Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TYYPPIVIAT/VIKALISTA/OSTAJAN OPAS
#31
Mä olen putsannut paskat sieltä Bodomin mainitsemasta kolosta ihan vaan reilulla vesi suihkulla.Ne paskat tulee sitten sieltä ala puolelta läpi.
Reply
#32
Kuuleman mukaan ne saa helpoiten kokonaan puhtaaksi kun irrottaa sisälokarit... itselläni on reikä kyllä sisälokarissa sattuneesta syystä nimim. Sopivat renkaat on pop. ;D Hiekka+pöly paska lähtee vedellä mutta neulaset ja lehdet jää sinne muhimaan... Tongue
Uusi pelti ei ruostu...vaihda pellit ajo(i)ssa...
Reply
#33
Almerassa sama homma Sad helpoiten almerassa ainakin selvii ottamalla eturoiskeläpät pois ja putsaamalla vedellä tai millä nyt ikinä haluukin Big Grin
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#34
Ville Wrote:Bodom: Milläs kaivelit ne paskat sieltä?

Joo, ihan vedellä huuhtelin pois ja yhdessä kohdassa on "pinttynyttä" likaa, ja sen harjasin hammasharjalla pois ;D [hyvin lähti]

Jännää huomata, että muillakin on samanlaisia juttuja autoissaan.. Mä aina luulin, että näin voi käydä vain mulle Big Grin No, ei.. Mieluumminhan noita ei tulis lainkaan.
Reply
#35
Muistaakseni tyyppiviaksi luettavissa aiempien kokemusten perusteella, en vaan löytänyt mitään keskustelua aiheesta.

Eli, taustapeilin resonointi. Aivan järjetöntä nykyisellään, kova alusta ja lumen & jään tuoma epätasaisuus tienpinnassa saavat taustapeilin kuulostamaan lähinnä vibraattorilta. Häiritsevää, perin juurin.

Sikäli, kun joku on mallikkaasti saanut tuon korjattua, laittakoon kepulikonstit tänne kaikkien luettavaksi.

... mitään allekirjotuksia harrasta
Reply
#36
Hemuli Wrote:Muistaakseni tyyppiviaksi luettavissa aiempien kokemusten perusteella, en vaan löytänyt mitään keskustelua aiheesta.

Eli, taustapeilin resonointi. Aivan järjetöntä nykyisellään, kova alusta ja lumen & jään tuoma epätasaisuus tienpinnassa saavat taustapeilin kuulostamaan lähinnä vibraattorilta. Häiritsevää, perin juurin.

Sikäli, kun joku on mallikkaasti saanut tuon korjattua, laittakoon kepulikonstit tänne kaikkien luettavaksi.


