Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mikä veroton nelivetoinen farmariauto kannattaisi hankkia?
#31
RaOcTaNe Wrote:Miten olis Audi RS6 on tehoa, tilaa...

130k€ ei mahdu ihan 50-60k€ budjettiin. Muuten kyllä kelpaisi vaikka S6:na Wink

RSI Octavia kiinnostaisi, mutta ei saa nelivetona. Jotenkiin toinen tehokas etuveto ei kiinnosta.
Reply
#32
Entäs legacy outback? 41k€ diesel

Mitsubishi pajero? 39k€ My09

Toyota hilux?

Pajero ja hilux ainakin pitävät hintansa hyvin. Näissä on myös tilaa kunnolla.
Japanilaisia ne olla pitää. <br />http://smg.photobucket.com/albums/v712/blobbari/<br />http://www.youtube.com/watch?v=DMuO-8S_0Wg
Reply
#33
Blobbari Wrote:Entäs legacy outback? 41k€ diesel

Mitsubishi pajero? 39k€ My09

Toyota hilux?

Pajero ja hilux ainakin pitävät hintansa hyvin. Näissä on myös tilaa kunnolla.

Farmariauto. Ei paketti,kuorma-autoa tai lava-autoa Wink
Reply
#34
-Karppa- Wrote:
Blobbari Wrote:Entäs legacy outback? 41k€ diesel

Mitsubishi pajero? 39k€ My09

Toyota hilux?

Pajero ja hilux ainakin pitävät hintansa hyvin. Näissä on myös tilaa kunnolla.

Farmariauto. Ei paketti,kuorma-autoa tai lava-autoa Wink

Pajero on maastoajoneuvo ja on periaatteessa farmari. Legasy outback on farkku, mutta vähä isompi maavara. Ainoo et toi Hilux on lava-auto vaan noista.. Wink

Nissan patrol tai Pathfinder ois minusta ainaki vaihtoehtoja. EIhän ne mitään tehopommeja oo mut varmaan säilyttää arvonsa aika hyvin, samoin just toi pajero ja tojon maasturit.
Miks ees pitäs olla joku tehokas??
Nissan 200 sx Turbo vm:1990 <br />Nissan Patrol gr 3.0 di vm:2000<br
MB 500 se vm85
Reply
#35
Nyt kun tuo pajero mainittiin, niin pakko todeta että on muuten aika päällikkötason kulkine. Tietty joku g-mere sopivalla cdi koneella vois olla kans aika äijä laitos. Kun tää kerran japsiforum on, niin se land cruiserin Lexus versio olis kans aika kova Wink
Reply
#36
-Karppa- Wrote:
Blobbari Wrote:Entäs legacy outback? 41k€ diesel

Mitsubishi pajero? 39k€ My09

Toyota hilux?

Pajero ja hilux ainakin pitävät hintansa hyvin. Näissä on myös tilaa kunnolla.

Farmariauto. Ei paketti,kuorma-autoa tai lava-autoa Wink

Mitäköhän helvettiä mä oon kirjoittanu... siis en tarkoittanut hiluxia vaan land cruiseria. Näköjään pieni ajatusvirhe tullu tohon.

Lähinnä heitin nuo kyseiset maasturit tuohon sen takia kun sinulle on kuitenkin aika iso asia se että saat voittoa tuosta, niin hieman mutu-tuntumalla heitettynä uskoisin että nuo pitävät arvonsa paremmin kuin bmw:n tai audin isot dieseli-farkut.

Japanilaisia ne olla pitää. <br />http://smg.photobucket.com/albums/v712/blobbari/<br />http://www.youtube.com/watch?v=DMuO-8S_0Wg
Reply
#37
Pakko vielä kommentoida tätä voiton tekmistä. Ensinnäkin kyseessä ei ole verovapaa auto jos aivan tiukkoja ollaan. Verosta saa 13500 euron alennuksen, joten auto on veroton ainoastaan jos sen verot jäävät tuon lukeman alle. Nyt siis kysymys kuuluu, että mikä verolliselta hinnaltaan n. 50k € hintainen auto tiputtaa arvoaan kolmen vuoden aikana vähemmän kuin 13500 €. Väitän, että sellaista autoa ei olekaan, joten voittoa tästä on aivan turha kuvitella tekevänsä. Toki pääsee ajamaan 13500 euroa edullisemmin mukavalla kulkineella. Ei enempää ei vähempää.
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
#38
Jukka.K Wrote:Pajero on maastoajoneuvo ja on periaatteessa farmari.

