Skyyline Wrote:mun täytyy nyt kyllä ihmetellä että tuonhan nyt on tarkoitus poistaa kampiakselista pienimmätkin värähtelyt jottei kävisi öljypumpun päälle ja jätkät tykittää pulttipyssyillä?
Mut onkos se värähtely vähän eri näin kun pulttipyssyllä naputat sen paikalleen kun ei kone pyöri. Vai niin että vanha dampperi "falskaa" kun koneessa kierroksia ja kampiakseli/öljypumppu pyörii? :
En kyllä keksi miten noi pyssyt ja harmooniset värähtelyt liittyy toisiinsa Jotkut on käsin väkisin vääntämällä saanu kai kampuroita mutkallekkin jos lukittu kytkimen päästä.
Skyyline Wrote:mun täytyy nyt kyllä ihmetellä että tuonhan nyt on tarkoitus poistaa kampiakselista pienimmätkin värähtelyt jottei kävisi öljypumpun päälle ja jätkät tykittää pulttipyssyillä?
Skyyline Wrote:mun täytyy nyt kyllä ihmetellä että tuonhan nyt on tarkoitus poistaa kampiakselista pienimmätkin värähtelyt jottei kävisi öljypumpun päälle ja jätkät tykittää pulttipyssyillä?
Haha.REPS!
;D ;D. Onkos porukat hommailleet sr:ään damperia. Ati super damper oli jollain jenkkisivulla 429dollaria. paljonkos hihnapyörä maksaa marmoritiskillä?
onko kukaan sovittanut tuota rb26 fluidampr:ia Rb25een? onko siinä jotain ihmeitä? kun ei lontoo taitu niin että googlella löytäis enjukuracing.com:iin laitoin mailia Ross nexus harmonic damperista mut eivät ole vastanneet.. kauhee olis kiire saada joku sinne ja vaihtoehtona tuo futurezin fluidampr kuulostaa ihan hyvältä
Skyyline Wrote:mun täytyy nyt kyllä ihmetellä että tuonhan nyt on tarkoitus poistaa kampiakselista pienimmätkin värähtelyt jottei kävisi öljypumpun päälle ja jätkät tykittää pulttipyssyillä?
Haha.REPS!
;D ;D. Onkos porukat hommailleet sr:ään damperia. Ati super damper oli jollain jenkkisivulla 429dollaria. paljonkos hihnapyörä maksaa marmoritiskillä?
Ei kai noita ole montaa laitettu ja syynä taitaa olla se että näissä pikkumoottoreissa on sen verran lyhyempi kampiakseli ettei esiinny tuollaisissa määrin värinöitä kun noissa pitkissä koneissa.
silverstone Wrote:onko kukaan sovittanut tuota rb26 fluidampr:ia Rb25een? onko siinä jotain ihmeitä? kun ei lontoo taitu niin että googlella löytäis enjukuracing.com:iin laitoin mailia Ross nexus harmonic damperista mut eivät ole vastanneet.. kauhee olis kiire saada joku sinne ja vaihtoehtona tuo futurezin fluidampr kuulostaa ihan hyvältä
Kysy suoraan Futurezist sopiiko keskenään, tai onko erilaista pyörää RB25.
Eikös lähinnä nuo hihnojen linjat jne. määritä meneekö ne mitenkin keskenään?
silverstone Wrote:onko kukaan sovittanut tuota rb26 fluidampr:ia Rb25een? onko siinä jotain ihmeitä? kun ei lontoo taitu niin että googlella löytäis enjukuracing.com:iin laitoin mailia Ross nexus harmonic damperista mut eivät ole vastanneet.. kauhee olis kiire saada joku sinne ja vaihtoehtona tuo futurezin fluidampr kuulostaa ihan hyvältä
Kysy suoraan Futurezist sopiiko keskenään, tai onko erilaista pyörää RB25.
Eikös lähinnä nuo hihnojen linjat jne. määritä meneekö ne mitenkin keskenään?
No hätäheikkinä ehdin sen jos tilailla ameriikan maalta joten sa nähä sopiiko ja millä modeilla ja saa nyt nähä tuleeko ede perille :
mutta jos esim tiedossa jotain ohjaustehostimen siirtämistä että hihnalinjan saa kohilleen niin no problem
silverstone Wrote:Joo onhan noissa eroa :S mutta kokeillaan sovittaa ei siinä muu auta
kai sitä jonku ässän hihasta keksii millä ne hihnalinjat saa järkeviksi..
Kannattaako hirveästi lähteä säätämään noiden kanssa? Eri juttu olis jos konemalliin ei oikeaa palikkaa löytyisi ollenkaan.
Väärä myyntiin ja oikea tilalle.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Itellä tulossa lamaan gt-r kone, otan lamasta kaikki apulaitteet, paitsi nyt tuli ostettua gt-r:n laturi, just ton hihnalinjan takia, kun gts-t omalla laturilla ei mene linja ihan suoraks. Tai näin ainakin olen ymmärtänyt.
