paljonkin, vinkumisen suhteen.
Primera P11-97 & Corolla -91
Reply
Marek Wrote:Virtapiuha tulipellin reijästä läpi vänkärin jalkatilaa pitkin konttiin. Maadoitin kontin pohjaan. Virta piuha 25mm, rca eripuolelta kun virta ja ei ole häiriötä esiintynyt vielä tässä autossa.

Itellä kans täysin sama systeemi, maadoitus takapenkkien välis kiinnitys raudan mutterin alla. Loistavasti toiminut eikä mitään häiriöitä oo kyllä esiintynyt...
Reply
Meneekö 5.25" kaiuttimet suoraan heittämällä p11 etuoviin, vai joutuuko tekemään jotain soviterenkaita että menisivät? Eikö ne ole kumminkin 6,5" vakio asennusreiät? Korjatkaa jos olen väärässä!? :-\ Smile
Reply
kumho Wrote:Meneekö 5.25" kaiuttimet suoraan heittämällä p11 etuoviin, vai joutuuko tekemään jotain soviterenkaita että menisivät? Eikö ne ole kumminkin 6,5" vakio asennusreiät? Korjatkaa jos olen väärässä!? :-\ Smile
6,5" ne alkuperäiset kajarit ovat ja sellaiset sinne menee myös heittämällä. Joudut tekemään pienennys renkaan jos laitat 5,25" sinne oviin Wink
Reply
Tonnikala85 Wrote:6,5" ne alkuperäiset kajarit ovat ja sellaiset sinne menee myös heittämällä. Joudut tekemään pienennys renkaan jos laitat 5,25" sinne oviin Wink
Herää vaan kysymys että miksi ihmeessä? ???
Subaru Forester 2.5XT Turbo
Reply
Tonnikala85 Wrote:
kumho Wrote:Meneekö 5.25" kaiuttimet suoraan heittämällä p11 etuoviin, vai joutuuko tekemään jotain soviterenkaita että menisivät? Eikö ne ole kumminkin 6,5" vakio asennusreiät? Korjatkaa jos olen väärässä!? :-\ Smile
6,5" ne alkuperäiset kajarit ovat ja sellaiset sinne menee myös heittämällä. Joudut tekemään pienennys renkaan jos laitat 5,25" sinne oviin Wink
Ja todennäköisesti muotoilemaan olemassaolevaa asennuskalusta, jos siihen laitat. Oma kaulus ei ole hirveän syvä, joten takaosan joutunee veistämään pois..


Attached Files Thumbnail(s)
   
en ole köyhä, vain ja ainoastaan rahaton
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)