Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skyline R32 GT-R turbot
#91
Henry Wrote:Hukkiksen lähdöt oli huonot kkd:n sarjassa tässä 'yhden kokemuksen perusteella' heti lähtöjen muokkaamisen jälkeen heräävyys parani paljon.

Onko ennen-jälkeen kuvia? Ihan mielenkiinnosta. Portin pitäis olla kuitenkin kiinni silloin kun ahdinta herätellään jolloin sen hukkiksen lähdön optimaalinen kulma ei oo niin oleellista(?)
260Z -74, 350Z -04
Reply
#92
Henry Wrote:Saitko hukkiksen laipat hukkiksen mukana? Täällä ois tarvetta moisille nimim. ei laippoja greddy type ch 56mm Big Grin

Eip tullu kun pelkkä hukkis Sad .
- BCNR33 V-spec 96 "2xGT2860R-5 = laginen paska"
Suosittelen Z-Power, Speedimports, Mamasan, Lakesteel
Tavaraa myynnissä http://www.dnsf.org/showthread.php?31063...a-myyntiin
Reply
#93
Toni L Wrote:Portin pitäis olla kuitenkin kiinni silloin kun ahdinta herätellään jolloin sen hukkiksen lähdön optimaalinen kulma ei oo niin oleellista(?)
Olen ihan samaa mieltä!
Onhan se tärkeää miten jouheasti kaasut pääsevät pois, mutta eikai se nyt heräämiseen vaikuta, ainakaan mainittavasti...

Moottorissa ja sen säädöissä on kuitenkin suhteellisen monta muuta muuttujaa, joten vaikea se on pakosarjaa syyttää pelkästää, ilman tarkkoja perusteluja.

Ja on aika hauska haukkua KKD hukkiksen lähtöjä, kun monessa parin tonnin merkkisarjassa ne lähdöt ovat ihan samanlaiset!
Reply
#94
Weist Wrote:Ja on aika hauska haukkua KKD hukkiksen lähtöjä, kun monessa parin tonnin merkkisarjassa ne lähdöt ovat ihan samanlaiset!

Nehän tuntuu olevan nykyään kaikissa samalla tavalla. Mun mielestä päin pyllyä. Mut se tuntuu olevan tärkeää että saadaan kollektori ihan ahtimen nielulle jolloin niistä tulee sit tommosia.
Onko tälle jotain faktaakin et miks pitää tehdä noin. Mulla oli ihan toisenlainen suunnittelussa.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#95
Arttu Wrote:Nehän tuntuu olevan nykyään kaikissa samalla tavalla. Mun mielestä päin pyllyä. Mut se tuntuu olevan tärkeää että saadaan kollektori ihan ahtimen nielulle jolloin niistä tulee sit tommosia.
Onko tälle jotain faktaakin et miks pitää tehdä noin. Mulla oli ihan toisenlainen suunnittelussa.

Jollain oli foorumin projektitopikissakin se tollai KKD:n alkuperäisasennuksella ja ahtoja ei saatu pysymään halutussa, käänsi sen sitten "menosuuntaa" vastaavaksi ja johan rupes rokkaamaan. Jokainen voi miettiä vettä, pistäppä pienellä laskulla olevaan viemäriputkeen joku +90 asteen kulma ni ei se paska sieltä enää kauheen jouhevasti kulje Big Grin
Reply
#96
jonatani Wrote:Jollain oli foorumin projektitopikissakin se tollai KKD:n alkuperäisasennuksella ja ahtoja ei saatu pysymään halutussa, käänsi sen sitten "menosuuntaa" vastaavaksi ja johan rupes rokkaamaan. Jokainen voi miettiä vettä, pistäppä pienellä laskulla olevaan viemäriputkeen joku +90 asteen kulma ni ei se paska sieltä enää kauheen jouhevasti kulje Big Grin
Joo muistan tapauksen, ahdot piikkasi hemmetisti ennen hukkiksen lähtöjen muutosta.. eikai noilla hukkiksen lähdöillä ole merkitystä jos ajelee vaan 2bar paineilla mut jos haluaa vakaat pienemmät paineet niin lähdöt on järkevää laittaa lähtemään vaikka 45 asteen kulmassa niin toimii. Sitä en ymmärrä miten toi kulma ahtimen heräämiseen vaikuttaisi.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#97
Arttu Wrote:Nehän tuntuu olevan nykyään kaikissa samalla tavalla. Mun mielestä päin pyllyä. Mut se tuntuu olevan tärkeää että saadaan kollektori ihan ahtimen nielulle jolloin niistä tulee sit tommosia.
Onko tälle jotain faktaakin et miks pitää tehdä noin. Mulla oli ihan toisenlainen suunnittelussa.

Törmäsin vahingossa tollaseen Nissan V8 LMP auton pakosarja-hukkis-turbo kuvaan.

Siinä on ainakin kollektori kaukana nielusta ja hukkiksen lähtö jouhevasti virtaussuunnan mukaisesti. No, tilaa on kyllä vähän erilailla noissa toteuttaa setit.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply
#98
Joo, noissa kilpureissa on tosiaan tilaa ja niissä on tuon tyyppisiä ratkaisuja käytettykkin. http://gurneyflap.com/engine.html <- tuollahan noita on.

Onneks datsunin pannuhuoneessa on tilaa 4-pyttyisellä....:p
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)