Aikoinaan, kun koeajoin Primeraa, kokeilin samalla myös tavallista 2.0 SLX mallia, jolla oli ajettu 128tkm (omassa silloin n.90tkm). Siinä SLXConfusedsä taustapeili narisi ja rätisi vietävästi!! Ihmelteltiin, että mikä siinä on.. Tuttavalla (-92 1.6) rätisee kanssa, mutta hänellä se alkoi narisemaan sen jälkeen kun oli popitellut 2kk 15" Cervinillä (kontissa). Itsellänikin se peili resonoi mukavasti aina kun tulee luukutettua vähänkään kovempaa.. Oottelenkin innolla, että milloin mun taustapeili alkaa natisemaan.. Jos se alkaa, niin mulla on varmaan 2 vaihtoehtoa. Joko ostan uuden peilin kokonaan. Tai sitten otan sen pois, avaan jollakin konstilla, ja laitain muovisaumoihin jotain tököttiä.. Tai voishan sen peilikotelon (jos se on ontto tms) vaikka täyttää jollain aineella kokonaan Wink Kyllä sitä konsteja löytyy, se on vain tekijästä kiinni!
Reply
#37
Mä oon vaimentanu edellisestä autosta taustapeilin. Otin peilin irti ja purin sen. Oli helppo avata, se oli ihan ruuveilla kiinni. Sitten laitoin peililasin taakse vaimennusmattoa ja täytin kotelon laastilla (sitä oli sopivasti ulottuvilla). Täyttö onnistuu tietysti myös muilla aineilla, esim liima-hiekka-massalla, uretaanilla tms.
Reply
#38
Niin siitä käsijarrun säädöstä vielä, tarkoitin nimen omaan automaattisäädön perusasetusta. Jos se on tehty väärin :Smile. Luistien jumimiseenkin on vaikea uskoa. Tuo toisaikaisuus kyllä ihmetyttää, mutta sellaistakin sattuu, että kun jarru hieman laahaa, se lämpenee 'potentiaalisesti' eli alkaa koko ajan enemmän ja enemmän puremaan. Eli välttämättä ei huomaa kuin tietyn tyyppisessä ajossa. Niin ja tietenkin ABS:t tarvitsee korkeamman luokan jarrunesteen (taisi olla DOT5).
ASTechrific
Reply
#39
Startti hajos viikolla, on ihan tosiaankin kulutus tavaraa primerassa Sad(p11).
Kolmena aamuna piti pahaa ääntä käynnistäessä ja nyt keskiviikkona lakkas starttaamasta.
Motonetista kunnostettu 1.4 kw startti moottori 132 eur. ,et silleen.
Reply
#40
Mulla ainakin Startti pitää kunnon meteliä jos pakkasta ja starttaa ilmat roikkaa. No odotellaan millon hajoaa.
Reply
#41
tuttuja asioita ystävät hyvät.itselläni P11 -98 2.0 slx met.hohto sin. 140tkm.
-------
takaovien kynnyksien molemmilla puolilla kivenhakkaamat.
------
takaspoileri rikkonut maalipintaa takaluukusta.
----
taustapeili tärisee,kontissa 12"peerles+kiva vahv. :Smile
----
etunivelten suojakumien heikko kesto.(vaihdettu 100tkm,nyt sama suojakumi 140tkm rikki.)
-----
multilinkin kuluminen(havaittu135tkm kohdal).
------
kuskinoven tiivisteen vuoto: talvella vesi valuu oven kynnyksen kohdalle ja jäätyy,kyseisestä paikasta löytyi "kraaterimainen" ruostekohta,pikkusormenpään kokoinen kohta.
------
pakinpäälle meno välillä heikkoa,mielenkiintoinen "ominaisuus"?
--------
ovenkahvojen ympäriltä maali "kuplii"irti.
--------
+lukuisat kivenhakkaamat,maalipinta on TODELLA heikko.
----------
startti on joskus pitänyt ilkeätä ääntä.... :'(
tässä nyt ainakin aluksi mieleen tulleet ;D

Reply
#42
Startin kestävyyteen saa vaikutettua aika paljon, kun starttaa aina kytkin pohjassa. Varsinkin tälleen talvella.

Minulla takapuskurin sisään pakkaa herkästi lunta. Pahimmillaan yhtenä talvena lumi/jää pullautti takapuskurin sivut ulos ja väänsi jotkut kynnet sieltä suoraksi. Kannattaa seurata.

Toinen vika, jonka vasta huomasin: Etuovien ikkunakarmeissa olevat mustat teipit meinaa aueta sisäpuolelta. >Sad

Kolmas: Takaspoilerin lakkapinta näyttää naarmuuntuneelta, eikä puleeraamalla/vahaamalla muuttunut oikein miksikään.
ASTechrific
Reply
#43
-92 primera ajettu 160tkm. 5-vaihde ei pysynyt päällä.Vaihdettu 3 ratasta (1000mk/kpl+työt). Takakaarien alhaalta ruosteessa ja takarekisterinkilven alla ruostetta.Sähköikkuna takana ei toimi.Melkein kaikki sisävalot palaneet(vika???).
Eipä muuta tällä hetkellä.

