Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TYYPPIVIAT/VIKALISTA
#31
Jarruista: 280 mm laikat ( itsellä otettu Skylinen levyistä tuuma pois ) on OK 300 zxtt:n satuloiden kanssa. reikäpiirin muutos ( S 13 ) on ainoa iso muutos, muuten homma on pulttaa kiinni juttu. Mutta Stilauto ESA 7,5x17 ( et 35 ) vanteen kanssa joutui hommaamaan 6 mm levityspalat, koska ko. satula on tosi pullea.
Tyyppivioista, jos tämä nyt sellainen on : mulla on sytkän ajoitus kerran ajautunut n. 18,5 asteeseen ( mulla käytännön max n. 17,5 ), jolloin peli silloin tällöin nakutteli kovassa vedätyksessä ( vikaahan haettiin pitkään bensa- ja ahtopuolelta ). Mutta kun eilen vihdoin sain itsestäni irti ( 2 kk pelti pystyssä ), selvittää keväällä ilmennyttä käyntihäiriötä, niin noin kymmenen testatun osan jälkeen ajattelin vilkaista vielä ajoituksen niin tulos oli arviolta 25 astetta, mistä moinen, en tiedä, mutta palautin asetuksen omaan max arvoon ja toistaiseksi pelaa.
E90&nbsp;&nbsp; 2.0 d&nbsp; Sedan -07<br />E46&nbsp; &nbsp;2.2&nbsp; i&nbsp;&nbsp;Touring -03<br />S13&nbsp;&nbsp; CA18DET -90<br /><br />BMW&nbsp; R1200 GS -06<br />Honda VTR SP-1 -00
#32
En tiä voiko malliviaksi sanoo, ja onko jo kenties joku muu maininnu, mut aika yleinen vika "isoissa" kaxovisissa autoissa on toi saranatappien kuluminen. Alkaa ovi "roikkumaan" ajan myötä. Vian huomaa erityisesti "kovissa" vauhdeissa, ku kori hiukan elää ni sivuikkunat alkaa kohista.
Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
#33
Tämän ehkä voi lukea tyyppiviaksi...Sivuikkunoihin muodostuu naarmuja "aina" ikkunan avatessa eli reunoista lähtee naarmuvana viistosti ylöspäin! Olen nähnyt parissa muussakin nipponissa samanlaisen naarmuvanan,tiedä sitten mihin se siellä ottaa.. :Smile
#34
Quote:Tämän ehkä voi lukea tyyppiviaksi...Sivuikkunoihin muodostuu naarmuja "aina" ikkunan avatessa eli reunoista lähtee naarmuvana viistosti ylöspäin! Olen nähnyt parissa muussakin nipponissa samanlaisen naarmuvanan,tiedä sitten mihin se siellä ottaa.. :Smile

HEHEEE!!!! Mulla ainaski on tollaset vauhtiraidat... ...valitettavasti... :'(
Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
#35
Mulla kans
#36
Ja mulla
Mercedes Benz E320CDI -03, Audi V8 4.2 quattro -92 (Ex. Nissan 200sx s13 -89)
#37
no kyllä mullakin sitten, vaikka ei oo S13....vaan Z31..varsinkin kuskin puoleinen. Saattaahan tuo olla raavittu jollain edellisen omistajan toimesta, mutta inhottavat jäljet siihen jää varsinkin pesun/sateen jälkeen, jos ikkunaa käyttää alhaalla.

En tiedä, auttaisko jos putsais vimosen päälle noi ovessa olevat ikkunan "alakarmit", nehän on täynnä kaikenlaista paskaa mitä ikinä vuosien mittaan on vaan voinut kertyä.

