Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Niksipirkka Micra K11 Etanolimuutos 50€
#91
razz3 Wrote:kai se jaksaa ku ei papyrus:kaan ole maininnut pumpun vaihdosta, ja eikai suoraan paketista säädin ois rikki o.O vai olisiko??
Kiinakamaahan nuo säätimet on, joten kaikki on mahdollista. Ei tarvitse olla kuin joku pieni kasausvirhe niin säädin ei toimi kuten pitäisi.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#92
ExPReS Wrote:
razz3 Wrote:kai se jaksaa ku ei papyrus:kaan ole maininnut pumpun vaihdosta, ja eikai suoraan paketista säädin ois rikki o.O vai olisiko??
Kiinakamaahan nuo säätimet on, joten kaikki on mahdollista. Ei tarvitse olla kuin joku pieni kasausvirhe niin säädin ei toimi kuten pitäisi.
Melko vaikea ylipäätään vastata tuohon kysymykseen näin "etänä".
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#93
TeroLuu Wrote:
ExPReS Wrote:
razz3 Wrote:kai se jaksaa ku ei papyrus:kaan ole maininnut pumpun vaihdosta, ja eikai suoraan paketista säädin ois rikki o.O vai olisiko??
Kiinakamaahan nuo säätimet on, joten kaikki on mahdollista. Ei tarvitse olla kuin joku pieni kasausvirhe niin säädin ei toimi kuten pitäisi.
Melko vaikea ylipäätään vastata tuohon kysymykseen näin "etänä".

voi perkeleenperkele ! ei tietenkää toimi ku mä jotain koitan >Sad kai sitä pitää sitte laittaa palautetta ostopaikkaan.. mitkäs muuten on micran vakiopaineet ? tai tietty vois laittaa skylinen vanhan bensapumpun kii ja kattoo saako sillä lisää :-\
i has an skyline! cats know how we feel, but they don't care. I drift not because it is a quicker way around a corner, but the most exciting way. © Keiichi
-en käytä lippistä http://neckbreakerz.com/blog/2013/04/25/neckbreaker-z/ !!!
Reply
#94
Zuikkis Wrote:Ei pidä paikkaansa, kyllä näyttää oikean paineen vaikka olisi vakiosäädin välissä.

Varmaan vaan ei vakiopumppu jaksa työntää kuin tuon 2.3bar.. Tai sitten rikki tuo tuuning-säädin. Smile

:-[ Nonni. Ei pitäs skriivata kuumepäissään. :-[ Menee heti pieleen :-[ Tsori :-[

Quote:voi perkeleenperkele ! ei tietenkää toimi ku mä jotain koitan Vihainen kai sitä pitää sitte laittaa palautetta ostopaikkaan.
Voihan sen kiinan säätimeltä lähtevän paluun painaa vaikka kevyesti luttuun ni näkee onko pumppu vai säädin jaakkona !
-Miksi käytät aina aurinkolaseja?<br /><br />-Kusiraja näkyisi muuten silmistäni.
Reply
#95
zäne Wrote:
Zuikkis Wrote:Ei pidä paikkaansa, kyllä näyttää oikean paineen vaikka olisi vakiosäädin välissä.

Varmaan vaan ei vakiopumppu jaksa työntää kuin tuon 2.3bar.. Tai sitten rikki tuo tuuning-säädin. Smile

:-[ Nonni. Ei pitäs skriivata kuumepäissään. :-[ Menee heti pieleen :-[ Tsori :-[

Quote:voi perkeleenperkele ! ei tietenkää toimi ku mä jotain koitan Vihainen kai sitä pitää sitte laittaa palautetta ostopaikkaan.
Voihan sen kiinan säätimeltä lähtevän paluun painaa vaikka kevyesti luttuun ni näkee onko pumppu vai säädin jaakkona !

en tiiä mut jotain on tehtävä ! mulla loppuu bensa ja paineensäädin on epäkunnossa ;D tuli muuten sen säätimen mukana sellasta leluletkua et meni ihan löysäks ku vaan bensaa meni hetken siitä läpi :Smile ei se alipaineistus sit siihen sen toimintaan mitenkään vois vaikuttaa ? laitoin jo s-postia liikkeeseen, katsotaan mitä vastaavat. räjähtääks tommonen säädin käsiin jos sen vaikka itse avais ? koitin myös kytkeä sen säätimen toisinpäin, mutta sillon ei se viisari värähtäny ollenkaa.
i has an skyline! cats know how we feel, but they don't care. I drift not because it is a quicker way around a corner, but the most exciting way. © Keiichi
-en käytä lippistä http://neckbreakerz.com/blog/2013/04/25/neckbreaker-z/ !!!
Reply
#96
razz3 Wrote:
zäne Wrote:
Zuikkis Wrote:Ei pidä paikkaansa, kyllä näyttää oikean paineen vaikka olisi vakiosäädin välissä.

