Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
primeran hifistys(p11)
#61
on kyllä pieni tuo blaukkari.. itsekin sain hetken metsästää aikoinaan maks. 30cmx30cm kokoista vahvaria että mahtui siihen sivuun. Sama setuppi ollut nyt kahdessa geturissa.
Reply
#62
Noin mullakin tällä hetkellä.

Ajattelin että tuo blaukkari sopii ihan siihen pieneen koloon.
Sitten ehkä suora levy siihen päälle, niin ettei mitään näy.
Voihan siihen joutua laittamaan puhaltimen...

Nuo jo digitaaliaikana toimivat 95 %:n hyötysuhteella.
Lämmöntuotto ja rivaston koko pienenee reilusti.
Samoin virrantarve pienenee.

Ainoa mikä kasvaa samassa suhteessa on hinta.  ;D
Subaru Forester 2.5XT Turbo
Reply
#63
On se vaan pieni ja näppärä tuo Blaukkari.  ;D
Ja tehoakin on varmasti se minkä lupaavat!!! 

Suosittelen...
Ja Saksasta tottakai.  Wink
Subaru Forester 2.5XT Turbo
Reply
#64
Miten olette vetäneet etuovien kaiutinkaapelit? Itse en löytänyt muuta vaihtoehtoa kuin sen paksun mötikän jossa on kaikki oveen menevät kaapelit. Onko siellä jokin muu reikä vai onko jotain vippaskonsteja millä kaapelit saisi ujutettua sen nipun sisälle?
Mazda6 gt -05<br />exTonguerimera P11 2.0 SLX -97, 626 gd -87
Reply
#65
Helmu Wrote:Miten olette vetäneet etuovien kaiutinkaapelit? Itse en löytänyt muuta vaihtoehtoa kuin sen paksun mötikän jossa on kaikki oveen menevät kaapelit. Onko siellä jokin muu reikä vai onko jotain vippaskonsteja millä kaapelit saisi ujutettua sen nipun sisälle?

Siihen vaan ja rautalangalla menee helposti läpi.
Subaru Forester 2.5XT Turbo
Reply
#66
Kannetaanpas korsia kekoon.. Tässä mun P10:n takakontti:

[Image: Melkein_valmis_1.jpg]


Ja ennenkun joku kysyy varapyörän tilannetta, se on täällä:

[Image: Valmis_4.jpg]

Etupäässä on lisäksi Autostudion E-602 2-tie erillissarja, ja hattuhyllyllä 6x9" JBL:t.

L18@Datsun 120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75
200SX S14a -98
Primera P12 dCi Tekna Traveller -05
Ex-Primera GT P11 -99
Ex-Primera 2.0 Invitation P10 -96
Ex-Sunny N13 1.6 LX Special -88
Reply
#67
Täälläkin pientä parannusta noihin orkkisvehkeisiin.. Eteen 6,5" Kickerin sarja vahvistimen (JBL GTH400, 6ch) kautta ja taakse 10" PhaseLinear n.40 litran refleksikoteloon pörisemään.. Kelpaa lasten kuunnella Muumeja..


Attached Files Thumbnail(s)
   
en ole köyhä, vain ja ainoastaan rahaton
Reply
#68
Asioiden kertailua ja rautalangasta vääntämistä

Ostin vahvistimen vahingossa viikonloppuna ja pääsiäisenä ajattelin laittaa sen subbarin kanssa konttiin. Subbarina minulla on muutaman vuoden ikäinen SPL V-10S ja vahvistimena Blaupunkt GTA-250. Kaikkea muuta olen soitinten kanssa puuhaillut, mutta vahvistinta+subbaria en ole aikaisemmin laittanut. Aikaisempia kirjoituksia olen selaillut täällä ja seuraavat asiat vielä mietityttää. (Tarkoitan siis, näsitäkin on ollut juttua, mutta jotkut asiat vain pitää vääntää minulle rautalangasta.)

1. Virtapiuhan läpivienti
Täältä luin että tuo sijaitsee oikealla puolella Primeran tulipellissä. Olen yrittänyt katsella tulipeltiä, mutta en ole havainnut läpivientikumeja. Varmaankin hanskalokero kannattaa irroittaa aluksi, jotta tuon läpiviennin löytäisi paremmin sisäpuolelta katsoen.
Siis miten löydän parhaiten läpiviennin?