On kyllä pakko kysyä, että millä logiikalla Pajerosta saadaan farmari?



Japsien Patrol, Pathfinder, Pajero ovat teknisesti sangen toimivia, ja monet maasturit uskaltaa viedä pihanurmikkoa pidemmällekin pöpelikköön, mutta hintojaan esim. Nissanin maasturit eivät kovin kummoisesti näyttäis pitävän.
Lisäksi toi japsien hinnoittelu verottomilla markkinoilla on tosiaan niin järjetön, ettei niiden ostamissa juuri järkeä ole, ellei ostaja halua autonsa nimen omaan olevan nousevan auringon maasta. Verottomat hinnat noilla (pathfinder, pajero, patrol) liikkuu samoissa hinnoissa X5:n, ML:n, ja Q7:n kanssa, ja kuitenkin noilla saksan malleilla on verollisena arvoa 10-20t€ enemmän. Noista tosin Q7 ei pidä arvoaan kovin hyvin, kun on kärsinyt laatuongelmista koko pienen ikänsä...
Lexuksen RX maksaa taas jo verottomana saman verran kuin joku hinnat alkaen ML verollisena, eikä RX:n verollinen hinta ole kuitenkaan kuin hyvin varustellun ML:n hinta.
Yleensä kun verottomien autojen hinnat ovat noin puolet niiden verollisesta hinnasta, niin japanilaisilla merkeillä veroton hinta on noin 70-75% verollisesta. Kun mennään hintaluokkaan jossa verolliset hinnat ovat 65-90t€, niin noi prosentit alkavat olemaan huimia summia.

Tojon Land Cruiser on taas ihan omassa luokassaan teknisesti kuten hinnallisestikin, ja Land Cruiserin kanssa vain harva merkki pystyy kilpailemaan yhtään millään saralla. Lähin rinnastettava lienee Range Rover, jonka mallit maksavat hinajaa, ja ne voi viedä vaikka vuoren rinnettä ylös Tongue
Karppa saa kuitenkin tuplata budjettinsa, jos tuollaisen mielii saada yhtään isommalla koneella, ja edelleen puhutaan siis verottomista hinnoista ;D

nokonzok Wrote:Pakko vielä kommentoida tätä voiton tekmistä. Ensinnäkin kyseessä ei ole verovapaa auto jos aivan tiukkoja ollaan. Verosta saa 13500 euron alennuksen, joten auto on veroton ainoastaan jos sen verot jäävät tuon lukeman alle. Nyt siis kysymys kuuluu, että mikä verolliselta hinnaltaan n. 50k € hintainen auto tiputtaa arvoaan kolmen vuoden aikana vähemmän kuin 13500 €. Väitän, että sellaista autoa ei olekaan, joten voittoa tästä on aivan turha kuvitella tekevänsä. Toki pääsee ajamaan 13500 euroa edullisemmin mukavalla kulkineella. Ei enempää ei vähempää.

Toi on itse asiassa jännä juttu, että toi arvon alennus ei tunnu menevän noissa muuttoautoissa ihan niin loogisesti taikka lineaarisesti kun voisi kuvitella, vaan noiden arvo tuntuu tippuvan ihan kohisten.
Lopulliseen arvoonhan vaikuttavat mm. kilsat, ikävähennykset tulee kuukausien mukaan, ja käytännössä noiden arvot tosiaan tippuu verotuksen silmissä kohisten, vaikka toisin voisi kuvitella.
Käytännön esimerkkinä esim. kollega vei moskovasta suomeen E39 530d touringin, verollinen hinta oli ollut ~74t€. Autolla ikää 2 vuotta, kilsoja ajettu 30-35tkm, veroja jäi maksettavaksi alle 750€ Tongue
Vanha pomo taas vei 3vuotta vanhan ML:n, jonka hinta oli verollisena ollut ~86t€, kilsoja oli jotain 70tkm. maksettavat verot jäivät tonnin ja kahden väliin.
Jos itsellä koittaa suomeen tuli nyt keväällä, niin itse laskin selviäväni tuon ML:n veroista muutamalla tuhat lappusella. Hinta verollisena tolla on kuitenkin ollut oman mittapuun mukaan hurja, ja kilsoja ei ole mulla tullut kuin jotain 17tkm kahden vuoden aikana.

