Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lukkoperä s13?
#31
Juha Wrote:
laakkius Wrote:lukkoja saa myös Cuscolta, maksaa n. 1500e, samoin quaifelta saa lukkoa, maksaa n. 1200e...Ei ole halpoja vaihtoehtoja nuo...
Lisää voi kysellä vaikka http://www.finranaco.com

Myös Blazespeedistä kannattaa kysellä. Wink Löytyisi kuulemma kunnon drifting-lukkoja Wink

Jokohan se olis mullekin lukon saanu hommattua, siitä onkin jo kaks vuotta kun sen tilasin.... :Smile
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#32
onhan noi kalliita juu, tai siis mulle ainakin 8)
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#33
0101580 Wrote:s14 perän välitys ei välttämättä ole kaikista järkevin vaihto ehto...
itse en rupeisi siihen hommaan

luin tuolta vanhoista topiceista ja jäi mieleen ku jonku mielestä facelift s13 ois sama lodju kun s14? pitääkö paikkansa? nii eikös sen sillon vois hyvinkin laittaa? Tongue
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#34
Mikko Wrote:Kyllä se pyörät ilmassa ottaa helposti kiinni, joka tapauksessa jos pyörät pyörii eri suuntaan niin no lukko. Vapaalla testaat. Käytännössä löytyy vain jos on loppuvuoden -91 tai uudempi SUOMIAUTO, eli euroopasta roudatuista puuttuu, ikävä kyllä...

juu, tuota noin, itselläni sakemanni peli ja perä ylhäällä pyöri eri suuntaan renkaat, joten heitin toivon narikkaan, kunnes tuli ah, niin ihana lumi maahan. Kärry käyttäytyy aivan kitkalukon tavoin, eli vähän aikaa sutii yhdellä, jonka jälkeen lähtee kumpikin puoli mukaan ja sit työntää ;D Kun taas kuivalla assulla ei sudi ku toinen. Jos löytyy kitka, niin ei kyllä hirveesti pidä. Ota ny tästä riisikupista selvää mitä se o syöny...
Reply
#35
Toi kuullostaa kyllä visko-lukolta
Reply
#36
Kyllähän lukottoman perän kanssa saa 2-mustaa rantua asfalttiin kunhan on tarpeeksi tehoa, eikä siihen lupella paljoa tarvita.

Itellä jäi kesäkeleillä muutenkin useasti 2-mustaa rantua, ja nyt talvella kyllä perä kääntyy sivulle, mutta sadekeli oli siitä kumme kesällä, että suoraan kun lähti niin ei vetänyt kuin yhdellä vaikka mitä olis tehny... Smile
www.pepantuonti.fi<br />www.rc-cars.fi<br />R32 GT-R 100% harraste ja silmäterä<br />Silverado 6.6 duramax käyttis.<br />17M 2.0 v6 -71 -VARJELTU PERHEENJÄSEN isoisältä pojanpojalle- (entisöinti käynnissä, ikuisuusprojekti)
Reply
#37
Kertokaa nyt noviisille, miks pitäis olla lukkoperä, siis niinkuin normaalissa käytössä? Vai oliko näillä autoilla tarkoitus piirrellä viiruja asfalttiin? Wink Kyllä minä sen itse vempeleen tarkoituksen tiedän, mutta mikä merkitys sillä on ajossa ja huomaako mokomaa ominaisuutta käytännössä?

Kun autoliikkeessä lauantaina ihmettelin Saksasta tuotua lukkoperällistä mallia, niin myyjä vaan totesi, että se joskus se lukkoperä löytyy, joskus ei. Ettei kuulemma se alkuperämaa sitä määritä, kuten joku on täällä joskus vihjaissut. Ota siitäkin sitten selvää.