Varmaan vaan ei vakiopumppu jaksa työntää kuin tuon 2.3bar.. Tai sitten rikki tuo tuuning-säädin. Smile

:-[ Nonni. Ei pitäs skriivata kuumepäissään. :-[ Menee heti pieleen :-[ Tsori :-[

Quote:voi perkeleenperkele ! ei tietenkää toimi ku mä jotain koitan Vihainen kai sitä pitää sitte laittaa palautetta ostopaikkaan.
Voihan sen kiinan säätimeltä lähtevän paluun painaa vaikka kevyesti luttuun ni näkee onko pumppu vai säädin jaakkona !
en tiiä mut jotain on tehtävä ! mulla loppuu bensa ja paineensäädin on epäkunnossa ;D tuli muuten sen säätimen mukana sellasta leluletkua et meni ihan löysäks ku vaan bensaa meni hetken siitä läpi :Smile ei se alipaineistus sit siihen sen toimintaan mitenkään vois vaikuttaa ? laitoin jo s-postia liikkeeseen, katsotaan mitä vastaavat. räjähtääks tommonen säädin käsiin jos sen vaikka itse avais ? koitin myös kytkeä sen säätimen toisinpäin, mutta sillon ei se viisari värähtäny ollenkaa.
Kyllä siellä yleensä on jousi sisällä jossa jännitystä, joten varovasti kannattaa avata. Ei tuollainen sisältä ole kyllä monimutkainen.

Karkeasti näin:

Jousi kuristaa bensan virtausta, jolloin riippuen jousen kireydestä(säädetään ruuvista) bensapaine laskee/nousee. Ali/ylipaine taas nostaa/laskee bensapainetta imusarjan paineen mukaan, jolloin suuttimien bensapaineen ja imusarjan paine-ero on aina sama. Imusarjan paine siis joko kevittää/painaa jousta, jolloin bensapaine muuttuu.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#97
ExPReS Wrote:
razz3 Wrote:
zäne Wrote:
Zuikkis Wrote:Ei pidä paikkaansa, kyllä näyttää oikean paineen vaikka olisi vakiosäädin välissä.

Varmaan vaan ei vakiopumppu jaksa työntää kuin tuon 2.3bar.. Tai sitten rikki tuo tuuning-säädin. Smile

:-[ Nonni. Ei pitäs skriivata kuumepäissään. :-[ Menee heti pieleen :-[ Tsori :-[

Quote:voi perkeleenperkele ! ei tietenkää toimi ku mä jotain koitan Vihainen kai sitä pitää sitte laittaa palautetta ostopaikkaan.
Voihan sen kiinan säätimeltä lähtevän paluun painaa vaikka kevyesti luttuun ni näkee onko pumppu vai säädin jaakkona !
en tiiä mut jotain on tehtävä ! mulla loppuu bensa ja paineensäädin on epäkunnossa ;D tuli muuten sen säätimen mukana sellasta leluletkua et meni ihan löysäks ku vaan bensaa meni hetken siitä läpi :Smile ei se alipaineistus sit siihen sen toimintaan mitenkään vois vaikuttaa ? laitoin jo s-postia liikkeeseen, katsotaan mitä vastaavat. räjähtääks tommonen säädin käsiin jos sen vaikka itse avais ? koitin myös kytkeä sen säätimen toisinpäin, mutta sillon ei se viisari värähtäny ollenkaa.
Kyllä siellä yleensä on jousi sisällä jossa jännitystä, joten varovasti kannattaa avata. Ei tuollainen sisältä ole kyllä monimutkainen.

Karkeasti näin:

Jousi kuristaa bensan virtausta, jolloin riippuen jousen kireydestä(säädetään ruuvista) bensapaine laskee/nousee. Ali/ylipaine taas nostaa/laskee bensapainetta imusarjan paineen mukaan, jolloin suuttimien bensapaineen ja imusarjan paine-ero on aina sama. Imusarjan paine siis joko kevittää/painaa jousta, jolloin bensapaine muuttuu.

tänään nyt sitten avasin ja tutkailin tota säädinta, eipä kovin ihmeellinen sisältä ollu. laitoin kasaan ja koitin paineilmalla nii toimi hyvin, sit laitoin micraan kiinni nii sain nostettua johonkin 3,1bar mut siihen taas tyssäs o.O täytyyks täsä nyt ruuvata skylinen pumppu sinne paikalleen ????
i has an skyline! cats know how we feel, but they don't care. I drift not because it is a quicker way around a corner, but the most exciting way. © Keiichi
-en käytä lippistä http://neckbreakerz.com/blog/2013/04/25/neckbreaker-z/ !!!
Reply
#98
razz3 Wrote:
ExPReS Wrote:
razz3 Wrote:
zäne Wrote:
Zuikkis Wrote:Ei pidä paikkaansa, kyllä näyttää oikean paineen vaikka olisi vakiosäädin välissä.