Tullin sivuilta löytyi ainakin aikoinaan suuntaa antava laskuri, millä noita muuttoautojen veroja pystyi alustavasti katselemaan. Jos vielä löytyy, niin sieltähän noita on helppo laskea missä luokassa liikkuu.

Se 50t€:n hintahan menee niin, että yleisesti ottaen sanotaan, että puoli vuotta vanhana (minimiaika jonka auto on omistettava ennen suomeen tuontia) saa tuoda tuon 50t€:n verollisena maksavan auton "verottomana" suomeen.
BMW X5 4.8is
Reply
#39
Tuuve Wrote:
Jukka.K Wrote:Pajero on maastoajoneuvo ja on periaatteessa farmari.

On kyllä pakko kysyä, että millä logiikalla Pajerosta saadaan farmari?
Koriltaan aika farkkumainen auto. Mut onhan siinä tota maa varaa ja massaa vähä erillälailla ja jopa kulkeeki muuallaki ku päällystetyillä teillä.

Kyllä noi nissaninki maasturit aikahyvin hintansa pitää. Ainaki mitä ite sen vähäsen katellu.


Nii ja tohin veikata et samallalailla muutki japsi maasturit menee maastossa mitä tojonki maasturit. Ainaki omasta patrollista löytyy lukot joka kulmaan ja kaikkee muuta kivaa. Vaikka ei ookkaan ku vm:00
Nissan 200 sx Turbo vm:1990 <br />Nissan Patrol gr 3.0 di vm:2000<br
MB 500 se vm85
Reply
#40
Nuo OT maastoautoista voi mun mielestä poistaa tai siirtää johonkin muuhun ketjuun, kun eivät liity oikein tähän ketjuun mitenkään.
Reply
#41
Jos olisin sinkku niin en kahta kertaa miettis se olis 350Z. Mutta jotenkin mieli on alkanut kääntyä tuollaiseen 170 Heppaiseen TDI RS Farkku octaviaan. Saisi lastutettuna sen 200 heppaa ja yli 400nm vääntöä. Nelivedosta joutuu tinkimään, mutta varmana sen kanssa pystyy elämään ;D.
Reply
#42
VOI ELÄMÄ Tongue Seuraavaks perustelet sen varmaan jollain järkisyillä ja lopuks toteet että samoista osistahan nää tehdään kuin auditkin ;D Menee kyllä vuosi haaskoon jos tommosta lähdet asevelvollisussreissusta hakemaan Tongue
Reply
#43
Juppe Wrote:VOI ELÄMÄ Tongue Seuraavaks perustelet sen varmaan jollain järkisyillä ja lopuks toteet että samoista osistahan nää tehdään kuin auditkin ;D Menee kyllä vuosi haaskoon jos tommosta lähdet asevelvollisussreissusta hakemaan Tongue

ja kuinkas niin? tuolla kun kuunnellu kavereiden juttelua autoliikkees niin vaikka piha on täynnä mersuja audeja jaggeja jne.. (no ei täynnä mut on niitä kuitenkin) niin mieluiten ajelevat noilla uusilla skeidoilla, ei sitä oikeasti voi enää sanoa huonoksi, kyydit on hyvät, tilaa on ku omakotitalossa ja muutenki yllättävän miellyttävän tuntusia, eikä tunnu noilla vakio dieseleilläkään jalkoihin jäävän. Ihme merkki-inhoa taas Smile
R32 GT-R '91 Warjo Edition
E39 523i Käyttömopo
KE-25 Corolla Coupe 1300 '73 Liekkicorolla

Ex
e32 750iA Kuningasmoottori

Mitä minä en pysty särkemään on luokiteltava särkymättömäksi.

