Posts: 2,857
Threads: 25
Joined: Jun/2002
Vaan kylläpä vaikuttaa vikaiselta autolta tuo 200sx
No ketut siitä... asia on päätetty sellanen ilmestyy kun löytyy sopiva ..tosin vast ens kevään uskaltaa mennä pankin tädin juttusille ;D
Posts: 5,420
Threads: 56
Joined: Mar/2002
Enkä nyt sanois että vikainen. Kaikissa autoissahan noita lapsuksia on. Tässä autossa auttaa vielä se että lähes kaikki ongelmat on iän takia jo kartoitettu ja asiantunteva kerhon väki osaa aika suoraan sanoa missä voi olla vikaa jos ongelmia tulee. En siis epäilisi ostaa tuommoista jos olisin vanhempaan vaihtamassa.
Live slow, die old.
Juu aika paljon näkyy tyyppivikoja olevan.
Suomen S13 kannasta suurinosa näkyy olevan vuosilta 89-91. Autoahan on kuitenkin valmistettu käsittääkseni vuoteen 94. Tietääkö kukaan onko noissa uudemmissa vuosimalleissa korjattu noita tyyppivikoja?
Ja sit vähän offtopic ja tästäkin on varmaan keskusteltu aikaisemmin, mutta näkemässäni '93 mallissa näkyy nokka olevan vähän erilainen. Onko S13:a siis kahta korimallia?
Posts: 8,291
Threads: 136
Joined: Mar/2002
Uudemmassa facelift mallissa 11/91 eteenpäin(käytännössä -92) on tosiaan vähän erilainen nokka. Turbon voiteluletkun ongelmat on korjattu uudemmassa mallissa. Lisäksi etujarrut on hieman isommat joten sekin "tyyppivika" on korjattu uudempaan versioon.
Muita tyyppivikoja ei taida olla korjailtu. Noi kun on sellasia vikoja että tulee ilmi vasta tällain myöhemmällä iällä, joten ei niitä olisi voitukaan korjata kun ei niistä mitään tiedetty.
Posts: 795
Threads: 13
Joined: Mar/2002
Varmaan joku on jo maininnu tästä. Pakosarjan ja turbon liitosten pultit ja mutterit löysällä. Meikäläisellä ne kaikki oli sormilla kierrettävissä. Vuotoääntä ei juuri huomannu, mutta meno puolessa kylläkin. Ne kun kiristi niin naama oli virneessä. Meno hyvä Noi mutterit on tainnu olla löysällä jo pitemmän aikaa. Huomasin ton kun otin katin pois. Etuputkesta kun otti kiinni, niin se heilu aikalailla. Turbohan se oli löysällä. No tänään sitten jouduin jälleen kerran ottamaan ton turbon pöydälle. Pakosrj. ja turbon välinen liitos löysällä. Aikaa tohon irrotus hommaan ei enää mennyt kun 1.5 tuntia. Rupee harjoitus tekee mestarin. Täytyy hommata sellaset mutterit ja pinnapultit mitkä pitää. Per......le
Posts: 4,044
Threads: 55
Joined: Mar/2002
tartteksä uuden tiivisteen?
Posts: 795
Threads: 13
Joined: Mar/2002
Turbo on kiinni ja toimii hyvin. Samalla toi kylmänä nykiminenkin lähti lähes kokonaan.
Posts: 75
Threads: 0
Joined: Apr/2002
Koitas muuten seuraavaa: pistä koeluontoisesti bensanpaineet 0,5 baria normaalia korkeammaksi, ja kato nykiikö kylmänä. Olen paria S13 ta ajellut viimeaikoina, ja niissä ei kylmärikastus kytkeytynyt. Eli voit sulkea jotain vikadiagnoosistasi pois, toivonmukaan. Mutta sullahan oli paineregun letku viimeks irti, pistä se myös koeluontoisesti takas, jos vaikka auttais. Aikanaan Harisen dynossa revittiin ko. kapistuksen letkuja pois, kun auto löi aina pelit seis viimeistään 0,9 barissa, tuloksetta, mutta luojan kiitos asia on nykyään hallussa.
E90 2.0 d Sedan -07<br />E46 2.2 i Touring -03<br />S13 CA18DET -90<br /><br />BMW R1200 GS -06<br />Honda VTR SP-1 -00
Posts: 795
Threads: 13
Joined: Mar/2002
Varmaan erehdyt henkilöstä. Mulla on kaikki letkut ollu aina paikallaan. Bensapaineet on nostetut. 2.9-3 baria tyhjäkäynnillä alipaineletku kiinni. Mutta voinhan tota kokeilla.