Voisko joku mitata oman laturin hihnapyörän halkasian? Kun niitä vissiin on kahta erikokoa (hitachi/mitsubishi) kun kattelin tota gredy hihnapyöräsarjaa, niin siinä pitää tietää kumpi laturi on autossa kiinni just ton hihnapyörän halkasian takia.
Deucci Wrote:Hätänen kaveri tilailemaan, tuskinpa olisi tarkastuksessa hirveesti aikaa palanut
Toisaalta, ei toi nyt mikään amerikan temppu noita linjojakaan oo muuttaa.
Koitin etsiskellä ja en löytäny fluidampr:ia rb25 koneeseen.. ja toi hätäsyys johtuu siitä että tuli vähä viimehetken ratkaisuna ostaa dampperi.. muut moottorin osat jo koneistamolla ja ne olisi tarkoitus tasapainottaa dampperista kytkimeen asti(männät veivit yms) ja sitten hätäsenä tilasin tommosen että sais homman eteneen..
Jos jollain on tarjota vastaava dampperi rb25 koneeseen niin kyllähän se kiinnostaisi ja siinä tapauksessa olisi yks 26 dampperi kaupan kun jenkeistä kotiutuu..
Deucci Wrote:Hätänen kaveri tilailemaan, tuskinpa olisi tarkastuksessa hirveesti aikaa palanut
Toisaalta, ei toi nyt mikään amerikan temppu noita linjojakaan oo muuttaa.
Koitin etsiskellä ja en löytäny fluidampr:ia rb25 koneeseen.. ja toi hätäsyys johtuu siitä että tuli vähä viimehetken ratkaisuna ostaa dampperi.. muut moottorin osat jo koneistamolla ja ne olisi tarkoitus tasapainottaa dampperista kytkimeen asti(männät veivit yms) ja sitten hätäsenä tilasin tommosen että sais homman eteneen..
Jos jollain on tarjota vastaava dampperi rb25 koneeseen niin kyllähän se kiinnostaisi ja siinä tapauksessa olisi yks 26 dampperi kaupan kun jenkeistä kotiutuu..
tuota tasapainotus asiaa lueskelinkin fluidampr sivuilta.. eli se nyt on selvä että fluidampr:ia ei saa mennä porailemaan tai laittamaan lisäpainoa mutta onko kyse silti siitä että se ei saa olla kiinni tasapainotuksessa? koska onhan se mahdollista että saavat painoon myös ilman dampperiin kajoamista? käyttäen kaikkea muuta mahdollista (vastapainot,männätvauhtipyörä,yms) jos joku osaa vastata niin hieno homma ei itseltä niin tuo englanti taittunut..
Yritin enjukuracingilta tuota rossin dampperia ostaa mutta eivät ole vastanneet yhteenkään kyselyyn, rossin omilta sivuilta en hintaa löytänyt dampperille
Mutta joo turha pieraista ku P****t on housussa. kai se sinne sovitetaan koska uuteen dampperiin ei sitten ole varaa ennen kun saisi tuon kyseisen fluidamprin myytyä .
En mäkään osaa Fluidamprista sanoa mutta ATIn ohjeissa luki että sitä ei saa tasapainottaa itsessään, eikä myöskään tasapainottaa kampiakselia sen kanssa. Ohjeen mukaan rakenne on sellainen että tasapainottaa itsensä 2000rpm kohdilla joten tasapainotuskoneen pienellä pyörintänopeudella tuo saattaa aiheuttaa epätasapainoa joka johtaa harhaan.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
17.02.15, 21:21 (This post was last modified: 17.02.15, 21:26 by jpekkala.)
Onko tuo rb26 alkuperäinen kampiakselin pyörä ja rb20 pyörä rakenteeltaan samallaisia? rb26 pyörässä on toki isompi metalli limppu ja muutenki on isokokoisempi. Sillä vaan että uskaltaako tota rb20 dampperia käyttää 26sa...? muuten joutuu hankkimaan rb26 ohjaustehostimen kannakkeen tai muokkaamaan..kun moottori on gts-t:n keulalla rb20 apulaitteilla. vesipumpun pyöräkin on tietysti erikokoinen mut pienempi 20:n pyörä löytyy.
11.06.15, 11:09 (This post was last modified: 11.06.15, 11:17 by Bloodi.)
Fluidampr myy rb26 phase 1 ja 2 (r32/r33,r34). Mikä ero näillä on käytännössä? Koitin etsiä huonoin tuloksin enkä oikein löytänyt mitää selvää varmaa vastausta...
Bloodi Wrote:Fluidampr myy phase 1 ja 2 (r32/r33,r34). Mikä ero näillä on käytännössä? Koitin etsiä huonoin tuloksin enkä oikein löytänyt mitää selvää varmaa vastausta...
r32 on eri tuote kuin r33 ja r34, hihnaurissa tais olla jokin ero, linjauksissa tms.. en nyt muista kumpi on kumpi, jälleenmyyjät kyllä osaavat vastata.