Posts: 926
Threads: 14
Joined: Jan/2003
onkos toi perä 325i E30 ??? ku kesällä laitettiin kaverin bemuun tollanen ja samalla kurkattin sisälle aika monimutkikas systeemi pitää käydä mittailemassa että onko siinä minkälaisia eroja ei sillä että minäkin laittasin tollasen vaan ihan huvikseen
Posts: 4,044
Threads: 55
Joined: Mar/2002
Posts: 2,559
Threads: 70
Joined: Feb/2003
mites toi absi rupee vittuilee jos ny jätän ton japsi perän sinne? vai kandeeko vaihtaa sisukset samantein ettei katsari rupee änkyttään :
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Posts: 1,019
Threads: 73
Joined: May/2003
laakkius Wrote:ei oo 325 perä... 535 :
nissan vai mikä se nyt oli ?
Posts: 4,805
Threads: 43
Joined: Sep/2003
jh Wrote:mites toi absi rupee vittuilee jos ny jätän ton japsi perän sinne? vai kandeeko vaihtaa sisukset samantein ettei katsari rupee änkyttään :
No se riippuu siitä absipurkista, ei se välttämättä moisesta pillastu. Sehän näkee nopeuden todellista suurempana, eli tilanne on sama kuin jos takarenkaat sutisi koko ajan.. Eipä silläkään mitään absin virhevaloja syty ainakaan.
Uskoisin että toimii ihan ok, ehkä, mahdollisesti. :
Posts: 257
Threads: 8
Joined: May/2003
Quaifelta torsen, on ainakin enemmän kun 25% sellanen muistikuva olis että johkiin 60% se menee riittänee varmaan.
Don't hate the player, hate the game!!
Posts: 2,559
Threads: 70
Joined: Feb/2003
Zuikkis Wrote:jh Wrote:mites toi absi rupee vittuilee jos ny jätän ton japsi perän sinne? vai kandeeko vaihtaa sisukset samantein ettei katsari rupee änkyttään :
No se riippuu siitä absipurkista, ei se välttämättä moisesta pillastu. Sehän näkee nopeuden todellista suurempana, eli tilanne on sama kuin jos takarenkaat sutisi koko ajan.. Eipä silläkään mitään absin virhevaloja syty ainakaan.
Uskoisin että toimii ihan ok, ehkä, mahdollisesti. :
just just! eli rupeeko toi nopeusmittarikin ottaan erilukemaa kun ennen?
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Posts: 926
Threads: 14
Joined: Jan/2003
jh Wrote:Zuikkis Wrote:jh Wrote:mites toi absi rupee vittuilee jos ny jätän ton japsi perän sinne? vai kandeeko vaihtaa sisukset samantein ettei katsari rupee änkyttään :
No se riippuu siitä absipurkista, ei se välttämättä moisesta pillastu. Sehän näkee nopeuden todellista suurempana, eli tilanne on sama kuin jos takarenkaat sutisi koko ajan.. Eipä silläkään mitään absin virhevaloja syty ainakaan.
Uskoisin että toimii ihan ok, ehkä, mahdollisesti. :
just just! eli rupeeko toi nopeusmittarikin ottaan erilukemaa kun ennen?
kyllä > itekkin suunnittelin ton perän ostoo mut en nyt tiiä :'(
Posts: 4,805
Threads: 43
Joined: Sep/2003
jh Wrote:just just! eli rupeeko toi nopeusmittarikin ottaan erilukemaa kun ennen?
Vissiin rupeaa, mutta erohan on aika pieni, noin 10%.. Sinänsä kyllä huono että normaali mittarivirhekin yleensä samaan suuntaan, näyttää liian suurta nopeutta.. Mutta eihän tuo mikään mahdoton ongelma ole.
Posts: 2,663
Threads: 197
Joined: Feb/2002
Eikös ongelma selviä sillä että vaihtaa japanin mallin nopeusmittarinanturin?
Ei muistaakseni edes maksanut mitään omaisuuksia AK:lla kun kaveri sellaista kyseli S13 ta.
