Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Keventäminen.
#91
Mikko Wrote:Takakelkka tsydeemi huis helkuttiin ja jäykkä akseli + 4-linkit tilalle.

Ja milläs aattelit lupa asiat järjestää? :Smile
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#92
Minkähän verran koria voisi keventää? En kyllä omaa autoa ole keventämässä, mutta mielenkiinnon vuoksi pohdin. Smile

Jos laittaisi hyvät turvakaaret ja poikkituet eteen ja taakse, niin luulisi että voi sitten vastaavasti korista ottaa painoa pois.. Lopputulos voisi olla jopa reilusti keveämpi kuin ilman kaaria, kun kaariin kuitenkin saa tehtyä hyvän ristikkorakenteen joka on tosi tukeva..

Riisuu auton vaan nakuksi ja rälläkkä soimaan. Smile
Reply
#93
Porailee kaikki palkit täyteen reikiä yms. Peilit tietenkin hiilikuituisiksi ja nuo kaikki turhat peilien sähkösäädöt pois. Luulisi säästyvän pari kiloa.
Reply
#94
Tälläsia asioita on tullu mieleen mistä saa kevennettyä:

- Ylimääräiset pissapoikien pumput veke
- Ohjaustehostin veke
- Perän öljycooleri+pumppu veke
- Kojelauta lasikuidusta
- Ovipahvit / ovet lasikuidusta
- Takaluukku lasikuidusta
- Pienempi ja kevyempi bensatankki konttiin
- Sivupeilit kevyiksi
- Taustapeili veke
- Pissapojan säiliö pienemmäksi
- Keskikonsoli pois
- Ikkunoiden lukitseminen yläasentoon vakio-ovissa ja sähkömekanismit veke
- Kevyempi kardaani
- Kevyet vanteet
- Sisälokarit & pohjamuovi veke
- Katosta mahd. suuren pellin leikkaus pois ja korvaus kevyellä plexillä

No tossa nyt jotakin hassuja ideoita... Mutta kun ollaan katseltu tuota konehuonetta yms. autoa muutenkin niin tossa alkaa ehkä olemaan jo ne mitä voi tuolle vessalle tehdä noin suurinpiirtein, vai tuleeko muille mieleen jotakin lisää? Reikien porailua palkkeihin ei vitti harrastaa koska se omalta osalta lötköntää jo muutenkin lötköä autoa entisestään..
Reply
#95
- Lämppäristä jättää puhalluksen lasille ja riisuu kaikki muut putkistot ja muut kojelaudan takaa pois..

- Samalla kun riisuu noita sähkövempaimia niin muistaa riisua myös johtosarjasta vastaavat johdot.

- Tulipellissä on kojelaudan takana myös vähän vastaavaa bitumia kuin lattiassa, helppo irroittaa.

- Kojelaudan takana on aika jyhkeä metalliputki mihin kojelauta ja muut systeemit kiinnittyy. Jos koria jäykistää, voi tämänkin todennäköisesti repiä pois.
Reply
#96
Ja keventämisestähän on paljon hyötyä:
-parempi kiihtyvyys
-nopeampi mutkissa
-jarrut vastaavat paremmin
-sisusta muuttuu räyhämmän näköiseksi Smile
-ja tietysti poltto aineen kulutus laskee esimerkiksi: 100kg ja vuosi ajoa...

Haittaa:
-melu

en oikeen muuta keksi

Siellä missä riski, se otetaan...
Reply
#97
Lisättäköön vielä, että voimansiirto rasittuu vähemmän kevyessä autossa.

Itse olen huomannut kevennyksen vaikutuksen, ennenkaikkea normaaleissa paikaltaan lähdöissä. Valoista lähdettäessä ja muissa vastaavissa tavalliseen liikennöintiin kuuluvissa tilanteissa. Lähtee paljon napakammin liikkeelle ja äkkipikainen kytkinpaketti vielä korostaa asiaa.
Nissan 200sx ´89 1.8t
Reply
#98
Mitens olis jos duunais keulan lasikuidusta jossa konepelti, lokarit, valot ja  puskuri on yhtä ja samaa osaa. Tekee siitä vaikka samalla fippikeulan tai  hoitaa kiinnityksen sokilla  :Smile. Saa keulasta painoa pois, äkkisältää mietittynä muottikin on siinä valmiina kun osat on autossa kiinni.  Tai helpompi olis tehdä lokarit ja puskuri samaa puuta niin saa katsastuksessa inssille näyttää konehuonetta eikä tule rutinoita. Konepelti tietysti möys kuidusta.  
Reply
#99
MakeS13 Wrote:Mitens olis jos duunais keulan lasikuidusta jossa konepelti, lokarit, valot ja  puskuri on yhtä ja samaa osaa. Tekee siitä vaikka samalla fippikeulan tai  hoitaa kiinnityksen sokilla  :Smile. Saa keulasta painoa pois, äkkisältää mietittynä muottikin on siinä valmiina kun osat on autossa kiinni.  Tai helpompi olis tehdä lokarit ja puskuri samaa puuta niin saa katsastuksessa inssille näyttää konehuonetta eikä tule rutinoita. Konepelti tietysti möys kuidusta.  