2. Johdotukset
Kannattaako ostaa valmis asennusjohtosarja vai kaikki johdot erikseen? Kuin iso sulake on sopiva tuohon virtapiuhaan? Pikaisesti katselin asennusjohtoja Autostudion ja Bilteman nettisivuilta, toisessa oli 15 A sulake ja toisessa 40 A sulake.
Kuinka paksua virtapiuhaa tuo yhdistelmä vaatisi?

3. Maadoitus
Löydänkö sen parhaiten Primerasta esim takaselkänojan kiinnitysruuvista.

Kiitos ennakkoon vastauksista.

Editoitu: sanamuotoja ja lauseita

Edit 2:
Tätä aihetta en ollut vielä lukenut
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=24252.0
Ja tuohon viitaten pohdiskelen nyt onkohan Bilteman asennusjohtosarja 8mm virtapiuhalla hyvä valinta?

Almera 1,4 -97 &amp; Octavia 1,4 DSG Combi Elegance -10
Reply
#69
Rimpera Wrote:Asioiden kertailua ja rautalangasta vääntämistä

Ostin vahvistimen vahingossa viikonloppuna ja pääsiäisenä ajattelin laittaa sen subbarin kanssa konttiin. Subbarina minulla on muutaman vuoden ikäinen SPL V-10S ja vahvistimena Blaupunkt GTA-250. Kaikkea muuta olen soitinten kanssa puuhaillut, mutta vahvistinta+subbaria en ole aikaisemmin laittanut. Aikaisempia kirjoituksia olen selaillut täällä ja seuraavat asiat vielä mietityttää. (Tarkoitan siis, näsitäkin on ollut juttua, mutta jotkut asiat vain pitää vääntää minulle rautalangasta.)

1. Virtapiuhan läpivienti
Täältä luin että tuo sijaitsee oikealla puolella Primeran tulipellissä. Olen yrittänyt katsella tulipeltiä, mutta en ole havainnut läpivientikumeja. Varmaankin hanskalokero kannattaa irroittaa aluksi, jotta tuon läpiviennin löytäisi paremmin sisäpuolelta katsoen.
Siis miten löydän parhaiten läpiviennin?

2. Johdotukset
Kannattaako ostaa valmis asennusjohtosarja vai kaikki johdot erikseen? Kuin iso sulake on sopiva tuohon virtapiuhaan? Pikaisesti katselin asennusjohtoja Autostudion ja Bilteman nettisivuilta, toisessa oli 15 A sulake ja toisessa 40 A sulake.
Kuinka paksua virtapiuhaa tuo yhdistelmä vaatisi?

3. Maadoitus
Löydänkö sen parhaiten Primerasta esim takaselkänojan kiinnitysruuvista.

Kiitos ennakkoon vastauksista.

Editoitu: sanamuotoja ja lauseita

Edit 2:
Tätä aihetta en ollut vielä lukenut
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=24252.0
Ja tuohon viitaten pohdiskelen nyt onkohan Bilteman asennusjohtosarja 8mm virtapiuhalla hyvä valinta?

1. virtapiuhan läpivienti: Vänkärin puolelta löytyy iso kumi, siitä minä toin virtapiuhan..
2. Omasta miielestäni noita asennuspaketteja ei kannata ostaa.. Samalla rahalla saa sopivampaakin tavaraa, katsoo vaikka jotain osviittaa tuosta asennussarjasta, tai kysyy joltain Wink
3. Maadoitus hoituu mukavasti takana esim penkkien selkänojan välissä olevan pultin alle..


Attached Files Thumbnail(s)
       
en ole köyhä, vain ja ainoastaan rahaton
Reply
#70
Ja eipä se kotelo paljon tilaa vie, sekin tila hyötykäyttöön..


Attached Files Thumbnail(s)
   
en ole köyhä, vain ja ainoastaan rahaton
Reply
#71
kotka Wrote:1. virtapiuhan läpivienti: Vänkärin puolelta löytyy iso kumi, siitä minä toin virtapiuhan..
2. Omasta miielestäni noita asennuspaketteja ei kannata ostaa.. Samalla rahalla saa sopivampaakin tavaraa, katsoo vaikka jotain osviittaa tuosta asennussarjasta, tai kysyy joltain Wink
3. Maadoitus hoituu mukavasti takana esim penkkien selkänojan välissä olevan pultin alle..

Kiitos vihjeistä.
Pääsiäinen meni ja subbari tuli.