(Primera 2.0 SLX -92) nykyään BMW 325 touring E36
Reply
#44
mulla p11 on sellanen ongelma et takapuskuri on lähtemässä reunoista irti (siellä on kai jotkut pikkukynnet tai klipsut) voi olla et on joskus kolahtanu (lue: on joskus kolahtanu) mut korjaantuu vain työntämällä sitä sisälle päin... mutta pelottaa et jos lähtee kokonaan vaikka motarilla Tongue vois joskus ottaa kokonaan irti ja kattoo et mikä siel mättää....
"Ei pidä uskoa kaikkea mitä luulee"
Reply
#45
Va Wrote:mulla p11 on sellanen ongelma et takapuskuri on lähtemässä reunoista irti (siellä on kai jotkut pikkukynnet tai klipsut) voi olla et on joskus kolahtanu (lue: on joskus kolahtanu) mut korjaantuu vain työntämällä sitä sisälle päin... mutta pelottaa et jos lähtee kokonaan vaikka motarilla Tongue vois joskus ottaa kokonaan irti ja kattoo et mikä siel mättää....

Minulla ainakin pakkaantui kerran niin paljon jäätä puskurin taakse, että se väänsi sieltä jotkut metalliset kynnet suoraksi. Huollossa olivat vain vääntäneet ne takaisin, joten korjaus pitäisi olla helppo. Irtoamisesta ei pitäisi olla vaaraa, koska näiden kynsien tarkoitus on vaan pitää puskurin sivut kylkilinjan mukaisena.
ASTechrific
Reply
#46
P10:en havaittuja "tyyppivikoja"

-Multi-Link napsuttaa kuskinpuolen etukulmasta

-Sähkötöiden laatu arveluttavaa, monia polttimoita palanut/vilkkuvat tärinästä

-Pakki ei aina kylmänä tahdo mennä päälle

-Pienet ruostetiplut havaittavissa takaovien/lokasuojan alasaumassa

Niin ja vuosimalli oli 1996, taulussa 147tkm
S6 Avant '96<br />Fabia Combi Ice '04
Reply
#47
On kuulemma tyyppivika ainakin Primeroissa ja jossain Golfeissa...Nimittäin tuulilasinpyyhkijöiden varsien kiinnitystappien jämähtäminen. Jouduttiin meinaan purkamaan koko pirun mekanismi pois herkistämistä varten. Sad Oli kerännyt tapin ja sen muovisen holkin väliin melkoisen runsaasti p****a. Iso urakka, mutta taas toimii...ihme ettei pyyhkijöiden moottori ollut palanut. Smile
&quot;I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.&quot; ~ Douglas Adams
Reply
#48
Jackalin tammikuussa mainitsema maalin kupliminen ovenkahvojen ympäriltä kuulostaa tutulta. Itselläni siis sama ongelma (Primera Wagon vm. 99), johtuu ilmeisesti kromikahvoista. Työkaveri sai saman ongelman paria vuotta vanhempaan primeraan korjattua takuuseen, kuitenkin reilusti takuuajan umpeuduttua. Kävin kuvauttamassa Jyväskylän merkkihuollossa, palaavat kuulemma parin viikon sisällä asiaan.

Muilla kokemuksia vastaavasta ongelmasta?

Muutenkin Jackalin keräämä vikalista on kuin suoraan omastani: multilinkit kolisee, vetonivelen suojakumit vaihtokunnossa, paljon kivenhakkaamia...

Onkohan multilinkkien löysyydestä muuta haittaa kun renkaiden kuluminen?