Flippikeulaa mä oon kelaillut ihan vaan puolitosissaan hitusen. Aika paljon siinä olisi tekemistä kiinnikkeineen kaikkineen. Loppujen lopuksi painoakaan ei taitaisi kovinkaan paljoa säästyä kun konepelti tulee kuidusta muutenkin, puskuri on jo kevyttä muovia ja lokarit painavat peltisinä n. 2,5 Kg kpl. Toki jotain säästyisi kuitenkin, jos nyt ei ryssi tyystin koko hommelia esim. tekemällä avautumismekanismin jostain ratakiskosta. Olisi se hienokin, ei mitään ylimääräisiä rumia saumoja, ainoastaan luukkulamppujen rakoset.
Sauma tosin tulisi lokariin uuteen paikkaan, siihen sivuvilkun kohdalle. Koko lokarihan ei voi nousta kaaressa ylöspäin koska sen alareuna taittuu sisään päin.
Mutta toi toinen ajatus voisi olla myös ihan käyttökelpoinen, palvelisi samalla sellaisen kliinin lookin etsinnässä.
Reply
Kardaanista vielä sen verran, että on siitä hiilarisesta muutakin hyötyä kuin pelkkä paino. Kardaanin aiheuttama rasitus ja "värinä" vähenee huomattavasti orkkikseen verrattuna. Voimasiirto kestää paremmin, lisää kierrosherkkyyttä ja jos kone on muutenkin tasapainotettu (ei välttämätön) niin kone kestää ottaa enemmän huippujengaa irti.
Sitten extremeä, huonosti jos käy normaalin kardaanin kanssa ja se menee poikki niin pahimmassa tapauksessa se on vähintään korista ellei myös kuskista läpi. Hiilarinen on tehty siten, että jos se poikkeaa niin päät hajoaa harjamaiseksi silpuksi eikä pahimmassakaan tapauksessa tuhoa autoa millään lailla. Lisäksi metallinen kardaani tapaa rasituksessä kiertyä oman akselinsa ympäri ja ajan kanssa aiheuttaa lisää värinöitä jo tällä tavalla. Hiilarinen "palautuu" aina lähes 100% alkuperäiseen muotoonsa.

Rengastehon on myös mitattu parantuvan muutamien prosenttien luokkaa pelkästään kevyemmän pyörivän massan ansiosta.

T:Mikko DS
Reply
Mikko DS Wrote:Kardaanista vielä sen verran, että on siitä hiilarisesta muutakin hyötyä kuin pelkkä paino. Kardaanin aiheuttama rasitus ja "värinä" vähenee huomattavasti orkkikseen verrattuna. Voimasiirto kestää paremmin, lisää kierrosherkkyyttä ja jos kone on muutenkin tasapainotettu (ei välttämätön) niin kone kestää ottaa enemmän huippujengaa irti.
Sitten extremeä, huonosti jos käy normaalin kardaanin kanssa ja se menee poikki niin pahimmassa tapauksessa se on vähintään korista ellei myös kuskista läpi. Hiilarinen on tehty siten, että jos se poikkeaa niin päät hajoaa harjamaiseksi silpuksi eikä pahimmassakaan tapauksessa tuhoa autoa millään lailla. Lisäksi metallinen kardaani tapaa rasituksessä kiertyä oman akselinsa ympäri ja ajan kanssa aiheuttaa lisää värinöitä jo tällä tavalla. Hiilarinen "palautuu" aina lähes 100% alkuperäiseen muotoonsa.

Rengastehon on myös mitattu parantuvan muutamien prosenttien luokkaa pelkästään kevyemmän pyörivän massan ansiosta.

T:Mikko DS

mitähän tuo sitten kestää, onko mitään havaintoa/lupauksia?
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
Mikko DS Wrote:Kardaanista vielä sen verran, että on siitä hiilarisesta muutakin hyötyä kuin pelkkä paino.