1. Virtapiuhan läpivienti onnistui lopultakin. Tuon ison kumin takana oli jotain äänieristyslevyä tai vastaavaa, joten virtapiuhan työnsi sisätilanlämppärin johdon kanssa samasta reiästä.
2. Asennuspaketti tuli ostettua sittenkin. 16 neliömillin virtapiuhan ostin ja vedin eripuolelta autoa kuin rca-johdon, vaikka houkutus oli kova vetää samaa kautta molemmat johdot.
3. Maadoituksen tein samalla tavalla kuin kuvassa.

Asennuksessa havaittua. Primeran kontti on huonon muotoinen vamiiksi kotelossa olevalle subbarille (kotelo onkin tehty Opel Kadettiin aikanaan). Kontti kapenee ja pohja ei ole tasainen perältä. Pitänee seuraavaksi tehdä parempi kotelo.
Almera 1,4 -97 &amp; Octavia 1,4 DSG Combi Elegance -10
Reply
#72
Terve!

Taas on kevät tullut sekä uudet autohifi asennukset.
Elikkä laitteisto on seuraavanlainen
- Pääteaste pioneer Deh-P3663omp
- Etukaiuttimet blaupunkt gtx 6,5"
- Takakaiuttimet pioneer TS-G1348 5,25"
- Subbari Splpron G-12 12"
- Vahvistimet Spl-pron 2120 kaksikanavainen, soittaa subbaria. Spl-pron 250 kaksikanavainen soittaa erillissarjaa.
- Kondensaattori on toxit 1000. 1F virtanäytöllä tietysti.

Asennukset

- Subbarikotelon tein itse lasikuidusta. Reflexikotelo ja sijoitettu tavaratilan vasempaan reunaan.
- Vahvistimille tein alumiinista telineen jonka pulttasin tavaratilan oikeaan reunaan kiinni. Telineeseen on tehty lasikuidusta paneeli jonka taakse suurinosa johdotuksista jäävät piiloon.
- Valaistukseen käytin 6kpl superkirkkaita ledejä, sillä subbarikotelon asennuksen yhteydessä jouduin poistamaan alkuperäisen tavaratilanvalon.
Vielä kaikki asennukset eivät ole valmiina, mutta kesää odotellessä ne hyvää vauhtia valmistuvat...

P.S kuvia löydät http://irc-galleria.net/view.php?nick=all_ED

Reply
#73
aika vanha topicci tää on mutta kai tänne vois laittaa oman räpsän kuvia....

kuvia

sekalaisia kuvia niin autosta kuin asennuksista... Smile
Primera P11<br /><br />Tärkeintä ei ole voitto vaan vastustajan täydellinen nöyryytys!
Reply
#74
Jylppy Wrote:Kannetaanpas korsia kekoon.. Tässä mun P10:n takakontti:

Ja ennenkun joku kysyy varapyörän tilannetta, se on täällä:

Etupäässä on lisäksi Autostudion E-602 2-tie erillissarja, ja hattuhyllyllä 6x9" JBL:t.

Aika kätevästi on laitettu ja pääsee pyörääkin käsiksi suht helpolla. Tässä kun pitäisi itsellä laittaa almeran kontissa tavaroita pysyville paikoilleen niin kattelin vähän vinkkejä täältäkin, mutta jäi lähinnä mietityttään että miten tossa sun systeemissä on tarpeellinen ilmanvaihto suunniteltu? Itsellä ainakin tuppaa vahvari käymään kesä keleillä sen verta kuumana että täytyy ilmanvaihto kuitenkin pitää riittävänä.
-
Reply
#75
Jos Kotka luet vielä tätä topikkia, niin kerrotko mikä malli tuo sun Phase Linear on?

Mulla on käyttämättömänä 2 kpl Heavycast-sarjan 10" subeja. Vois ehkä niillä jotain kehittää n14 Sunnyyn.
Käsittääkseni nuo on kuitenkin alunperin tarkoitettu free-air käyttöön...

Ja vielä minkä kokoinen boksi sulla on ja miten soi?

Reply
#76
miccomacho Wrote:Jos Kotka luet vielä tätä topikkia, niin kerrotko mikä malli tuo sun Phase Linear on?

Mulla on käyttämättömänä 2 kpl Heavycast-sarjan 10" subeja. Vois ehkä niillä jotain kehittää n14 Sunnyyn.
Käsittääkseni nuo on kuitenkin alunperin tarkoitettu free-air käyttöön...

Ja vielä minkä kokoinen boksi sulla on ja miten soi?