-Janne-
Reply
#49
Mulla on Primera GT P11 ja mittarissa 131tkm. Aika vähän on ollu vastaavanlaisia tyyppivikoja mitä tossa lueskelin......toistaiseksi :Smile
Yks juttu kuitenkin ihmetyttää, nimittäin renkaiden kuluminen. Muuten kuluu tasaisesti, mutta ulkoreunalta syö renkaita vähä nopeempaa tahtia. Kaikki renkaat menny samaan kuntoon, mutta vaikee sanoo kun renkaat vuorotellen edessä tai takana, että kuluuko ne vaan edessä. Osaisko kukaan asiantuntemuksella sanoo johtuuko se vääristä auraus/ohjauskulmista vai onko se multilinkin ominaisuus ???
Reply
#50
Joo, itse voisin kommentoida tota tyyppivika hommelia, että mun nähdäkseni toi pyyhkijähommeli, sekä sitten nelilinkit ja olkatapin laakerointi kannattaa tarkistaa, jos on P11-mallia itselleen hankkimassa. Tietty ostaessas mitä tahansa kotturaa itelles on syytä katsoa, että lattia pysyy kiinni ilman ratakiskoo. Muutenhan k.o. malleissa (poislukien dieselit, yäk) moottorit on suhteellisen kestäviä. Väittäisin jopa, että jos huoltokaavion mukaan vaihtaa edes vaseliinit koneeseen, niin pitäis päästä helposti joku 350-450tkm ilman isompia remontteja, jos vaan koppa kestää ehjänä...

Wink
Reply
#51
Omassa P10Confusedsä kolis takapää ihan mielettömästi mutta vika korjaantu kun vaihdoin sen "koiranluun"helppo vaihtaa ite eikä maksanu kun 19euroo motonetiltä.......sit toinen vika on noi vetarin suojakumit.Muuta vikaa ei oo ollu.....vielä.
Reply
#52
Kattokaapa piruttaan kuskinpuolen takalokasuojansisältä!!!
Kerää kivasti paskaa sinne bensantäyttöputken päälle ja ruostuu varmasti!! Omasta autosta on hitsattu kokonaan uudesta pellistä sisälokari on kuulemma tyyppivika p10Confusedsä varsinkin 91-92 malleissa! toinen paikka mistä ruostuu on rekkarin yläpuolelta valojen välistä senkin paikkasin itte (puhki)!!!
Urheiluautot on aina punasia
Reply
#53
Satuin ihan sattumalta näin pe-iltana tänne, ja p10 2.0SLX:n omistajana olen huomannut/saanut tietooni seuraavaa:

a. Vaihteiden päällä pysymiseen vaikuttaa kuulemma (erään asentajan mukaan) vaihdevivuston kuluminen. Siellä on jotain paikkoja joita voipi kiristellä, jonka jälkeen alkaa taas pykälät pysymään. En tiedä, vaikuttaako pykälien päälle saamiseen, mutta näin voisi ainakin kuvitella.

b. Taustapeilin resonointi on tuttua, oma -92 malliseni on ajettu 180k ja tuo räminä ilmestyi 150k kohdalla (ei subbasta tai mitään). Ennenkuin alatte purkamaan niitä ja vaihtelemaan, niin kääntäkää se yö-asentoon ja säätäkää sitten uudestaan, ei rätise enää! Ei ainakaan oma rätise.

c. Ja sitten vielä niistä tukivarsista. Jos fillareista alkaa kantit kulumaan, niin kannattaa käydä tarkistuttamassa kulmien (camber/caster) säädöt. Se maksaa n. 10-20€ ja vika on useimmiten siinä kuin kalliissa tukivarsissa. Pyörien ohjauskulmat muuttuvat herkästi, jos ajetaan vaikka vahingossa liian kovaa hidastetöyssyyn (muutenkin ko. töyssyt on ihan perseestä, mulla olis vähän sanottavaa sille katusuunnitteluinsinöörille joka niitä kylvää joka paikkaan varsinkin etelä-suomessa). Myös koiranluut kärsii em. kolauksista.
Reply
#54
Minä kans jouduin -91 P10Confusedsä hitsauttamaan kuskinpuolen takasisälokasuojan ja uusimaan pensatankin täyttöputken, joka oli täysin läpi mätä.

