Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
primeran hifistys(p11)
#31
Ville Wrote:Täytyy kyllä sanoa että oma korva tykkää. 8)


No ei kai siinä sitten muuta kuin koittamaan Big Grin
ASTechrific
Reply
#32
Ville Wrote:katos katos. Joku muukin on laittanu MS6 elementtejä primmuun. Itse sahasin sen ns takalevyn kokonaan pois ja se oli siinä.
Loppujen lopuksi ongelma ratkesi sahalla minullakin:
http://www.pbase.com/image/10786748/medium (kehikko ennen ja jälkeen sahauksen)
ja http://www.pbase.com/image/10786760/medium (elementti kiinni kehikossa)
Reply
#33
ASTech Wrote:
Ville Wrote:katos katos. Joku muukin on laittanu MS6 elementtejä primmuun.
Millaisia kokemuksia äänentoistosta noilla elementeillä?
Tuli viikonloppuna asenneltua nuokin sitten. Täytyy sanoa, että koko ajan tuntuu sointi paranevan. Tällä hetkellä poppi raikaa kyllä vielä ihan soittimen vahvistamana, mutta tuskinpa kauan.

Mitäs kautta saisi hyvin vedettyä kaapeleita konttiin, kun laitteistoa odottelee nurkissa eikä jaksa asennuksia tähän jättää.
Reply
#34
Ite vetelin kynnyskoteloita pitkin. Toiselta puolelta virta ja toiselta puolelta RCA piuhat. Olikohan noissa MS6 elementtien ohjeistuksessa suositus että 20h sisään ajoa. Alussa mulla kuulosti kauheelta mutta saudi parani kokoajan kunnen kuskinpuolen elementti sano ittensä irti. Tai toimii se vieläkin tosin pikkusen rämisee. Pitää ottaa irti ja kattoo mikä siinä on jos vaikka menis takuuseen.
Reply
#35
Ville Wrote:Ite vetelin kynnyskoteloita pitkin. Toiselta puolelta virta ja toiselta puolelta RCA piuhat.
Samoin, ei ollut paha rasti.
Reply
#36
ja sit jos auto on jossain esilla niin voi kikkailta jotain tämmöistä:

[Image: jvc1.jpg]

ja lisätään hieman valoa...
[Image: jvc2.jpg]
Reply
#37
Kapsu Wrote:
Ville Wrote:Ite vetelin kynnyskoteloita pitkin. Toiselta puolelta virta ja toiselta puolelta RCA piuhat.
Samoin, ei ollut paha rasti.

Mistä kohtaa löytyy hyvä läpivientipaikka virtakaapelille?
Reply
#38
Minä vedin kartturin jalkatilasta ylhäältä tulipellin läpi. Sieltä sai ainakin helposti paikan esille ja toisellakin puolella on vapaata tilaa. Valmista paikkaa en minä ainakaan löytänyt sellaista, josta olisi helposti saanut.
ASTechrific
Reply
#39
Tuollaisen subbarisysteemin laitoin joskus. ->


Attached Files
.jpg   Primsub2.jpg (Size: 6.45 KB / Downloads: 1,493)
ASTechrific
Reply
#40
Peli avattu, näyttäkääs te muutkin, millaisia asennuksia teillä on. Voisi saada ideoita ja intoa taas laitella poppeja, kun on kevätkin tulossa Smile
ASTechrific
Reply
#41
kuinka monta litranen toi loota on. olisko mahdollista saada tehtyä n.45litranen kotelo siihen syvennykseen 10" elementille??
Reply
#42
Tonto Wrote:kuinka monta litranen toi loota on. olisko mahdollista saada tehtyä n.45litranen kotelo siihen syvennykseen 10" elementille??

Minulla brutto noin 30l suljettuna ja toimii Ok. Luulisin 45:n onnistuvan aika helposti. Riippuu paljon etuseinän kaltevuudesta ja jos tekee boksin takaseinän muotoon, niin helpottaa.
ASTechrific
Reply
#43
Nyt on DLS:n etupää paikallaan, mutta vaativat 20 tunnin käytön, ennenkuin äänenlaatu on kunnossa. Kaipa se on lähdettävä heittämään Nuorgamin reissu >Sad 8).
ASTechrific
Reply
#44
Paa kärry tolppaan kiinni ja musa huutaan yöks.. :-\ Big Grin
Reply
#45
ASTech Wrote:Nyt on DLS:n etupää paikallaan, mutta vaativat 20 tunnin käytön, ennenkuin äänenlaatu on kunnossa. Kaipa se on lähdettävä heittämään Nuorgamin reissu >Sad 8).