Varmaan vaan ei vakiopumppu jaksa työntää kuin tuon 2.3bar.. Tai sitten rikki tuo tuuning-säädin. Smile

:-[ Nonni. Ei pitäs skriivata kuumepäissään. :-[ Menee heti pieleen :-[ Tsori :-[

Quote:voi perkeleenperkele ! ei tietenkää toimi ku mä jotain koitan Vihainen kai sitä pitää sitte laittaa palautetta ostopaikkaan.
Voihan sen kiinan säätimeltä lähtevän paluun painaa vaikka kevyesti luttuun ni näkee onko pumppu vai säädin jaakkona !
en tiiä mut jotain on tehtävä ! mulla loppuu bensa ja paineensäädin on epäkunnossa ;D tuli muuten sen säätimen mukana sellasta leluletkua et meni ihan löysäks ku vaan bensaa meni hetken siitä läpi :Smile ei se alipaineistus sit siihen sen toimintaan mitenkään vois vaikuttaa ? laitoin jo s-postia liikkeeseen, katsotaan mitä vastaavat. räjähtääks tommonen säädin käsiin jos sen vaikka itse avais ? koitin myös kytkeä sen säätimen toisinpäin, mutta sillon ei se viisari värähtäny ollenkaa.
Kyllä siellä yleensä on jousi sisällä jossa jännitystä, joten varovasti kannattaa avata. Ei tuollainen sisältä ole kyllä monimutkainen.

Karkeasti näin:

Jousi kuristaa bensan virtausta, jolloin riippuen jousen kireydestä(säädetään ruuvista) bensapaine laskee/nousee. Ali/ylipaine taas nostaa/laskee bensapainetta imusarjan paineen mukaan, jolloin suuttimien bensapaineen ja imusarjan paine-ero on aina sama. Imusarjan paine siis joko kevittää/painaa jousta, jolloin bensapaine muuttuu.

tänään nyt sitten avasin ja tutkailin tota säädinta, eipä kovin ihmeellinen sisältä ollu. laitoin kasaan ja koitin paineilmalla nii toimi hyvin, sit laitoin micraan kiinni nii sain nostettua johonkin 3,1bar mut siihen taas tyssäs o.O täytyyks täsä nyt ruuvata skylinen pumppu sinne paikalleen ????

Jos sulla löytyy kunnon pumppu niin laita ihmeessä. Voi olla etta aikakin on tehnyt sen verran damagea ettei jaksa enää pumpata se vakio.
Kyllä se ehkä jollain 3,5 barin paineella jo ajettavasti toimii etanolilla.
Reply
#99
Papyrus Wrote:
razz3 Wrote:
ExPReS Wrote:
razz3 Wrote:
zäne Wrote:
Zuikkis Wrote:Ei pidä paikkaansa, kyllä näyttää oikean paineen vaikka olisi vakiosäädin välissä.

Varmaan vaan ei vakiopumppu jaksa työntää kuin tuon 2.3bar.. Tai sitten rikki tuo tuuning-säädin. Smile

:-[ Nonni. Ei pitäs skriivata kuumepäissään. :-[ Menee heti pieleen :-[ Tsori :-[

Quote:voi perkeleenperkele ! ei tietenkää toimi ku mä jotain koitan Vihainen kai sitä pitää sitte laittaa palautetta ostopaikkaan.
Voihan sen kiinan säätimeltä lähtevän paluun painaa vaikka kevyesti luttuun ni näkee onko pumppu vai säädin jaakkona !
en tiiä mut jotain on tehtävä ! mulla loppuu bensa ja paineensäädin on epäkunnossa ;D tuli muuten sen säätimen mukana sellasta leluletkua et meni ihan löysäks ku vaan bensaa meni hetken siitä läpi :Smile ei se alipaineistus sit siihen sen toimintaan mitenkään vois vaikuttaa ? laitoin jo s-postia liikkeeseen, katsotaan mitä vastaavat. räjähtääks tommonen säädin käsiin jos sen vaikka itse avais ? koitin myös kytkeä sen säätimen toisinpäin, mutta sillon ei se viisari värähtäny ollenkaa.
Kyllä siellä yleensä on jousi sisällä jossa jännitystä, joten varovasti kannattaa avata. Ei tuollainen sisältä ole kyllä monimutkainen.