Omasta mielestä vähän kallis homma, 420€
Tulee ainaki tästä eteenpäin seurattua

Samaten pelkääjän puolen saranat kolisee montuissa

Tuntuu myös muillakin kun mulla valuttavan vettä hanskalokeron takaa
Reply
#55
Ainakin mitä itse olen huomannut P10 -92 2.0SLXolevia vikoja
-Helmapellit ruostuu puhki,kerää vettä helmapeltiin joka sitten syövyttää koko helman...
-Maalipinta tosihuono...kaikki kiven iskut näkyy selvästi
-Polttimoita palaa niin P******sti
-Vaihteet...1 tosi hankala menemään päälle,2 rutisee,pakki ei mene kunnolla päälle ja jää rutisemaan, öljyt vaihdettu 100km sitten.
-Sähkölasit temppuilee talvella,alas menee hyvin mutta ylös ei meinaa nousta millään...johtuu varmaan pakkasesta...
-Bensan kulutus........=(.....menee varmaan 10l/100km maantie ajossa...
-Nitinää takapäästä......

muita vikoja ei ole tullut eteen vaikka mittari näyttää jo 270tkm, murrokset ja multilinkit hyvässä kunnossa...taitaa primerat olla aika vahvoja tekniikaltaan mutta korilta aika heppoisia.... ???
Reply
#56
mice Wrote:Itellä P11 GT -97 ja etupäästä rupes kuuluun apparin puolelta natinaa ja narinaa. Mistä vois johtuu? Multilink? ???
Mulla kun oli GT ni sen multilinkit piti vaan kolinaa ne ei narissu :Smile.Se kolina on kyllä niin selkeetä et sen kyl erotta narinasta,joten oisko jotain muuta tiedä sitten Tongue
Reply
#57
mice Wrote:Itellä P11 GT -97 ja etupäästä rupes kuuluun apparin puolelta natinaa ja narinaa. Mistä vois johtuu? Multilink? ???

P10Confusedsä vastaavankaltaisia oireita aiheutti ainakin kuivuneet oven saranat. Eli rasvaa vaan väliin ja kokeile josko auttas.
Impreza WRX MY05
Reply
#58
Tuulilasin pyyhkijöiden kitinä kuuluu myös parin vuoden ikään ehtineen P11:n ominaisuuksiin. Tämä on kyllä helppo korjata itse. Puretaan vaihde, jossa pyyhkijöiden akseli on kiinni ja voidellaan ko. akseli vaseliinilla.
Reply
#59
joo ei se kolinaa oo ja se kuuluu renkaan luota. onko kenelläkään ollut ongelmaa öljyn kulutuksen kanssa primerassa?
Reply
#60
mice Wrote:joo ei se kolinaa oo ja se kuuluu renkaan luota. onko kenelläkään ollut ongelmaa öljyn kulutuksen kanssa primerassa?

Mulla nitisi kanssa ja se tuli ovipahvista tai siinä olevasta karttataskusta. Rasvasin ovipahvin reunat, mistä se otti ovipeltiin kiinni ja sitten rasvasin vastaavasti taskun reunat. Näillä toimenpiteillä hiljeni. Oli vaan hankala paikallistaa lähdettä. Välillä kuulosti, että tulee etujousituksen suunnalta ja välillä vaikka mistä, mutta tämä paljastui syyksi.

Kaverilla kulutti vm -00 Primera reippasti öljyä. Syyksi löysivät jonkun huohottimeen tai pakokaasun kierrätykseen liittyvän tiivisteen olevan pois paikaltaan. Jäi harmillisesti vähän epäselväksi toi syy, kun oli merkkihuollossa korjattavana takuuseen, eikä sieltä meinannut saada mitään tietoa ulos Tongue
ASTechrific
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)