Posts: 1,131
Threads: 22
Joined: Mar/2002
R33 -97 superi silver<br /><br /><br />Mamasan.fi<br />ex kulkinet:2xS13,2xZ31 Tbo/na ja yks mopo tiisseli mese,bmw 316 2,5tbo+jotain etuvetosia
Posts: 926
Threads: 14
Joined: Jan/2003
niin no eihän se nyt paljon haittaa ois vaan välillä hauska tietää et mitenkä kovaa mennään ;D jos toi homma toimis tolla anturin vaihdolla niin sit on ihan 100% varma et kesällä mun kärryssä on lukko sillä on tosiaan niin hyvä ajella talvella
Posts: 2,559
Threads: 70
Joined: Feb/2003
mitenkähän paljon se anturi sit maksaa? : jos rupeis pröystäilee ;D
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Posts: 4,805
Threads: 43
Joined: Sep/2003
jh Wrote:mitenkähän paljon se anturi sit maksaa? : jos rupeis pröystäilee ;D
Se anturi kyllä varmaan on semmoinen vaan joka lähettää pulssin joka kierroksella, eli ei niissä luulisi eroa olevan japanin mallissa.. Ehkä on itse nopeusmittari erilainen?
Posts: 1,816
Threads: 48
Joined: May/2003
Käykö s14 vetarit(sisemmät?) rps13 lukkoperään... onko tietoa?
Tarkoitus siis upottaa s13 perään rps lukko, s14 vetareilla. rps lukkomallinen vetarit on vähän vaikeet löytää..
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Posts: 8,291
Threads: 136
Joined: Mar/2002
Lehtonen Wrote:Käykö s14 vetarit(sisemmät?) rps13 lukkoperään... onko tietoa?
Tarkoitus siis upottaa s13 perään rps lukko, s14 vetareilla. rps lukkomallinen vetarit on vähän vaikeet löytää..
Ei käy.
Posts: 958
Threads: 49
Joined: Feb/2004
mulla sutii aina oikella puolella ajo mutkaan kumminpäin tahansa harvemmni sutii toisella jos nyt sutii ollenkaan :-\
Nyt: R33 GTS-T -95 & Primera P11 -00 cvt M6 wagon
Suzuki pv -99 ;D
joskus vielä skyline... (vanhentunutta tietoa)
Jeremy Clarkson: Your not a true petrol head until you have owned an Alfa Romeo
Posts: 1,816
Threads: 48
Joined: May/2003
Ale Wrote:Lehtonen Wrote:Käykö s14 vetarit(sisemmät?) rps13 lukkoperään... onko tietoa?
Tarkoitus siis upottaa s13 perään rps lukko, s14 vetareilla. rps lukkomallinen vetarit on vähän vaikeet löytää..
Ei käy.
fak, arvelinkin.. pitänee jotain kehittää. Autokeskukselta saa s13 mutta ovh 304e per vetari.
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Posts: 8,291
Threads: 136
Joined: Mar/2002
Lehtonen Wrote:Ale Wrote:Lehtonen Wrote:Käykö s14 vetarit(sisemmät?) rps13 lukkoperään... onko tietoa?
Tarkoitus siis upottaa s13 perään rps lukko, s14 vetareilla. rps lukkomallinen vetarit on vähän vaikeet löytää..
Ei käy.
fak, arvelinkin.. pitänee jotain kehittää. Autokeskukselta saa s13 mutta ovh 304e per vetari.
Sepäse.. Sen takia tollasta pelkkää murikkaa onkin vähän turha ostaa jos ei oo niitä tumppeja tiedossa.
Tulee kalliiksi muuten.
Posts: 2,559
Threads: 70
Joined: Feb/2003
juu, mun lukko tuli maksaan about 650e joka on aika ronski hinta tommosesta viskon paskasta....kun ostin vetarit siis ak:lta
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Posts: 905
Threads: 11
Joined: Jan/2005
miten vitussa näihin japanin romuihin on noin kallista laittaa lukkoperä....S13 siis tietenkin
Sierraankin saa reilulla 300e käytetyn lukkoperän kun kaveri semmosta katteli...tana!
Silti en sierraan vaihtais, mutta lukkoperä olis mukava lisä tähän datsuniin ;D
Ja joku vähän huokeempi kun 1000e Nismon lukko..... :
All work and no play makes Jack a dull boy.