SR:ään saatava alumiininen kardaani oli jopa kevyempi kuin tuo hiilikuituinen. Muita hyötyjä sillä ei tosin saa.
Reply
laakkius Wrote:
Mikko DS Wrote:Kardaanista vielä sen verran, että on siitä hiilarisesta muutakin hyötyä kuin pelkkä paino. Kardaanin aiheuttama rasitus ja "värinä" vähenee huomattavasti orkkikseen verrattuna. Voimasiirto kestää paremmin, lisää kierrosherkkyyttä ja jos kone on muutenkin tasapainotettu (ei välttämätön) niin kone kestää ottaa enemmän huippujengaa irti.
Sitten extremeä, huonosti jos käy normaalin kardaanin kanssa ja se menee poikki niin pahimmassa tapauksessa se on vähintään korista ellei myös kuskista läpi. Hiilarinen on tehty siten, että jos se poikkeaa niin päät hajoaa harjamaiseksi silpuksi eikä pahimmassakaan tapauksessa tuhoa autoa millään lailla. Lisäksi metallinen kardaani tapaa rasituksessä kiertyä oman akselinsa ympäri ja ajan kanssa aiheuttaa lisää värinöitä jo tällä tavalla. Hiilarinen "palautuu" aina lähes 100% alkuperäiseen muotoonsa.

Rengastehon on myös mitattu parantuvan muutamien prosenttien luokkaa pelkästään kevyemmän pyörivän massan ansiosta.

T:Mikko DS

mitähän tuo sitten kestää, onko mitään havaintoa/lupauksia?

Varmaankin rolls-roycemaisesti: riittävästi.
Live slow, die old.
Reply
laakkius Wrote:
Mikko DS Wrote:Kardaanista vielä sen verran, että on siitä hiilarisesta muutakin hyötyä kuin pelkkä paino. Kardaanin aiheuttama rasitus ja "värinä" vähenee huomattavasti orkkikseen verrattuna. Voimasiirto kestää paremmin, lisää kierrosherkkyyttä ja jos kone on muutenkin tasapainotettu (ei välttämätön) niin kone kestää ottaa enemmän huippujengaa irti.
Sitten extremeä, huonosti jos käy normaalin kardaanin kanssa ja se menee poikki niin pahimmassa tapauksessa se on vähintään korista ellei myös kuskista läpi. Hiilarinen on tehty siten, että jos se poikkeaa niin päät hajoaa harjamaiseksi silpuksi eikä pahimmassakaan tapauksessa tuhoa autoa millään lailla. Lisäksi metallinen kardaani tapaa rasituksessä kiertyä oman akselinsa ympäri ja ajan kanssa aiheuttaa lisää värinöitä jo tällä tavalla. Hiilarinen "palautuu" aina lähes 100% alkuperäiseen muotoonsa.

Rengastehon on myös mitattu parantuvan muutamien prosenttien luokkaa pelkästään kevyemmän pyörivän massan ansiosta.

T:Mikko DS

mitähän tuo sitten kestää, onko mitään havaintoa/lupauksia?

Tarkkoja tehonkestoja/lupaksia ei ole tähän hätään mutta otan pikimmiten selvää tarkemmista specseistä. Sen verran kuitenkin kestosta, että kardaanit on valmistettu kestämään rankkojakin tehoja/ vääntöjä eli ihan "oikeita" kilpa-autoja varten.

T:Mikko DS
Reply
NoSe Wrote:Flippikeulaa mä oon kelaillut ihan vaan puolitosissaan hitusen. Aika paljon siinä olisi tekemistä kiinnikkeineen kaikkineen. Loppujen lopuksi painoakaan ei taitaisi kovinkaan paljoa säästyä kun konepelti tulee kuidusta muutenkin, puskuri on jo kevyttä muovia ja lokarit painavat peltisinä n. 2,5 Kg kpl. Toki jotain säästyisi kuitenkin, jos nyt ei ryssi tyystin koko hommelia esim. tekemällä avautumismekanismin jostain ratakiskosta. Olisi se hienokin, ei mitään ylimääräisiä rumia saumoja, ainoastaan luukkulamppujen rakoset.
Sauma tosin tulisi lokariin uuteen paikkaan, siihen sivuvilkun kohdalle. Koko lokarihan ei voi nousta kaaressa ylöspäin koska sen alareuna taittuu sisään päin.
Mutta toi toinen ajatus voisi olla myös ihan käyttökelpoinen, palvelisi samalla sellaisen kliinin lookin etsinnässä.