http://warjo.kuvat.fi
Reply
#44
Warjo Wrote:
Juppe Wrote:VOI ELÄMÄ Tongue Seuraavaks perustelet sen varmaan jollain järkisyillä ja lopuks toteet että samoista osistahan nää tehdään kuin auditkin ;D Menee kyllä vuosi haaskoon jos tommosta lähdet asevelvollisussreissusta hakemaan Tongue

ja kuinkas niin? tuolla kun kuunnellu kavereiden juttelua autoliikkees niin vaikka piha on täynnä mersuja audeja jaggeja jne.. (no ei täynnä mut on niitä kuitenkin) niin mieluiten ajelevat noilla uusilla skeidoilla, ei sitä oikeasti voi enää sanoa huonoksi, kyydit on hyvät, tilaa on ku omakotitalossa ja muutenki yllättävän miellyttävän tuntusia, eikä tunnu noilla vakio dieseleilläkään jalkoihin jäävän. Ihme merkki-inhoa taas Smile

Itsellä on periaate, että autoa en lainalla osta ellei se ole työkalu. Myöskään mitään karvalakki audia tai mersua ei kannata ostaa. Vastakkain asetteluna on A4 2005 Audi 1.9 TDi tai Skoda Octavia RS 2.0 TDI vm 2008 niin ei tartte paljon miettia kumman otan. Tiedän myös varmuudella kummalla on parempi jälleenmyyntiarvo 2.5 vuoden päästä. Ja yleensäkkin kiisseli ennemmin, kuin bensa. Toinen on päästöt jotka ratkaisee aika paljon 2010 vuoden jälkeen.

BTW:Asevelvollisuus on suoritettu yli 10 vuotta sitten ja palkka on hieman eri Wink.
Reply
#45
Jos sua jälleenmyyntiarvot viehättää, niin älä osta mitään uutta tuon hintaluokan autoa. Omias et pois siitä saa kun myynnin aika tulee ja yleensä siihen aikaan on netti pullollaan faittereiden tuomia audeja ja skoodia. Silloin on ostajan markkinat Wink
Reply
#46
-Karppa- Wrote:Jos olisin sinkku niin en kahta kertaa miettis se olis 350Z. Mutta jotenkin mieli on alkanut kääntyä tuollaiseen 170 Heppaiseen TDI RS Farkku octaviaan. Saisi lastutettuna sen 200 heppaa ja yli 400nm vääntöä. Nelivedosta joutuu tinkimään, mutta varmana sen kanssa pystyy elämään ;D.

Ei sitä sinkku tarvi olla, että Zetan omistaa. Se vaatii vaan vähän parisuhdetaitoja. Wink
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
#47
Quote:BTW:Asevelvollisuus on suoritettu yli 10 vuotta sitten ja palkka on hieman eri
Ei se siitä kovinkaan paljon eroa... Moppe on moppe ja kerpuusit tietää kaiken ;D
Reply
#48
Juppe Wrote:Jos sua jälleenmyyntiarvot viehättää, niin älä osta mitään uutta tuon hintaluokan autoa. Omias et pois siitä saa kun myynnin aika tulee ja yleensä siihen aikaan on netti pullollaan faittereiden tuomia audeja ja skoodia. Silloin on ostajan markkinat Wink

Kerro mulle jotain mitä minä en tiedä. Nimenomaan öky audit ja mersut on jäänyt myymättä, kun taas nämä 15-20k€ autot on menneet kaupaksi (Kun eivät ole mitään suomen karvalakkimalleja). Ja mua ei haittaa vaikka tuollainen kiisseli jäisi käyttöpeliksi. Siinä on autoa pitkäksi aikaa.
Reply
#49
Ainakin joku vuos takaperin oli ihan järkevä hankkia 10-15ke hintaluokan auto, siitä sais omat pois kolmen vuoden päästä. Pari vuotta sitten oli keikkaa tiedossa mikä sit peruuntu, niin a6 audia kattelin bensakutvosella, automaatilla ja nelikkona, sopivasti kateusfactoria naapureiden suhteen jne mut omat sais silti pois. Bemarit jätetään niille jolla on tarve isommalle housuissa.... ja sitä paitsi, vain paskahuusseissa on pytyt pystyssä ;D
Nopeammat hevoset, nuoremmat naiset, vanhempi viski ja enemmän rahaa
Reply
#50
aku_81 Wrote:Ainakin joku vuos takaperin oli ihan järkevä hankkia 10-15ke hintaluokan auto, siitä sais omat pois kolmen vuoden päästä. Pari vuotta sitten oli keikkaa tiedossa mikä sit peruuntu, niin a6 audia kattelin bensakutvosella, automaatilla ja nelikkona, sopivasti kateusfactoria naapureiden suhteen jne mut omat sais silti pois. Bemarit jätetään niille jolla on tarve isommalle housuissa.... ja sitä paitsi, vain paskahuusseissa on pytyt pystyssä ;D

