Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TYYPPIVIAT/VIKALISTA/OSTAJAN OPAS
#91
Mä oon laittanu muutamaan autoon rasvanipat noihin. On helppo lisäillä rasvaa tarvittaessa.
Reply
#92
kimez Wrote:Mä oon laittanu muutamaan autoon rasvanipat noihin. On helppo lisäillä rasvaa tarvittaessa.

Mihin kohti oot nipat laittanu? Ei sulla kuvaa ois?
Reply
#93
Sunny_B12 Wrote:
kimez Wrote:Mä oon laittanu muutamaan autoon rasvanipat noihin. On helppo lisäillä rasvaa tarvittaessa.

Mihin kohti oot nipat laittanu? Ei sulla kuvaa ois?

No eipähän tullu silloin mieleen ottaa niitä kun vielä auton omisti. Pariin muuhunkin Primeraan noita laittanut.
Yritän bongata ne tuota kaupungilta ja räppästä kuvan.
Reply
#94
Tässä kunnon "tyyppivika" nissan p11-144 1.6.

Eli kyseiseen autoon vm.2000 on jo kertaalleen vaihdettu merkkihuollossa polttoaineen määrän ilmaiseva anturi 2004 ja nyt pari viikkoa sitten sama homma uusiksi jonka jälkeen hetken näytti oikein mutta taas näyttää ihan omiaan.Onkohan kellään muulla ko.auton omistajalla samoja ongelmia ollut ja jos on saatu korjattua niin ihmettä sille on tehty? Omassa mielessä on jopa käynyt että onkohan tässä aikaisemmassa nisukassa vm96-99 samanlainen toi tankkiin tuleva anturi rakenne sillä vanhemmassa nisukassa ei kyseisestä ongelmaa ollut.
Reply
#95
Toivo Wrote:Nissan Primeran P11 -00 yhtenä ja tosi kiusallisena ongelmana on esiintynyt moottorin oranssisen vikavalon sitkeä palaminen. Viittaan
tässä yhteydessä koodiin P0420 (Häiriö 3-tiekatalysaattorissa). Huoltotoimenpiteeksi ehdotetaan nokkaketjun vaihtoa venyneen tilalle
Remontti alkuperäisosineen maksaa noin 1000 Eur. Itselläni em. remontin jälkeen vikavalo oli poissa viikon puolitoista, jonka jälkeen se
alkoi hehkua uudelleen. Tämän jälkeen suoritettiin etukatalysaattorin silmämääräinen tarkistus ja molempien lamda-antureiden uusiminen.
Tällä hetkellä elän pelonsekaisissa tunnelmissa odottaen, että koska se syttyy jälleen. Omituisinta tässä on se, että venyneelle nokkaketjulle
ja mahdollisesti vialliselle CPU:lle on olemassa omat virhekoodit, joita korjaamoiden käyttämät konsultit eivät kohdista vikaa muualle, kuin
3-tiekatalysaattoriin. Ketä tässä enää voi uskoa, kun Nissanin maahantuojakin on lyönyt vetoa venyneen nokkaketjun puolesta. Käytäntö
on osoittanut aivan toista. Mikä todellisuudessa aiheuttaa Primerassa vikakoodin P0420 palamisen?

Ale Wrote:Kirjoitelkaa nyt kaikki vikoja mitä ootte autossanne havainnut. Niin tiedossa olevia tyyppivikoja kuin omia kokemuksianne ja muitakin.

Lisäksi oudompiin ongelmiin olisi hyvä lisätä myös jotain infoa korjaustoimenpiteistä.

Jos on mahdollisuus väärinkäsitykseen niin eritelkää myös mitä (vuosi)mallia juttu koskee.

Näistä tiedoista kootaan sitten malleittain kattava "ostajan opas" ja tyyppivikalista.

voi itku kun on vieras. miten mahtoi tämän kanssa käydä?

en ole käynyt vielä vikalukua teettämässä mutta itselläni moottorinvikavaloa vilkutti ensin kovilla pakkasilla. eli pakkanen jotain -15 luokkaa niin vikavalo syttyi palamaan ja alle -10 niin palaminen loppui. kävin tässä välissä katsastuksessa ja päästöt olivat katsurin mukaan todella hyvät. sit taas tuli pakkanen ja moottorivalo syttyi ja nyt se onkin palanut siitä asti. itse olen ajatellut sen olevan tukkoinen kissanrööri ja/tai lambdavika kun kulutus on semmoista 11-12litraa kaupungissa mutta se taas on normaalia tälle CVT-automaatille.

pitkällämatkalla olen päässyt ennen 7.6l/100 mutta tämän vikavalorumban jälkeen on ollut kylmästi jotain 8.xlukemia.

jollekkin tuttuja ominaisuuksia jos vaikka tuntisi piston omassa vikalistassaan ja kehtaisi kertoa omasta kokemuksestaan mitä tuli tehtyä Big Grin
Reply
#96
Lisätäänpäs tänne muutama juttu, minkä olen itse huomannut. Osa menee kyllä jo vanhuuden piikkiin (auto on valmistettu toukokuussa -97), mutta tarkastelemisen arvoisia kohteita kuitenkin.

- Moottorin kannakkeet entiset (339tkm)
- Polttoainesäiliön kiinnitysvanteet todella syöpyneet. Kuljettajan puoleinen katkesi itsestään. (337tkm) Tarkastelin samalla pohjalevyä muutenkin. En löytänyt mitään hitsattavaa. Tarkoituksena on kuitenkin jossain vaiheessa vetästä sinkkimaali koko pohjalevyyn ja massat yms. litkut.
- Takaiskareiden yläpäät (se murikka mikä on korissa kiinni) kappaleina. Tästä tuli maininta viime katsastuksessa, mutta ei merkintää. (noin 330tkm)
- Etulokarit ruostuu puhki (vasemmassa reikä, oikeassa alkava.)
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)