Nykiminen on nykyään tosipientä ensimmäisellä puolen kilometrin matkalla eli ei se periaatteessa edes haittaa. Epäilen sytytystä kun se on +30ast.(syytä tähän ei ole löytynyt). Turbon liitosten kiristys auttoi asiaan nykimiseen/puutumiseen kylmänä 2500 kierroksen kohalla. Ahtaa hyvin 1baria
Posts: 75
Threads: 0
Joined: Apr/2002
Erehdynkö / sekotanko henkilöt tosiaan... Siis en puhu bensaregusta, vaan paineregusta turbon vieressä, iskarin kupeessa. Miksi sitä aikanaan dynossa lähdettiin räpeltämään, johtui siitä, että Mitsussa ko tulitikkulaatikon kokoisella möykyllä oli tekemistä max ahtojen kanssa. Ja kun dynossa auto hohkas kuumana, eikä kalikalla tuntunut olevan virkaa, niin tuli mieleen sen ainoa tarkoitus olla kylmärikastuksen apuna. Sori jos hlöt menee sekaisin, mutta automalli ei taatusti mee.
E90 2.0 d Sedan -07<br />E46 2.2 i Touring -03<br />S13 CA18DET -90<br /><br />BMW R1200 GS -06<br />Honda VTR SP-1 -00
Posts: 109
Threads: 5
Joined: Jul/2002
Vähän vikalistaa S14 ta..
Turbo melkeen irti pakosarjan ja turbon tiivisteet.
Iskarin yläpään laakerit.
Reaktiotangot.
Etu ja takastefat hikoilevat.
Kannen etupäästä öljyvuotoa.
Kytkin luistaa.
Silmälaakeri pitää ääntä kytkin pohjassa.
Coolerin putki poikki, pistää seokset rikkaalle ja ja.. Oltiin eilen dynossa sitten putki poikkinaisena.. ei oikeen toiminu hyvin
Eli tommosta listaa ens alkuun.
Lisäystä vielä takarenkaat kuluu nopeasti ;D
Posts: 5,420
Threads: 56
Joined: Mar/2002
Mulla S14a vaihdelaatikon ja kardaanin välinen stefa uusittiin takuuseen tuossa kesällä kun huomasin putkea laittaessa sen roiskineen öljyä pitkin pohjaa.
Live slow, die old.
Posts: 2,663
Threads: 197
Joined: Feb/2002
S14 ta:
Vitosen synkka kusee.
Vakiokytkin on syvältä.
Posts: 3,708
Threads: 163
Joined: Feb/2002
Juha kirjoitti:
Quote:Vitosen synkka kusee.
Huomasin muuten ton, kun tyyppäsin sitä...
bRuCe - no pain no gain ...yli 1/4 vuosisataa Zeta-historiaa
Posts: 109
Threads: 5
Joined: Jul/2002
Quote: Mulla S14a vaihdelaatikon ja kardaanin välinen stefa uusittiin takuuseen tuossa kesällä kun huomasin putkea laittaessa sen roiskineen öljyä pitkin pohjaa.
Näköjään mulla kusee kanssa siitä no uutta stefaa kehiin..
Posts: 5,420
Threads: 56
Joined: Mar/2002
S14a:n lämppärin moottorit hajoilee, myöskin katkaisijoita on jouduttu vaihtamaan. Tuo moottori on SXOC:n mukaan noin £200 hintainen, katkaisija noin £60. :o Moottori palaa etenkin paljon isolla teholla käytettäessä.
Live slow, die old.
Posts: 110
Threads: 13
Joined: Oct/2002
mul on ollu 200sx v.89 aj 250000 vast puol vuotta et täs vähä vikoja. takakelkan puslat,pa säädin, bensapumppu,etuiskarin yläpään laakeri,kytkin,jarrulevyt ja palat,iskarit,etutolpat ruostees ja helmat eli vähän näyttää olevan yleisiä kulutusosa vikoja : ainiin ja etuvalojen pesin ei tomi. mutta muuten olen autoon ollut tyytyväinen ;D
basso se miehen tiellä pitää.
