Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
fluidampr vs ati super damper
#1
Löytyykö keltään mielipiteitä kumpi kannattas hommata rb26 kampiakselin eteen?
Reply
#2
Kiinnostaisi myös mistä näitä sitten saa ''halavalla''
Reply
#3
Siskon miehellä ainakin super damper. Toki V8 koneessa, mutta ei pahaa sanottavaa. tehoa kuitenkin 600++hv vaparina.
Audi S2 quattro harraste + Audi 100 c4 käyttis + Patrol gr projekti + Subaru impreza sti -96 projekti + vw kupla 1300 -67 museokilpi projekti
ex: cherry turbo -86 + rs13 -90 + s14 -96 + z32 tt -92 + trans am gta-88 + mustang ht -71 + kymmeniä "normi autoja"
Reply
#4
Eipä noita oikein mistään saa halvalla, aika tuuria jos käytettynä löytäs niin vois saadakkin. Atin dampperi tulee ainakin itselle rb26:een.
Skyline GTS-R
Reply
#5
Ite taian päätyä fluidampr: iin. Eihä noista pysty mitenkään sanomaan kumpi on parempi mutta rakennehan noissa on eri. Fluidamprissa inertia ring eli se "paino" joka absorboi värinän on sellaisessa silikooni geelissä kun taas atissa se paino on ehkä O-renkaitten varassa jollain tapaa? Tuon o-rengas homman päättelin siitä että niihin saa korjaussarjoja jotka ovat ilmeisesti pelkkiä vaihdettavia kumirenkaita.

Onkohan näistä jotain tieteellistä testiä tehty ikinä? Tavallaan olisi mukava nähdä jotain mittaustuloksia niin olisi helpompi ymmärtää että ne myös toimivat eikä tarvitsisi pelkästään luottaa siihen mitä tuotteen valmistaja sanoo.

Edit: http://www.fluidampr.com/FACTS.htm Tossa on fluidampr sivuilla testi jossa ati on ollut heikompi.
http://www.atiracing.com/products/damper...r_tech.htm Tuossa on taas kirjoitettu että elastomeeri eli se o-rengas rakenne olisi parempi kuin silikoniöljy (Viscous fluid)
Reply
#6
Kuka tätä fluidamperia myy ja onkohan miten arvokkaampi kuin ati?
Skyline GTS-R
Reply
#7
Henu Wrote:Kuka tätä fluidamperia myy ja onkohan miten arvokkaampi kuin ati?

Aika moni putiikki jenkeissä ja mm. eBayConfusedsä, omalla kohdalla tuo Fluidampr oli n.$60 halvempi kuin ATI. Tuossa on melko tiukka sovite kampuraan ja asennukseen/ irroitukseen suositellaankin kunnon työkalua. Siihen on ihan omansakkin saatavana.
Reply
#8
Henu Wrote:Kuka tätä fluidamperia myy ja onkohan miten arvokkaampi kuin ati?

Se on tosiaan fluidampr ilman eetä, ei fluidamper. Oikein kirjotettuna löytynee helpommin.
Reply
#9
Futurez myy fluidampr.
Reply
#10
Veitsi Wrote:
Henu Wrote:Kuka tätä fluidamperia myy ja onkohan miten arvokkaampi kuin ati?

Aika moni putiikki jenkeissä ja mm. eBayConfusedsä, omalla kohdalla tuo Fluidampr oli n.$60 halvempi kuin ATI. Tuossa on melko tiukka sovite kampuraan ja asennukseen/ irroitukseen suositellaankin kunnon työkalua. Siihen on ihan omansakkin saatavana.

Haluutko kertoa mistä ostit? Miulle ei ainakaan tuo jenkeistä tilaaminen ole ihan selvillä. Nuukana miehenä tietenkin mielellään tämänkin ostas sieltä mistä sen halvimmalla saa.. varsinkin kun ei nyt mikään kiirekään ole.
Reply
#11
john_k Wrote:Haluutko kertoa mistä ostit? Miulle ei ainakaan tuo jenkeistä tilaaminen ole ihan selvillä. Nuukana miehenä tietenkin mielellään tämänkin ostas sieltä mistä sen halvimmalla saa.. varsinkin kun ei nyt mikään kiirekään ole.