Luetaan luetaan..
Malli taitaa olla juuri tuollainen PhaseLinearin HeavyCast 10" ja ohjekirjasta kohdasta B. (jos en väärin muista..)
Kotelon tilavuus tais tulla n. 27 litraa ja kahdella 75mm:n refleksiputkella (mallia Biltema, säädettävän mittaiset)
Basso on kohtuullinen, mutta eihän nyt yksi 10" vielä paljon jytää ;D
Tällä kertaa suunnittelin vähän "pehmeämmin" soivan kotelon ja sellainenhan siitä tuli. Viritystaajuutta en ole tarkemmin mitannut autossa paikoillaan ollessa, mutta oliskohan maksimipaineet n. 55 hZ:n kohdilla (aika alhaalla..)
Kahdella saa jo jonkinlaisen möykän kuulumaan, kunhan tekee kunnollisen kotelon ja antaa tarpeeksi tehoja.
(Noitahan niitä oli jossain vaiheessa se 4 kappaletta refleksikotelossa, siksi ehkä 1 tuntuu aika laimealta..)
en ole köyhä, vain ja ainoastaan rahaton
Reply
#77
Onko tämä nyt sitä "hifistämistä" ?

Vuosia hyvin palvellut Pioneerin DEH-P7300R päästettiin eläkkeelle vajaa kaksi kuukautta sitten ja tilalle tuli DEH-P88RS.
Toistaiseksi soitellaan vakio kaiuttimilla ja soi yllättävän hyvin! Carpower NEOSET-165 odottelee asennusta. Tarkoituksena
olisi soitella aktiivisena, pitäs vaan vedellä uudet kaapelit oviin ja eipä tuo diskattikaan mikään pieni ole. Sad
Positiivinen yllätys oli toi vanhemman rattikaukosäätimen toiminta uudemman kanssa. (DEH-P88RSConfusedsä on sellainen normi läpyskä kake)
Subbari/t ja vahvistimet on vielä harkinnan alla...

Suunnilleen samoihin aikoihin leivoin konttiin Dynamat Extremeä, melu siirtyi eteenpäin joten laitoin mattoa kaikkiin ovipahveihin(kyllä ovipahveihin en ovipelteihin), nyt melu tulee taas takaa... >Sad no on se vähän hiljasempi.



Attached Files
.jpg   PioneerDEHP88RS.jpg (Size: 21.93 KB / Downloads: 339)
.jpg   DynamatKontti.jpg (Size: 33.79 KB / Downloads: 633)
Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...
Suzuki GSX1400
Nissan Micra 1.3 LX
Nissan Primera GT
Reply
#78
Mitä kajareita olette laittaneet taakse C-pilariin?
Pitäisi nuo orkkikset vaihtaa parempiin.
Subaru Forester 2.5XT Turbo
Reply
#79
Duunari Wrote:Mitä kajareita olette laittaneet taakse C-pilariin?
Pitäisi nuo orkkikset vaihtaa parempiin.

Primera p11-144 malliin mä laitoin pioneerin 4" kajarit, voittaa äänessä 100-0 alkuperäiset pahvikartiot.
On vain hullun kokonen 4,5" alkuperäinen, mut soviterenkaan kun siihen tekee, niin hyvä tulee.
Reply
#80
Nyt kiinnostaisi mallimerkinnät tarkemmin että tiedän mitkä sinne ainakin saa sopimaan.
Kyseessä ei ole Noselift malli, vaikka paikat lienevät samanlaiset.

Eikö 5.25 coaxial sovi sinne?
Subaru Forester 2.5XT Turbo
Reply
#81
Duunari Wrote:Nyt kiinnostaisi mallimerkinnät tarkemmin että tiedän mitkä sinne ainakin saa sopimaan.
Kyseessä ei ole Noselift malli, vaikka paikat lienevät samanlaiset.

Eikö 5.25 coaxial sovi sinne?

Itse käytin autonvakiokauluksia, mitkä on siinä c-pilarissa kiinni. Niissä on se 4,5" reikä jossa vakiokajari on liimalla kiinni.
Liikkeeseen otin ton kauluksen mukaan ja kokeilin 5,25" Pioneerin malli ei mahtunut siihen reikään, olis pitänyt suurentaa reikää, olis kestävyys heikentynyt, joten tein alumiinistä sovitepalan ja liimasin sen koriliimalla alkuperäiseen kaulukseen ja siihen sit 4" kajari kiinni.

Ja kajarin minkä itse laitoin mallimerkintä on Pioneer TS-G1049, mutta luulis muutkin 4" siihen mahtuvan.