Posts: 3,946
Threads: 33
Joined: Jul/2002
samupk Wrote:Vaan kylläpä vaikuttaa vikaiselta autolta tuo 200sx
Ei kannata säikkyä lukiessaan listaa sadan eri yksilön vioista, ei ne kaikki yhteen pamahda..khrm..toivotaan.. mulla on ollut s13 rukki nyt n. vuoden, mittarissakin on jo 264000 km, silti noista tyyppivioista on ilmennyt vain helman pienet ruosteet. Niin ja tietysti se spoikka. Uusiksi on mennyt iskarit, jarrulevyt ja tuulilasi mutta nehän on tosiaan kulutuskamaa. Muuten tää härveli on toiminut kuin kello ;D (työpöytä hajoaa kohta tästä koputtamisesta)
voi raato kun mä en näköjään osaa edes lainata tekstiä..kyllä mä olen guru
Posts: 2,663
Threads: 197
Joined: Feb/2002
Tuli mieleen, että mulle vaihdettiin myös laatikon pääakseli, syytä en tiedä. Vesa vois valaista.
Myös ovipahvi vaihdettiin koska mun autossa oli selkeesti "pornoiltu" ja ovipahviin oli isketty korkokengällä.
Sitten yks "tyyppivika" S14 ta, eli ne kaikki lämmityksen yms. valot ei aina pala, Vesalla tosin on lääke siihen, elikä kova napakka nyrkinisku siihen paneelin riittää korjaamaan tuon "vian".
Posts: 109
Threads: 5
Joined: Jul/2002
Myös ovipahvi vaihdettiin koska mun autossa oli selkeesti "pornoiltu" ja ovipahviin oli isketty korkokengällä.
Vitut siellä mitään pornoo oo harrastettu, se on vaan ennen toiminu eläintarhana ja koirat on ollu nälissään ;D
Posts: 2,663
Threads: 197
Joined: Feb/2002
DatsunS14 Wrote:Myös ovipahvi vaihdettiin koska mun autossa oli selkeesti "pornoiltu" ja ovipahviin oli isketty korkokengällä.
Vitut siellä mitään pornoo oo harrastettu, se on vaan ennen toiminu eläintarhana ja koirat on ollu nälissään ;D
Hah-hah. Nooh nyt on vaihdettu ja pelittää. Nahkasisustuksen omistajille tiedoksi: autossa ei kannata pornoilla, toi ovipahvi oli muistaakseni "kohtuu" tyyris, joku 800 egee.
Posts: 5,420
Threads: 56
Joined: Mar/2002
DatsunS14 Wrote:Myös ovipahvi vaihdettiin koska mun autossa oli selkeesti "pornoiltu" ja ovipahviin oli isketty korkokengällä.
Vitut siellä mitään pornoo oo harrastettu, se on vaan ennen toiminu eläintarhana ja koirat on ollu nälissään ;D
Mun entisessa autolla oli korkkarin jälkiä eniten katossa... ;D :
Live slow, die old.
Posts: 109
Threads: 5
Joined: Jul/2002
Bensatankin korkin luukku jääty talvella S14 mallissa.. :
Posts: 4,044
Threads: 55
Joined: Mar/2002
perä väljä... :
Posts: 109
Threads: 5
Joined: Jul/2002
Lisäystä vikalistaan vaihdelaatikot ovat heikkoa tekoa, ryhmäpyörästön akselit katkeilevat.
Posts: 5,420
Threads: 56
Joined: Mar/2002
DatsunS14 Wrote:Lisäystä vikalistaan vaihdelaatikot ovat heikkoa tekoa, ryhmäpyörästön akselit katkeilevat.
Eivät siis itsekseen normaalikäytössä katkeile vaan tarvitsevat rankempaa auttavaa kättä.. : Mutta yksi heikompi lenkki kyllä.
Live slow, die old.
Posts: 698
Threads: 24
Joined: Aug/2002
DatsunS14 Wrote:Bensatankin korkin luukku jääty talvella S14 mallissa.. : s13 sama vika..... en tie onko muilla ilmenny
ex ...nissan 200sx s13<br />hyundai coupe v6
Posts: 8,291
Threads: 136
Joined: Mar/2002
Tyyppiviat-topicit on nyt lukittu johtuen tyyppivikojen koonnista ja niiden julkaisemisesta toisaalla sivustolla.
Jos tyyppivikoihin on lisäyksiä tai kommentteja ne voi lähettää osoitteeseen [email protected]
terv. ylläpito
|