En muista enää firmaa kun aikaa on parisen vuotta hankkimisesta, voin kyllä koittaa kaivella kuiteista/ tilausvahvistuksista.

edit: Swerve motorsports. Näytti listoilla olevan RB26 street damperiakin, $348.08.

Reply
#12
Löytyykö rb25 omanlaista damperia vai sopiiko rb26 tarkoitettu myös rb25 ?
Nissan 180sx RPS13 -94 "Ratalelu"
Nissan Skyline R33 GTS-t -95 "drifteri rojekti"
Nissan Sunny N13 GTI 1.6 -87 "käyttis"
Toyota Dyna 150 -91 "ajoneuvonkuljetus vankkuri"
Toyota Aristo JZS147 -93 "käyttis"
Reply
#13
Tase Wrote:Löytyykö rb25 omanlaista damperia vai sopiiko rb26 tarkoitettu myös rb25 ?
ATI:lla ei ole omaa mallia rb25 koneelle, eikä näytä fluidampr sivuillakaan olevan, tutkiskelin just samaa asiaa itse netin syövereistä kun vanha on aika kulahtanenen oloinen. Mutta rb26 mallin saa ilmeisesti sopimaan pienellä modauksella, taisi olla niin että ohjaustehostinta piti siirtää muutaman millin että hihna menee suorassa. Tästä löytyy kyllä juttua ainakin australian forumeista.
Ross performancelta kyllä löytyy mallia rb25 koneelle: http://rossperformanceparts.com/metal_ja...ncers.html
mutta laadusta löytyy hyvää ja huonoa palautetta.
Reply
#14
mitäs tollasella dampperilla oikein sitten saavutetaan, tuskin sillä heppoja saa lisää, päin vastoin ???
aja minkä ajat ja ässällä loput
Reply
#15
john_k Wrote:Edit: http://www.fluidampr.com/FACTS.htm Tossa on fluidampr sivuilla testi jossa ati on ollut heikompi.
http://www.atiracing.com/products/damper...r_tech.htm Tuossa on taas kirjoitettu että elastomeeri eli se o-rengas rakenne olisi parempi kuin silikoniöljy (Viscous fluid)

touhottaja Wrote:mitäs tollasella dampperilla oikein sitten saavutetaan, tuskin sillä heppoja saa lisää, päin vastoin ???

Eikö noissa linkeissä jo ollut vastaus?
Reply
#16
touhottaja Wrote:mitäs tollasella dampperilla oikein sitten saavutetaan, tuskin sillä heppoja saa lisää, päin vastoin ???

Alkuperäiseen, iäkkääseen dampperiin verrattuna voidaan mm. välttyä tällaisilta jäljiltä kampiakselin runko- ja kiertokangen laakereihin liittyen:

http://project-speedwagon.blogspot.com/2...ljeta.html

(jep, omakohtaista kokemusta)
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#17
kiitos Xenon hyvästä vastauksesta Smile
aja minkä ajat ja ässällä loput
Reply
#18
Ross Metal Jacket <3. Ati, bwahahaha :p

Löytyy myös "nexus" -dampperia joka on OEM tyyliin toteutettu halpempi vehe.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#19
Fluidampr saa aika nopealla toimitusjalla ja edullisemmin vrt atiin Futurezin kautta.

Jos ei kellään kokemusta ole nissaneitten kampuran päässä, niin ainakin itselle sellainen tulossa.. Ainakin VAG-konsernin autoissa noihin on törmäilty.
Reply
#20
vihis Wrote:Ati, bwahahaha :p

Perusteluja olisi kiva kuulla. Tämä(kin) topic on täynnä vaahtoamista pääasiassa siitä kuinka joku valmistaja kehuu tuotettaan paremmin kuin toinen valmistaja, mitään faktatietoa toiminnallisista tai kestävyyteen liittyvistä eroista ei vaan ole vaikka kuinka pyytäisi.