Reply
#82
ekaan -97 GT:hen vaihdoin taakse kajarit, 4" elementit meni vakiopaikoille, -99 GT:hen en sit edes viitsinyt niitä vaihtaa, niin vähän niillä on virkaa kun edessä on kunnon setti.
Reply
#83
Joo. eli tällaisia löytyy... Pioneer DEH-P5800MP on soittimena, etupäänä dls ms6, takapäässä Kenwood 6x9:t, subbari pioneer ts-w303c ja vahvistimena spl dynamics S-4006. Kuvia asennuksista löytyy linkistä.


http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=28844.0
Reply
#84
rimako Wrote:- Takakaiuttimet pioneer TS-G1348 5,25"

Moro,

Minkäslainen projekti tuo on? Menikö helposti paikoilleen? Tarvitaanko korotusrengas, tms?
Reply
#85
laitoin erillissarjan diskantit kojelaudan päälle molempiin kulmiin, koska ne eivät sinne vakioiden tilalle mahtuneet. Johdot laitoin siitä ulkoreunassa menevän tiivisteen sisästä alas auton lattiaan ja jalkatilojen kautta keskelle. Nyt kuitenkin kuuluu kierrosten mukaan kuuluvaa vinkunaa diskanteissa. Onko noissa kohdissa mistä johdot menevät, jotain virtajohtoja?
Reply
#86
epv Wrote:laitoin erillissarjan diskantit kojelaudan päälle molempiin kulmiin, koska ne eivät sinne vakioiden tilalle mahtuneet. Johdot laitoin siitä ulkoreunassa menevän tiivisteen sisästä alas auton lattiaan ja jalkatilojen kautta keskelle. Nyt kuitenkin kuuluu kierrosten mukaan kuuluvaa vinkunaa diskanteissa. Onko noissa kohdissa mistä johdot menevät, jotain virtajohtoja?
Ei ne johtimet vahvistimen "toisio" puolella vaikuta.
Elikkäs soitin - vahvistin välinen RCA tarkasteluun...
Subaru Forester 2.5XT Turbo
Reply
#87
Duunari Wrote:Ei ne johtimet vahvistimen "toisio" puolella vaikuta.
Elikkäs soitin - vahvistin välinen RCA tarkasteluun...

Miten tuollainen vinkuna olisi yhtäkkiä voinut alkaa, kun ei vastaavaa ennen ole ollut. RCA:n pitäisi olla kunnossa.
Reply
#88
epv Wrote:Miten tuollainen vinkuna olisi yhtäkkiä voinut alkaa, kun ei vastaavaa ennen ole ollut. RCA:n pitäisi olla kunnossa.

Ehkäpä vasta nyt kuulet sen uusien diskanttien myötä. Vaikea sanoa kun tuo kristallipallo on huollossa ja en tiedä mitä kaikkea siellä on tehty.

Olipa RCA kunnossa tai ei, häiriö tulee melkoisella varmuudella tuolla välillä.

ENSIN VIRRAT POIS PÄÄLTÄ
Kokeile irroittaa RCA vahvistimen päästä. (suojaa ne) Sitten virrat päälle ja auto kayntiin.
Vinkuuko vielä?

Jos vinkuu toista sama toimenpide soittimen päässä. Siitä se lähtee purkaantumaan.
Subaru Forester 2.5XT Turbo
Reply
#89
Minulle tuli samanmoinen vinkuna/hurina uuden soittimen vaihtamisen yhteydessä. (häiriö tuli, kun vaihdoin vanhemmasta Pioneerista uudempaan malliin..)
Nuo diskantit ovat minullakin vielä siellä kojelaudan kulmissa, mutta en usko siitä syyn johtuvan sinullakaan.
Itse häiriö lähti pois RCA-johtojen väliin laitettavalla häiriönpoistajalla. (10euroa)
Uudempien soittimien korkeampi linjajännite kuulemani mukaan vahvistaa herkemmin myös häiriöt, kun ihmettelin alan liikkeessä ongelmaani.
en ole köyhä, vain ja ainoastaan rahaton
Reply
#90
kotka Wrote:Uudempien soittimien korkeampi linjajännite kuulemani mukaan vahvistaa herkemmin myös häiriöt, kun ihmettelin alan liikkeessä ongelmaani.

Itseasiassa tuo menee juuri toisinpäin.
Korkeammassa linjassa häiriö jää suhteessa pienemmäksi eli hukkuu signaalin alle.
Vahvistin vahvistaa kaiken mutta kun linja puskee signaalia voimakkaammin ottotasot voi olla pienemmällä.
Subaru Forester 2.5XT Turbo
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)