Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
fluidampr vs ati super damper
#31
Deucci Wrote:
tuokki Wrote:veikkaan että kun etsii niin vastaava käyrä löytyy jostain fluidin eduksi, mistä noita oikeesti tietää kun ei ole mitään virallisen ulkopuolisen tutkimuslaitoksen testejä..

Näinhän se on, omaa puolustetaan jne.

Eiköhän siihen voi luottaa, et minkä vaa valitsee ni on parempi kuin se kulahtanut orkkis. Wink
Toivotaan täten et saa tuosta fluidampr myös kokemuksia, itsellä testi venyy kyllä.. Futurezilt esim. tänään kuulemma tulossa sivuille tarkempi hinta RB26 koskien..

Tähän sen verran kun on jonkin verran kyselty, että tuo Fluidampr löytyy kyllä tosiaan nettikaupasta.

Fluidampr on tosiaan tuotteena aika tuore tulokas, siksi sen kummemmin siitä ei oo vaahdottu ennenkun palikoita on paremmin hipelöity livenä ja käytännön kokemuksia "kentältä" saatu. Niinkun Deucci tuossa sanoikin, VAGeihin ja muutamiin jenkkeihin noita on jokusia ihmiset hinkuneet ja sitä myötä näitä Nipponin pyöriäkin lyöty tarjolle nyt siinä ohessa. Smile

- Dexi/Futurez
************<br />FUTUREZ.FI<br />Viritysosat ja varusteet Nissan harrastajille, jo vuosien kokemuksella.<br /><br />www.futurez.fi
Reply
#32
tuon oman 20v vanhan dampperin painotin huvikseni ja ei se kyllä oikeastaan edes ollut pielessä, mutta onhan se tosi että kumi vanhetessa vähän kovettuu ja vaimennus teho saattaa olla vähän huonompi kuin uudella.

1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#33
uus dampperi maksaa nissanilla n.500€, ja nämä oikeesti huononevat iän myötä, joku jopa kertoi tietävänsä(netissä)että alkuperäinen dampperi pitäisi vaihtaa rb26Confusedeen 100tkm välein. itse ainakin otan varmanpäälle ja laitan fluidin paikalleen, ei tarvi(ehkä)myöhemmin päivitellä et miks tuli säästettyä kun on kattila pitkin alastaron rataa.. voihan noi vehkeet hajoo muutenkin mut saa vähän enempi varmuutta koneen puoleen. laite kuitenkin kiertää 9000rpm ja maailmalla paljon juttua haitallisesta kampiakselin värinästä.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#34
Jamppa hoitaa Smile


Attached Files Thumbnail(s)
   
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#35
Mikä kierre on RB26 moottorin kampiakselin etupäässä? Pitäs tehdä asennuskalu valmiiksi fluidampr:lle. Selviäähän se sitten kun sen pultin irrottaa mutta aattelin että jos nyt joku sattuu muistamaan ulkoa niin ei siitä haittaakaan olisi.
Reply
#36


Futurez/Arttu hoitaa:

[Image: _medium.jpg?hash=2710]

2:
[Image: _medium.jpg?hash=2712]
Reply
#37
mamasan/ale hoitaa Smile fluidampr x2


Attached Files Thumbnail(s)
   
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#38
Nuo tarrat oli tärkeimmät + se kirjekuori missä viis sivua ohjeita Big Grin
Reply
#39
john_k Wrote:Mikä kierre on RB26 moottorin kampiakselin etupäässä? Pitäs tehdä asennuskalu valmiiksi fluidampr:lle. Selviäähän se sitten kun sen pultin irrottaa mutta aattelin että jos nyt joku sattuu muistamaan ulkoa niin ei siitä haittaakaan olisi.

Mihinkäs siihen asennustyökalua tarttee? Kait sen sillä pultilla voi vetää paikalleen? Vai onko tuossa fluidamprConfusedsa asennuksen kannalta jotain erikoista?
Reply
#40
s0jranta Wrote:Mihinkäs siihen asennustyökalua tarttee? Kait sen sillä pultilla voi vetää paikalleen? Vai onko tuossa fluidamprConfusedsa asennuksen kannalta jotain erikoista?

Kai sillä asennustyökalulla (joka ruuvataan ensin kunnolla kampuran päähän kierteille, ennen kuin ruvetaan vedättämään hihnapyörää kaulalle) säälitään vähän niitä kierteitä. Kun luultavasti (myös RB:n tapauksessa) Fluidamprin sovitus on hiukan orkkista tiukempi.
Reply
#41
Ei ainakaan ohjeissa mielestäni lukenut, että joku erillinen työkalu pitäisi olla.. Vai katoinko liian nopsakkaan ne selaillen läpi.
Reply
#42
Deucci Wrote:Ei ainakaan ohjeissa mielestäni lukenut, että joku erillinen työkalu pitäisi olla.. Vai katoinko liian nopsakkaan ne selaillen läpi.