Onneksi omassa bemarissa on pytyt istutettu V-muodostelmaan... ja nissanissaki mylly onneksi vinossa Big Grin

emt. kyl mun mielestä bimmeritki ihan autoja on siinä missä muutkin, mutta japsiharrastajalle legasy/legnum/caldina tai sit toi arkkupakastin niinku xenonilla Smile löytys sitä menohaluakin ja nelivedostakaan ei tarvi tinkiä.
R32 GT-R '91 Warjo Edition
E39 523i Käyttömopo
KE-25 Corolla Coupe 1300 '73 Liekkicorolla

Ex
e32 750iA Kuningasmoottori

Mitä minä en pysty särkemään on luokiteltava särkymättömäksi.

http://warjo.kuvat.fi
Reply
#51
Jos japanilaista vastinetta hakee tuolle RS:lle, niin varmaan lähimpänä olisi tuo Toyota:n Avensis 2.2 D4-D (2AD-FHV) - 177 hv (D-CAT), 400 Nm.
Reply
#52
-Karppa- Wrote:Jos japanilaista vastinetta hakee tuolle RS:lle, niin varmaan lähimpänä olisi tuo Toyota:n Avensis 2.2 D4-D (2AD-FHV) - 177 hv (D-CAT), 400 Nm.

Mut kyl se pitäs olla se GT-T siltiki, noi caldina GT-T:t ei taida kauheen kalliita edes olla ja verotkin kaiketi menee perus avensiksien mukaan. Itellä kyl huonoja kokemuksia avensiksien ajettavuudesta. Kyllä mä melekee voisin sanoo että toi RS ei tosiaan oo yhtää paskempi vaihtoehto, noi äkäset japsit ku yleensä on äkäsiä vaa bensakoneel.
R32 GT-R '91 Warjo Edition
E39 523i Käyttömopo
KE-25 Corolla Coupe 1300 '73 Liekkicorolla

Ex
e32 750iA Kuningasmoottori

Mitä minä en pysty särkemään on luokiteltava särkymättömäksi.

http://warjo.kuvat.fi
Reply
#53
Quote:ja sitä paitsi, vain paskahuusseissa on pytyt pystyssä

Pakko tarttua kun sitä vartavasten pyydetään. ;D Ei oo yhdessäkään bemarin kutosessa pytyt pystyssä. Jossain dartin paskassa saattaa ollakin Wink Vai mitä ne työntötankomiehet huutelee Wink
Reply
#54
Warjo Wrote:
-Karppa- Wrote:Jos japanilaista vastinetta hakee tuolle RS:lle, niin varmaan lähimpänä olisi tuo Toyota:n Avensis 2.2 D4-D (2AD-FHV) - 177 hv (D-CAT), 400 Nm.

Mut kyl se pitäs olla se GT-T siltiki, noi caldina GT-T:t ei taida kauheen kalliita edes olla ja verotkin kaiketi menee perus avensiksien mukaan. Itellä kyl huonoja kokemuksia avensiksien ajettavuudesta. Kyllä mä melekee voisin sanoo että toi RS ei tosiaan oo yhtää paskempi vaihtoehto, noi äkäset japsit ku yleensä on äkäsiä vaa bensakoneel.

Kumminkin tässä on itselle hakusessa käyttöauto jossa olisi potkua. Ei mitään postiautoa. Päästöt ja kaikki pitää miettiä. Anjovis säilyttää hyvin arvonsa, jopa paremmin, kuin Skoda. Mutta taas sitten tuo varustelu ja ajettvuus on todennäköisesti hieman eri luokkaa. No molemmat pitää käydä koejamassa ja olla sitten jotain mieltä ;D.
Reply
#55
Juppe Wrote:
Quote:ja sitä paitsi, vain paskahuusseissa on pytyt pystyssä

Pakko tarttua kun sitä vartavasten pyydetään. ;D Ei oo yhdessäkään bemarin kutosessa pytyt pystyssä. Jossain dartin paskassa saattaa ollakin Wink Vai mitä ne työntötankomiehet huutelee Wink