Tämä ei ollut kokonaan Vihikselle suunnattu vaan yleiseksi murinaksi, mutta tuo lainattu pätkä kyllä huokuu jotain mikä olisi hyvä muidenkin tietoon saattaa.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#21
itse meinaan kallistua fluidampr:n puoleen koska se on hihnavälityksiltään sama kuin vakio, mulla on greddyn hihnapyöräsarja josta joutuisi vesipumpun hihnapyörän korvaamaan ati:n pyörällä(joka siis tulee ati dampperin mukana) tuo greddyn pyörä ei mahdu atin kanssa pyörimään koska ati on halkaisialtaan isompi, jotain hihnojakin menisi atin:n kanssa uusiksi kun muuttuu hihnojen välitys(näin siis netistä luetun perusteella), jotenkin myös karsastan ajatusta tuon ati:n kanssa että mitä enemmän sillä ajaa, sitä enemmän se kuluu. mitä rajummin ajat sitä nopeammin kuluu. fluidampr tuntuisi myös jäävän selvästi halvemmaksi kuin ati(linkki alempana, hinta: 288€)

paljon tuo tulee kaikkineen maksamaan ennen kun se on mulla kädessä? http://www.amazon.com/Fluidampr-Internal...B004AD2RWM

jos järki hinta niin voitas jonkun kanssa tilailla(lue: joku jos tilais mullekin Smile)tämän mallin pitäis sopia r33-34, monissa paikoissa sanovat että 32-33 on mukamas keskenään sopivia mutta tuota epäilen.

vähän ristiriitaista r33 osalta tuotteen numeroiden suhteen: r33 ja r34: 610911 , r32 ja r33: 610901.. mutta tuon 33-34 malliin sopivan kun tilaa niin eiköhän se satavarmasti ole oikea myös r33.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#22
Atilla on ainakin R32 omansa ja R33/34 omansa. ohjaustehostimen linjaus erona.

amazonin linkin dampperi arvio 40usd postikuluilla 400€ veroineen suomessa. ( edit, näyttäs olevan esim iipeissä 75-105usd dampperin postikulut)

muutamia "nettifaktoja" löysin tuossa:

ATI : huollettava 10v välein katukäytössä
FLUIDAMPR: huoltovapaa ( mistä tietää miten sisällä oleva silikonineste muuttuu vuosien kuluessa? ei voi purkaa / todeta kuntoa /huoltaa )
Ross metal jacket: kiinteesti vulkanoitu paino, ei tarvitse / voi huoltaa , ( mitä jos vulkanointi valmistajan sanomista huolimatta menettää ominaisuuksiaan? )
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#23
Jani / Speedimports Wrote:Ross metal jacket: kiinteesti vulkanoitu paino, ei tarvitse / voi huoltaa , ( mitä jos vulkanointi valmistajan sanomista huolimatta menettää ominaisuuksiaan? )

Miten tuo lopulta eroaa OEM-dampperista? Smile

Mun mielestä huollettavuus on ATIssa sekä hyvä että huono asia. Pidän silti suuremmassa arvossa sitä että huoltaminen on mahdollista ja että ominaisuuksien heikkeneminen on tarvittaessa omin silmin todettavissa. Tosin mun käytössä dampperi ei muutenkaan ole kajoamattomana paikallaan ajasta ikuisuuteen, vaan se tullee tarkistettua vuosittain.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#24
Xenon Wrote:
Jani / Speedimports Wrote:Ross metal jacket: kiinteesti vulkanoitu paino, ei tarvitse / voi huoltaa , ( mitä jos vulkanointi valmistajan sanomista huolimatta menettää ominaisuuksiaan? )

Miten tuo lopulta eroaa OEM-dampperista? Smile

Mun mielestä huollettavuus on ATIssa sekä hyvä että huono asia. Pidän silti suuremmassa arvossa sitä että huoltaminen on mahdollista ja että ominaisuuksien heikkeneminen on tarvittaessa omin silmin todettavissa. Tosin mun käytössä dampperi ei muutenkaan ole kajoamattomana paikallaan ajasta ikuisuuteen, vaan se tullee tarkistettua vuosittain.
Rossin tapauksessa mainostavat että on kahdesta suunnasta vulkanoitu, orkkis taitaa olla vaan kehältään.