Kyllä mulla mainittiin asennusohjeiden ensimmäisessä vaiheessa:
  • EQUIPMENT: Damper Installation Tool
Reply
#43
Säälitään kampuran pään kierteitä? ..jotka on kampuran sisällä kolossa piilossa? Jännä kyl mihin siinä erillistä työkalua tarvitaan. ATI vedetään orkkispultilla vaan paikolleen, menee varsin kohtuudella, irrotukseen oon tehny isoprikkahitsattumutuvastakappalepultti systeemin..
Reply
#44
Fluidampr tehtaalle kun yhteydes oltu, niin sanottu ettei mitään erillistä työkalua vaadi.

Noh, ensimmäinen kun tuollaisen keulille laittaa, niin selkeentyypi sitten. Smile
Reply
#45
Kyllä alkaa piukassa olemaan dampperit jos on kovinkin tiukempi sovite kuin alkuperäisessä. Big Grin Noitahan saa aina hampaat irvessä pultata irti jos minkänäkösillä ulosvetimillä. Nimim. +10mm lattaa taivutellut avatessa :Smile
Reply
#46
Vigurius Wrote:Säälitään kampuran pään kierteitä? ..jotka on kampuran sisällä kolossa piilossa?

Eipä tullut juuri muuta syytä mieleen miksi tuota työkalua pitäisi käyttää, eli vedätetään se hihnapyörä sillä akselille eikä kampuranpultilla.

M-ax Wrote:Kyllä alkaa piukassa olemaan dampperit jos on kovinkin tiukempi sovite kuin alkuperäisessä. Big Grin Noitahan saa aina hampaat irvessä pultata irti jos minkänäkösillä ulosvetimillä. Nimim. +10mm lattaa taivutellut avatessa :Smile

No heh Smile , korjataan sitten sen verran lausuntoa että RB:n tapauksessa sovite tuskin on hirveästi orkkista tiukempi. Varmaan ensimmäinen, joka kerkeää tuon asentamaan, sitten kommentoi tarkemmin.
Reply
#47
Epäilet että se kierre ottaa itteensä dampperin vetämisestä paikolleen vs se että vedetään vitulliseen momenttiin loppupeleissä? Ainakin ATI menee paikolleen ku perus räikällä pyörittelee pulttia, miksi noi muut ois sen kummempia? Pois otto on aina vaikeempaa ellei osta/tee irrotusvehettä..
Reply
#48
Vetäsin Fluidampr kuitenkin sillä orkkis pultilla paikalleen. Kyllä se hvetin tiukka oli. Sääliksi kävi kierteitä. 1/2 tuuman räikällä sai kääntää melkein sen mitä käestä löyty että meni paikalleen. Vaihto oli kyllä ajankohtainen. Orkkis dampperin kumivulkanointi oli selvästi halkeillut pyörän takaa. Mittarissa 127tkm.
Reply
#49
john_k Wrote:Vetäsin Fluidampr kuitenkin sillä orkkis pultilla paikalleen. Kyllä se hvetin tiukka oli. Sääliksi kävi kierteitä. 1/2 tuuman räikällä sai kääntää melkein sen mitä käestä löyty että meni paikalleen. Vaihto oli kyllä ajankohtainen. Orkkis dampperin kumivulkanointi oli selvästi halkeillut pyörän takaa. Mittarissa 127tkm.

Ei se pultti ollut vielä kovillakaan. RB26Confusedsa pultin lopullinen kiristysmomentti on 450Nm, sitä ei perusräikällä saa täyttymään millään. Smile
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#50
Xenon Wrote:
john_k Wrote:Vetäsin Fluidampr kuitenkin sillä orkkis pultilla paikalleen. Kyllä se hvetin tiukka oli. Sääliksi kävi kierteitä. 1/2 tuuman räikällä sai kääntää melkein sen mitä käestä löyty että meni paikalleen. Vaihto oli kyllä ajankohtainen. Orkkis dampperin kumivulkanointi oli selvästi halkeillut pyörän takaa. Mittarissa 127tkm.