Ja rassaamisen kannalta hyvin tehty ja kevyt flippi on parempi kuin sata jänistä!

Itse olen miettinyt flippikeulan mekanismiksi esimerkiksi 80-luvun jenkkifarkun konepellin saranoita, jolloin saisi oikeaoppisen kulkuradan keulalle (ylös ja eteenpäin) ja siihen kaasujouset lisävoimaksi, jolloin ei periaatteessa tarvitsisi juuri mitään ulkoisia muutoksia.
Reply
NoSe Wrote:Sauma tosin tulisi lokariin uuteen paikkaan, siihen sivuvilkun kohdalle. Koko lokarihan ei voi nousta kaaressa ylöspäin koska sen alareuna taittuu sisään päin.

Taittusko muka niin paljon ettei mahtuisi tulemaan itse korin ohi ylös..?!
Reply
Ale Wrote:
NoSe Wrote:Sauma tosin tulisi lokariin uuteen paikkaan, siihen sivuvilkun kohdalle. Koko lokarihan ei voi nousta kaaressa ylöspäin koska sen alareuna taittuu sisään päin.

Taittusko muka niin paljon ettei mahtuisi tulemaan itse korin ohi ylös..?!

Kaippa jos sen avausmekanismin tekee pätevästi, että koko tsydeemi tulee tarpeeksi eteen niin mahtuu myös siitä sit ylös. Eipä tosin luulisi olevan vaikea tehdä sitä myös niin, että osa lokarista jää paikoilleen. Osa lokarista jos jää paikalleen niin sitten ei kyllä tartte mitään kikkoja helmojen osalta asennukseen. Sauma esim just siihen vilkun yläpuolelle kylkilinjaan.

T:Mikko DS
Reply
Mikko DS Wrote:
laakkius Wrote:
Mikko DS Wrote:Kardaanista vielä sen verran, että on siitä hiilarisesta muutakin hyötyä kuin pelkkä paino. Kardaanin aiheuttama rasitus ja "värinä" vähenee huomattavasti orkkikseen verrattuna. Voimasiirto kestää paremmin, lisää kierrosherkkyyttä ja jos kone on muutenkin tasapainotettu (ei välttämätön) niin kone kestää ottaa enemmän huippujengaa irti.
Sitten extremeä, huonosti jos käy normaalin kardaanin kanssa ja se menee poikki niin pahimmassa tapauksessa se on vähintään korista ellei myös kuskista läpi. Hiilarinen on tehty siten, että jos se poikkeaa niin päät hajoaa harjamaiseksi silpuksi eikä pahimmassakaan tapauksessa tuhoa autoa millään lailla. Lisäksi metallinen kardaani tapaa rasituksessä kiertyä oman akselinsa ympäri ja ajan kanssa aiheuttaa lisää värinöitä jo tällä tavalla. Hiilarinen "palautuu" aina lähes 100% alkuperäiseen muotoonsa.

Rengastehon on myös mitattu parantuvan muutamien prosenttien luokkaa pelkästään kevyemmän pyörivän massan ansiosta.

T:Mikko DS

mitähän tuo sitten kestää, onko mitään havaintoa/lupauksia?

Tarkkoja tehonkestoja/lupaksia ei ole tähän hätään mutta otan pikimmiten selvää tarkemmista specseistä. Sen verran kuitenkin kestosta, että kardaanit on valmistettu kestämään rankkojakin tehoja/ vääntöjä eli ihan "oikeita" kilpa-autoja varten.

T:Mikko DS

Väliaika tietona kyvykkyyttä RS13 CA18DET 13700rpm ja +350km/h , S14 SR20DET 13500rpm ja +350km/h ;D

T:Mikko DS
Reply
Mikko DS Wrote:
Ale Wrote:
NoSe Wrote:Sauma tosin tulisi lokariin uuteen paikkaan, siihen sivuvilkun kohdalle. Koko lokarihan ei voi nousta kaaressa ylöspäin koska sen alareuna taittuu sisään päin.

Taittusko muka niin paljon ettei mahtuisi tulemaan itse korin ohi ylös..?!

Kaippa jos sen avausmekanismin tekee pätevästi, että koko tsydeemi tulee tarpeeksi eteen niin mahtuu myös siitä sit ylös. Eipä tosin luulisi olevan vaikea tehdä sitä myös niin, että osa lokarista jää paikoilleen. Osa lokarista jos jää paikalleen niin sitten ei kyllä tartte mitään kikkoja helmojen osalta asennukseen. Sauma esim just siihen vilkun yläpuolelle kylkilinjaan.