Mä mietin itteasias samaa mut en ollu varma ni en viittiny sanoo mitää Big Grin
R32 GT-R '91 Warjo Edition
E39 523i Käyttömopo
KE-25 Corolla Coupe 1300 '73 Liekkicorolla

Ex
e32 750iA Kuningasmoottori

Mitä minä en pysty särkemään on luokiteltava särkymättömäksi.

http://warjo.kuvat.fi
Reply
#56
Autoista ja niiden varusteista saa tosiaan alennusta, joten hintavertailuun kannattaa käyttää aikaa ja tarjouksia kysellä. Ja aikaahan siellä alhaalla on ;D
Uuteen autoon kannattaa ottaa reilusti varusteita joka tietenkin nostaa vähän hintaa. Varusteista voi kuitenkin saada paljonkin alennusta merkistä riippuen.
Jos käytetty tulee kysymykseen niin kannattaa ehdottomasti kysyä tarjontaa esim. saksasta vaikkapa siltä faitterien "luottojobbarilta" Wink Kysyminen ei maksa mitään ja joskus voi löytyä helmiä hyvään hintaan.

Lottovoitosta ei tosiaan nykymenolla kannata haaveilla.
Itellä 530D vm-02 m-sport 2. Vielä vajaa vuosi karenssia jäljellä ja eipä tuota ola pakko myydä sitten. Saa nähdä miten noi maksut tulee ensi vuonna.
Reply
#57
jape3 Wrote:Autoista ja niiden varusteista saa tosiaan alennusta, joten hintavertailuun kannattaa käyttää aikaa ja tarjouksia kysellä. Ja aikaahan siellä alhaalla on ;D
Uuteen autoon kannattaa ottaa reilusti varusteita joka tietenkin nostaa vähän hintaa. Varusteista voi kuitenkin saada paljonkin alennusta merkistä riippuen.
Jos käytetty tulee kysymykseen niin kannattaa ehdottomasti kysyä tarjontaa esim. saksasta vaikkapa siltä faitterien "luottojobbarilta" Wink Kysyminen ei maksa mitään ja joskus voi löytyä helmiä hyvään hintaan.

Ensin kysyn Helkama autolta uuden hintaa (Uusi on aina uusi, mutta budjetti pitää miettiä) ja sen jälkeen Raunilta (Manfred Reising Export:lta) mihin hintaan käytettyjä löytyy. Ja ehdottomasti kunnon varusteilla. Rs Ocu on aika hyvin varusteltu jo ihan perusvarusteilla. Toki nuo verrokit käyn koeajamassa ensin Oulussa.
Reply
#58
mitsubishi legnum. 3.0 v6 twinturbo 4wd
bluebird -89 CA18ET --työn alla--
Reply
#59
Miks ei RS Octavia 2l bensaturbolla ??? Sopii autoon kun nenä päähän, kyyti on vaivatonta ja jopa suomen 'maanteillä' ajelee helposti kutosella eikä tarvia rämpätä niitä vaihteitakaan jos vaikka verrataan saman hintaluokan diesel toyotaan (Auris D4-D 2.2l 170hv) jossa on 6-lovinen aski. Hörppäähän se hiukan ahnaammin menovettä, mutta ehdottomasti sen arvosta kun vertaa dieseliin millä leikit oikeilla kierrosalueilla. :Smile
Reply
#60
anthax Wrote:Miks ei RS Octavia 2l bensaturbolla ??? Sopii autoon kun nenä päähän, kyyti on vaivatonta ja jopa suomen 'maanteillä' ajelee helposti kutosella eikä tarvia rämpätä niitä vaihteitakaan jos vaikka verrataan saman hintaluokan diesel toyotaan (Auris D4-D 2.2l 170hv) jossa on 6-lovinen aski. Hörppäähän se hiukan ahnaammin menovettä, mutta ehdottomasti sen arvosta kun vertaa dieseliin millä leikit oikeilla kierrosalueilla. :Smile

Arvaappa kumpi säilyttää jälleenmyyntiarvonsa paremmin ja jos olet perehtynyt tuohon kulutukseen ja kierrosalueisiin niin tiedät, että lastulla saa ihmeitä aikaan.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)