bRuCe - no pain no gain ...yli 1/4 vuosisataa Zeta-historiaa
#38
Hetkinen...oliko mikke ainoa joka on huomannut sen huomaamattomimman SX.n tyyppivian joka sitten johtaa niihin muihin TYYPPIVIKOIHIN???
KAMMENKULMA-ANTURI!!! Se on syy pakosarjan halkeamisille, tiivisteiden palamisille, pakopesien halkeamisille, lamda-anturien pimenemisille(hetkittäistä), tehohävikkiin, ja pottoaineen kulutukselle,ym. Anturi alkaa yht`äkkiä varoittamatta siirtää sytytystä myöhäiselle, aivan tappiin asti. Turbo huutaa valkohehkuisena ja käräyttää tiivisteen jolloin labda reagoi korjaamalla kohonnutta happiarvoa siinä onnistumatta. Ongelman jatkuessa koko systeemi "sulaa". Tsekkauttakaa ennakot vaikka kuinka huollossa väittäisivät systeemiä muuttumattomaksi.
#39
Voiks ton anturin toimintaa mitenkään testata.... ???
#40
omistaa myös vauhtiraidat ja vänkärin lasin nostimen "rajoittimet" liikkuvat! lasi nousee liian ylös ja ottaa muoviin siin ylhäällä kiinni tuloksena ovi ei mee kunnolla kii
R33 -97 superi silver<br /><br /><br />Mamasan.fi<br />ex kulkinet:2xS13,2xZ31 Tbo/na ja yks mopo tiisseli mese,bmw 316 2,5tbo+jotain etuvetosia
#41
Quote:Hetkinen...oliko mikke ainoa joka on huomannut sen huomaamattomimman SX.n tyyppivian joka sitten johtaa niihin muihin TYYPPIVIKOIHIN???
KAMMENKULMA-ANTURI!!! Se on syy pakosarjan halkeamisille, tiivisteiden palamisille, pakopesien halkeamisille, lamda-anturien pimenemisille(hetkittäistä), tehohävikkiin, ja pottoaineen kulutukselle,ym. Anturi alkaa yht`äkkiä varoittamatta siirtää sytytystä myöhäiselle, aivan tappiin asti. Turbo huutaa valkohehkuisena ja käräyttää tiivisteen jolloin labda reagoi korjaamalla kohonnutta happiarvoa siinä onnistumatta. Ongelman jatkuessa koko systeemi "sulaa". Tsekkauttakaa ennakot vaikka kuinka huollossa väittäisivät systeemiä muuttumattomaksi.

Voiskohan mullaki olla jotain tollasta häikkää tossa autossa ku nykii ja joskus kierrokset nousee tonne 2000rpm paikkeille ja sit taas laskee, eli soutele pahasti. Joskus kuuluu esim. 3 vaihteella hyvin huomaa kun vedättää matalalta, semmonen omalaatuinen "kilinä". Mulla oli toi soundi Mantassa ihan tuttu, ku siinä ei tahtonu toi sytkä oikeen säätyä kunnolla. Mitäköhän tollanen "KAMMENKULMAN ANTURI" mahtaa kustantaa ja missä toi sijaitsee...? Jossain syvällä koneen uumenissa...? Ja onko jotenki testattavissa et onko rikki...? Ois kiva saada pikaista vastausta, meinaan vaan ku oon muuten viemässä autoa Häkkiselle korjattavaks ja sinnehän sitä rahaa palaa... Eli jos vois ite joteski tsekata ton kunnon, ni ois ihan jees... Vois vaikka päästä halvemmalla...
Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
#42
Se on siinä jakopään kopassa oleva mötikkä, sama josta sytkää säädetään! Joku joskus sanoi sen maksavan jopa 3000mk!!Tää hintatieto ei sit oo ollenkaan varma, mut halpa se ei ole! Onneks mulla on tollanen varalle, ja sitä en muuten myy! ;D
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
#43
No mun autossa on hetkittäistä pätkimistä...mut vika ei ollu ainakaan tossa pulssianturissa, tietäskö joku missä?

eli siis jollain 2500rpm -4000rpm ei tapahdu mitään vasta sit lähtee turbo rullaamaan.... ???
#44
Minulla ainakin puolien maadoitusvika pisti menon aika hurjaksi... sxConfusedsä turhan monta tekijää, mitkä voi vaikuttaa pätkimiseen... Siinähän se nuoruus kuluu, kun etsii... ;D
Kuolema kuittaa univelat.
#45
Quote:Se on siinä jakopään kopassa oleva mötikkä, sama josta sytkää säädetään! Joku joskus sanoi sen maksavan jopa 3000mk!!Tää hintatieto ei sit oo ollenkaan varma, mut halpa se ei ole! Onneks mulla on tollanen varalle, ja sitä en muuten myy! ;D