T:Mikko DS


Sauma sivuvilkun kohdalle ja sopivan köykäiset saranat ja kaasujouset, ei kai se muuta tarviis. Jos valot jättää omille paikoilleen niin ei rasita saranoita, tai sijoittaa pienemmät suorakaiteiset umpiot niin sanotusti " camaro tyyliin".

Mitä muuten katsastussetä sanoo jälkeenpäin tehdystä fippikeulasta? Onko kellään kokemusta aiheesta?
Reply
MakeS13 Wrote:Mitä muuten katsastussetä sanoo jälkeenpäin tehdystä fippikeulasta? Onko kellään kokemusta aiheesta?

Asiallisen selvityksen kanssa ei mitään sanomista vastaan. Just luin jostain lehdestä kun oli kysytty aiheesta. Täytyy kaivaa artikkeli ja kirjottaa tänne.
Reply
Dodiin! Nyt on kaikki bitumit veke lattiasta ja punnittiin paljon ne tekee yhteensä ja tulos oli jopa mahtavat 8,5kg... Odotin kyllä suurempaa painoa tuohon hinkkaamisen määrään verrattuna mutta ei niin ei... >Sad
Reply
Mikko DS Wrote:
Mikko DS Wrote:
laakkius Wrote:
Mikko DS Wrote:Kardaanista vielä sen verran, että on siitä hiilarisesta muutakin hyötyä kuin pelkkä paino. Kardaanin aiheuttama rasitus ja "värinä" vähenee huomattavasti orkkikseen verrattuna. Voimasiirto kestää paremmin, lisää kierrosherkkyyttä ja jos kone on muutenkin tasapainotettu (ei välttämätön) niin kone kestää ottaa enemmän huippujengaa irti.
Sitten extremeä, huonosti jos käy normaalin kardaanin kanssa ja se menee poikki niin pahimmassa tapauksessa se on vähintään korista ellei myös kuskista läpi. Hiilarinen on tehty siten, että jos se poikkeaa niin päät hajoaa harjamaiseksi silpuksi eikä pahimmassakaan tapauksessa tuhoa autoa millään lailla. Lisäksi metallinen kardaani tapaa rasituksessä kiertyä oman akselinsa ympäri ja ajan kanssa aiheuttaa lisää värinöitä jo tällä tavalla. Hiilarinen "palautuu" aina lähes 100% alkuperäiseen muotoonsa.

Rengastehon on myös mitattu parantuvan muutamien prosenttien luokkaa pelkästään kevyemmän pyörivän massan ansiosta.

T:Mikko DS

mitähän tuo sitten kestää, onko mitään havaintoa/lupauksia?

Tarkkoja tehonkestoja/lupaksia ei ole tähän hätään mutta otan pikimmiten selvää tarkemmista specseistä. Sen verran kuitenkin kestosta, että kardaanit on valmistettu kestämään rankkojakin tehoja/ vääntöjä eli ihan "oikeita" kilpa-autoja varten.

T:Mikko DS

Väliaika tietona kyvykkyyttä RS13 CA18DET 13700rpm ja +350km/h , S14 SR20DET 13500rpm ja +350km/h ;D

T:Mikko DS

hmmm, no tuo nyt ei kerro juuri mitään....lisää infoa, kiitos Wink
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
laakkius Wrote:hmmm, no tuo nyt ei kerro juuri mitään....lisää infoa, kiitos Wink

No toi +350km/h ei ihan pienillä tehoilla ja väännöillä synny, eli kehtaan väittää että tuo kardaani kestää varmasti kaikkien suomalaisten kakssatkujen tehot/väännöt.

T:Jore
Reply
Ale Wrote:
MakeS13 Wrote:Mitä muuten katsastussetä sanoo jälkeenpäin tehdystä fippikeulasta? Onko kellään kokemusta aiheesta?

Asiallisen selvityksen kanssa ei mitään sanomista vastaan. Just luin jostain lehdestä kun oli kysytty aiheesta. Täytyy kaivaa artikkeli ja kirjottaa tänne.

Jos vaan löydät, ihan mielenkiinnosta olis lukea artikkeli. Mitkä on mahdollisuudet ja jos sitä jonain pimeänä hetkenä innostuis pakertaa.
Reply
Jore Wrote:
laakkius Wrote:hmmm, no tuo nyt ei kerro juuri mitään....lisää infoa, kiitos Wink

No toi +350km/h ei ihan pienillä tehoilla ja väännöillä synny, eli kehtaan väittää että tuo kardaani kestää varmasti kaikkien suomalaisten kakssatkujen tehot/väännöt.