Karkeasti näin:

Jousi kuristaa bensan virtausta, jolloin riippuen jousen kireydestä(säädetään ruuvista) bensapaine laskee/nousee. Ali/ylipaine taas nostaa/laskee bensapainetta imusarjan paineen mukaan, jolloin suuttimien bensapaineen ja imusarjan paine-ero on aina sama. Imusarjan paine siis joko kevittää/painaa jousta, jolloin bensapaine muuttuu.

tänään nyt sitten avasin ja tutkailin tota säädinta, eipä kovin ihmeellinen sisältä ollu. laitoin kasaan ja koitin paineilmalla nii toimi hyvin, sit laitoin micraan kiinni nii sain nostettua johonkin 3,1bar mut siihen taas tyssäs o.O täytyyks täsä nyt ruuvata skylinen pumppu sinne paikalleen ????

Jos sulla löytyy kunnon pumppu niin laita ihmeessä. Voi olla etta aikakin on tehnyt sen verran damagea ettei jaksa enää pumpata se vakio.
Kyllä se ehkä jollain 3,5 barin paineella jo ajettavasti toimii etanolilla.

Mites paljon sun micralla oli ajettu? Ja vuosimalli ?
i has an skyline! cats know how we feel, but they don't care. I drift not because it is a quicker way around a corner, but the most exciting way. © Keiichi
-en käytä lippistä http://neckbreakerz.com/blog/2013/04/25/neckbreaker-z/ !!!
Reply
razz3 Wrote:
Papyrus Wrote:
razz3 Wrote:
ExPReS Wrote:
razz3 Wrote:
zäne Wrote:
Zuikkis Wrote:Ei pidä paikkaansa, kyllä näyttää oikean paineen vaikka olisi vakiosäädin välissä.

Varmaan vaan ei vakiopumppu jaksa työntää kuin tuon 2.3bar.. Tai sitten rikki tuo tuuning-säädin. Smile

:-[ Nonni. Ei pitäs skriivata kuumepäissään. :-[ Menee heti pieleen :-[ Tsori :-[

Quote:voi perkeleenperkele ! ei tietenkää toimi ku mä jotain koitan Vihainen kai sitä pitää sitte laittaa palautetta ostopaikkaan.
Voihan sen kiinan säätimeltä lähtevän paluun painaa vaikka kevyesti luttuun ni näkee onko pumppu vai säädin jaakkona !
en tiiä mut jotain on tehtävä ! mulla loppuu bensa ja paineensäädin on epäkunnossa ;D tuli muuten sen säätimen mukana sellasta leluletkua et meni ihan löysäks ku vaan bensaa meni hetken siitä läpi :Smile ei se alipaineistus sit siihen sen toimintaan mitenkään vois vaikuttaa ? laitoin jo s-postia liikkeeseen, katsotaan mitä vastaavat. räjähtääks tommonen säädin käsiin jos sen vaikka itse avais ? koitin myös kytkeä sen säätimen toisinpäin, mutta sillon ei se viisari värähtäny ollenkaa.
Kyllä siellä yleensä on jousi sisällä jossa jännitystä, joten varovasti kannattaa avata. Ei tuollainen sisältä ole kyllä monimutkainen.

Karkeasti näin:

Jousi kuristaa bensan virtausta, jolloin riippuen jousen kireydestä(säädetään ruuvista) bensapaine laskee/nousee. Ali/ylipaine taas nostaa/laskee bensapainetta imusarjan paineen mukaan, jolloin suuttimien bensapaineen ja imusarjan paine-ero on aina sama. Imusarjan paine siis joko kevittää/painaa jousta, jolloin bensapaine muuttuu.

tänään nyt sitten avasin ja tutkailin tota säädinta, eipä kovin ihmeellinen sisältä ollu. laitoin kasaan ja koitin paineilmalla nii toimi hyvin, sit laitoin micraan kiinni nii sain nostettua johonkin 3,1bar mut siihen taas tyssäs o.O täytyyks täsä nyt ruuvata skylinen pumppu sinne paikalleen ????

Jos sulla löytyy kunnon pumppu niin laita ihmeessä. Voi olla etta aikakin on tehnyt sen verran damagea ettei jaksa enää pumpata se vakio.
Kyllä se ehkä jollain 3,5 barin paineella jo ajettavasti toimii etanolilla.

