Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Keventäminen.
datsunpower Wrote:T25 painaa 5,6kg sanomalehdellä pehmustettuna pienessä pahvilaatikossa ;D
Painaako DETin vauhtipyörä mukamas 10kg... en jaksa uskoa.

Kyllä painaa...Lähemmäs 12kg.
CA18DET = 1809cc wasted.<br /><br />GReddy Profec B Spec II säätöohje SUOMEKSI
Reply
Markus. Wrote:
-mikkis- Wrote:Tulos oli tuollaisessa kunnossa 114kg. Eli nissanin ilmoittama 128kg on varmasti todella lähellä kun lyödään tuohon mun myllyyn noi puuttuvat osat kiinni.

Noi puuttuvat osat kun lyö kiinni, niin kasvaa kyllä aika reilusti 128kg:n yli, kun startti 5kg, turbo 5kg, vp 10kg, kykä 5kg, ja nesteet pauttiaralloo kymmenen kiloa. Lähempänä sataaviittäkymppiä.

Jostain topikista lueskelin et ca18det painais laatikon kera 176kg, koitan kaivaa sen topikin ku siinä oli muidenki moottoreiden painoja.

Edit : tossa --- > http://forums.hybridz.org/showthread.php?t=97320
Reply
SR20DET:in ojennuksen vp/asetelma/levy tasan 13kg. Mitäköhän vakio setti painaa?
Reply
Teppo Wrote:
datsunpower Wrote:T25 painaa 5,6kg sanomalehdellä pehmustettuna pienessä pahvilaatikossa ;D
Painaako DETin vauhtipyörä mukamas 10kg... en jaksa uskoa.

Kyllä painaa...Lähemmäs 12kg.
:o Aika läski... olen pitänyt vanhojen L-sarjan koneiden vauhtipyöriä painavina, mutta ne kyllä alkaa tuon rinnalla olla kisakeveitä Big Grin
JPL710 160J -73, RS13 -90, PNN13 4x4 -88, P10 -95, BEAB13 -93, WP11 -98, P12 2.2 dCi -03
-=Nissan moottorinohjauksien säädöt=- Nyt myös lisäkortit! - OBD-II luku/kuittaus, myös ABS/SRS.
Reply
Janne. Wrote:SR20DET:in ojennuksen vp/asetelma/levy tasan 13kg. Mitäköhän vakio setti painaa?

Heitäs vähän specksejä tästä kykästä+vp ja mikä oli päivän hinta?
RS13 ---&gt; VQ35DE
Reply
S13:n vakio vauhtipyörä painaa ainakin hyvin lähelle 13kg. Ojennuksen S13:n vauhtipyörä painaa 6,5kg.
Reply
~15kg



Attached Files Thumbnail(s)
   
RS13 ---&gt; VQ35DE
Reply
näköjään aika paljon hävinnyt vanhoja punnituksia tästä :-\

No mutta taas lähti vähän painoa, euromallin s13 takakelkan värinänvaimennuslisäpainot yht. 6,2Kg (+rälläkkäsauma).
Jdm mallistahan nämä punnukset puuttuu alunperinkin (kahden kelkan tutkimisen perusteella)
Reply
Paljos painaa orkkis kampipyörä? Pitänee punnita osat kun vaihtelee... Tuli tommi's billetistä uusi, pakkauksineen päivineen painoi kilon. Todella tarkkaa työtä muutenkin tuo osa, propsit Tommille!


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply
Mun kampipyörä oli aikanaan liian väljäksi koneistettu niin kiilauraltaan kun reijältäänkin.
Reply
Pitääpä mittailla ennenkuin asennan tuon. Aikaisemmin olen kuullut puhetta epäkeskeisestä keskireiästä, kysyin asiasta Tommilta. Vastaus oli että ennen tuo keskireikä on ajettu eri kerralla (vanhalla sorvilla). Tuo on siis mahdollista jos pyörä on tehty ennen loppuvuotta 2008.

Kannattaa laittaa palautetta Tommille, puhui ettei kukaan koskaan sano juuta eikä jaata noista osista.
Reply
Keskireikä hihnapyörässä oli täsmälleen sitä mitä pitikin, ja kiilaura oli tiukka :Smile
Pari tyyppiä noita kävi pajalla käpistelemässä ja yllättyivät painoerosta Tongue Tuskimpa tuota kyllä missään huomaa, mutta saapahan nyt sytkän säädettyä kohilleen kun merkit näkyy.
Reply
markkui Wrote:Keskireikä hihnapyörässä oli täsmälleen sitä mitä pitikin, ja kiilaura oli tiukka :Smile
Pari tyyppiä noita kävi pajalla käpistelemässä ja yllättyivät painoerosta Tongue Tuskimpa tuota kyllä missään huomaa, mutta saapahan nyt sytkän säädettyä kohilleen kun merkit näkyy.