Hianoo. Se sointi paranee iän myötä niissä ihan sairaasti. Mä oon jo toisen ehtiny hajottaa. Pitäis ottaa pois ja kattoo onko palanu vai revenny jostain. >Sad
Reply
#46
Yksi esimerkki siitä miten käyttää takakontin "hukkatila" tehokkaasti hyödyksi P11 Primerassa. Wink


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply
#47
Kaikki jotka ovat laittaneet subbarin 5-oviseen P11 Primeraan tietävät varmaan ärsyttävän "pärisevän" äänen joka tulee vasemman puolen c-pilarin tienoilta. Itseäni tuo ääni kävi sen verran v****tamaan, että päätin tänään selvittää sen alkuperän.

Irroitin takakontin vasemmanpuoleisen verhousosan, jotta pääsin näkemään lokasuojan sisälle. Syykin ääneen selvisi: polttoaineluukun avausvaijeri on yhdestä kohtaa paksuhkolla teipillä kiinni kylkipellissä tehtaan jäljiltä ja siellähän se värisee pellin mukana. Ei muuta kuin teippi irti ja johan on hiljaista. Smile Seuraavana onkin sitten tietysti takarekisterikilven "räminä". Herää kysymys, että saisikohan jostain pataraudasta tehdyn kilven. ???
Reply
#48
mitenkä porukka on hoitanut noita johdotuksia esim virta johto? onko tulipellissä valmiita läpivienti paikkoja josta saa helposti johdon sisään? ja entä kynnyskotelon päälilistan irroitus onnistuuku ihan vaan nostamalla se pois vai tarviiko kikkailla jotain...? ja RCA johtojen veto kummalta puolelta olette ne laittaneet ja mahtuuko hyvin kulkemaan listassa? entä onko maadoitus löytynyt helposti takakontista? ???
Reply
#49
Wings Wrote:mitenkä porukka on hoitanut noita johdotuksia esim virta johto? onko tulipellissä valmiita läpivienti paikkoja josta saa helposti johdon sisään? ja entä kynnyskotelon päälilistan irroitus onnistuuku ihan vaan nostamalla se pois vai tarviiko kikkailla jotain...? ja RCA johtojen veto kummalta puolelta olette ne laittaneet ja mahtuuko hyvin kulkemaan listassa? entä onko maadoitus löytynyt helposti takakontista? ???

Ainakin P10Confusedsä oli tulipellissä valmiina pari reikää josta sai virtapiuhan läpi. Niissä oli kumitulpat suojana. Ja kynnyskotelon lista lähti
nostamalla ja ylimääräisiä johtoja mahtui kyllä kulkemaan. Kai sama pätee edelleen myös malliin P11.

Omassa Primerassa Clarionin lähde ja cd-vaihtaja. Subbari heivattu tupakäyttöön. Hattuhyllyllä JVC:t, edessä Boss (hyi, halvalla ei
saa hyvää)... Edellisellä autolla tuli ansaittua yksi pokaalikin hyllylle ;D
Reply
#50
juu, kynnyskotelon listat lähtee ihan nostamalla P11 mallissakin. Piuhat mahtuu kyllä menemään, virrat toiselta puolelta ja rca:t toiselta.
Reply
#51
eli p11 tulipellissä on kans läpivienti paikat jossain asiallisissa kohdissa? tai kyseinen auto on primera sport 2001 mutta ei se paljon taida erota p11 sisältä katsottuna tai eiko sekin malli ole p11  Wink ?
Reply
#52
Roadrunner Wrote:Seuraavana onkin sitten tietysti takarekisterikilven "räminä". Herää kysymys, että saisikohan jostain pataraudasta tehdyn kilven.  ???