Mites paljon sun micralla oli ajettu? Ja vuosimalli ?
1995 ja 160tkm
Reply
Papyrus Wrote:
razz3 Wrote:
Papyrus Wrote:
razz3 Wrote:
ExPReS Wrote:
razz3 Wrote:
zäne Wrote:
Zuikkis Wrote:Ei pidä paikkaansa, kyllä näyttää oikean paineen vaikka olisi vakiosäädin välissä.

Varmaan vaan ei vakiopumppu jaksa työntää kuin tuon 2.3bar.. Tai sitten rikki tuo tuuning-säädin. Smile

:-[ Nonni. Ei pitäs skriivata kuumepäissään. :-[ Menee heti pieleen :-[ Tsori :-[

Quote:voi perkeleenperkele ! ei tietenkää toimi ku mä jotain koitan Vihainen kai sitä pitää sitte laittaa palautetta ostopaikkaan.
Voihan sen kiinan säätimeltä lähtevän paluun painaa vaikka kevyesti luttuun ni näkee onko pumppu vai säädin jaakkona !
en tiiä mut jotain on tehtävä ! mulla loppuu bensa ja paineensäädin on epäkunnossa ;D tuli muuten sen säätimen mukana sellasta leluletkua et meni ihan löysäks ku vaan bensaa meni hetken siitä läpi :Smile ei se alipaineistus sit siihen sen toimintaan mitenkään vois vaikuttaa ? laitoin jo s-postia liikkeeseen, katsotaan mitä vastaavat. räjähtääks tommonen säädin käsiin jos sen vaikka itse avais ? koitin myös kytkeä sen säätimen toisinpäin, mutta sillon ei se viisari värähtäny ollenkaa.
Kyllä siellä yleensä on jousi sisällä jossa jännitystä, joten varovasti kannattaa avata. Ei tuollainen sisältä ole kyllä monimutkainen.

Karkeasti näin:

Jousi kuristaa bensan virtausta, jolloin riippuen jousen kireydestä(säädetään ruuvista) bensapaine laskee/nousee. Ali/ylipaine taas nostaa/laskee bensapainetta imusarjan paineen mukaan, jolloin suuttimien bensapaineen ja imusarjan paine-ero on aina sama. Imusarjan paine siis joko kevittää/painaa jousta, jolloin bensapaine muuttuu.

tänään nyt sitten avasin ja tutkailin tota säädinta, eipä kovin ihmeellinen sisältä ollu. laitoin kasaan ja koitin paineilmalla nii toimi hyvin, sit laitoin micraan kiinni nii sain nostettua johonkin 3,1bar mut siihen taas tyssäs o.O täytyyks täsä nyt ruuvata skylinen pumppu sinne paikalleen ????

Jos sulla löytyy kunnon pumppu niin laita ihmeessä. Voi olla etta aikakin on tehnyt sen verran damagea ettei jaksa enää pumpata se vakio.
Kyllä se ehkä jollain 3,5 barin paineella jo ajettavasti toimii etanolilla.

Mites paljon sun micralla oli ajettu? Ja vuosimalli ?
1995 ja 160tkm

sainpahan selville että micraa on tehdy kahdella eri bensapumpulla, toinen on isompi ja toinen pienempi ;D mulla varmaan se pienempi (vm.93/170tkm)

e. (OT mut http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558308 )
i has an skyline! cats know how we feel, but they don't care. I drift not because it is a quicker way around a corner, but the most exciting way. © Keiichi
-en käytä lippistä http://neckbreakerz.com/blog/2013/04/25/neckbreaker-z/ !!!
Reply
aattelin et laitan ny tänne pari kuvaa tosta pumpun vaihdosta,

elikkä tänää väänsin sinne paikalleen sen skylinen orkkis pumpun. ja kas kummaa johan alko paineetkin nousemaan =)
sehän tipahti oikeen mukavasti paikalleen, suodatin piti vaan ottaa micran pumpusta että mahtus sinne oikein. en tiiä kyllä että kuvittelenko vaan mut tuntuis siltä että ois tullu vähän lisää vääntöä :Smile

kumpi on kumpi? ehheh Big Grin

[img width=575 height=770]http://i1005.photobucket.com/albums/af172/razz33/IMG_0973.jpg[/img]
[Image: IMG_0975.jpg]
[img width=575 height=770]http://i1005.photobucket.com/albums/af172/razz33/IMG_0979.jpg[/img]
[Image: IMG_0981.jpg]
i has an skyline! cats know how we feel, but they don't care. I drift not because it is a quicker way around a corner, but the most exciting way. © Keiichi
-en käytä lippistä http://neckbreakerz.com/blog/2013/04/25/neckbreaker-z/ !!!
Reply
razz3 Wrote:aattelin et laitan ny tänne pari kuvaa tosta pumpun vaihdosta,