T:Jore

Nojoo, onhan se noinkin...Ja luultavasti joku muu paikka hajoo ennen tuota kuitenkin... ;D
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
Onkos kukaan ottanu veke tuota pissasäiliötä S13 autosta? Tuossa aattelin että kun ei tartte enää valojen eikä takaikkunan pissattajaa niin ne letkut yms. voisi disabloida kokonaan jotta ei sitten vahingossa painele nappia ja sumuta vettä jonnekkin minne sitä ei pitäisi. Oliko joka toiminnolle oma pumppu (siis etuikkunan, etuvalojen ja takaikkunan) vai käyttääkö se jotenkin yhtä pumppua kaikkiin juttuihin? Entä jos käyttää niin mistä vesi tietää mennä just takaikkunalle jos se tulee samasta pumpusta kun muutkin vedet? Tyhmiä kysymyksiä mutta mä en tota nyt tajuu....

Toinen mitä aattelin on, että jos voisi jotenkin käyttää tuon veden esim. coolerin jäähdytykseen? Onko joku tehnyt sellasta? Eli kun heittää häppää niin hieman ennen vetoa kastelisi coolerin pissapojalla ihan läpimäräksi ja sitten alkaisi vasta vedättämään. Kai tuo jotenkin antaisi hieman lisää viilennystä kun ihan kuiva cooleri? Yksi ongelma tai oikeastaan haittapuoli voisi kyllä olla se, että sitten tuota vettä olisi varmaan koko konehuone täynnä jos liikaa innostuu mutta sitähän voi säädellä kyllä ihan oman maun mukaan nappia painamalla...

Yksi mikä myös ärsyttää ihan kybällä on se, että tuo pissapojan säiliö on ihan vammapaikassa... Koskaan ei tiedä miten paljon vettä siellä on kun ei sinne näe ja jos pumppuun tulee jokin, niin pitää purkaa ihan hulluna että niihin pääsee käsiksi. Ajatuksena mulla on käynytkin, että jos ostaisi ihan pienen säiliön vaikka biltemasta ja iskisi sen konehuoneeseen siihen orkkis akun paikalle.... Samalla voisi säästää muutaman gramman painoa... :-)
Reply
Noihin vesiruiskuihin saa sitten ihan valmiita ohjauksia esim Cuscolta. Eli täysi ruiskusetti ja ohjaus boksi jolla pystyy säätämään suihkun esim 3sek välein tai 5sec välein tai vaikka 20sec jatkuva varttia varten.

Ja toi suihku on kyllä niin hieno että haihtuu heti coolerilta pois, eli ei jää kastelemaan konehuonetta.

T:Jore
Reply
-Force- Wrote:Yksi mikä myös ärsyttää ihan kybällä on se, että tuo pissapojan säiliö on ihan vammapaikassa... Koskaan ei tiedä miten paljon vettä siellä on kun ei sinne näe

Merkkivalo mittaristossa kertoo kun vesi on lopussa. Jos se vaan toimii...
Reply
MakeS13 Wrote:
-Force- Wrote:Yksi mikä myös ärsyttää ihan kybällä on se, että tuo pissapojan säiliö on ihan vammapaikassa... Koskaan ei tiedä miten paljon vettä siellä on kun ei sinne näe

Merkkivalo mittaristossa kertoo kun vesi on lopussa. Jos se vaan toimii...

Ahaa, eli se valo ei kyllä sit mulla toimi koska ei se ole kyllä koskaan palannutkaan... Great... Noh, pitää yhdistää se jotenkin vaikka vaihtovaloon sitten ;D
Reply
Jore....joo olet oikeessa että moisia valmis vesiruiskusarjoja on jne, ja on varmaankin paras mahdollisuus hankkia tuollainen valmis paketti jos haluaa oikeesti suurempaakin hyötyä, mutta Force varmaankin tarkoitti että onko siitä ylipäätään yhtään mitään hyötyä jos tuollaisen pissapojan kautta kastelis cooleria edes vähäsen kovissa kisatilanteissa esim radalla suorilla...tai vartilla.

Kadulla tuollaisella tuskin paljoakaan mitään tekee kun ei kerkee moiseen välttämättä keskittyä kaiken muun liikenteen seuraamisen lisäksi....ehkä motarilla.
RS13 ---> VQ35DE
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)