Turpa kiinni ja näyttele iloista.
Reply
#38
Tai sitten se myyjä ei tiedä asiasta juuri yhtään mitään.... :Smile

Lukkoperä nyt helpottaa talvella liikkeelle lähtöä, ja auton käsitteleminen liukkaammissa olosuhteissa on paljon johdon mukaisempaa...Eihän sillä lukollakaan olisi niin väliä jos auto olisi joku 100hv tehottomampi.... Wink
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#39
K2 Wrote:Kertokaa nyt noviisille, miks pitäis olla lukkoperä, siis niinkuin normaalissa käytössä? Vai oliko näillä autoilla tarkoitus piirrellä viiruja asfalttiin? Wink Kyllä minä sen itse vempeleen tarkoituksen tiedän, mutta mikä merkitys sillä on ajossa ja huomaako mokomaa ominaisuutta käytännössä?

Kun autoliikkeessä lauantaina ihmettelin Saksasta tuotua lukkoperällistä mallia, niin myyjä vaan totesi, että se joskus se lukkoperä löytyy, joskus ei. Ettei kuulemma se alkuperämaa sitä määritä, kuten joku on täällä joskus vihjaissut. Ota siitäkin sitten selvää.
laakkiuksen sanontaan lisää ;D
ja olihan täs joku myyjä laittanut ilmotukseen että 200sx s13 on etuveto Wink niin hyvin ne myyjät tietää.. :Smile ;D
ex ...nissan 200sx s13<br />hyundai coupe v6
Reply
#40
K2 Wrote:Joskus se lukkoperä löytyy, joskus ei. Ettei kuulemma se alkuperämaa sitä määritä, kuten joku on täällä joskus vihjaissut. Ota siitäkin sitten selvää.

Ei se sitä suoraan määritäkään, mutta poikkeukset vaan vahvistaa säännön.

Eli esimerkiksi suomalaisista facelifteistä se yleensä löytyy kun taas Saksasta laivatuissa sitä useimmiten ei ole.
Reply
#41
ny hommasin ton s13 orkkis lukon sitte ja pitäs saada vähä speksiä siittä. eli kun joku kaveri kehuskeli et on tehny omasta visko lukostaan jäykemmän ku laitto jotkut erilaiset perä öljy?? onko mahollista? ja eikös toi oo toi 25% toi orkkis lukko. ja onko tolle lukolle mahollista tehä jotain kunto diagnoosia ku se on kädesä ettei laita sutta tilalle?

näin alkuunsa Smile

edit: typoja
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#42
Periaatteessa sen voi testata lukitsemalla toisen puolen ja mittaamalla momentti avaimella paljonko nyyttoneita pitää antaa vapaalta puolelta ennen kun kardaanin puoli pyörähtää.

Jos sulla siis on koko perä murikka eikä vaan sisuskaluja.
Reply
#43
koko murikka on
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#44
Viskossa onkin se huono puoli että kun se kulahtaa niin sitäpäs ei sitte kukaan korjaakkaan...Tai no Cossupuolella tais joskus olla lätinää että jokin paja niitä kunnostais, mutta en tiiä koskeeko se vain Cossun periä... :Smile
Mä ostin kitkalukon, sitä pystyy sentään säätämään... 8)
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#45
keltä sää ostit ton sun murikan? onks se sun noita quaifen tai jonkun muun super valmistajan?
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#46
jh Wrote:ny hommasin ton s13 orkkis lukon sitte ja pitäs saada vähä speksiä siittä. eli kun joku kaveri kehuskeli et on tehny omasta visko lukostaan jäykemmän ku laitto jotkut erilaiset perä öljy?? onko mahollista? ja eikös toi oo toi 25% toi orkkis lukko. ja onko tolle lukolle mahollista tehä jotain kunto diagnoosia ku se on kädesä ettei laita sutta tilalle?

näin alkuunsa Smile

edit: typoja

Tottakai siitä hiukan jäykempi tulee, mitä paksumpaa öljyä sinne laitat, mutta se on taas sitten eri asia et mitä se perä siittä tykkää. :Smile (Vaseliinilla saa lukottomastakin "lukollisen") ;D
Reply
#47
ahaa... no mitä tonne perään yleensä suositellaan laitettavaks?
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#48
lukkoperäöljyy sinne laitetaan....

Onhan se saksalainen supermerkki, BMW.... ;D
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#49
noniii Wink mä en uskaltanu ostaa minkää muun mallin lukkoo ku en tiä minkälaiset modaukset odottas ja ei oo oikeen hirveesti enää aikaa kevääsee. mut onks noita lukkoperä öljyjä sit erilaisilla ominaisuuksila?
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#50
laakkius Wrote:lukkoperäöljyy sinne laitetaan....