Siihen kilven taakse kun läpsyttelee 3mm bitumimaton kokoalalle niin johan tokenee sekin...
Subaru Forester 2.5XT Turbo
Reply
#53
ASTech Wrote:Peli avattu, näyttäkääs te muutkin, millaisia asennuksia teillä on. Voisi saada ideoita ja intoa taas laitella poppeja, kun on kevätkin tulossa Smile

Itse haaveilen tuollaisesta.  Wink

Tai sitten tällaisesta.
[Image: P11%20Subi2.jpg?dc=4675504864570870999]

Onko sinulla lisää kuvia tuosta projektista? Ajattelin tuollaista vänkärin puolelle. Kuitenkin ehkä ilman tuota vahvistimen paikkaa.
Lähinnä kiinnostaa vähän nuo mitat, että tulee riittävän tilava. Elementti taitaa olla sama kuin minullakin.
Subaru Forester 2.5XT Turbo
Reply
#54
Tarkkoja mittoja ei ole valitettavasti tallessa :-\ Muoto menee kuitenkin siten, että kotelo lähtee lastausaukon reunoja mukaillen ja päättyy takatolpan kotelon mukaiseksi. Asennus tunkinpaikan takia minulla kuljettajan puolella. Korkeus siitä tavaratilan valosta joku 5 cm. Takaseinä on mahdollisimman tarkkaan tavaratilan muotoja mukaileva. En kuitenkaan tehnyt sitä lasikuidusta, koska edellinen projekti tuoksui melkoisen pitkään Tongue Smile
ASTechrific
Reply
#55
Niin...kotelossa lisäksi viisteys siten, että takavalopolttimot saa vaihdettua. Päällä oli vanerinen kansi, jonka sai helposti pois vahvistimen säätöjen sotkemiseksi.

Edit: vahvismen :Smile
ASTechrific
Reply
#56
Nythän vasta tajusin että tuossa sinulla on 10 tuumanen.  :'(
Minun pitäs saada vastaava 12" sijoutettua jotenkin niin ettei se veisi juuri hyötytilaa ja on irroitettavissa helposti.

Onko ideoita?
Subaru Forester 2.5XT Turbo
Reply
#57
Jos kerta laitat 12" tee kotelo ylös asti. Saat siihen tarvittavaa lisätilavuutta elementille.
ASTechrific
Reply
#58
Pitää nyt vielä miettiä tuota... :-\
Kuituhommiks menisi jokatapauksessa.
Voi olla että laiskottaa niin että tulee kuutio johonkin nurkkaan...
Subaru Forester 2.5XT Turbo
Reply
#59
Kapsu Wrote:no jos laiskottaa niin tässä yksi helppo idea...

Tuossa ei taida olla viistettä selkänojan mukaan.
Ajattelin myös tuota vaihtoehtoa mutta toiseen reunaan.
Saattaisi saada litroja jo tuolla viisteellä jonkun verran lisää, kuitenkin leveyttä korkeintaan puolet penkistä jos ei sovi siihen pienempään osaan.

Mulla tuossa koperossa on vaihtaja joten vahvistin tulee luultavasti vänkärin penkin alle.
Subaru Forester 2.5XT Turbo
Reply
#60
Noniin suunnitelma elää...
Pönttö on normaali viistettu kuutio ja vaihtaja on poistunut.
Vahvistin on tilapäisesti valon vieressä kontin seinässä.

Onko kukaan saanut asennettua vahvistinta tuohon ea laukun koperoon?
Tuo voisi mennä siihen.

Blaupunkt TSA460
Class D 4/3/2-kanavainen pääteaste Sigma Delta -moduulatiotekniikalla
Jatkuva teho RMS 4 x 60 / 2 x 150 (4 ohmiin) 4 x 90 (2 ohmiin)
Siltakytkentä: 4/3/2 kanavat
Mitat (L x K x S): 253 x 67,5 x 210 mm / 205 x 45 x 177 mm (ilman koteloa)

Onko kukaan tutustunut?
Vaikuttaisi ihan pätevältä peliltä. :Smile
Tuo muovi lelu kotelo tosin lentää ehkä lepikkoon.  ;D
Subaru Forester 2.5XT Turbo
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)