Näin omaan käyttöön mulle riittää perusteluiksi atin puolesta se että 40tkm ajetun 700-800hv/9000rpm moottorin laakerointi oli kunnossa.

Jos olisin joskus laittanut omaan koneeseen muun merkkisen dampperin ja kaikki olis ok, varmasti "kehuisin" sitäkin Smile

Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#25
Xenon Wrote:
vihis Wrote:Ati, bwahahaha :p

Perusteluja olisi kiva kuulla. Tämä(kin) topic on täynnä vaahtoamista pääasiassa siitä kuinka joku valmistaja kehuu tuotettaan paremmin kuin toinen valmistaja, mitään faktatietoa toiminnallisista tai kestävyyteen liittyvistä eroista ei vaan ole vaikka kuinka pyytäisi.

Tämä ei ollut kokonaan Vihikselle suunnattu vaan yleiseksi murinaksi, mutta tuo lainattu pätkä kyllä huokuu jotain mikä olisi hyvä muidenkin tietoon saattaa.

En tiedä mitä se faktatieto on mutta kyllähän tossa miun aiemmin laittamassa linkissä oli kuitenkin tehty testi. Vaikea sanoa että onko se luotettava koska siinä fluidampr on testannut että heidän tuote on parempi kuin ati. Hyvähän se on että on keskustelua mutta tässä aiheessa se ei kyllä lopulta johda mihinkään? Jokainen kuka haluaa tuollaisen damperin niin ostaa sen varmaankin niillä perusteilla mitkä itsestä ovat tärkeitä. Faktaa ei vain ole.
Reply
#26
ja tässä jonkun tekemän testi mukaan fluidi on korkeilla kierroksilla huonompi Smile


Attached Files
.jpg   ATI-graph.jpg (Size: 59.73 KB / Downloads: 1,026)
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#27
veikkaan että kun etsii niin vastaava käyrä löytyy jostain fluidin eduksi, mistä noita oikeesti tietää kun ei ole mitään virallisen ulkopuolisen tutkimuslaitoksen testejä..
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#28
tuokki Wrote:veikkaan että kun etsii niin vastaava käyrä löytyy jostain fluidin eduksi, mistä noita oikeesti tietää kun ei ole mitään virallisen ulkopuolisen tutkimuslaitoksen testejä..

Näinhän se on, omaa puolustetaan jne.

Eiköhän siihen voi luottaa, et minkä vaa valitsee ni on parempi kuin se kulahtanut orkkis. Wink
Toivotaan täten et saa tuosta fluidampr myös kokemuksia, itsellä testi venyy kyllä.. Futurezilt esim. tänään kuulemma tulossa sivuille tarkempi hinta RB26 koskien..
Reply
#29
Deucci Wrote:
tuokki Wrote:veikkaan että kun etsii niin vastaava käyrä löytyy jostain fluidin eduksi, mistä noita oikeesti tietää kun ei ole mitään virallisen ulkopuolisen tutkimuslaitoksen testejä..

Näinhän se on, omaa puolustetaan jne.

Eiköhän siihen voi luottaa, et minkä vaa valitsee ni on parempi kuin se kulahtanut orkkis. Wink
Toivotaan täten et saa tuosta fluidampr myös kokemuksia, itsellä testi venyy kyllä.. Futurezilt esim. tänään kuulemma tulossa sivuille tarkempi hinta RB26 koskien..
minä pistin fluidampr:n tilaukseen.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#30
Itse asiassahan tuo käyrä on testattu ulkopuolisella mittauslaitoksella, jota käyttää mm. ford, delphi ja continental.


Itselle tuli tuosta käyrästä mieleen, että vaikka fluidampr on korkeilla kierroksilla heikompi niin onko se sittenkin parempi katukäytössä olevaan koneeseen? Katukäytössä oleva moottori on kuitenkin suuremman osan aikaa ns.keskikierroksilla. Tällöin rasitusta tulee myös kampiakselille vähemmän pitkällä aikavälillä.
Japanilaisia ne olla pitää. <br />http://smg.photobucket.com/albums/v712/blobbari/<br />http://www.youtube.com/watch?v=DMuO-8S_0Wg
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)