Tarkasta onko merkit oikeissa paikoissa...
Niitäkin on tommin käsistä lähtenyt joissa ei ole.
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
Katsottu jo sekin astelevyllä. 5 asteen välein ne meni, olikohan että 5-20 astetta kiilauran keskeltä myötäpäivään.

Samanlaiset oli merkit kummassakin (6kpl) kun tänään pällistelin taas :Smile
Reply
Tuompa oman korteni kekoon tähän kun homma on ajankohtainen. Äijillä ollut aika rankat välineet noiden bitumien poistoon tuolla aikaisemmilla sivuilla Smile

Tuo happojää / kylmäspray on aika kätevää noiden äänieristeiden jne irroittamiseen. Vähän suihkuttelee sitä ja koputtelee vasaralla palat pois.
Katso video..
[Image: th_Bituminpoistokylmaumlspraylla_zps5274af84.jpg]
...and on the 8th God made the Skyline...
Reply
Teppo Wrote:Kyllä painaa...Lähemmäs 12kg.

ca18det vauhtipyörä painaa 12.8kg. kytkimen kanssa varmaan n.20kg

ittellä on clutchmasterin vauhtis ja kytkin, painoa yhteensä 7.8kg

edit. kylläpäs tää lainaus on menny oudoksi kun ei näy tuo koko viesti mihin vastasin...
ei veekasi vaan ykspistekasi
Reply
Vitosen paikkeilla painaa vakiotyyppinen kytkin, mutta on tuo ero melkoinen silti. Sen vähän mitä olen kevennetyllä vauhtiksella ja sintterikykällä varustetulla CA:lla körötellyt, niin kyllähän se ainakin hauskempi on luonteeltaan, kun yleinen höyrykonemaisuus vähän herkistyy.
Reply
Mitä porukka on mieltä noista kevennetyistä alahihnapyöristä, vaatiiko aina alakerran painotuksen ettei syö laakereita? Jonki sortin tärinän vaimentimenahan tuo vanhakin toimii painonsa ja tasapainotusporausten osalta ainakin..
Nissan 200sx -90
Reply
Ransku Wrote:Mitä porukka on mieltä noista kevennetyistä alahihnapyöristä, vaatiiko aina alakerran painotuksen ettei syö laakereita? Jonki sortin tärinän vaimentimenahan tuo vanhakin toimii painonsa ja tasapainotusporausten osalta ainakin..

alumiininen alahihnapyörä hajottaa kampiakselin ainakin viritetyissä koneissa aika varmasti. ja tämä ei ole mikään essonbaari juttu.
v-kasi koneissa ei kampiakselille tule niin kovaa tärinää että siinä haittaisi toisin kuin 4 sylinterisissä
ei veekasi vaan ykspistekasi
Reply
epeli^^ Wrote:alumiininen alahihnapyörä hajottaa kampiakselin ainakin viritetyissä koneissa aika varmasti. ja tämä ei ole mikään essonbaari juttu.
v-kasi koneissa ei kampiakselille tule niin kovaa tärinää että siinä haittaisi toisin kuin 4 sylinterisissä

Näin juuri. Vulkanoitu värähtelyä vaimentava alahihnapyörät ovat parempia.
Harmooninen värähtely ilman tuollaista vaimentavaa pyörää rikkoo kampuran.
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
epeli^^ Wrote:alumiininen alahihnapyörä hajottaa kampiakselin ainakin viritetyissä koneissa aika varmasti. ja tämä ei ole mikään essonbaari juttu.
v-kasi koneissa ei kampiakselille tule niin kovaa tärinää että siinä haittaisi toisin kuin 4 sylinterisissä

Onko tämä sitten jotain omaa päättelyä? meinaa kaverilla on ca18detissä ollut tuollainen alupyörä abaut 4-5 vuotta noin 400hp tehoilla ja nyt viime keväänä vähän yli 500hp. No kai siinä on kampura paskana.
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03

ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Reply
Juhq Wrote:Onko tämä sitten jotain omaa päättelyä?

Ei ole.

http://www.atiracing.com/products/damper..._dinan.htm
S13 Sr20det
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)