elikkä tänää väänsin sinne paikalleen sen skylinen orkkis pumpun. ja kas kummaa johan alko paineetkin nousemaan =)
sehän tipahti oikeen mukavasti paikalleen, suodatin piti vaan ottaa micran pumpusta että mahtus sinne oikein. en tiiä kyllä että kuvittelenko vaan mut tuntuis siltä että ois tullu vähän lisää vääntöä :Smile

kumpi on kumpi? ehheh Big Grin
Toimiiks nytten ku vaihoit pumpun ?
Monta sataa
Reply
Tuli mieleen että tuohon paineensäätimen rinnallehan voisi laittaa jonkun solenoidin tai vaikka ihan mekaanisen hanan, millä säädin ohitetaan. Saisi helposti vakiopaineet, jos joutuu tavan bensaa tankkaamaan..
Reply
Zuikkis Wrote:Tuli mieleen että tuohon paineensäätimen rinnallehan voisi laittaa jonkun solenoidin tai vaikka ihan mekaanisen hanan, millä säädin ohitetaan. Saisi helposti vakiopaineet, jos joutuu tavan bensaa tankkaamaan..

Toi oliski aika mainio!


Mut juu, nyt on tankki täynnä re85 ja parikyt liksaa takana ja tuntuis menevän vähän paremminkin ku ennen Smile voipi olla et kuvittelen vaa.
i has an skyline! cats know how we feel, but they don't care. I drift not because it is a quicker way around a corner, but the most exciting way. © Keiichi
-en käytä lippistä http://neckbreakerz.com/blog/2013/04/25/neckbreaker-z/ !!!
Reply
Offtopiciks mene micran osalta mutta onko kukaan vielä uskaltanut koittaa 85Confusedta n15 1.6 almerassa ton kaltaisin muutoksin?
Reply
skailain Wrote:Offtopiciks mene micran osalta mutta onko kukaan vielä uskaltanut koittaa 85Confusedta n15 1.6 almerassa ton kaltaisin muutoksin?
Entäs GTI almerassa?? Big Grin
Primera P11-144 sportdeck
Reply
Ei muuta ku testaamaan. Eihän tuossa vahinkoa tule.
Varmasti joka auto on ajokelpoinen tuon muutoksen jälkeen. Tai riippuu pitkälle siitä paljonko on vakiopaineet.
Prosentuaalisesti kun auto saa ainetta 20-30% lisää niin pelaa.
Vanhemmat autot ei ole nirsoja pakokaasusta. Uudemmissa voi syttyä vikakoodi pakokaasuun liittyen.
Reply
Lähti Bp säädin mittarilla tilaukseen täälläkin. Aihiona Super Suzuki Swift kolmisylinterisellä 1-litraisella isolohkolla.
Näytti olevan tankin sisäinen pumppukin jos tarvii vaihtaa, mikäli tilanne äityy samaksi kuin razz3lla.

Kokeilin aikoinaan sekä R32 GTS-T:tä että Soareria ajaa ihan ilman mitään modeja tai säätöjä etanolilla ja kyllähän ne eteenpäin menivät mutta vähän vaivoin toki. Juurikaan muuta efektiä tai harmia en huomannut. About noin suurinpiirtein 50-50 e85-98e perstuntumasuhteella ei enää ollut seoksissa tai kulussa mitään merkittävän tuntuista eroa suuntaan eikä toiseen. Soarerissa tosin on kapasitanssiin perustuva polttoainemittarin anturi, joten se sekosi ihan täysin. Näytti täyttä tankkia ja vilkkui ja välkkyi.
Suikale meni, viina jäi
Member of ~Spirit of the Vihis~ fanclub
Reply
Raa'alla etanolilla en oo vielä kokeillut, mutta -97 2.0 chrysler neoniin tankkasin 95 ja 85 = 50/50%, enkä huomannut mitään eroa auton käyttäytymisessä. Jos puhutaan polttoainelinjojen uusimisesta, niin vaihtaako porukka myös ne metalliputket, vai pelkät kumiletkut kestävempiin?

GTi almera kiinnostaisi myös kokeilla päivittää tuolle polttoaineelle. Bensanpainesäädin jo on paikoillaan ja moottorin ohjelmointi nistunella olisi varmastikin järkevä toimenpide. Katsotaan, jos joku tekisi tuon ensin. Smile
Reply

Outoja häiriöitä autossa - etanolibensa hämmentää autoilijoita.