Onhan se saksalainen supermerkki, BMW.... ;D
Minkälaiset muutokset ton alle laittaminen vaatii?
Reply
#51
TURE Wrote:
laakkius Wrote:lukkoperäöljyy sinne laitetaan....

Onhan se saksalainen supermerkki, BMW.... ;D
Minkälaiset muutokset ton alle laittaminen vaatii?

Siitä lisää myöhemmin.... Wink
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#52
Mites, tuli mieleen, onkos tuohon orggisperään saatavilla lukkosarjoja Suomesta? Tai ei taida olla, mutta jos jotain kautta saisi. Tai joku paja osaisi tehdä. Luulenpa nimittäin, että jos tuohon japsispec -perän heittää, niin ABS alkaa piruilla kun on eri välitykset. ABS:in nopeusanturihan ottaa tietonsa kardaanilta. Eikä tekisi mieli muutenkaan välityksiä muutella... :-\
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#53
Puppetmaster Wrote:Mites, tuli mieleen, onkos tuohon orggisperään saatavilla lukkosarjoja Suomesta? Tai ei taida olla, mutta jos jotain kautta saisi. Tai joku paja osaisi tehdä. Luulenpa nimittäin, että jos tuohon japsispec -perän heittää, niin ABS alkaa piruilla kun on eri välitykset. ABS:in nopeusanturihan ottaa tietonsa kardaanilta. Eikä tekisi mieli muutenkaan välityksiä muutella... :-\
¨

Saahan siihen lukkoo esim.Cuscolta ja Quaifelta...maksaa vaan mansikoita... :-\
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#54
Ruotsissa oli myytävänä lukko-sisuskaluja alkuperäiseen murikkaan. Oli kyllä aika hintavia et samaan hintaan sais varmaan kokonaisen lukkoperänkin.
Reply
#55
laakkius Wrote:Saahan siihen lukkoo esim.Cuscolta ja Quaifelta...maksaa vaan mansikoita... :-\

Jäikin mainitsematta, että nämä pirun kalliit versiot tiedetään jo. :-\ Ei sitten ole tiedossa kellään jotain "peräpajaa", jossa osattaisiin tehdä?
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#56
voi pöllönpersreikä! mulle on tulos japanista lukko ;D miten ne perät sitten eroo? välitykset on mitkä? et autolla pääsee 180kmh?
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#57
jaappanin mallis on välityksenä 4.363, eli kiihtyy ripeemmin mut ei ota niin paljoo huippuja.... Wink
Niin, vakiohan oli 3.93...
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#58
jh Wrote:voi pöllönpersreikä! mulle on tulos japanista lukko ;D miten ne perät sitten eroo? välitykset on mitkä? et autolla pääsee 180kmh?

Lyhyempi välitys Japanin perässä, kyllähän se silti huippuja kerää, ei se ero niin iso ole. Eurooppa: 3,916 Muut: 4,363. Vitonen on nykyiselläänkin mielestäni turhan lyhyt matka-ajoon, ei siinä muuta... Japanin lootassa vastaavasti vitonen on pidempi 0,821 vs. 0,838.

EDIT: Perhana, kesti manuaalia selaillessa liian kauan... ;D

EDIT2: Woot? Onko vakio tosiaan 3.93? Manuaali sanoo Euroopan malleissa olevan 3,916. ???
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#59
nooooh, 0.02 sinne tai tänne...3.91 on oikein, muisti vaan petti tuon verran.... ;D

Ja on se huipuista 25km/h pois.... :Smile

Laskin tossa oman teoreettisen huippunopeuden jos kierroksia olis 7000rpm= 270km/h...rajottajalla eli 8000rpm...308.6km/h.... ;D
Huom. välitys 3.73 Wink
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#60
noo eiköhän noillakin kerkee Wink mut pystyykös sen murikan avaan ja vaihtaan vaan lukolliset osat? pitää sit vaa ruveta harrastaan liikennevalo GP:tä kun ei oo muuhu ;D
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)