TSAAH!!!! Johan myrkyn lykkäs... Toivottavasti ei oo vika just tossa... Sit vetää hymyn pyllyyn... Undecided
Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
#46
Joo ei se ihan niin kallis ollukaan....kysyin hinnan tänään ja se olikin VAIN 629€!! :o :o :o
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
#47
Ja todennäkösesti jos ton osan joutuu ostamaan, ni se tarvii käydä hakemassa Nissanilta... Ei taida muualta löytyy... Sad
Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
#48
Jeps, nyt sitten hajos pyyhkijän vivusto, eli kuskinpuoleinen vipu päätti irrota! Ne tutut muovihelat oli sit kulahtanu totaalisesti! Hätäratkaisuna piti irrottaa kuskinpuoleinen pyyhkijänvarsi ja nostaa apukuskin pyyhkijä DTM-tyyliin ylöspäin sojottamaan.... ;D
No toimii se noinkin, mut kyl maar toi systeemi tarttee kuitenkin entisöidä... :Smile
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
#49
En muista minkälaiset ne osat on, mutta mulla kun oli RC-kisa-auto niin korvasin kaikki liukulaakerit kuulalaakereilla. Alkuperäiset osat olis maksanu ihan sikana joten teetin laakerit ihan mittojen mukaan. En muista paljonko ne tarkalleen maksoi, mutta ei ne paljoa olleet (mä sentään teetätin niitä jotain 20-30). Eli kannattais varmaan kysyä jostain firmasta jos tekis kuulalaakerit siihen (jos ne edes käy siihen).
#50
Check these out:

http://www.hlgroup.fi
http://www.skf.fi

ja jälleenmyyjä

http://www.laatulaakeri.fi
#51
Huomattiin tuossa yhtenä päivänä tuollainen pikku "tyyppivika", eli kattokaapas sitä muovia minkä läpi turvavyö tulee, siitä keskitolpasta, oli meinään vyö kuluttanu sen vyön kehyksen poikki ja syöny jopa 1cm kolon siihen muovipaneeliinkin! :o
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
#52
Mulla kans!!!
#53
Sama homma...apukuskinpuolelta ei ihan vielä Tongue
#54
täällä kanssa..
#55
Myös täältä löytyy Smile
Mercedes Benz E320CDI -03, Audi V8 4.2 quattro -92 (Ex. Nissan 200sx s13 -89)
#56
Ja niin löytyy täältäkin ...tosin Z31ConfusedSad
bRuCe - no pain no gain ...yli 1/4 vuosisataa Zeta-historiaa
#57
Kuskinpuoleinen takasivulasi vuosi vettä sateella sisään
..Puuttui tiivistemassaa 10 cm pätkä yläreunasta
Tehtaalla vähän hutiloitu
No ei se mitään tehdastakuuseen meni ja lasi pistettiin uusiksi.

mottorin kylmäkäynnistyessä rähähtää joku...

Yleinen vika sr20de ja det malleissa..
Vaihdettiin joku tiheämpi pykälinen ratas jotta öljynpaineet nousisivat nopeammin ?? (uusi malli) ne on tehtaalla huomannut että pitää varmaan tehdä jotain asialle.

Öljynvuotoa moottorin etupäässä. Päädyssä jossa on ne flektit ja hihnat tiiviste espanjalaista laatutyötä!!!
Eiku Vaihtoon ja uus tiiviste.....japanista(takuutyönä)
Että silleen.
SX-200
#58
Mulla levähti kans pyyhkijä. Miten ne saa irti? Mutterit sain pois mutta pitääkö ne sitten vaan vetää raakaa voimaa käyttäen irti?

Munkin on pakko tehä väliaikaisratkaisuna DTM-pyyhin keskelle. nimim. "Tällaista mä oon aina halunnu!"
#59
Use the force, Luke....Ei ku joo, ne lähtee sillai "nitkuttelemalla" kohtuu helposti irti, eli voimaakaan ei hirveesti tarvita!Se on tietty hyvä niin säkin saat ne irti.... ;D
DTM-pyyhkijä rulez, sama vika mullakin, uudet vivutkin on jo pyöriny hattuhyllyllä jonkin aikaa... :Smile
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
#60
Kun jollain muullakin näky listassansa olevan, nii mä laitan kans!

Eli: lambda-anturi

Siitä se rykiminen johtu!
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)