Turvapalvelupäällikkö Jonne Luomala Autoliitosta muistuttaa,
että RE85 on tarkoitettu vain autoihin, joissa on ns. flexfuel-moottori.
Niitä on Suomessa muutama tuhat kolmen miljoonan autokannasta.

Muille moottoreille ei etanolibensaa pidä tarjota. Jos kuitenkin käy niin...

- Ei pidä ajaa metriäkään. Auto hinauksella korjaamoon ja väärä polttoaine ulos tankista.
Turha ottaa riskiä, Luomala sanoo.

- Jos on ajettu, niin sitten voidaan joutua puhdistamaan kaikki polttoaineletkut ja –pumput.
Se on jo kalliimpi remontti.

Syy toimiin löytyy etanolista. Se syövyttää moottoria, joka ei ole suunniteltu RE85-polttoaineelle.

Jos tankkaat vahingossa tätä - älä aja metriäkään!

Tongue

Herrasmies ei hehkuta.
Reply
Alppu Wrote:Outoja häiriöitä autossa - etanolibensa hämmentää autoilijoita.

Turvapalvelupäällikkö Jonne Luomala Autoliitosta muistuttaa,
että RE85 on tarkoitettu vain autoihin, joissa on ns. flexfuel-moottori.
Niitä on Suomessa muutama tuhat kolmen miljoonan autokannasta.

Muille moottoreille ei etanolibensaa pidä tarjota. Jos kuitenkin käy niin...

- Ei pidä ajaa metriäkään. Auto hinauksella korjaamoon ja väärä polttoaine ulos tankista.
Turha ottaa riskiä, Luomala sanoo.

- Jos on ajettu, niin sitten voidaan joutua puhdistamaan kaikki polttoaineletkut ja –pumput.
Se on jo kalliimpi remontti.

Syy toimiin löytyy etanolista. Se syövyttää moottoria, joka ei ole suunniteltu RE85-polttoaineelle.

Jos tankkaat vahingossa tätä - älä aja metriäkään!

Tongue

kamalaa micran koneesta ei oo varmaa enää mitään jäljellä ku on kaikki syöpyny n.1000km aikana =S mahtaaks papyruksen micrassa olla enää konetta yhtää jäljel =O
i has an skyline! cats know how we feel, but they don't care. I drift not because it is a quicker way around a corner, but the most exciting way. © Keiichi
-en käytä lippistä http://neckbreakerz.com/blog/2013/04/25/neckbreaker-z/ !!!
Reply
razz3 Wrote:
Alppu Wrote:Outoja häiriöitä autossa - etanolibensa hämmentää autoilijoita.

Turvapalvelupäällikkö Jonne Luomala Autoliitosta muistuttaa,
että RE85 on tarkoitettu vain autoihin, joissa on ns. flexfuel-moottori.
Niitä on Suomessa muutama tuhat kolmen miljoonan autokannasta.

Muille moottoreille ei etanolibensaa pidä tarjota. Jos kuitenkin käy niin...

- Ei pidä ajaa metriäkään. Auto hinauksella korjaamoon ja väärä polttoaine ulos tankista.
Turha ottaa riskiä, Luomala sanoo.

- Jos on ajettu, niin sitten voidaan joutua puhdistamaan kaikki polttoaineletkut ja –pumput.
Se on jo kalliimpi remontti.

Syy toimiin löytyy etanolista. Se syövyttää moottoria, joka ei ole suunniteltu RE85-polttoaineelle.

Jos tankkaat vahingossa tätä - älä aja metriäkään!

Tongue

kamalaa micran koneesta ei oo varmaa enää mitään jäljellä ku on kaikki syöpyny n.1000km aikana =S mahtaaks papyruksen micrassa olla enää konetta yhtää jäljel =O

Hahaha.

Hyvin kulkee edelleen uudellakin omistajalla. En oo yhtään moottoria nähny joka etanolilla ois menny miksikään. Kaikkia vaan aina "puhuu" niistä.
Reply
Ihmeesti nuo normivessojen pissapojat kuitenkin kestää muovi/kumiosiltaan etanolia ;D
Jopa suositellaan vaihtamaan metanolipohjaisista etanolipohjaisiin, mutta kukaan ei puhu pissapojan muokkamisesta etanolia kestäväksi...


"Pumppujen ja suodattimien puhdistus"

Jos pumppuun, letkuihin yms jää vaikkapa 2 litraa E85Confusedta, niin siitä kun tyhjentää tankin ja lyö 50 litraa E5Confusedta tankkiin niin etanolia on maksimissaan kokonaisuudessaan max 8%, jolla käy sitten kone kuin kone.

Voihan tuosta tietysti joku korjaamo ottaa 200e, sen verran raju "huolto" ;D
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
Niin no.