Ei se pultti ollut vielä kovillakaan. RB26Confusedsa pultin lopullinen kiristysmomentti on 450Nm, sitä ei perusräikällä saa täyttymään millään. Smile

No ei tietenkään Smile

Mutta tottahan se hiertää sitä kierrettä kovin kun sitä saa koko matkan noinkin vaikeasti vetää paikalleen. Jos miettii että pultin kiristää normaalisti niin eihän se pyörähdä ehkä kierrostakaan kun se on momentissa mutta tuossa tapauksessa sitä saa pyörittää ehkä jopa kymmenia kierroksia ennen kuin se dampperi pohjaa ja pultti rupeaa varsinaisesti kiristyä. Kierre on vielä niin tiheä ja täten matala harjainen että eihän se nyt ainakaan tuolleen parane. Epäilisin että pulttia piti pyörittää noin 150N voimalla että meni paikalleen.
Reply
#51
Mulla ainakin oli orkkispyöräkin suht tiukka laittaa, melko sama toleranssi sen suhteen on näköjään Fluidampr kanssa tulevaisuudessakin... Vähän nätisti alkuun ja pyssyllä kiinni ''sopivasti''

Reply
#52
Miulla orkkis lähti tosi helposti irti. Miten mahdutit pulttikoneen siihen väliin vai eikö siulla ole ilmastoinnin kennoa?
Reply
#53
Orkkispyörään kyllä aina ulosvetäjää itse tarvinnut, niin RB20 kuin RB26 kanssa..

Ei ole ilmastoinnin kennoa, syylarin joutuu irrottaa et mahtuis pyssyllä. Mulla motit olleet tossa moottoripukissa, joten tilaa ollut. Smile
Reply
#54
voishan sen fluidin laittaa vaikka uunniin vähäksi aikaa(ei tietenkään liian kuumaksi) varmasti helpottaa paikalleen laittoa.. ootteko mitään rasvaa laittaneet kierteisiin? olis ensviikolla tuo projekti edessä.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#55
ati, ei tarvii miettii.
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#56
Vai että uuniin ;D
En kyllä heti lähtis laittamaan, toi toleranssi ihan normaalia.

Itse en kampiakselin pulttiin mitään rasvaa kyllä laittais, putsaa vaan pultin hyvin ja sillä täräyttää dampperin paikalleen siinä missä orkkis..

Mites ati nyt sit eroaa asennuksen suhteen?! Mielestäni parempi että hihnapyörä on napakka ja tolleen ajatetaan se sisään kun et vaan painetaan. Tuskin atikaan menee tolleen paikalleen? :o
Reply
#57
Deucci Wrote:Vai että uuniin ;D
En kyllä heti lähtis laittamaan, toi toleranssi ihan normaalia.

Itse en kampiakselin pulttiin mitään rasvaa kyllä laittais, putsaa vaan pultin hyvin ja sillä täräyttää dampperin paikalleen siinä missä orkkis..

Mites ati nyt sit eroaa asennuksen suhteen?! Mielestäni parempi että hihnapyörä on napakka ja tolleen ajatetaan se sisään kun et vaan painetaan. Tuskin atikaan menee tolleen paikalleen? :o
lämpeneehän se dampperi ajossakin! luulisin että helpottaa vähän asennusta kun dampperi on vaikka 50 asteinen verrattuna suoraan +5 asteisesta kellarista haettuun.. näin aikanaan laitettiin jonkun mopon viritys sylinteripaketin männäntappi paikalleen kun ei muuten mennyt, tappi pakastimeen ja mäntä kuumailmapuhaltimella kuumaksi, ja hyvin meni tappi paikalleen.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#58
Asensin kanssa juuri ATIn paikalleen. Meni ihan siististi räikällä kun pyöritti, eikä tarvinnu voimaa juurikaan.

Asennukseen käytin orggispulttia, mutta vaihdoin sen paksun prikan ohueen että sai pultin kunnolla kierteelle alussa. Hiukanmatkaa ruuvattuani pultti uudestaan irti , paksu prikka tilalle, ja ruuvasin Atin pohjaan asti.
Sitten pultti irti uudestaan , loctitet väliin, ja pulttipyssyllä niin piukkaan kun menee.

Tällä reseptillä mulla ainakin pysy jakorempan jälkeen orggispyörä hyvin kiinni.

Pulttipyssyllä tosin joutui aukaisemaan pultin, ja sen takia piti ac-kenno ottaa irti. Ei muuten mopo mahtunut väliin.
- R33 GT-R Lm-limited -96 -
Reply
#59
Tänään laitoin fluidin paikalleen räikällä ja kampuranpultilla, enkä huomannut että olisi erityisen jäykkä ollut, paikalleen sujahti samalla tavalla kuin orggis. Se miten helposti itse pultin saa aina auki onkin sitten toinen juttu... kun on tuo ilmastoinninkenno paikallaan.

No orggiksesta oli kumi halennut että ei ne ikuisia ole todellakaan... ja halvalla Tuokin kanssa saatiin pylpyrät
-91 R324 BeeR &amp; -65 FB Mustang, let old times roll...
Reply
#60
mun täytyy nyt kyllä ihmetellä että tuonhan nyt on tarkoitus poistaa kampiakselista pienimmätkin värähtelyt jottei kävisi öljypumpun päälle ja jätkät tykittää pulttipyssyillä?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)