Posts: 8,291
Threads: 136
Joined: Mar/2002
NisCo Wrote:Silti en sierraan vaihtais, mutta lukkoperä olis mukava lisä tähän datsuniin ;D
Ja joku vähän huokeempi kun 1000e Nismon lukko..... :
Kysy Ossilta..
Posts: 905
Threads: 11
Joined: Jan/2005
Heh, no joo. Se lukko ei paljoa maksa
All work and no play makes Jack a dull boy.
Posts: 71
Threads: 0
Joined: Apr/2004
NisCo Wrote:miten vitussa näihin japanin romuihin on noin kallista laittaa lukkoperä....S13 siis tietenkin
Sierraankin saa reilulla 300e käytetyn lukkoperän kun kaveri semmosta katteli...tana!
Silti en sierraan vaihtais, mutta lukkoperä olis mukava lisä tähän datsuniin ;D
Ja joku vähän huokeempi kun 1000e Nismon lukko..... :
Taitaa olla halvin jälkiasennuslukko sierraan quaife jotain 1200e, zf:n kireä kitkalukko luokkaa 1700e. Tolla 300e saa noita sierran periä missä on orkkis visko"lukko", joka on käytännössä täysin paska.
BMW M5 turbo
Posts: 2,327
Threads: 20
Joined: Mar/2005
Mites se menikään, kummassa oli suuremmalla todennäköisyydellä lukko, tuonti- vai Suomi-autossa? s13 -90
Chuck Norris puts the laughter in manslaughter
Jotain salamia
Posts: 186
Threads: 5
Joined: Jun/2003
Suomiautoissa, ja taispa olla et -91 tai uudempi... :
Toyota Cresta JZX90 '94 1.5JZ-GTE 960hv/1090nm
Toyota Corolla KE70 '81 1UZ-FE
Nissan 200sx S14a '97 SR20DET 380hv/530nm
ex: Toyota MarkII JZX90 '94 , Corolla KE 70 '84, S14a '99, RS13 '92, C32 Laurel '90, C Kadett '72, Toyota Corolla KE70 'GT' '83
Posts: 287
Threads: 7
Joined: Apr/2005
Onkos mitään keinoa selvittää onko autossa sitä lukkoperää, auto on italiantuonti, mutta FASTista kun katoin niin varustepakettiin mikä autossa on, kuuluisi lukkoperä? En ole keinoa vielä selvittänyt millä sen näkisi, kun tietääkseni esim. hiekalla sudittaessa molemmat renkaat voivat sutia samaan aikaan ilman lukkoperääkin? Ehkä vähän vaikeasti selitetty mutta toivottavasti nyt edes joku tajusi... ;D
Posts: 4,805
Threads: 43
Joined: Sep/2003
Laamane Wrote:Onkos mitään keinoa selvittää onko autossa sitä lukkoperää, auto on italiantuonti, mutta FASTista kun katoin niin varustepakettiin mikä autossa on, kuuluisi lukkoperä? En ole keinoa vielä selvittänyt millä sen näkisi, kun tietääkseni esim. hiekalla sudittaessa molemmat renkaat voivat sutia samaan aikaan ilman lukkoperääkin? Ehkä vähän vaikeasti selitetty mutta toivottavasti nyt edes joku tajusi... ;D
Tunkkaa molemmat takapyörät ylös, ja vaihde vapaalle. Pyöritä käsin toista rengasta.. Jos toisen puolen rengas pyörii samaan suuntaan, on autossa lukkoperä. Avoimella perällä eri suuntaan.
Soralla kyllä sutii aika hyvin kahdella ilman lukkoakin, mutta asvaltilla huomaa kyllä heti jos mutkassa vaan sisäpuolen renkula pyörii tyhjää.
Posts: 1,112
Threads: 76
Joined: Apr/2003
mikä lukkoperä olisi hyvä katukäytössä mutta kuitenkin laadukas lukko
eli mikä kannattaa ostaa ?
ei kiinnosta semmoset paukkuvat rajut race lukot
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Posts: 439
Threads: 30
Joined: Aug/2005
Sanoisin kyl et perus viskolukko riittänee jollei oikein urakal koita poikittain liikkua.
päätepisteenä katutolppa...
|