-mikkis- Wrote:Tulos oli tuollaisessa kunnossa 114kg. Eli nissanin ilmoittama 128kg on varmasti todella lähellä kun lyödään tuohon mun myllyyn noi puuttuvat osat kiinni.
Noi puuttuvat osat kun lyö kiinni, niin kasvaa kyllä aika reilusti 128kg:n yli, kun startti 5kg, turbo 5kg, vp 10kg, kykä 5kg, ja nesteet pauttiaralloo kymmenen kiloa. Lähempänä sataaviittäkymppiä.
Jostain topikista lueskelin et ca18det painais laatikon kera 176kg, koitan kaivaa sen topikin ku siinä oli muidenki moottoreiden painoja.
näköjään aika paljon hävinnyt vanhoja punnituksia tästä :-\
No mutta taas lähti vähän painoa, euromallin s13 takakelkan värinänvaimennuslisäpainot yht. 6,2Kg (+rälläkkäsauma).
Jdm mallistahan nämä punnukset puuttuu alunperinkin (kahden kelkan tutkimisen perusteella)
Paljos painaa orkkis kampipyörä? Pitänee punnita osat kun vaihtelee... Tuli tommi's billetistä uusi, pakkauksineen päivineen painoi kilon. Todella tarkkaa työtä muutenkin tuo osa, propsit Tommille!
Pitääpä mittailla ennenkuin asennan tuon. Aikaisemmin olen kuullut puhetta epäkeskeisestä keskireiästä, kysyin asiasta Tommilta. Vastaus oli että ennen tuo keskireikä on ajettu eri kerralla (vanhalla sorvilla). Tuo on siis mahdollista jos pyörä on tehty ennen loppuvuotta 2008.
Kannattaa laittaa palautetta Tommille, puhui ettei kukaan koskaan sano juuta eikä jaata noista osista.
Keskireikä hihnapyörässä oli täsmälleen sitä mitä pitikin, ja kiilaura oli tiukka :
Pari tyyppiä noita kävi pajalla käpistelemässä ja yllättyivät painoerosta Tuskimpa tuota kyllä missään huomaa, mutta saapahan nyt sytkän säädettyä kohilleen kun merkit näkyy.
markkui Wrote:Keskireikä hihnapyörässä oli täsmälleen sitä mitä pitikin, ja kiilaura oli tiukka :
Pari tyyppiä noita kävi pajalla käpistelemässä ja yllättyivät painoerosta Tuskimpa tuota kyllä missään huomaa, mutta saapahan nyt sytkän säädettyä kohilleen kun merkit näkyy.
Tarkasta onko merkit oikeissa paikoissa...
Niitäkin on tommin käsistä lähtenyt joissa ei ole.
Tuompa oman korteni kekoon tähän kun homma on ajankohtainen. Äijillä ollut aika rankat välineet noiden bitumien poistoon tuolla aikaisemmilla sivuilla
Tuo happojää / kylmäspray on aika kätevää noiden äänieristeiden jne irroittamiseen. Vähän suihkuttelee sitä ja koputtelee vasaralla palat pois.
Katso video..
Vitosen paikkeilla painaa vakiotyyppinen kytkin, mutta on tuo ero melkoinen silti. Sen vähän mitä olen kevennetyllä vauhtiksella ja sintterikykällä varustetulla CA:lla körötellyt, niin kyllähän se ainakin hauskempi on luonteeltaan, kun yleinen höyrykonemaisuus vähän herkistyy.
Mitä porukka on mieltä noista kevennetyistä alahihnapyöristä, vaatiiko aina alakerran painotuksen ettei syö laakereita? Jonki sortin tärinän vaimentimenahan tuo vanhakin toimii painonsa ja tasapainotusporausten osalta ainakin..
Ransku Wrote:Mitä porukka on mieltä noista kevennetyistä alahihnapyöristä, vaatiiko aina alakerran painotuksen ettei syö laakereita? Jonki sortin tärinän vaimentimenahan tuo vanhakin toimii painonsa ja tasapainotusporausten osalta ainakin..
alumiininen alahihnapyörä hajottaa kampiakselin ainakin viritetyissä koneissa aika varmasti. ja tämä ei ole mikään essonbaari juttu.
v-kasi koneissa ei kampiakselille tule niin kovaa tärinää että siinä haittaisi toisin kuin 4 sylinterisissä
epeli^^ Wrote:alumiininen alahihnapyörä hajottaa kampiakselin ainakin viritetyissä koneissa aika varmasti. ja tämä ei ole mikään essonbaari juttu.
v-kasi koneissa ei kampiakselille tule niin kovaa tärinää että siinä haittaisi toisin kuin 4 sylinterisissä
Näin juuri. Vulkanoitu värähtelyä vaimentava alahihnapyörät ovat parempia.
Harmooninen värähtely ilman tuollaista vaimentavaa pyörää rikkoo kampuran.
epeli^^ Wrote:alumiininen alahihnapyörä hajottaa kampiakselin ainakin viritetyissä koneissa aika varmasti. ja tämä ei ole mikään essonbaari juttu.
v-kasi koneissa ei kampiakselille tule niin kovaa tärinää että siinä haittaisi toisin kuin 4 sylinterisissä
Onko tämä sitten jotain omaa päättelyä? meinaa kaverilla on ca18detissä ollut tuollainen alupyörä abaut 4-5 vuotta noin 400hp tehoilla ja nyt viime keväänä vähän yli 500hp. No kai siinä on kampura paskana.
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03
ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90