Syy siihen miksi ihmisiä varoitellaan noista asioista on se, että muuten dorkat tankkais tuota ja niiden autot ei tosiaan toimis. Sit kun huollossa käydään ja tulee maksun aika niin sitä maksumiestä lähdettäisiin hyvin helposti tekemään jostain muusta.

Ehkä jossain on todettukin että tietyt kumilaadut ja alumiinilaadut syöpyvät ajanmittaan. Kun tällainen tieto kerran on olemassa, ei voida olla sitä sanomatta. Ne jotka tuolla viinalla läträävät, osaavat hommaan suhtautua kuten siihen kuuluu, mutta yhtiöt haluavat vain näin irtisanoutua vastuusta joka _EHKÄ_ saattaa joskus heidän niskaan olla lankeamassa. Onhan se selväkin että jos ei varoteltaisi niin joku toope sitten itkemään että kuuskytluvun kumiletku katosi ja nyt auto paskana; kuka maksaa?

Ja silti, vaikka tässä enemmän-vähemmän autoharrastajia itse kukainenkin sattuu olemaan, pitää muista että on hyvinkin mahdollista että jollain voi vielä letkut kadota tai suodatin sulaa näiden kanssa läträtessä. Vaikka täällä paljon positiivista vaikutelmaa onkin tullut, muistakaa että se on oikeasti mahdollinen skenario Smile Milloin ja mistä ja miten? Sitä ei tiedä.

Tosin, ehkä mikrassa ei niin jännitä saati itsellä suzukissa. Aurinko nousee vaikka jotain vähän kajahtaiskin Smile
Suikale meni, viina jäi
Member of ~Spirit of the Vihis~ fanclub
Reply
matsu on kyllä asian ytimessä. Smile

Parempi vaan, että kansalle toitotetaan, ettei tota nyt kannata tosta vaan joka autoon laittaa. Ostakoon kaupasta uuden fleksifuelin, tai ottakoon ite selvää asioista.

Ja kyllä kait etanoli on joillekin osille eri asia ku perusbensa? Kun esmes kumiletkuja on olemassa erilaisia, jotkut kestää etanolia, kaikki ei. Alan liikkeessä osaavat kyllä kertoa ja myydä just oikeeta kamaa, jos ei ite jaksa selvitellä. Ei mikään toki heti räjähdä. Mut toisaalta jos vaikka Nissan nyt alkais mainostaa, että kaikki heiän autot kyllä kestää etanolia, ku 10 ihmistä on jo ajanu vuoden ongelmitta...niin entäs sitten ku pari prosenttia autoista porsii jonkun vuoden päästä? ;D

Autojen parissa ropaavalle se nyt on aika sama, jos joku bensaletku alkaa vuotaa, jos ei nyt ihan worst case satu sen kanssa. Tavikselle tollanen on elämää suurempi ressi ja valtiovallan salajuoni saada kaikki ostamaan uusia autoja.
Reply
Laitampa tällaisen taulukon minkä löysin noista muovien kestävyyksistä.
Koko juttu klubipuolella.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply
MIL-Tec Wrote:Laitampa tällaisen taulukon minkä löysin noista muovien kestävyyksistä.

Katon taulukon ja korotan kuvalla vuotavasta tarvikeletkusta. ;D


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply
Onko tietoa mitä letkua tuo on? Taulukon perusteella sain ainakin itse sen käsityksen että bensiini on jopa pahempi letkujen syöjä mitä etanoli. Tosin noita tuunari lehtien juttuja ei kannata lukea kun piru raamattua.
Reply
MIL-Tec Wrote:Onko tietoa mitä letkua tuo on?

Joo ja ei. Perusbensaletkua tarvikekaupasta noin viiden vuoden takaa. Ei viittii liikkeen nimeä sanoa ääneen, kun sitten se on hetken päästä nettifaktana, että just sen paikan letkut ei kestä. ;D

Ei sillä tiedolla oikein mitään tee, kun tuskin se enää ihan samaa kamaa on edes samasta paikasta ja toisaalta samaa letkua on varmasti saanut muualtakin. Enemmänkin sillä, että ei ne kaikki kyllä automaattisesti kestä, eli kannattaa olla hereillä asian suhteen. Smile


Quote:Taulukon perusteella sain ainakin itse sen käsityksen että bensiini on jopa pahempi letkujen syöjä mitä etanoli.

Varmasti noin onkin, jos otetaan randomilla kasa muovituotteita. Mut jos puhutaan auton bensaletkuista, ni voinee olettaa, että kyllä ne kaikki ainakin bensaa kestää.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)